Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset hankkimaan paljon lapsia?

Vierailija
10.01.2017 |

Esim 8 lasta. Eikö vähempikin riitä? Ja siis jos ei ole kyse edes uskovaisista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa olla 3D-tulostin.

Vierailija
2/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lähipiiristäni kaksi perhettä:

Toisilla on varaa, halua ja syliä useammalle lapselle. Mies tienaa hyvin, on perittyä omaisuuttakin, nainen korkeasti koulutettu, mutta tuntee äitiyden olevan elämäntehtävänsä. Parin vuoden välein tulee uusi vauva, mutta taaperoista teineihin kaikki hoidetaan todella mallikkaasti.

Toisessa perheessä äidillä jäänyt aikoinaan kolme ammattikoulutusta kesken. Miehensä kanssa ovat olleet teineistä lähtien yhdessä ja ensimmäinen lapsi syntyi 20-vuotiaana. Siitä lähtien niitä on tullut 2-3 vuoden välein. Äiti myöntääkin, että pakoilee mielellään mahdollisimman pitkään sitä tosiasiaa, että on joskus 45 ja vailla koulutusta tai mitään työuraa. Tähän on vielä aikaa, veikkaan että pari muksua ehtii tulla lisää. Paikkaavat molemmat myös repaleisia lapsuuksiaan isolla perheellä ja uskon, että välittävät lapsistaan todella. Rahat on kyllä melko tiukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus lapsiin, se tuntuu oikealta ja hyvältä. Varat riittää.

Vierailija
4/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että jokin tyhjän sylin sundrooma. Joillekin tulee kamala vauvakuume, aina kun edellinen kasvaa. Ei siihen ole mitään järkevää selitystä. "Rakkaus lapsiin" ei ole selitys. sellainen, joka rakastaa lapsiaan, haluaa olla läsnä, ja matematiikkakin osoittaa, että mitä enemmän sinulla on lapsia, sitä vähemmän olet heille yksilöinä läsnä.

Lisäksi he eivät häiriinny metelistä eivätkä tarvitse omaa aikaa. He tarvitsevat ulkopuolista virikettä tunteakseen olevansa elossa. Äänetön koti on sama kuin ei olisi itse olemassa.

Tämä kaikki yhdistää kaikkia, jotka haluavat paljon lapsia. Ei tarvitse edes kahdeksaa haluata.

Vierailija
5/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaluttomuus. Ollaan mieluummin kotona tuilla toisten piikkiin kuin mennään oikeisiin töihin.

Vierailija
6/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut paljon lapsia, mutta kolmeen jäi. Nuorena haaveilin, että 10 lasta teen. Ihan vaan koska tykkään lapsista ja vilskeestä, elämästä ympärilläni. Se oli suurin unelmani. Kolmen kanssa kuitenkin tajuttiin, että eihän meillä riitä rahat mistään, kun jo silloin teki tiukkaa. Ei muutakuin töihin sitten ja nyt oon jo lähellä viittäkymppiä, joten tuo unelma jäi toteutumatta. Vähän aikaa sitten jäin työttömäksi pitkän työuran jälkeen ja nyt mietin, että olispa tässä nyt vielä pari lasta helmoissa, niin olis jotain järkevää tekemistä.

Vierailija
7/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin halunnut paljon lapsia, mutta kolmeen jäi. Nuorena haaveilin, että 10 lasta teen. Ihan vaan koska tykkään lapsista ja vilskeestä, elämästä ympärilläni. Se oli suurin unelmani. Kolmen kanssa kuitenkin tajuttiin, että eihän meillä riitä rahat mistään, kun jo silloin teki tiukkaa. Ei muutakuin töihin sitten ja nyt oon jo lähellä viittäkymppiä, joten tuo unelma jäi toteutumatta. Vähän aikaa sitten jäin työttömäksi pitkän työuran jälkeen ja nyt mietin, että olispa tässä nyt vielä pari lasta helmoissa, niin olis jotain järkevää tekemistä.

Aivan! Meilläkin jäi lapsiluku kolmeen rahasyistä. Pitäisi olla todella hyvätuloinen, että pärjäisi isomman lauman kanssa. Tältä ainakin minusta tuntuu.

Vierailija
8/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala sijaisvanhemmaksi. :) 

Vierailija
9/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan silti jotenkin tajua, että miksi esim kolme lasta ei "riitä"... Onhan siinäkin jo vilskettä.

Ap

Vierailija
10/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä saa ihmiset hankkimaan paljon lapsia?"

Liian hyvät tuet. On helpompi vääntää jatkuvasti lasta, kuin mennä töihin.

Vierailija
11/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ja suku on tärkeä voimavara minulle. Haluan että omat ja lapsenlapset lapset tuovat lisää elämää vanhoille päivilleni, mutta en silti tekisi suurperhettä...

Vierailija
13/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi lapsiluku yhteen pienten tulojen takia. Juuri ja juuri jotenkin pärjätään. Mahtaa olla isot tulot jos on kolme lasta?

Vierailija
14/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus <3.

Vierailija
15/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haaveilevat varmaan suurperheistä sen takia, että heillä itsellään ei ole ollut suurta perhettä tai ovat etääntyneet sukulaisistaan. Minulla ei ole sisaruksia, ja teininä kyllä haaveilin perheen perustamisesta ja viiden lapsen katraasta. No, nyt tunnen itseni vähän paremmin ja tiedän etten kyllä pidemmän päälle jaksaisi suurperhearkea. Olen introvertti ja kaikenlainen melske ympärillä vie energiaa, akkujani lataan olemalla yksin omassa rauhassani. Minulla on yksi ihana lapsi joka on puolet ajasta isänsä luona, ja se sopii minulle todella hyvin. Olen onnellinen enkä kaipaa tähän kohtaan mitään enempää. Jos joskus myöhemmin ryhdyn uuteen parisuhteeseen ja lapsia tulee lisää, niin sekin käy mainiosti. Aikaa minulla kyllä on. 

Vierailija
16/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni neljä lasta on jo paljon, siinä pitää jo ostaa joku tila-autokin.

Vierailija
17/22 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt lasten kanssa olemisesta. Leikkimisestä, kasvatuksesta, rutiineista, läheisyydestä. Kyse ei ole niinkään vauvakuumeesta, vaan lapsikuumeesta. Nautin siis yhtälailla teinin kuin pienen kanssa olemisesta. Koen, että äitiys on elämäntehtäväni.

Minulla on ammattikoulutus ja työpaikka. Olen tunnollinen työntekijä, mutta en välitä työstäni lainkaan. Se on vain keino saada rahaa. Kunnianhimo minulta on aina puuttunut.

Olen kärsivällinen, kiltti, pidän rutiineista, viihdyn kotona ja olen taitava rahankäyttäjä. Jos syvämpiä merkityksiä etsii, niin minulla oli onnellinen, mutta yksinäinen lapsuus. Mitään traumaa taustassani ei ole. Asuimme maaseudulla ja naapurit olivat kaukana. Nekin vähät vanhoja ihmisiä. Vaikka vanhemmillani oli hyvä parisuhde ja taloudellisesti tulimme hyvin toimeen kaipasin jotain enemmän.

Olen ollut mieheni kanssa teini-ikäisestä lähtien. Tiesin hänet jo lapsena, koska hän on sukulaisen sukulainen. Hän on isosta perheestä, ja hänelle iso lapsimäärä oli luonnollinen juttu. Koko ajan minulla on ollut varma olo hänen kanssaan. En ole osannut kuvitella ketään toista itselleni.

Vierailija
18/22 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua töihin

Vierailija
19/22 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison perheen pyöritys on kyllä ihan täyttä työtä. Minun mielestäni se pitäisi tunnustaa ihan tasarevoiseksi työksi muun työn kanssa. Jos se on verojen maksusta kiinni, niin valtio voisi maksaa palkkaa, niin tulisi niitä verotulojakin. Neljän lapsen perhepäivähoitaja saa kunnalta palkkansa ja maksaa veronsa. Saman voisi hyvin saada neljän lapsen vanhempi, joka hoitaa omia lapsiaan.

Vierailija
20/22 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Meilläkin jäi lapsiluku kolmeen rahasyistä. Pitäisi olla todella hyvätuloinen, että pärjäisi isomman lauman kanssa. Tältä ainakin minusta tuntuu.

Meillä on neljä. Päätettiin ensin hankkia yksi ja vuoden/kahden jälkeen hänelle kaveri. Sitten viiden vuoden kuluttua päätettiin, että yksi vielä. Siitä vuoden/kahden jälkeen todettiin, että hänkin tarvitsee kaverin. Niin syntyi neljäs. Meillä on nyt siis kaksi "paria": isotlikat ja pikkupojat. Parit ovat vielä keskenään aina, kun voivat. Kolmatta "paria" varotaan huolella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän