Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että lakupiippua ei saa myydä 10 vuotiaalle, mutta vitamiinipillereitä saa?

Vierailija
10.01.2017 |

Lapseni osti kaupasta c-vitamiiniporetabletteja, joissa lukee että "tuote säilytettävä pienten lasten ulottumattomissa". Onko oikein, että tällaisia myydään lapselle varsinkin kun niiden päiväannos on yksi tabletti ja ne sisältävät c-vitamiinia yli kymmenkertaisesti vähimmäissuositukseen verraten?
En tehnyt jutusta ilmoitusta mihinkään lehteen.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonih, ensin meni neekerinpusut ja nyt sitten lakupiiput. Mitä seuraavaksi, nallekarkit?

Meuhkaattee ihan lapsellisuuttanne. 

Vierailija
22/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap jaksa olla lapsellinen.

Ystävä hyvä. kerro mulle, mikä tässä on lapsellista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonih, ensin meni neekerinpusut ja nyt sitten lakupiiput. Mitä seuraavaksi, nallekarkit?

Mihin se piiput meni? Siellä ne on edelleen kaupan hylyllä ihan jokaisen ostettavissa.

Vierailija
24/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaaminen.

Vierailija
25/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä se sinun vastuusi oli? Ulkoistetaan kaikki vanhemman vastuut lain taakse?

Onhan se nyt väärin, että kauppa saa vehkeillä mun selkäni takana ja myydä "kiellettyä" tuotetta plapsilleni. Kielsin tietysti tuon kaupan käytön heti kun asia minulle ilmeni.

Mistä se kaupankassa olisi voinut tietää, että sinun lapselta on kielletty kyseisten tablettien osto? Pitääkö veden myyntikin kieltää, kun liikaa nautittuna siihenkin voi kuolla?

Koska tuotteessa lukee niin. Mistä se kaupankassa tietää että suklaakonvehdit on kielletyjen listalla? Koska kassaan on ohjelmoitu ne kiellettyjen listalle. Valveutuneen kauppiaan tulisi ainakin tietää.

Vierailija
26/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-vuotias ei ole pieni lapsi. Saahan leluja ja kindermuniakin myydä lapsille, vaikka niissä lukee, ettei saa antaa alle 3-vuotiaille, koska niissä on pieniä osia.

Kuka 3-vuotias ostaa Kindereitä itse? 10-vuotias asioi jo itse kaupassa. Onhan tupakka, alkoholi ja esim. tiramisu ja energiajuomat kiellettyjen listalla joissakin kaupoissa.

Niin, edelleen: 10-vuotias ei ole pieni lapsi, jos itse asioi kaupassa. Siinä vitamiinipakkauksessahan luki vain pienistä lapsista.

Vierailija
27/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulosi, että lakupiiput on tupakkatuote. Ja toiseksi, että kaikki josta voi saada yliannoksen on kiellettävä.

Sinä määrittelet lapsellesi säännöt ja olet vastuussa, että hän niitä noudattaa. 

p.s ämpäriin voi hukkua

Vierailija
28/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 10-vuotias ostaa tiskiainetta tai pyykkipulveria?

Vierailija
29/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaaminen.

Tarina on aivan tosi. Sä taasen olet jo paatunut, etlä usko mitään.

Vierailija
30/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä se sinun vastuusi oli? Ulkoistetaan kaikki vanhemman vastuut lain taakse?

Onhan se nyt väärin, että kauppa saa vehkeillä mun selkäni takana ja myydä "kiellettyä" tuotetta plapsilleni. Kielsin tietysti tuon kaupan käytön heti kun asia minulle ilmeni.

Mistä se kaupankassa olisi voinut tietää, että sinun lapselta on kielletty kyseisten tablettien osto? Pitääkö veden myyntikin kieltää, kun liikaa nautittuna siihenkin voi kuolla?

Koska tuotteessa lukee niin. Mistä se kaupankassa tietää että suklaakonvehdit on kielletyjen listalla? Koska kassaan on ohjelmoitu ne kiellettyjen listalle. Valveutuneen kauppiaan tulisi ainakin tietää.

Jos tuote on pidettävä pois lasten ulottovilla ei tarkoita, että se on lapselta kiellettyä! :D 

Yhdyn edellisiin, jankaat vaan lapsellisuuttasi.

Vierailija
31/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan energiajuomakin kiellettyä joissakin kaupoissa, Mistä vedetään raja? Se ei ole tupakkatuote tai alkoholi.

Vierailija
32/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaaminen.

Tarina on aivan tosi. Sä taasen olet jo paatunut, etlä usko mitään.

Tarinan todenperäisyys ei sulje pois trollaamista.

Vierailija
33/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuote on pidettävä pois lasten ulottovilla ei tarkoita, että se on lapselta kiellettyä! :D 

Yhdyn edellisiin, jankaat vaan lapsellisuuttasi.

Mitäs sinä itse teet, mä sentään tuon joka kommentissani uuden näkökulman asiaan.

Vierailija
34/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini on vesiliukoinen, tappavaa överiä siitä on todella vaikea vetää. Jos kaikki poretabletit vetää kerralla, voi saada ripulin. Siinä se sitten olikin. Toki paketillisen kerralla vetäminen vaatii jo aika urheilua. Muuhun idioottimaisuuteen en edes ota kantaa.

Vierailija
35/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan energiajuomakin kiellettyä joissakin kaupoissa, Mistä vedetään raja? Se ei ole tupakkatuote tai alkoholi.

Ne on kauppiaiden hyväntavan eleitä pitää huolta lapsista, joiden vanhemmat ovat ulkoistaneet vastuunta ulkopuolisille.

Pitäisikö kauppoihin laittaa K18? Kaupoissa on tavattoman paljon tuotteita, jotka on pidettävä pois lasten ulottuvilta? 

Vierailija
36/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakupiipun saa myydä mutta bonusta tai muuta ostohyvitystä ei saa antaa

Ei vaan niistä pitää kysyä paperit

Vierailija
38/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakupiippu on nyt K18 -tuote.

Vierailija
39/50 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakkouikäisen pitäsi olla vastaavan suosituksen mukaan pääsääntöisesti vanhempansa seurassa. Missä sinä olit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä