Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
501/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

William oli niin ihana hahmo. Harmi ettei ole enää sarjassa. Tosin Skamissa kaikki hahmot ovat omalla tavallaan loistavia, mutta William oli parhaimmistoa näistä.

Vierailija
502/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

William oli niin ihana hahmo. Harmi ettei ole enää sarjassa. Tosin Skamissa kaikki hahmot ovat omalla tavallaan loistavia, mutta William oli parhaimmistoa näistä.

Mä en tykännyt Williamista. Tai se oli ihan ok, mutta ei sinänsä antanut mitään. Eva, Sana, Noora, Vilde, Isak, Even on mun lempparit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää että kenestä seuraava kausi on. Tavallaan ihan sama, loistavaa jälkeä tulee varmasti vaikka kausi olisi kenestä tahansa. Mutta ehkä eniten kiinnostaisi nähdä Sanan, Jonaksen tai Evenin tarina.

Tämän sarjan salaisuus piilee siinä, että tapahtumat ovat niin aitoja ja tunteet sellaisia, mitä olemme kaikki joskus kokeneet. Esimerkiksi jossain Salkkareissa kaikki on niin ylinäyteltyä ja epärealistista ja hahmot tekevät niin outoja päätöksiä, ettei heihin voi mitenkään samaistua. Skamissa kaikki puolestaan on sellaista, mitä voisi tapahtua kenelle tahansa meistä.

Vierailija
504/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu sarja ja mahtava tämä ketju! Katsoin kaikki kolme kautta viikonlopun aikana ja olen kyllä vajonnut jonnekin ihan omaan kuplaan. Ihan outoa, miten Skam teki itseeni niin suuren vaikutuksen, kun en varsinaisesti kuulu kohderyhmään (olen lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä...). Isakin ja Evenin suhde järisytti jotain osaa mun sisällä, voi kumpa voisi kokea tuollaisen rakastumisen... Onkohan tuollaista edes oikeasti olemassa? :D

Vierailija
505/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi fani. Kun katson sarjaa, samaistun henkilöihin niin paljon että tunnen melkein olevani heidän nahoissaan, kuulostaa varmaan hullulta :D Esimerkiksi aina kun William tuli lähemmäksi Nooraa suudellakseen, tunsin perhosia vatsassa ja kihelmöintiä.

Vierailija
506/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää että kenestä seuraava kausi on. Tavallaan ihan sama, loistavaa jälkeä tulee varmasti vaikka kausi olisi kenestä tahansa. Mutta ehkä eniten kiinnostaisi nähdä Sanan, Jonaksen tai Evenin tarina.

Tämän sarjan salaisuus piilee siinä, että tapahtumat ovat niin aitoja ja tunteet sellaisia, mitä olemme kaikki joskus kokeneet. Esimerkiksi jossain Salkkareissa kaikki on niin ylinäyteltyä ja epärealistista ja hahmot tekevät niin outoja päätöksiä, ettei heihin voi mitenkään samaistua. Skamissa kaikki puolestaan on sellaista, mitä voisi tapahtua kenelle tahansa meistä.

Eihän sitä Eveniä nyt tietenkään oteta päärooliin, puhumattakaan siitä että heti Isakin jälkeen. Sehän on jo nähty ja taustoja avattu, joten tulisi aika tylsä kausi.

Vierailija
507/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippu sarja ja mahtava tämä ketju! Katsoin kaikki kolme kautta viikonlopun aikana ja olen kyllä vajonnut jonnekin ihan omaan kuplaan. Ihan outoa, miten Skam teki itseeni niin suuren vaikutuksen, kun en varsinaisesti kuulu kohderyhmään (olen lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä...). Isakin ja Evenin suhde järisytti jotain osaa mun sisällä, voi kumpa voisi kokea tuollaisen rakastumisen... Onkohan tuollaista edes oikeasti olemassa? :D

Voisiko joku vähän avata, mikä siitä Isakin ja Evenin tarinasta teki niin erityisen? Itse en yhtään osaa samaistua näihin hehkutuksiin, enkä pitänyt heitä edes kovin rakastuneina toisiinsa. Etenkään Isakin puolelta. Tekikö tarinasta liikuttavan se Evenin bipolaarisuus, vai mikä? Mielestäni esimerkiksi Nooran ja Williamin kausi oli paikoin todella tylsä, mutta tarina ja hahmojen kiintymys ja tunteet aidon tuntuisia.

Vierailija
508/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salatut elämät on päivittäissarja, ei siitä voi tehdä niin syvällistä eikä jaksotkaan ole niin pitkiä kuin Skamin pisimmät (50min). Mahdatko edes katsoa Salkkareita? Kyllä siellä nyt on 18 vuoden aikana mahtunut syvällisiä ja liikuttaviakin, samaistuttavia juonenkäänteitä. Nyky-Salkkarit ei ole tosin sitä parhaimmistoa.

Mielestäni on vähän turhaa verrata Salkkareita ja Skamia keskenään, kun tyyli, esitys ja pituus on kaikki ihan eri. En tiedä, näytetäänkö tuota Skamia Norjassa TV:stä, mutta olettaisin sen olevan enemmänkin viikottaissarja, tai sitten ihan vaan nettisarja. Tämänkin takia Salkkareita on huono verrata. Suomalaisia nettisarjoja sen sijaan voisi, vaikka Sekasin tai muita samankaltaisia.

Vierailija
509/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, Salkkareiden tuottaja liittyi keskusteluun. Moi Marko!

Vierailija
510/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vähän avata, mikä siitä Isakin ja Evenin tarinasta teki niin erityisen? Itse en yhtään osaa samaistua näihin hehkutuksiin, enkä pitänyt heitä edes kovin rakastuneina toisiinsa. Etenkään Isakin puolelta. Tekikö tarinasta liikuttavan se Evenin bipolaarisuus, vai mikä? Mielestäni esimerkiksi Nooran ja Williamin kausi oli paikoin todella tylsä, mutta tarina ja hahmojen kiintymys ja tunteet aidon tuntuisia.

No siis minulle ei ainakaan henk koht merkinnyt mitään Evenin mielenterveyskuviot, joten se ei vaikuttanut siihen, miksi tykästyin tähän pariin. Jotenkin ne näyttelijät vain osasivat näytellä osansa niin uskottavasti katseita myöten, että olin aivan sulaa vahaa :D Hassua, tiedän. Ja onhan se Isakin esittäjä todella söötti, muistuttaa yhtä teiniaikojeni ihastusta, jota en koskaan saanut omakseni. Ehkä omaan reaktiooni vaikutti myös se, kuinka Isakin hahmo uskaltautui olemaan oma itsensä, ja hän tavallaan kasvoi yli siitä esittämisvaiheesta, jolloin hän kommentoi homoja tuomitsevasti yms. Se oman paikan löytäminen siinä liikutti :)

Pidin kyllä kovasti Noorasta ja Williamistakin, mutta jotenkin ne hieman ylipitkät jaksot lässäyttivät kokonaisuuden. Ekalla kaudella Noora oli ehkä jopa suosikkihahmoni, mutta jotenkin se vain alkoi vähän ärsyttää kakkoskaudella...

(Olen siis tuo jonka alkuperäistä kirjoitusta lainasit :) )

Vierailija
511/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
512/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, Salkkareiden tuottaja liittyi keskusteluun. Moi Marko!

Lapsellinen kommentti. Sitä vaan tarkoitin, että on typerää puhua kaikin puolin täysin erityyppisestä sarjasta ja verrata sitä tähän. En puhunut kummankaan sarjan paremmuudesta, mutta se että sanoo 3 kautta pyörinyttä nettisarjaa 18-19 kautta pyörinyttä päivittäissarjaa paremmaksi, on jo ajatuksena aivan älytön.

Vierailija
513/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis minulle ei ainakaan henk koht merkinnyt mitään Evenin mielenterveyskuviot, joten se ei vaikuttanut siihen, miksi tykästyin tähän pariin. Jotenkin ne näyttelijät vain osasivat näytellä osansa niin uskottavasti katseita myöten, että olin aivan sulaa vahaa :D Hassua, tiedän. Ja onhan se Isakin esittäjä todella söötti, muistuttaa yhtä teiniaikojeni ihastusta, jota en koskaan saanut omakseni. Ehkä omaan reaktiooni vaikutti myös se, kuinka Isakin hahmo uskaltautui olemaan oma itsensä, ja hän tavallaan kasvoi yli siitä esittämisvaiheesta, jolloin hän kommentoi homoja tuomitsevasti yms. Se oman paikan löytäminen siinä liikutti : )

Mä tykkäsin siitä, miten kaikki muut otti sen Isakin ja Evenin suhteen, ihan normaalina asiana. Ja just toi näyttely, mun mielestä ihan superhyvää roolityötä ja juurikin noi katseet.

Tykkään kyllä tavallaan Noorasta ja Williamista myös. Tuo Nooran retkahtaminen sellaiseen tyyppiin, johon ei "pitäisi", osuu ja uppoaa aika hyvin. 

Vierailija
514/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkäsin kyllä siitä Nooran ja Williamin suhteen perusideasta, eli pahaan poikaan ihastuminen yms. Jotenkin se kausi oli vain omaan makuuni vähän liikaa venytetty. Se Nooran vastustelu oli ihan luonnollista tiettyyn pisteeseen asti, mutta se meni vähän liian pitkälle. Lisäksi se alkoi vähän kyllästyttämään, että Noora yritti pärjätä omillaan niin itsepintaisesti, eikä esimerkiksi kertonut ensin kenellekään siitä Williamin veljestä yms.Mutta siis parina tykkäsin heistä kovasti, eikä tarkoituksenani ollut siis herättää mitään vastakkainasettelua eri kausien parien välille :) Olisin mielelläni nähnyt Williamin hahmon jatkossakin, kun nyt se juttu lässähti aika ikävästi sen Lontoo-kuvion kanssa.

Vierailija
515/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YleX:n uutisessa, minkä näin facessa, oli että neljäs kausi alkaa pian! Muuta uutta siinä ei kerrottu, ei aloituspäivää tai päähenkilöä. Arvuuteltiin kukahan se vois olla, eli sitä samaa ku täälkin on tehty.. Toivottavasti tuo Pian, tarkoittaisi vaikka kahtaa viikkoa, korkeintaan :D

Vierailija
516/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomissa oli veikattu huhtikuuta neljännen kauden ajankohdaksi. Olivat siis haastatelleet Yle Areenan ohjelmapäällikköä Cilla Lönnqvistiä. Areenassahan tuota nimenomaan esitetään.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005089055.html

NRK on paljastanut, että neloskausi tulee keväällä. Lönnqvist veikkaa aikatauluksi huhtikuuta.

Vierailija
517/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YleX:n uutisessa, minkä näin facessa, oli että neljäs kausi alkaa pian! Muuta uutta siinä ei kerrottu, ei aloituspäivää tai päähenkilöä. Arvuuteltiin kukahan se vois olla, eli sitä samaa ku täälkin on tehty.. Toivottavasti tuo Pian, tarkoittaisi vaikka kahtaa viikkoa, korkeintaan :D

Toisaalta jatkoa toivois vaikka jo heti huomiseksi, mutta sitten tulee taas ihan jäätävän pitkä odotus seuraavaan kauteen, joka kuitenkin tulee mahdollisesti vasta syksyllä.

Vierailija
518/2202 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt seurattavaa tulee toivottavasti pikku hiljaa, vaikka enkuks käännettyvä you tubeen ja saa seurata instasta hahmojen keskustelua. Ny mä katoin putkeen joulukuussa kaks ekaa kautta ja samoin kolmosen ku se ilmesty tammikuussa. Vähän erilaista seurata tätä neljättä. Voi olispa Yle päässyt selaiseen sopimukseen, että jaksot tulis Areenaan viikon parin viiveellä suomennettuna. :D Taitaa olla toiveajattelua.. Aina sitä saa haaveilla... XD

Vierailija
519/2202 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Noora oli vähän rasittava, kun se oli niin ehdoton niiden arvojensa kanssa. Aina vaan syyllisti muita ja oli olevinaan niin täydellinen ihminen huolehtiessaan koko ajan pakolaisista ja vastaavaa. En sano etteikö se olisi hienoa, mutta Noora vaikutti vähän tekopyhälle ja oli heti tuomitsemassa muita.

Vierailija
520/2202 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet tubesta Skam-pareista erityisesti tehtyjä musavideoita? Eva&Chriss, Noora&William, Isak&Even.. Isak+Even Ed Sheeranin biisiin Shape of you, näyttää ja kuulostaa hyvältä <3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme