Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1901/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaripäivitys (Noora - Sana)

Vierailija
1902/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit kun laitetaan päivitystä, niin se on just tällaista, joka ei anna infoa siitä asiasta, mistä oikeasti haluaisi tietää lisää. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sit huomenna vasta klippi tulossa? Ehkä Sana uskoutuu nyt vihdoin Nooralle?

Vierailija
1904/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen pintapuolisesti lähdetty tekemään sanan kautta.. Onkohan julie andemilla liian isot paineet vai liian vähän mielenkiintoa enää sarjaa kohtaan, kun tuntuu jotenkin, äh, väkisinväännetyltä. Ei klippejä ja jos tulee, ovat lyhyitä. Sometuksetkin enemmän tai vähemmän epärelevantteja, kuten just toi tekstari nooran kanssa tai ne bussisäädöt. Yhyy. T. Fani😞

Vierailija
1905/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"(Muslimi voi naida vain toisen muslimin. Niin sanoo Koraani ja niin se vain on.)"

Itse asiassa musliminainen voi naida vain toisen muslimin. Muslimimies taas voi naida muslimin, kritistityn tai muuhun uskontokuntaan kuuluvan, mutta ei ateistia/uskonnotonta. Niin se vain on.

Vierailija
1906/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottuani tämän uusimman jakson täytyy sanoa, että havaitsin Sanan ja Evenin välillä jännitettä, joka ei ollut kaverillinen. Evenin pitkät katseet ja Sana taas yritti välillä vältellä katseita. Eli jotain heidän välillään on takuulla ollut

Vierailija
1907/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Vitsi kun tulis huomenna klippi Sanan ja Nooran kahdenkeskisestä keskustelusta. Oon nimittäin satavarma, että se tulee enemmin tai myöhemmin. :D Sana voisi uskoutua nyt Nooralle Yousefista ja tunteistaan, ja samalla Noora voisi vihdoin paljastaa totuuden Williamista. En nimittäin malta odottaa kuulla, että mikä kuvio siihen liittyy..

Vierailija
1908/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit kun laitetaan päivitystä, niin se on just tällaista, joka ei anna infoa siitä asiasta, mistä oikeasti haluaisi tietää lisää. :(

Noi tekstarit on kyllä yleensä sellaisia, missä ei käsitellä mitään hirveen syvällistä. Pelkkien tv-katsojien pitää kuitenkin pysyä mukana, niin mitään liian tärkeetä ei extramateriaaleissa ole. Eniten noista saa irti just tollasia vinkkejä tuleviin tapahtumiin tms., esim. torstaina sovittiin bussitapaaminen perjantaiksi klo 19.30, eli perjantain klippi tuli sitten puoli kahdeksan jälkeen. Ja niin edelleen.

Ja mitä tulee tohon, että tää kausi etenee jotenkin hitaasti, niin ihan samanlaista se oli viime kauden alussakin. Pitää myös muistaa, että pov on Sanan, joka ei hirveesti näköjään tekstaile, tai ainakaan ole se, joka sen aloitteen viestienkin suhteen tekee, eikä ole kovinkaan aktiivinen instagramissakaan Ja kyllähän tän kaiken "hitauden" ja extramateriaalien vähäisyyden takana on just se, että yritetään vielä korostaa Sanan ulkopuolisuuden/yksinäisyyden tunnetta.. Ehkä, jos Sana sais nyt puhuttua vaikka Nooralle, niin saatais siihen yksinäisyyteenkin jotain muutosta.

Ja onhan se muutenkin aina ihan erilaista seurata ensimmäistä kertaa "livenä" kun on aiemmin saanut katsottua kaikki jaksot putkeen, eikä ole tarvinnut jännittää mitään/tylsistyä liikaa kun ei tapahdu mitään.

Vierailija
1909/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kappaletta tytöt lauloivat viimeisimmässä klipissä ku tanssivat sanan luona?

Vierailija
1910/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kappaletta tytöt lauloivat viimeisimmässä klipissä ku tanssivat sanan luona?

Sjeiken 2015.

Vierailija
1911/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan se muutenkin aina ihan erilaista seurata ensimmäistä kertaa "livenä" kun on aiemmin saanut katsottua kaikki jaksot putkeen, eikä ole tarvinnut jännittää mitään/tylsistyä liikaa kun ei tapahdu mitään.

Tähän teoriaan mäkin olen päätynyt, kun olen itekseni yrittänyt pohtia, että miksi tää uusin kausi tuntuu ajoittain hieman tylsältä ja tuntuu, ettei oikein mitään tapahdu. Kaikki aiemmat kaudet olen katsonut jaksoittain ja välillä monta jaksoa putkeenkin. Eli tottakai kokonaisessa jaksossa tai parissa ehtii tapahtumaan enemmän kuin esim. yksittäisessä 3min pätkässä. Tällä silmällä nimittäin kun olen nyt katsonut myöhemmin vanhojen kausien jaksoja, niin eipä niidenkään yksittäisissä klipeissä aina yhtään sen enempää välttämättä tapahdu. :)

Mutta silti nautin kyllä erittäin suuresti myös tästä livenä seuraamisesta! :D Tuo viikkoihin kivasti lisämaustetta aina kun on tullut uusi klippi tai keskustelu. Ja lisäksi muiden kommentteja täältä ja tuolta Skamin omilta sivuilta on mielenkiintoista lukea.

Vierailija
1912/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"(Muslimi voi naida vain toisen muslimin. Niin sanoo Koraani ja niin se vain on.)"

Itse asiassa musliminainen voi naida vain toisen muslimin. Muslimimies taas voi naida muslimin, kritistityn tai muuhun uskontokuntaan kuuluvan, mutta ei ateistia/uskonnotonta. Niin se vain on.

Sanan mukaan darling...

Vierailija
1913/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin siitä, mikä tuo biisi oli. Mulle tuli ilmoitus, että kommentti julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Eipä ainakaan vielä näy. Kirjoitin siihen lyhyesti, mistä biisissä kyse. Ilmeisesti h-sana oli liikaa. "Tänä yönä saa..."

Vierailija
1914/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 15 vuotias tyttö joka ihastu tähän sarjaan kun katottiin jakso koulussa. Aluks ei oikeen napannu mut nyt ihan koukussa. Muut oli vaan silleen et mitä siinä näät kun katon joka jakson enkä malta oottaa seuraavaa. Aattelin et oon ainut joka sitä kattoo mut ihana et on muitakin😊 siis tosi hyvä sarja jota voi kattoo muutkin kun nuoret. Harvoin katon mitään sillä innolla kun tätä on tullu seurattua. Koukuttavaa😊

Jos siis mietit et alottaisko kattoo vai ei nii alota ihmeessä koska siitä tulee varmast sun lempisarja.

nimimerkillä ei ihan napannu alussa mutta nyt koukussa❤

Vierailija
1915/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan on jotain maa-/kulttuurikohtaisia eroja? Tiedän useamman tapauksen, jossa muslimimiehen kanssa seurusteleva ev.lut.-kirkkoon kastettu nainen on kääntynyt muslimiksi, jotta he voivat mennä naimisiin ja heidän avioliittonsa hyväksyttäisiin miehen suvussa/kotimaassa.

Vierailija
1916/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan on jotain maa-/kulttuurikohtaisia eroja? Tiedän useamman tapauksen, jossa muslimimiehen kanssa seurusteleva ev.lut.-kirkkoon kastettu nainen on kääntynyt muslimiksi, jotta he voivat mennä naimisiin ja heidän avioliittonsa hyväksyttäisiin miehen suvussa/kotimaassa.

Joo ja jokaisella se usko on omanlaisensa. Mun mies on muslimi ja itse olen ateisti. Käydään keskusteluja uskonnosta kyllä ja molemmat kunnioittaa toisen näkemystä vaikkei samoihin juttuihin uskotakaan. Ei tämä helppoa ole ollut mutta ne ongelmat johtuu enemmän muiden ihmisten mielipiteistä ja asenteista kuin omistamme. Tää kausi on siitäkin itselle ollut mielenkiintoinen että koskee tuttuja teemoja, ja eilisen jälkeen varsinkin seuraan mielenkiinnolla mitä nyt tapahtuu.

Vierailija
1917/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sjeiken 2015.

Tämä oli vuoden 2015 "virallinen" russebiisi.

Sama biisi soi myös 1. kauden 1:ssa jaksossa (bileissä, joissa Eva tutustui Nooraan, Vildeen ja kahteen Chrisiin).

Vierailija
1918/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana itse selitti noin asian Nooralle, koska ei halunnut Nooran kiinnostuvan Yousefista. Ei ollutkaan kyse siitä, että juuri näin olisi oikeasti, vaan se oli Sanan näkemys asiasta. Tämä siis tapahtui kakkosjaksossa, kun Noora kyseli Yousefista ensimmäisten bileiden jälkeen ja Sana halusi lopettaa utelut lyhyeen.

Hirveän herkkähipiäistä porukkaa ollut täällä lähiaikoina... Tuntuu, että kaikista viesteistä, joku ottaa itseensä ja pitää jotenkin "nokitella".

Vierailija
1919/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko huomenna nyt se Sanan ja Nooran kahvilakohtaus, mistä oli vuotanut kuva aikaisemmin nettiin!

Vierailija
1920/2202 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko huomenna nyt se Sanan ja Nooran kahvilakohtaus, mistä oli vuotanut kuva aikaisemmin nettiin!

Oi, se olis kiva! Mä niin toivon, että tässä oikeasti näytettäisiin Sanan ja Nooran välillä sellaista luottamuksellista ystävyyttä. Toivottavasti ei lähdetä viemään tarinaa mustasukkaiseen kolmiodraamaan Yousefin, Sanan ja Nooran välille. Mieluummin niin, että Noora toimisi nyt sinä henkilönä, jonka kanssa Sana voisi alkaa käydä näitä tunteitaan ja ajatuksiaan läpi, koska perheelleen hän ei varmasti ihan heti uskoudu, eikä muistakaan kavereista nyt taida tähän hätiin ymmärtävää korvaa tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi