Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
341/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mulla hävis Isakia kohtaan kaikki ~romanttiset ajatukset siitä, kun Eskildin piti tuoda sen huoneeseen ilmanraikastin. Tosi söpöä poikarakkautta kun toinen osapuoli haisee hielle ja pierulle. En vaan päässyt siitä enää yli. :D

Vierailija
342/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mulla hävis Isakia kohtaan kaikki ~romanttiset ajatukset siitä, kun Eskildin piti tuoda sen huoneeseen ilmanraikastin. Tosi söpöä poikarakkautta kun toinen osapuoli haisee hielle ja pierulle. En vaan päässyt siitä enää yli. :D

Ehkä Even vei Isakin sen takia uimaan? :D :D

Mikä ihmeen himo Eskildillä muuten on sitä laventelihajua kohtaan? Sehän Nooraakin kiitteli siitä, kun tämä tuoksuu niin ihanalle, laventelilta. Miksei se laita omaan huoneeseen laventelia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen himo Eskildillä muuten on sitä laventelihajua kohtaan? Sehän Nooraakin kiitteli siitä, kun tämä tuoksuu niin ihanalle, laventelilta. Miksei se laita omaan huoneeseen laventelia?

hiestä ja pierusta, mutta mä kiinnitin huomiota siihen että sillä oli aina "uudet" vaatteet. Ei madellut menemään joka päivä samoissa kledjuissa eli ilmeisesti ainakin vaatehuolto toimi. 

Vierailija
344/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiestä ja pierusta, mutta mä kiinnitin huomiota siihen että sillä oli aina "uudet" vaatteet. Ei madellut menemään joka päivä samoissa kledjuissa eli ilmeisesti ainakin vaatehuolto toimi. 

Siis en tiedä hiestä ja pierusta, mutta...

Vierailija
345/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hehkutettiin kovasti Isakin ja Evenin suhdetta. Odotin jotain todella pysäyttävää homoeroottista kautta, mutta sehän olikin aika tylsä eikä heidän rakkautensa mitenkään erityisesti säväyttänyt. Nooran ja Williamin kohdalla se oli jännittävää ja kiinnostavaa, kun Noora niin pitkään vastusteli tunteitansa vastaan.

Ehkä sen juju olikin siinä arkisuudessa. Itse sain ainakin paljon enemmän irti Isakin ja Evenin tarinasta, kuin pitkäveteisestä ja itsestään selvästä Nooran ja Williamin tarinasta. 

Vierailija
346/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä vielä arvuutellaan, kun on jo varmistunut, että Vilde on neloskauden päähenkilö.

Vierailija
347/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedä Vilden?

Linkki..

Vierailija
348/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hehkutettiin kovasti Isakin ja Evenin suhdetta. Odotin jotain todella pysäyttävää homoeroottista kautta, mutta sehän olikin aika tylsä eikä heidän rakkautensa mitenkään erityisesti säväyttänyt. Nooran ja Williamin kohdalla se oli jännittävää ja kiinnostavaa, kun Noora niin pitkään vastusteli tunteitansa vastaan.

Ehkä sen juju olikin siinä arkisuudessa. Itse sain ainakin paljon enemmän irti Isakin ja Evenin tarinasta, kuin pitkäveteisestä ja itsestään selvästä Nooran ja Williamin tarinasta. 

Ilmeisesti kakkoskausi ja kolmoskausi jakavat aika lailla ihmisten mielipiteitä?

Ja nimenomaan niin, että he, jotka tykkäsivät Noora & William -parituksesta eivät juuri lämmenneet Isakille ja Evenille. Nooran ja Williamin kauteen pettyneet taas hullaantuivatkin Isakiin ja Eveniin . Ykköskausi ei ole tainnut samalla tavalla herättää kritiikkiä puoleen jos toiseen?

Mä kans koin kakkoskauden tylsänä ja kolmoskauden kiinnostavana. Kolmosessa toteutui enemmän mielestäni se realistisuus, mitä ykköskauden perusteella sarjaan olen yhdistänyt. Kakkonen taas itselle toi mielleyhtymät jo Jane Austenin ajoilta romanttiseen fiktioon rantautuneeseen kaavaan siitä, kuinka pyheellinen nokkela sankaritar vähitellen sitten kuitenkin rakastuu ailahtelevaan pahaan poikaan ensin tätä ärsyttävänä pidettyään. Itse myös tykkäsin kolmoskauden rauhallisuudesta enkä kokenut, että kauden aikana ei tapahtunut oikein mitään. Mun mielestä kolmoskaudella osattiin jotenkin tosi hyvin tuoda esille se eristäytyneisyys, epätietoisuus ja epävarmuus, missä mielentilassa Isak kävi läpi tätä kaikkea tunnemyrskyä kauden aikana.

No onneksi sarja tarjoaa kuitenkin kaikille vähän jotakin. Eihän kaikki kaudet voikaan innostaa jokaista samalla tavalla. Erilaisia kun ollaan.

Vierailija
349/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedä Vilden?

Linkki..

Ai juu, olikin pelkkä huhu! Unskyld!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Kgljy/bilden-som-far-fansen-att…

Vierailija
350/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedä Vilden?

Linkki..

Huhu tai ei, niin Vilde vois olla kyllä aika poteentiaalinen nelos kauden päähenkilö, kun sekin oli viime kauden vikoissa kohtauksissa Magnusin kanssa. Sanaa ei näytetty juurikaan ja Jonaskin oli vaan osa poikaporukkaa.

Vierailija
351/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedä Vilden?

Linkki..

Huhu tai ei, niin Vilde vois olla kyllä aika poteentiaalinen nelos kauden päähenkilö, kun sekin oli viime kauden vikoissa kohtauksissa Magnusin kanssa. Sanaa ei näytetty juurikaan ja Jonaskin oli vaan osa poikaporukkaa.

Tarkoitatko, että loppukohtauksessa tai vikassa jaksossa Sanaa ei näytetty juuri ollenkaan? Koska kauden aikanahan Sana oli loppujen lopuksi aika isossa roolissa Isakin työparina sekä valistajana Eskildin lisäksi. Siis ottaen huomioon, että nämä hahmot eivät juuri ole olleet tekemisissä lainkaan, niin aika paljon heitä ujutettiin tämän kauden aikana yhteen. Lisäksi loppukohtauksessa Isak esitteli Sanan varta vasten Evenille, mikä vois liittyä jonkinlaiseen siirtymään tarinankerronnassa.

Mutta kyllä tuo Vilde -kausikin kävisi järkeen, koska onhan tässä nyt jonkun verran herätelty sitä mielenkiintoa Vildenkin taustaa kohtaan. Jotenkin vain olen koko ajan ajatellut, että Vilde olisi pääosassa vasta kuudennella kaudella, kun on ne kolmannen vuoden opiskelijoiden päättäjäisjuhlat ja Russ-Bus ym. Noh, toivottavasti laittavat pian sitä traileria kehiin! Kuinka paljon aikaisemmin varsinaista kautta traileri paljastettiin viime kerroilla?

Vierailija
352/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kakkoskausi ja kolmoskausi jakavat aika lailla ihmisten mielipiteitä?

Ja nimenomaan niin, että he, jotka tykkäsivät Noora & William -parituksesta eivät juuri lämmenneet Isakille ja Evenille. Nooran ja Williamin kauteen pettyneet taas hullaantuivatkin Isakiin ja Eveniin . Ykköskausi ei ole tainnut samalla tavalla herättää kritiikkiä puoleen jos toiseen?

Mä kans koin kakkoskauden tylsänä ja kolmoskauden kiinnostavana. Kolmosessa toteutui enemmän mielestäni se realistisuus, mitä ykköskauden perusteella sarjaan olen yhdistänyt. Kakkonen taas itselle toi mielleyhtymät jo Jane Austenin ajoilta romanttiseen fiktioon rantautuneeseen kaavaan siitä, kuinka pyheellinen nokkela sankaritar vähitellen sitten kuitenkin rakastuu ailahtelevaan pahaan poikaan ensin tätä ärsyttävänä pidettyään. Itse myös tykkäsin kolmoskauden rauhallisuudesta enkä kokenut, että kauden aikana ei tapahtunut oikein mitään. Mun mielestä kolmoskaudella osattiin jotenkin tosi hyvin tuoda esille se eristäytyneisyys, epätietoisuus ja epävarmuus, missä mielentilassa Isak kävi läpi tätä kaikkea tunnemyrskyä kauden aikana.

No onneksi sarja tarjoaa kuitenkin kaikille vähän jotakin. Eihän kaikki kaudet voikaan innostaa jokaista samalla tavalla. Erilaisia kun ollaan.

Mä taas oon nauttinut jokaisesta kaudesta lähes yhtä paljon! Kakkos- ja kolmoskausi hitusen ykköstä jännittävämpiä, mutta koko sarja äärettömän luonnollinen ja onnistunut.

En koe että Williamin ja Nooran tarina olis ollut liian perinteinen, vaikka alkuasetelma sitä ehkä olikin :) siinä kuitenkin käsiteltiin sitä miten "vahva ja täydellinen" Noora onkin tosi epävarma ja tää badboy William ei myöskään ole niin pahapoika kun ulospäin antaa ymmärtää. Suhteen päättyminen käsiteltiin kyllä vähän huonosti kolmoskauden aikana.

Ja itse kolmoskausi taas oli aivan todella kauniisti ja hienovarasesti kuvattu rakkaustarina. Erityisesti Isakin näyttelijälle pisteet kotiin kolmoskauden onnistumisesta!

SKAMlover91

Vierailija
353/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä häirinnyt Williamin suuri nenä?

Vierailija
354/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kolmoskausi oli tylsä, kakkoskausikin aika tylsä, mutta varsinkin kolmonen. Siinä ei juuri tapahtunut. Pidin eniten ykköskaudesta, siinä oli eniten tapahtumia myös päähenkilön ympärillä ja ulkopuolella.

Kakkos- ja kolmoskaudella oli tosi paljon pitkäveteisiä kahden henkilön kohtauksia, jossa oli vaan tylsää ajatustenvaihtoa. Kakkoskaudelta tulee mieleen Nooran keskustelu Sanan kanssa koulun ikkunalaudalla, se kohtaus kesti 10-11 minuuttia eikä siinä ollut mitään mielenkiintoista.

Vierailija
355/2202 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kolmoskausi oli tylsä, kakkoskausikin aika tylsä, mutta varsinkin kolmonen. Siinä ei juuri tapahtunut. Pidin eniten ykköskaudesta, siinä oli eniten tapahtumia myös päähenkilön ympärillä ja ulkopuolella.

Kakkos- ja kolmoskaudella oli tosi paljon pitkäveteisiä kahden henkilön kohtauksia, jossa oli vaan tylsää ajatustenvaihtoa. Kakkoskaudelta tulee mieleen Nooran keskustelu Sanan kanssa koulun ikkunalaudalla, se kohtaus kesti 10-11 minuuttia eikä siinä ollut mitään mielenkiintoista.

Kakkoskauden jaksot nyt oli muutenkin ihan tarpeettoman pitkiä. 

Vierailija
356/2202 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä häirinnyt Williamin suuri nenä?

Häiritsi. Tai en tiedä johtuiko se nenän koosta vai mistä, mutta jotenkin se nenä vaan häiritsi, koko ajan.

Vierailija
357/2202 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenenkään muun mielestä Eva tehnyt virhettä pätkäistessään pitkän tukkansa? Pitkä polkka sopii toki monille, mutta Evan kasvoihin pitkä hiusmalli vaan oli parempi. Ihailiko hän niin paljon Nooraa, että halusi muuttaa tyyliään ollakseen samanlainen? Jos näin, niin mäkeen meni.

Vierailija
358/2202 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenenkään muun mielestä Eva tehnyt virhettä pätkäistessään pitkän tukkansa? Pitkä polkka sopii toki monille, mutta Evan kasvoihin pitkä hiusmalli vaan oli parempi. Ihailiko hän niin paljon Nooraa, että halusi muuttaa tyyliään ollakseen samanlainen? Jos näin, niin mäkeen meni.

Tai sitten vaan näyttelijä itse halusi lyhemmän tukan, ja se piti toki leikata aina kausien välissä. Näin itse ajattelin :D

Vierailija
359/2202 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evan hiukset ekalla kaudella oli ihanat! Muuttui kerta heitolla ihan eri näköiseksi kun leikkasi ne. 

Vierailija
360/2202 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään häiritse Isakin lippis?

Isak näyttää mun mielestä paljon paremmalta ilman sitä. Vielä ku sillä on taipuisat hiukset, niin ne sivuhiukset jotka jää esiin näyttää hölmöltä.