Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
321/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sana on ensi kauden päähenkilö.

Vierailija
322/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kaudella siis Vildeä ja Magnusia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Even ja Isak.. Ei sytyttänyt sitten yhtään toi kolmoskausi. Toivottavasti nelosen päähenkilö on Eskild, jos Even on se toinen vaihtoehto...

Joskus sitä unohtaa että noi tosiaan on lapsia/teinejä tossa sarjassa. Kovasti pudistelin päätäni että koko kakkoskausi oli pyhitetty Nooralle ja Williamille ja sitten kolmosessa kaikki onkin ohi, naps vaan.

Williamin näyttelijä halusi tehdä muita rooleja eikä leimautus Skam-Williamiksi.

Vierailija
324/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kirjoittaa yhtä hyvän sarjan, tosin aika mahdotonta on enää Skamia ylittää... :D

Minusta tämä sarja ei ehkä ole 13-vuotiaalle niin iskevä kuin lukioikäiselle/vanhemmalle yläkoululaiselle. Niin nuori ei välttämättä osaa nauttia sarjasta sillä tavalla kuin vanhempi katsoja. Eli siis lyhyesti: 13-vuotias ei ole kohderyhmää. En tosin kieltäisi katsomista.

Itse olen samanikäinen kuin sarjan hahmot (-99), ja täytyy sanoa, että samaistun tunteisiin, mutta en tekoihin. Eivät kaikki nuoret harrasta seksiä/juo/käytä huumeita/petä ystäviään, mutta nimenomaan sarjan ydinajatus, häpeä, on "nuoruuden suola". Ehkä juuri emotionaalinen uskottavuus on tehnyt sarjasta ikuisen suosikkini.

Tämä keskustelu on todella mielenkiintoinen. Kiitos vaan AV, nyt mun on pakko katsoa kaikki kaudet uudestaan!

Liikuttavaa miten tuot esille tekstissäsi että olet itsekin kohderyhmää. Liikuttavaa on myös se, että korostetun ylhäälöä kirjoitustyylilläsi yrität olla muita kohderyhmäläisiä niin paljon aikuisempi, vaikka olet itsekin teini.

Vierailija
325/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tuosta 21.21 kellonajasta puhetta, ja en ainakaan huomannut samaa selitystä, kuin minkä olin itse lukenut. Niin Raamatussa 1. Mooseksen kirjassa luku 21 alkaa otsikolla Iisakin syntymä :) Toki voi olla useita selityksiä tuon numerosarjan toistelulle, mutta tuo vaikuttaa minusta yhdeltä todwnnäköisimmistä.

Sehän toistuu ainakin kolmessa kohdassa: etkoilla Evenin kysyessä aikaa ja päättäessä karata tyttöystävänsä luota Isakin kanssa, Isakin äidin tekstarissa (Isak on syntynyt 21.1.1999 klo 21.21) ja tokavikassa jaksossa, kun Even sanoo tekstarissa kellon olevan _pian_ 21.21, mikä on hieman outo ilmaisu eli selkeästi sillä kellon ajalla on joku merkitys hänelle.

Onko sulla elämää kun mietit pääsi puhki fiktiivisen sarjan piilomerkityksiä?

Vierailija
326/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ymmärrän jos Williamin näyttelijä halusi lähteä sarjasta. Silti tosi huonosti hoidettu loppu tolle tarinalle. Sama kun Eva ja Jonas, sekin jäi.. avoimeksi? Oliko ne nyt mustasukkaisia toisistaan, miten se hoidettiin ettei ne sitten olleetkaan? 

Huomasitteko muuten, Eva näytti ihan erilaiselta toisella ja kolmannella kaudella. Kun ekalla. Jotenkin turvonneelta? 

Fy faaaaaaaan. Mä luulin että toi oli pitänyt paikkansa, siis se että loppukohtauksessa näkyy aina se seuraavan kauden päähahmo. Toivon että olin väärässä, Sana olisi ihan huippu. Sais ehkä muuta kun suhdesekoilua? 

Vierailija
327/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään tykännyt Jonaksen ja Isakin uusista kavereista. Tosi rumia, ja Magnus varsinkin huono näyttelijä. Teennäinen :( 

Vierailija
328/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikassa kuvassahan oli Eva ja Isak. Ja sitä paitsi, mitä järkeä laittaa samat henkilöt taas vääntämään toistensa kanssa. Ja taas homoparia? Jos, niin sitten lesbopari muttei nyt homoparia.

Vierailija
329/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut teidän mielestä paras jakso tähän mennessä? Mä tykkäsin kun tytöt lähtivät sinne mökille, oikeasti jännitti ja hetken myös uskoin Sanan yliluonnollisiin kykyihin :D 

Vierailija
330/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikassa kuvassahan oli Eva ja Isak. Ja sitä paitsi, mitä järkeä laittaa samat henkilöt taas vääntämään toistensa kanssa. Ja taas homoparia? Jos, niin sitten lesbopari muttei nyt homoparia.

Se jakso päättyi itseasiassa vaan Isakiin ja Evan takaraivoon. Mut tuskin niistä kumpikaan on seuraavassa pääosassa. Se on joku muu niistä kakkosista. Sana, Vilde tai Jonas.

Vierailija
331/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös kaudessa seurataan Evaa ja Jonasta, tokassa Noraa ja Williamii ja kolmannessa Isakii ja sen poikaystävää en nyt muista nimee.

Vierailija
332/2202 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kirjoittaa yhtä hyvän sarjan, tosin aika mahdotonta on enää Skamia ylittää... :D

Minusta tämä sarja ei ehkä ole 13-vuotiaalle niin iskevä kuin lukioikäiselle/vanhemmalle yläkoululaiselle. Niin nuori ei välttämättä osaa nauttia sarjasta sillä tavalla kuin vanhempi katsoja. Eli siis lyhyesti: 13-vuotias ei ole kohderyhmää. En tosin kieltäisi katsomista.

Itse olen samanikäinen kuin sarjan hahmot (-99), ja täytyy sanoa, että samaistun tunteisiin, mutta en tekoihin. Eivät kaikki nuoret harrasta seksiä/juo/käytä huumeita/petä ystäviään, mutta nimenomaan sarjan ydinajatus, häpeä, on "nuoruuden suola". Ehkä juuri emotionaalinen uskottavuus on tehnyt sarjasta ikuisen suosikkini.

Tämä keskustelu on todella mielenkiintoinen. Kiitos vaan AV, nyt mun on pakko katsoa kaikki kaudet uudestaan!

Liikuttavaa miten tuot esille tekstissäsi että olet itsekin kohderyhmää. Liikuttavaa on myös se, että korostetun ylhäälöä kirjoitustyylilläsi yrität olla muita kohderyhmäläisiä niin paljon aikuisempi, vaikka olet itsekin teini.

Ihan lukioikäisen kirjoittelulta minusta vaikutti. Olisi voinut olla minun ja kavereideni kirjoittamaa silloin kun mekin olimme lukioikäisiä. Vaikka "teinejä" oltiinkin...

Vierailija
333/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhtään tykännyt Jonaksen ja Isakin uusista kavereista. Tosi rumia, ja Magnus varsinkin huono näyttelijä. Teennäinen :( 

Mä taas tykkäsin kovasti. Pystyin paljon paremmin kuvittelemaan Jonasin ja Isakin hengaamaan Magnusin ja Mahdin kanssa kuin sen Yakuzajengin. Ja ainakaan Magnus ei ollut uusi kaveri. Sehän oli jo ykköskaudella mukana mm. Ibenin bileissä Isakin kanssa.

