Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
381/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, täällä ei siis hyväksytä muita mielipiteitä kuin se, että Isakin ja Evenin kausi oli niin ihku, ja jos sattui pitämään Nooran ja Williamin kaudesta niin alapeukkuja satelee ja palstan seksuaalivähemmistöt heti kimpussa.

Vierailija
382/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ihmetyttää tuon Vilden näyttelijän Ulrikke Falchin somekäyttäytyminen. Mitä kertoo ihmisestä, että heiluu Instagramissa kameran edessä pylly ja tissit paljaana? Ihmettelin etenkin niitä, joissa on paita päällä mutta ilman rintaliivejä heiluu ja keikkuu "tanssien", ja viimeisimpää pikkareissa pakarat paljaana kekkuloimista. Mikä niiden videoiden idea on, itsensä esittely? Tulee myötähäpeä ja kuva mauttomuudesta.

Linkkiä!!! M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman ihmetyttää tuon Vilden näyttelijän Ulrikke Falchin somekäyttäytyminen. Mitä kertoo ihmisestä, että heiluu Instagramissa kameran edessä pylly ja tissit paljaana? Ihmettelin etenkin niitä, joissa on paita päällä mutta ilman rintaliivejä heiluu ja keikkuu "tanssien", ja viimeisimpää pikkareissa pakarat paljaana kekkuloimista. Mikä niiden videoiden idea on, itsensä esittely? Tulee myötähäpeä ja kuva mauttomuudesta.

Linkkiä!!! M46

Ulrikke Falch Instagramissa.

Vierailija
384/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan täältä hävisi viestejä. :D

Vierailija
385/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mulla hävis Isakia kohtaan kaikki ~romanttiset ajatukset siitä, kun Eskildin piti tuoda sen huoneeseen ilmanraikastin. Tosi söpöä poikarakkautta kun toinen osapuoli haisee hielle ja pierulle. En vaan päässyt siitä enää yli. :D

Minä käsitin sen ilmanraikastimen liittyvän siihen, kun Isak ja Even polttivat pilveä Isakin huoneessa. Seuraavana päivänä Noora pesi seiniä Isakin huoneen ulkopuolella ja Eskild toi ilmanraikastimen "jos se ystäväsi tulee vielä käymään".

Vierailija
386/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mulla hävis Isakia kohtaan kaikki ~romanttiset ajatukset siitä, kun Eskildin piti tuoda sen huoneeseen ilmanraikastin. Tosi söpöä poikarakkautta kun toinen osapuoli haisee hielle ja pierulle. En vaan päässyt siitä enää yli. :D

Minä käsitin sen ilmanraikastimen liittyvän siihen, kun Isak ja Even polttivat pilveä Isakin huoneessa. Seuraavana päivänä Noora pesi seiniä Isakin huoneen ulkopuolella ja Eskild toi ilmanraikastimen "jos se ystäväsi tulee vielä käymään".

Hyvä teoria. Mutta toisaalta, kyllähän Eskild puhelimessa ainakin Nooralle vaalitti siitä Isakin siivouslaiskuudesta. Kehui kyllä myöhemmin, että nyt ei ole niin paha enää kun Isak oli vähän siivonnut.

Vierailija
387/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itse tuossa kohtauksessa, että Noora siivosi mukamas seiniä, koska oli vahtimassa, milloin Isak tulee huoneestaan. Että saisivat sitten tietoa Evenistä, jonka kanssa Isak oli linnoittautunut kokonaiseksi vuorokaudeksi huoneeseensa. Sittenhän Eskildkin pumpsahti heti siihen paikalle kyselemään, kuka se tyyppi kylppärissä aamulla oli ollut. Varmaan sekä Eskild ja Noora olivat pitäneet vuoron perään vahtia Isakin oven hollilla, että koska pääsevät kyselemään. :D

Vierailija
388/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on käynyt sitten poistattamassa itselleen epämieluisia viestejä. Vahvistaa vain kantaani siitä, että täällä ei hyväksytä vähänkään eriäviä mielipiteitä.

Vierailija
389/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako Norjassa asuva Skam-asiantuntija kertoa tarkemmin, miksi monilla sarjan päähenkilöistä on niin erilainen puhetapa? Onko kyse alueellisista vai henkilökohtaisista eroista? Esimerkiksi Eva (ja laulaja Gabrielle) sanovat R-kirjaimen sellaisena keskieurooppalaisena kurkkuärränä, kun taas muilla hahmoilla tuntuu olevan "ruotsalaisempi" ärrän ääntämys. Myöskin Nooran intonaatio mietityttää, onko siinä kyse jostakin muusta kuin henkilökohtaisesta puhetavasta?

Norja on täynnä murteita, niillähän on kaksi kirjakieltäkin. Norjalaisten voi olla vaikeaa ymmärtää toistensa puhetta :) 

Vierailija
390/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skamin näyttelijöistä päivitystä:

Ilmeisesti Henrik Holm ei sitten pystynyt fanien takia jatkamaan kahvilassa töitään. On siirtynyt muualle hommiin.

Josefine Pettersen on saanut musikaaliroolin, Lisa Teige on näytellyt lyhytfilmissä ja Thomas Hayes sai roolin uudesta Tv-sarjasta.

Ina Svenningdahl (Chris) ja Carl Eggesbø ovat päässeet teatterikouluun. Ilmeisesti Ina aikoo laittaa nyt teatterikoulun etusijalle, joten hän saattaa olla jatkossa Skamissa vieläkin pienemmässä roolissa.

Vierailija
391/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain negatiivista pitää sarjasta sanoa, niin sen katsominen alkaa käydä lompakon päälle, kun olen intoutunut käyttämään (ja ostamaan...) eri värisiä huulipunia. Nooralla ja Sanalla on aina todella nätit huulimeikit!

Vierailija
392/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei ole 27 sivun aikana vielä maininnut, että Noora näyttää aivan nuorelta Ashley Olsenilta?

Vierailija
393/2202 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei ole 27 sivun aikana vielä maininnut, että Noora näyttää aivan nuorelta Ashley Olsenilta?

Mulle ei ainakaan tule samaa mielleyhtymää ollenkaan...

Vierailija
394/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain negatiivista pitää sarjasta sanoa, niin sen katsominen alkaa käydä lompakon päälle, kun olen intoutunut käyttämään (ja ostamaan...) eri värisiä huulipunia. Nooralla ja Sanalla on aina todella nätit huulimeikit!

Tää on niin totta! Itse tykkäsin Nooran meikkityylistä etenkin ekalla kaudella.

Vierailija
395/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi Isak oli Penetrator-Chrisin autossa? Kyllä luvassaon vielä seksuaalisuuden löytämistä ja peittelyä. Evastakin on tullut vahvat bi-vibat.

Syöminen ja ulkonäköpaineet, Noora toipuvana ja Vilde alkavana syömishäiriöisenä.

Sana kaikin tavoin – kaikki ne hijab-kytät ja se maailma.

Huumeidenkäyttö ja mihin se vie – Jonas varmaan syyllistyy rikokseen tai tuomitaan jossain vaiheessa.

Linnin vakava masennus ja muut mielenterveysongelmat.

Eskild on niin mainio hahmo.

Vierailija
396/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ystävänpäivää! ❤

Vierailija
397/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi Isak oli Penetrator-Chrisin autossa? Kyllä luvassaon vielä seksuaalisuuden löytämistä ja peittelyä. Evastakin on tullut vahvat bi-vibat.

Syöminen ja ulkonäköpaineet, Noora toipuvana ja Vilde alkavana syömishäiriöisenä.

Sana kaikin tavoin – kaikki ne hijab-kytät ja se maailma.

Huumeidenkäyttö ja mihin se vie – Jonas varmaan syyllistyy rikokseen tai tuomitaan jossain vaiheessa.

Linnin vakava masennus ja muut mielenterveysongelmat.

Eskild on niin mainio hahmo.

Isak meni Penetrators-Chrissin autoon sopimaan Yakuza-jengin hakkaamisesta.

Vierailija
398/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Yakuza jengi nyt oli? Koskaan ei näytetty sitä jengiä naamoilla.

Vierailija
399/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evaa muuten epäilin lesboksi tai ainakin biseksuaaliksi ensimmäisissä jaksoissa, kun se kohtaaminen Nooran kanssa siellä baarissa oli jotenkin erikoinen. Sitten kun Eva hermoili Nooralle viestin lähettämistä jne, niin epäilyt vahvistuivat.

Myös Nooraa epäilin hetken lesboksi, sillä katsoi Evaa tunneilla pitkään ja tarkkaan.

Vierailija
400/2202 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo todellista... Ei sun tarvitse faniuttasi todistella jollain huulipunilla. Vai menetkö kaikille hihittelemään, että "Hiphei kattokaa mun huulii, ne on ihan samikset sen Skamin Nooran kaa... Ai ette oo kattonu, no se on sellane tosi ihku sarja teineistä, jotka sekstailee ja ryyppää. Jep, siis aivan ihana eiks vaa! Varsinki kolmoskaudel oli tosi ihana sellane homopari.. Eikä apua en kestä"

Etkö ole ennen Skamia nähnyt ihmisten käyttävän oikeassa elämässä tai televisiossa huulipunaa?

no voi nyt taas...

ihmiset nyt vaan inspiroituu ympärillä olevista asioista. Mäkin katoin joku aika sitten kampausvideoita youtubesta ja kyllä, kävin ostamassa tiettyjä ponnareita ja pinnejä niitä varten, vaikka olin kyllä tietoinen ponnareiden ja pinnien olemassa olosta ennenkin. Harmittaako, kun kukaan ei inspiroidu susta ja sun tyylistä?