Voisin myydä autoni kyljestä mainostilaa, missä ja miten?
Missä voisin ilmoittaa asiasta niin että joku firma/mainostoimisto tms ottaisi sen tosissaan? Näitä oli joskus tähän tarkoitukseen välitysfirmoja, mutta eivät ne menestyneet. Eli ihan itse pitäisi pärjätä. Jos myyn autoni kyljestä mainostilaa, kuinka voin hinnoitella sen? Mainoksen pitäisi tietysti olla myös minua miellyttävä, enhän halua ajaa sellaisella autolla jossa on jonkun tylsän firman mainos :)
Onko ideoita? Alkupääomaa ei kauheasti ole, mutta maalauksen pystyisin varmaan kustantamaan itse. Mitään muita kuluja ei ehkä tule? Luulen, että mainostilasta saatava raha se on veronalaista tuloa...
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän onkin rautainen idea, ap haluaa myydä mainostilaa autonsa kyljistä, mutta on kyllä valmis maksamaan sen mainoksen laittamisesta :D :D
NIIIIN????????? Muutama vuosi sitten luin tästä asiasta (silloin ei vielä autoa ollut) ja silloin muistan lukeneeni että ei mainostaja sitä TEIPPAUSTA tee/maksa.
Kamalaa sanoihin takertumista täällä, puhukaa asiasta.
Kyllähän se lopulta maksaa, eikö vaan? Kun maksaa sinulle siitä mainostamisesta. En tosin ole koskaan kuullut tuollaisesta, että mainostaja (yhtään minkään mainostaja) antaisi sen mainostilaa myyvän huoleksi valmistaa se mainos. Tai että se mainostilaa myyvä kustantaisi sen mainoksen.
TOTTAKAI tarkoitus on, että tuottoa tulisi enemmän kuin mainoksen laittamisesta ja poistamisesta tulevat kulut, jotenkin ajattelin että tämä olisi itsestäänselvyys, mutta ei. Ei, täällä löydetään jokainen porsaanreikä ja pilkataan siitä. Voi apua.
Vierailija kirjoitti:
Yhden mainosteipin teettäminen autoon teippiprinttifirmassa ja auton teippauttaminen on kyl aika kallista :O . Tajuatko ap että pelkkä se mainosteippi maksaisi varmaan suunnittelutöineen ja materiaaleineen joku 500 e kpl. Tietty jos niitä tilaa ison erän samanlaisia niin kappalehinta on paljon pienempi. Teippaustyö ois ehkä satasen.
Paljonko sen firman pitäisi sulle maksaa mainostilasta autossasi? Riittäiskö kymppi kuussa ja sä maksaisit nuo yllä mainitut kulut? Mä voin ostaa sulta niillä ehdoilla mainostilaa mun miehen firmalle.
Kyllä mä tajuan. On mulla rahaa. Kuukausikorvaus tietysti laitetaan sopimaan aloituskustannuksiin, että kohtuullisessa ajassa pääsee voitolle.
Tällä palstalla pystytään kyllä musertamaan ihminen, jos vaan halutaan. Ei, minua ette pysty musertamaan, mutta jotkut herkemmät on ehkä kilahtanut joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän onkin rautainen idea, ap haluaa myydä mainostilaa autonsa kyljistä, mutta on kyllä valmis maksamaan sen mainoksen laittamisesta :D :D
NIIIIN????????? Muutama vuosi sitten luin tästä asiasta (silloin ei vielä autoa ollut) ja silloin muistan lukeneeni että ei mainostaja sitä TEIPPAUSTA tee/maksa.
Kyllähän se lopulta maksaa, eikö vaan? Kun maksaa sinulle siitä mainostamisesta. En tosin ole koskaan kuullut tuollaisesta, että mainostaja (yhtään minkään mainostaja) antaisi sen mainostilaa myyvän huoleksi valmistaa se mainos. Tai että se mainostilaa myyvä kustantaisi sen mainoksen.
TOTTAKAI tarkoitus on, että tuottoa tulisi enemmän kuin mainoksen laittamisesta ja poistamisesta tulevat kulut, jotenkin ajattelin että tämä olisi itsestäänselvyys, mutta ei. Ei, täällä löydetään jokainen porsaanreikä ja pilkataan siitä. Voi apua.
No ei se nyt vaan toimi niin mainosmaailmassa, että mainostilaa myyvä yksityinen ihminen touhuasi sen mainoksen mainostajan puolesta JA saisi siitä rahaa niin paljon, että se oli järkevää. Olen joskus kauan sitten pitänyt hotellin isohkoa tarraa autoni takaikkunassa vaaditun ajan, oisko ollut 2 kk ja saanut vastineeksi yön hotellissa ilmaiseksi ja tietysti ne antoi sen tarran sieltä hotelliketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Haha, ihan parasta viihdettä! Jatkakaa...
Oletkohan sinä niitä, joiden mielestä Teri Niitin vainoaminen hengiltä oli "ihan parasta viihdettä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi yritykset mainostaa autoilla, usein on tullut negatiivinen kuva jostain yrityksestä kun heidän logoillaan komeilevan auton kuljettava käyttäytyy typerästi liikenteessä. Olen miettinyt että pitäisi ottaa rekkari ylös ja laittaa sähköpostia asiasta, että tällaista mainostako haluatte? Osa näistä autoista on toki työ-autoja jotka vielä enemmän edustavat yritystä jota mainostavat.
Minä en käyttäydy typerästi liikenteessä.
-ApMillä tavalla et käyttäydy typerästi?
- Et aja ylinopeutta.
- Et aja rajoitusten mukaan.
- Et ohittele vaarallisesti.
- Et jää jumittamaan hitaan auton perään, jos sinulla olisi ihan hyvät 10 sekuntia aikaa ohittaa se vastaantulevien kaistojen kautta.
- Et unohda käyttää vilkkua.
- Et pidä riittävää turvaväliä.
- Pidät turvavälin.
- Ajat liian nopeasti liukkaalla.
- Ajat liian hitaasti liukkaalla.
Miten on? Taidat olla superihminen jos kuvittelet, ettet koskaan ärsytä ketään liikenteessä ja toimi kenenkään mielestä väärin :D
No tuo jos mikä on typeryyttä liikenteessä. Lähteä ohittamaan edellä oleva auto kun sieltä vastassa on tulossa auto todella lyhyen matkan päässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Luuletko, että kun näet esimerkiksi kunnan omistaman mainostilan, luuletko että siinä mainostavan yrityksen toimitusjohtaja on käynyt räntäsateessa vetämässä sen plakaatin pylvääseen. Ei, kyllä se on sen tahon työntekijä, joka sen mainostilan omistaa. Kunta, tai yleisemmin väliyritys, joka omistaa kyseisen tilan.
H'uoraaminen on maailman vanhin ammatti, itsensä myyminen siis. Suuri osa vaikkapa bloggaajista on tällaisia mainosh'ria, sen lauluja laulat, jolta rahnaa saat. Nykyajan 'konsulentteja'.
On tosin niitäkin, jotka maksavat itse maltaita siitä, että pääsevät mainostamaan. Ostavat jonkin kalliin merkkituotteen ja asettelevat sitten logon mahdollisimman aistikkaasti näkyville. TIrsk.
Samaan sarjaan kuuluu nk. ystävämyynti. Nimi on erittäin osuva, näille tyypeille kun tosiaan se 'ystävä'kin on vain myyntitavaraa, joku objekti, jolle tyrkyttää jotain rihkamaa, käytetään hyväksi mahdollistan ihmissuhteen läheisyyttä, intiimiyttä.
Omilla kohilla tällaiset markkinointityypit karisevat niin ystävä- kuin tuttavapiiristäkin hyvin äkkiä.
Yhden mainosteipin teettäminen autoon teippiprinttifirmassa ja auton teippauttaminen on kyl aika kallista :O . Tajuatko ap että pelkkä se mainosteippi maksaisi varmaan suunnittelutöineen ja materiaaleineen joku 500 e kpl. Tietty jos niitä tilaa ison erän samanlaisia niin kappalehinta on paljon pienempi. Teippaustyö ois ehkä satasen.
Paljonko sen firman pitäisi sulle maksaa mainostilasta autossasi? Riittäiskö kymppi kuussa ja sä maksaisit nuo yllä mainitut kulut? Mä voin ostaa sulta niillä ehdoilla mainostilaa mun miehen firmalle.