Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rahalla (netto) jäisit kotirouvaksi, jos raha tulisi kuin eläke, joka kk mitään tekemättä

Vierailija
11.01.2017 |

Paljonko sinulle riittäisi? Voisit viettää päivät kuten haluat tai olla lasten kanssa tai matkustaa, tehdä vapaaehtoistyötä, opiskella vaikka kieliä tai käydä museoissa....tai vaan roikkua av:llä koko päivän?

Koska mies käy töissä niin mulle riittäisi joku 1400 eur

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen nettotulo + eläkesijoitukseen sopiva summa. Muutoinhan miehen jäädessä eläkkeelle saisin vain vähän päälle kansaneläkkeen.

Vierailija
22/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5000 €. Kotirouvana olisi sen verran tylsää, että siitä pitäisi maksaa hyvin. Pitäisi asennoitua siihen, että puunaa kotia, harrastaisi ruoanlaittoa, jumppaisi itsensä kiinteäksi ja jaksaisi leikkiä makuuhuoneessa, lisäksi henkinen söpöily ja puolison kokoaikainen tukeminen. Päälle tulee epäarvostus, eihän kotirouvuus ole oikeaa työtä oikein kenenkään mielestä. Tarkemmin ottaen 5000 € olisi liian pieni summa.

Samaa mieltä. Tässäpitää myös ottaa huomioon se, että eläke laskee + jos mies haluaa eron (kun löytää nuoremman/kauniimman/lapsettoman) tai itse haluat jos hän esim. fyysisesti tai henkisesti pahoinpitelee, niin työpaikan löytäminen tulee olemaan vaikeaa. Siis minulle ainakin 10 000€ kuukaudessa henkilökohtaisesti ja sitten erikseen ruokakulut, sisustuskulut jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 on riittävä. Jos ei olisi lapsia, paljon vähempikin riittäisi.

Vierailija
24/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e. Eli mun kuukauden nettopalkka.

Vierailija
25/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi mistään hinnasta, kuolisin tylsyyteen parin viikon jälkeen. Nautin mun työstä.

Tämä. Tosin jos tarjottais vaikka 20 000 kuussa, jota ei saisin kuin kotirouvailemalla niin joutuisi miettimään. Ehkätienaisin noin pari sataa tuhatta ja sit takas töihin :) Edes mun palkalla eli reilu 7000 en jäisi, työni on intohimoni.

Vierailija
26/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300e/kk. Tykkään olla kotona eikä ole vielä tullut tylsää. Teen paljon vapaaehtoistyötä, sitäkin pääasiassa lasten ja lapsiperheiden parissa... Ison rahan säästää, kun tekee esim. ruoat isoissa erissä "alusta asti". Samoin itse tehty leipä on puoli-ilmaista. Kotona ollessa ehtii tällaisiin panostaa enemmän eli "vakitusena kotirouvana" ei tarvis läheskään niin paljon rahaa kuin työssäkäyvänä...

Vierailija
27/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsia meinaa hoitaa niin ei kyllä oo mikään iisi rupeama. Saa aika sitkeä sissi olla, monet kotiäidit haaveilee töihin pääsystä kun lasten kanssa 24/7 alkaa jossain kohti käymään raskaaksi. Jos ei olisi lapsia niin sitähän kotirouvan elämä tosiaan olisi käytännössä pelkkää "lorvintaa" ison osan aikaa.

Vierailija
28/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa sen 1500-2000€, ei tarttis rehkiä eikä herätyskelloa kuunnella. Yhden pienen lapsen kanssa saisi olla päivät :)

Vierailija
29/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä  halua kotirouvaksi, kodinhoito on pirun tylsää!

Vierailija
30/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 netto

Vierailija
31/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sillä uudella perustulolla, säästöjä on niin paljon että periaatteessa pärjäisin pelkästään niillä, mutta esim. uutta autoa ei enää vois hankkia muutaman vuoden välein. Kotirouvanahan mä tavallaan nytkin olen, tosin vielä ansiosidonnaisella. Töihin tuskin enää menen/joudun/pääsen.

Vierailija
32/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin hyvin kustantaa naiselleni €1500 per kk omaa rahaa / talousrahaa, jos hän olisi kotona lasten kanssa ja hoitaisi kotihommat. Totta kai osallistun itsekin lasten- ja kodinhoitoon! Mutta jotta pystyn ylläpitämään nykyistä tulotasoa, niin työ on melko vaativa ja joudun matkustamaan kohtuudella. Mutta työ ei kuitenkaan ole se isoin asia elämässä, vaan kyllä perhe-elämä on ensisijainen ja sopivasti vapaa-aikaa myös. 

Mistä siis löytyisi tuleva rouva, tälläiselle 48v miehelle, jolla on jo aiemmat lapset kasvatettu aikuisiksi, joka on katseenkestävä ja luotettava?

T: M48

PS. Olisiko muutto ulkomaille este? Ensi viikolla haarukoin postia Keskiseen-Eurooppaan ja varmaan n puolen vuoden kuluttua olisi mahdollisuus lähteä Jenkkilään.

Vierailija
33/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni on sanonut "summa x - sama mitä tienaan nyt" Ettekö te, näin sanoneet, halua minkäänlaista kehitystä omissa elinoloissa? Tuolla ajatusmaailmalla vuosittainen inflaatio on syönyt jo kymmenessä vuodessa ison loven budjettiinne ja sitäkautta elämänne tasoon - siis siihen mitä rahalla saa. Rahattomat arvot on asia erikseen. 

Vierailija
34/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teen 9 tunnin päiviä ja saan noin 2000 e brutto. Tuon verran , niin jäisin ilman muuta kotiin. Pidän työstäni, mutta lapsistani enemmän. Kyllä se vaan niin on, että ihminen menettää korvaamattoman paljon lapsensa elämästä töissä ollessaan.

Vierailija
35/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3000 e nettona  antaisi jo jonkinlaisen mielenrauhan. On vähän enemmän kuin nyt jää käteen

Vierailija
36/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jäisi mistään hinnasta, kuolisin tylsyyteen parin viikon jälkeen. Nautin mun työstä.

Tämä. Tosin jos tarjottais vaikka 20 000 kuussa, jota ei saisin kuin kotirouvailemalla niin joutuisi miettimään. Ehkätienaisin noin pari sataa tuhatta ja sit takas töihin :) Edes mun palkalla eli reilu 7000 en jäisi, työni on intohimoni.

Koen samoin. Ja ainakin minun tapauksessani työn ja perheen yhdistäminen on ollut reilumpaa lapsia kohtaan. Olen kyennyt huolehtimaan heistä mutten laita mitää liikoja paineita heidän päälleen. Toteutan itse omat kunnianhimoni, en siirrä niitä lasteni kannettaviksi niinkuin osa omistautuneista kotirouvista tuntuu tekevän.

Vierailija
37/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika moni on sanonut "summa x - sama mitä tienaan nyt" Ettekö te, näin sanoneet, halua minkäänlaista kehitystä omissa elinoloissa? Tuolla ajatusmaailmalla vuosittainen inflaatio on syönyt jo kymmenessä vuodessa ison loven budjettiinne ja sitäkautta elämänne tasoon - siis siihen mitä rahalla saa. Rahattomat arvot on asia erikseen. 

Minulla on omaisuutta puoli miljoonaa. Voisin ihan hyvin tehdä siihen loven eli nykyistä pienemmät tulot riittäisivät perheettömälle. 

Kymmenen vuotta sitten olisin sanonut, etten jäisi kotiin mistään hinnasta ja nyt tosiaan jäisin alle palkkani. Niin se mieli muuttuu matkan varrella. Sitä en tiedä, kauanko haluaisin olla työttä, puoli vuotta, pari vuotta vai loppuiän ja kuinka nopeasti keksisin jotain pikkubisneksiä tai ilmaistyötä siihen kotoilun kylkeen. 

Vierailija
38/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000e. Nyt käyn töissä, käteen jää 1670e. Joskus mietin mitä järkeä, työssäkäyntikulut ovat isot koska auto.

Vierailija
39/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt 1500 käteen kokopäivätyöstä, joten tonnilla (tai työmarkkinatuella ja sen lapsikorotuksella) elelisin ihan mukavasti kun jäisi työmatka-, eväs- ja vaatekulut pois.

Vierailija
40/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000,- ja lahjoittaisin kaikki mun työpaikat töitä tarvitseville. Voisin tehdä vapaaehtoistyötäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme