Millä rahalla (netto) jäisit kotirouvaksi, jos raha tulisi kuin eläke, joka kk mitään tekemättä
Paljonko sinulle riittäisi? Voisit viettää päivät kuten haluat tai olla lasten kanssa tai matkustaa, tehdä vapaaehtoistyötä, opiskella vaikka kieliä tai käydä museoissa....tai vaan roikkua av:llä koko päivän?
Koska mies käy töissä niin mulle riittäisi joku 1400 eur
Kommentit (59)
Olen kotirouva, en saa rahaa. Tämä järjestely ihan sen takia, että haluttiin lähteä maailmalle, mutta minun työllistyminen EU:n ulkopuolella lähes mahdotonta. Mies sen sijaan voi valita, missä tekee töitä. Tämä on nyt kolmas kotirouvavuosi ja nautin kyllä häpeilemättä ihan täysillä. Ei ole ollut ikävä töitä. Valitettavasti taloudellisesti ei ole mahdollista heittäytyä loppuelämäksi oloneuvoksen rooliin, mutta jos edes 1000 euroa saisin kuussa, niin empimättä jatkaisin vuosikausia.
Mä olen jo. Saan työttömyystuen rapiat 600€. En käytä rahaa oikeastaan mihinkään, lapsille joskus harvoin ostan vaatteita. Miehellä on tosi hyvä palkka eikä sitä tunnu haittaavaan. Mies hoitaa kaikki laskut, asuntolainan ja tekee ruokaostokset.
Mä keksin kyllä hyvin tekemistä, tänäänkin pelasin 6h Pokemon Go:ta :D Opiskelen kaikenlaista ja liikun todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
aika moni on sanonut "summa x - sama mitä tienaan nyt" Ettekö te, näin sanoneet, halua minkäänlaista kehitystä omissa elinoloissa?
Eihän työssäkäyvänäkään välttämättä mitään rahallista kehitystä tapahdu. Ei paremmin palkattuja töitä ole koko ajan kaikille tarjolla. Aika monella taitaa olla se tilanne, että elinkustannukset nousevat jatkuvasti enemmän kuin palkka.
Minä en halua parisuhdetta, joten en kotirouvaksi voisi ryhtyä, mutta jos saisin perustulokokeilun rahasumman tililleni joka kuukausi, tulisin elämäni loppuun asti toimeen. Eli 560 euroa riittäisi minulle, sillä säästöjäkin on.
Voisin suostua tuon ylläkirjoittaneen M48:n tarjoukseen, jos saisin olla vain muodollisesti rouvana :).
Vierailija kirjoitti:
aika moni on sanonut "summa x - sama mitä tienaan nyt" Ettekö te, näin sanoneet, halua minkäänlaista kehitystä omissa elinoloissa? Tuolla ajatusmaailmalla vuosittainen inflaatio on syönyt jo kymmenessä vuodessa ison loven budjettiinne ja sitäkautta elämänne tasoon - siis siihen mitä rahalla saa. Rahattomat arvot on asia erikseen.
Sain 10 vuotta sitten nettona vähän enemmäin kuin nyt. Jouduin terveyteni takia luopumaan kolmivuorotyöstä, mutta täyttä työaikaa teen edelleen, nyt vain kahdessa vuorossa, eikä viikonloppuja. Eli ei kauheasti hetkauttaisi, vaikkei elintaso tästä kohenisi, jos vaan saisin saman verran tai pari sataa vähemmän käteen kotirouvana, kuin nyt työelämässä.
T. 13
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika moni on sanonut "summa x - sama mitä tienaan nyt" Ettekö te, näin sanoneet, halua minkäänlaista kehitystä omissa elinoloissa?
Eihän työssäkäyvänäkään välttämättä mitään rahallista kehitystä tapahdu. Ei paremmin palkattuja töitä ole koko ajan kaikille tarjolla. Aika monella taitaa olla se tilanne, että elinkustannukset nousevat jatkuvasti enemmän kuin palkka.
Minä en halua parisuhdetta, joten en kotirouvaksi voisi ryhtyä, mutta jos saisin perustulokokeilun rahasumman tililleni joka kuukausi, tulisin elämäni loppuun asti toimeen. Eli 560 euroa riittäisi minulle, sillä säästöjäkin on.
Voisin suostua tuon ylläkirjoittaneen M48:n tarjoukseen, jos saisin olla vain muodollisesti rouvana :).
Millainen olisi muodollinen rouva? Pitäisitkö kodista ja lapsista huolta? Vai olisiko se vain muodollista hommaa?
t: M48
Mä jäisin jo 800 e/kk. Työssäkäynti on pelkkää pakkopullaa ja palkkakin huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen olisi muodollinen rouva? Pitäisitkö kodista ja lapsista huolta? Vai olisiko se vain muodollista hommaa?
t: M48
Mainiosti voisin pitää kodistasi ja lapsistasi huolta (tosin he taisivat olla jo täysi-ikäisiä?). Sänkyseurasi saisit etsiä muualta.
3000 ois mun raja. Nautin työnteosta. Tekisin vapaaehtoishommia ja käyttäisin taitoni ja ylimääräisen aikani yhteiskunnan hyväksi.
3200e jos saisin puhtaana käteen voisin jäädä kotiin.
Minulle tulee pääomatuloja noin 2200 e/kk, en käy töissä. Mies on töissä ja hyvin pärjätään taloudellisesti. En ole mikään uraihminen luonteeltani, minulle on riittänyt ihan hyvin lasten, kodin ja koirien hoitaminen. Ja lukuisten lasten kavereiden :)
Emmätiä.. Mä käyn töissä ja hoidetaan lapset kotona. Saan niin huonoa palkkaa, että tiedän työttömän saavan kotiin enemmän. Se vituttaa ihan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
aika moni on sanonut "summa x - sama mitä tienaan nyt" Ettekö te, näin sanoneet, halua minkäänlaista kehitystä omissa elinoloissa? Tuolla ajatusmaailmalla vuosittainen inflaatio on syönyt jo kymmenessä vuodessa ison loven budjettiinne ja sitäkautta elämänne tasoon - siis siihen mitä rahalla saa. Rahattomat arvot on asia erikseen.
Meillä on jo kaikkea, mitä tarvitaan, joten esittämästäni tonnista jäisi ylimääräistäkin. Ei kahdestaan saada menemään määräänsä enempää (lapsi aikuistumassa) ja tiukan paikan tullen voi realisoida omaisuutta. Perinnöt vielä tulossa molemmille -> jonkin verran pääomatuloja lisäksi. Jään heti osa-aikaiseksi/pois töistä kun mahdollista. Karkaavaan eläkeikään 28 vuotta.
14
Tiesittehän te, että " kotirouva lapsella" saa 250 € kk käteen?
En saa rahaa puhtaana käteen, mutta mies maksaa aivan kaikki kulut. Siis asumiskustannusten, omien harrastusten ja menojen lisäksi myös minun harrastukset, meikit, parturit, vaatteet yms. ja vie vielä minua matkustelemaankin. Tämä riittää oikein hyvin. Toki vatineeksi minä hoidan kaikki kotityöt, käyn ostoksilla, laitan ruoat aamiaisesta iltapalaan, pyykkään ja hoidan juoksevia asioita. Olemme kumpikin oikein tyytyväisiä <3
Mä haluaisin olla kotona lasten kanssa hetken mutten jaksa kun mulla mies masentuu siitä, jos olen kotona. Siksi olen iltatyössä ja tienaan muutaman satasen.. Eihän se riitä vaan kuuntelen valitusta huonosta rahatilanteesta, mutta ainakin paikkaan omaa huonoa omaatuntoani.
En olisi ikinä ikinä ikinä tehnyt lapsia, jos olisin tiennyt mihin henkiseen kuseen itseni laitan.
Meillä on tapeltu asiasta vuosia.
Elän jo nyt perus kotihoidontuella ilman kuntalisää, onko se jotain 300- 400€/kk.
Tuolla summalla jäisin ja se riittäisi.