Vierailija
334/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, mulla itselläni ei ollut mitään mielikuvaa Magnuksesta aiemmin. Vähän turhan överihahmo, ja mun mielestä tylsä ja vähän itsestäänselvä ratkaisu parittaa se Vilden kanssa. 

Vierailija
335/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mulla itselläni ei ollut mitään mielikuvaa Magnuksesta aiemmin. Vähän turhan överihahmo, ja mun mielestä tylsä ja vähän itsestäänselvä ratkaisu parittaa se Vilden kanssa. 

Magnusin hahmo oli hyvä tunnelman keventäjä sähellyksineen ja mokailuineen kauteen. Ja ehkä tyhmine kysymyksineen homoseksistä edusti sitä tyypillisempää ei-niin-korrektia reaktiota kaverin homoseksuaalisuuteen. Kuitenkaan menemättä ilkeilyksi asti. Vähän samaan tapaan kuin Chrisin ja Vilden hahmot ovat tuoneet huumoria tyttöporukkaan. Minusta Magnus oli ihan hyvä lisä, mutta en haluaisi hänestä päähahmoa kuitenkaan.

Vierailija
336/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon katsonut nyt kakkoskautta 8 jaksoa, ja meinaan jättää kesken, kun Noora on jotenkin niin helvetin rasittava ja raskas hahmo. Ei vaan iske muhun. Eva oli paljon sympaattisempi päähenkilö, virheineen kaikkineen. Noora on vähän liian semmoinen "täydellinen tyttö": kaunis, periaatteellinen, älykäs, vahva, itsenäinen, menestyy koulussa, ei juo, ei tee tyhmyyksiä, ei sählää niin kuin muut, ei mokaa, paasaa pakolaiskriisistä ja feminismistä... Katsotaan jos jaksan jatkaa jossain vaiheessa.

Vierailija
337/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ikävä tästä omia teiniaikoja, kun Skins oli pinnalla, ja katsoin sitä ja fanitin ihan hulluna... Olen katsonut 1-4- kaudet yhteensä viisi kertaa elämäni aikana :D Toivottavasti tämä Skam on tämän hetken nuorille yhtä hyvä ja iso juttu kuin Skins oli mulle!

Vierailija
338/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon katsonut nyt kakkoskautta 8 jaksoa, ja meinaan jättää kesken, kun Noora on jotenkin niin helvetin rasittava ja raskas hahmo. Ei vaan iske muhun. Eva oli paljon sympaattisempi päähenkilö, virheineen kaikkineen. Noora on vähän liian semmoinen "täydellinen tyttö": kaunis, periaatteellinen, älykäs, vahva, itsenäinen, menestyy koulussa, ei juo, ei tee tyhmyyksiä, ei sählää niin kuin muut, ei mokaa, paasaa pakolaiskriisistä ja feminismistä... Katsotaan jos jaksan jatkaa jossain vaiheessa.

Juu Noora on pikkasen sellainen nipottaja. :) Minusta Noora oli yllättävän huono ystävä Vildeä kohtaan kakkoskaudella siinä mielessä, että hirveän helposti lähti hänelle valehtelemaan ja selän takana toimimaan.

Kakkoskausi ei ollut munkaan suosikki, mutta ihan tyttöporukan toilailujen takia sitä ei kannata skipata. :D

Vierailija
339/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkat vielä vähän matkaa niin se täydellisyys alkaa karista, enempää en spoilaa.

Miksi se tekisi nuoresta ihmisestä tylsemmän, jos ei juo eikä tee tyhmyyksiä tai naiskentele ympäriinsä?

Vierailija
340/2202 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hehkutettiin kovasti Isakin ja Evenin suhdetta. Odotin jotain todella pysäyttävää homoeroottista kautta, mutta sehän olikin aika tylsä eikä heidän rakkautensa mitenkään erityisesti säväyttänyt. Nooran ja Williamin kohdalla se oli jännittävää ja kiinnostavaa, kun Noora niin pitkään vastusteli tunteitansa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi