Sääliksi käy kerrostaloasujia (onnellinen omakotitalossa täällä)
Olen vähän yli 30-vuotias ja minulla on 2014 valmistunut omakotitalo eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa. Joka ilta mietin, kuinka onnellinen olenkaan: asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista. Maaseudulle mennään asumaan omakotitaloon samasta syystä kuin pk-seudulla ajaudutaan kerrostaloon: ei ole varaa omakotitaloon pk-seudulla. Minulla on. Kuten lämnitettyyn autotalliin ja uuteen VAG-konsernin autoon.
Kuinka onnellinen olenkaan illalla ajatellessani kaikkia niitä, jotka joutuvat heräämään karuun totuuteen kerrostalossa. Tirskaus!
Marie
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla että olet onnellinen.
Minäkin olen onnellinen omassa kerrostalokodissani Helsingin kantakaupungissa ja oli myös lämmin autohallipaikka kun vielä hölmönä pidin autoa.
Autosta luovuin kun täällä ei tarvitse.
Asumiskustannukset 688e/kk ( kaksio parvekkeella ).Minä olen onnellinen omakotitalossani Vantaalla. Asumiskustannukset noin 200e kuukaudessa.
Hyvä juttu ☺. Itse en haluaisi asua Vantaalla, mutta kiva jos viihdyt.
Tämän keskustelun pointtihan on aloittajan sääliminen Kt -asujia ( oletko itse ap? ).
Minusta on hassua sääliä ihmisiä asumismuodon perusteella.
Monesti olemme miehen kanssa puhuneet että edes lottovoiton sattuessa kohdalle, emme lähtisi pois Helsinki -kantakaupunki.
Jokainen onneksi voi valita asuinpaikkansa itse.
Mä vaihtaisin koska tahansa uuhedehkon 300m2 omakotitalon pienenpään hki- keskustan kerrostaloasuntoon, mutta mies ei ainakaan vielä lämpene ajatukselle.
t: Onnellinen lapsuus stadissa, ikävä on suuri <3
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen omakotitalon omistaja kirjoitti:
Olen vähän yli 30-vuotias ja minulla on 2014 valmistunut omakotitalo eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa. Joka ilta mietin, kuinka onnellinen olenkaan: asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista. Maaseudulle mennään asumaan omakotitaloon samasta syystä kuin pk-seudulla ajaudutaan kerrostaloon: ei ole varaa omakotitaloon pk-seudulla. Minulla on. Kuten lämnitettyyn autotalliin ja uuteen VAG-konsernin autoon.
Kuinka onnellinen olenkaan illalla ajatellessani kaikkia niitä, jotka joutuvat heräämään karuun totuuteen kerrostalossa. Tirskaus!
Marie
Sääliksi käy sinua. En pitkällä tikullakaan koskisi mihinkään VAG-DSG-romuläjään joka haetaan vähintään kerran viikossa hinausautolla korjaamolle.
Voi huokaus. Minun VAG-DSG-"romuläjää" ei kyllä ole kertaakaan hinattu korjaamolle eikä tarvetta muutenkaan ole ollut kuin säännönmukaisille huolloille.
Minulle kelpaa tilava rivitaloasunto hyvällä alueella, lämmin, iso autotalli on must ja kulku sinne on suoraan asunnosta tietenkin.
Älä valehtele ap, et sinä onnellinen ole. Jos olisit, et väsäilisi tällaisia typeriä provoja.
Ihanko VAG-konsernin auto! Wau! Huomasin että mullakin on: Volkswagen Golf. Ollaan me sitten hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Ok-talossa kustannukset aivan järjettömät ja jos vaikka jääkaappi posahtaa niin voi vitalis ottaa aivoon ku omasta pussista maksat uuden.
Me asutaan pienessä kaupungissa p-pohjanmaalla ja olen ihan järjettömän onnellinen tässä 79m2 kaupungin parhaalla alueella sijaitsevassa rivarikolmiossani
Enpä ole kuullut, että rivareissa jääkaappi kuuluisi jonkun muun kuin asukkaan itsensä kuluihin. Onko tosiaan jossain niin, että rivariyhtiö maksaa keittiökalusteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok-talossa kustannukset aivan järjettömät ja jos vaikka jääkaappi posahtaa niin voi vitalis ottaa aivoon ku omasta pussista maksat uuden.
Me asutaan pienessä kaupungissa p-pohjanmaalla ja olen ihan järjettömän onnellinen tässä 79m2 kaupungin parhaalla alueella sijaitsevassa rivarikolmiossaniEnpä ole kuullut, että rivareissa jääkaappi kuuluisi jonkun muun kuin asukkaan itsensä kuluihin. Onko tosiaan jossain niin, että rivariyhtiö maksaa keittiökalusteet?
No ei varmaan, jos on omistusasunto. Toista tietenkin vuokra-asunnoissa, joissa vuokraisäntä ostaa uuden. Vuokraisäntähän voi tietysti olla myös kaupunki tai kunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samaa mieltä. Itse asun järven rannalla omakotitalossa. Tämä talo maksoi melkein 400 tuhatta. Tässä on pihalla iso kota, ulkosauna (myös sisäsauna löytyy), kesäkeittiö, 2 auton autotalli, kylpytynnyri. Mä olen niin onnellinen tästä talosta, etten voi sanoin kuvaillakaan. Olen haaveillut lapsesta asti juuri tälläisestä paikasta ja mä sain sen. Rakastan tätä taloa, pihaa, sijaintia, ihan kaikkea. Kesällä ihana hypätä laiturilta uimaan eikä naapureita ole lähellä, voi keikkua vaikka ihan alasti. Ihanan tunnelmallinen paikka.
Jotkut ne joutuu asumaan betonibunkkereissa pakokaasujen täyttämässä ilmastossa kaiken melun keskellä. Jos ihmiset viihtyisivät kerrostaloissa, eivät ne täälläkään olisi valittamassa vähän väliä, kuinka taas joku lapsi rääkyy naapurissa :D
Että melkein 400 000? Saman verran ja pikkuisen enemmänkin maksaa keskikokoinen kerrostaloasunto täällä minun lähiössäni, eikä tämä ole edes mikään hienostokaupunginosa. Eli ei taida olla kovin hääppöinen tuo sinun omakotitalosi.
400 tuhannella saa aika hulppeita taloja monestakin paikasta, kun kattelee vähän muuallekin kun jonnekin Helsinkiin. Ethän sä tiedä, missä mä asun. Enkä ole niin tyhmä, kuten monet muut, että ostaisin 400 tuhatta maksavan KERROSTALO ASUNNON, kun sillä hinnalla saa hienon omakotitalon vaikka mistä.
Mulle riittää rivari ja nyt 52v. ja en halua enää ok-taloon.
Olen nähnyt sen että vanha ihminen ei jaksa edes rivarin pihaa hoitaa ja mekin muutetaan kerrostaloon, kun ollaan vanhoja.
Minua pelottaisi asua omakotitalossa yksin lasten kanssa, olen yh. Kerrostalo on minua varten ja ei alimpia kerroksia kiitos. Lumitöitä en ole tehnyt koskaan ja nyt joutuisin kun olen ainoa aikuinen perheessä. Omakotitalon kustannukset on järkyttävät ja lisäksi kamala velkataakka ahdistaa. Tästäkin kokemusta.
Marie
Voi saatana miten typerä aloitus! Kuulut valkoiseen roskasakkiin, säälin sinua! Tirskaus ja turskaus!
On tosi outoa, miten jotkut ajattelevat, että omakotitaloasuminen on se, mihin kaikki pyrkii. Itselläni on varaa kaikenlaiseen asumiseen missä vain pääkaupunkiseudulla, mutta valintani on kerrostalo.
Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista.
Et sinä ainakaan kovin fiksu ole. Kuvitteletko, että kaupungissa omakotitalossa asuminen on jotenkin uniikkia? *Tirsk* :)
Vierailija kirjoitti:
Molen asunut kaksi kertaa ok-talossa. En tosin pk-seudulla (enkä rehellisyyden nimessä edes sinne haluaisi), enkä kadehdi sinua tippaakaan. Ok-talossa kustannukset aivan järjettömät ja jos vaikka jääkaappi posahtaa niin voi vitalis ottaa aivoon ku omasta pussista maksat uuden.
Me asutaan pienessä kaupungissa p-pohjanmaalla ja olen ihan järjettömän onnellinen tässä 79m2 kaupungin parhaalla alueella sijaitsevassa rivarikolmiossani :) koulu on tuossa muutaman sadan metrin päässä, p-päivähoitajalle menee kävellen n. 15-20min, kauppaan puoli tuntia. Ainoa, mikä on liian kaukana kävelyä ajatellen on baari, mutta siellä tulee käytyä niin harvoin että ei harmita tippaakaan :D iso takapiha, etupihaakin on, kiinteistöhuolto pelaa, talo tien päässä joten täällä ei ajele edes teinit. Pihassa asuu vain perheellisiä tai vanhempia ihmisiä :)
Jokaisella oma onnensa ;)
Kaikissa muissa asunnoissa saa ilmasiks uuden jääkaapin??
Itse pelkään asua omakotitalossa. Sisään voi tulla kuka vain. Asuimme vähän aikaa Tammisalossa. Vaikka oli turvakamerat ja panssari-ikkunat niin siitä huolimatta pelkäsin hullun lailla. Maaseudulla, jossa muita ei ole lähellä, pelkään niin paljon että en saa unta.
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään asua omakotitalossa. Sisään voi tulla kuka vain. Asuimme vähän aikaa Tammisalossa. Vaikka oli turvakamerat ja panssari-ikkunat niin siitä huolimatta pelkäsin hullun lailla. Maaseudulla, jossa muita ei ole lähellä, pelkään niin paljon että en saa unta.
Oletko käynyt juttelemassa lääkärille pelon tunteesta?
Vierailija kirjoitti:
On tosi outoa, miten jotkut ajattelevat, että omakotitaloasuminen on se, mihin kaikki pyrkii. Itselläni on varaa kaikenlaiseen asumiseen missä vain pääkaupunkiseudulla, mutta valintani on kerrostalo.
No, ne on böndellä syntyneitä ja kasvaneita, niillä on noin kapea perspektiivi, luulevat että kaikki unelmoivat samasta kuin he itse. Täytyy koettaa ymmärtää heitäkin.
Kaupungissa asutaan kerrostalossa. Juntit asuu pientalossa Vantaalaisella pellolla.
Kommentit vahvistavat näkemystäni. Ne joilla ei ole omakotitaloa yrittävät vähätellä sitä, mutta ovat samalla kateudesta vihreinä. Itselle tulee kerrostalossa käydessä aina säälintunne: jossainhan näidenkin ihmisten on asuttava. Ja silloin olen onnellisempi kuin koskaan: jospa he tietäisivät... :) :) :)
AP
Että melkein 400 000? Saman verran ja pikkuisen enemmänkin maksaa keskikokoinen kerrostaloasunto täällä minun lähiössäni, eikä tämä ole edes mikään hienostokaupunginosa. Eli ei taida olla kovin hääppöinen tuo sinun omakotitalosi.