Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kaivataan painonpudotukseen

Kukkuu
09.01.2017 |

Eli olen nyt alkanut liikkumaan kävellen päivittäin (vähintään 30 min - reilu 1 h) ja syömään terveellisesti. Olen työssä, jossa jalkojeni päällä koko päivän. Käyn 2 kertaa päivässä koirieni kanssa lenkillä.

Aiemmin en sairauden vuoksi jaksanut liikkua lähes ollenkaan ja söin mitä sattuu kun ei jaksanut sen eteen tehdä mitään, piti olla vaan nopeaa ja täyttävää.

Nyt olen saanut lääkityksen kohdilleen jonka vuoksi jaksan nyt kiinnostua ulkonäöstäni. Olen 171 cm ja 97kg, 24-vuotias. Jätin hiilarit lähes kokonaan pois, syön päivisin paljon salaattia yleensä kanalla, avokadoa, sokerittomia smoothieita (käytän niissä kreikkalaista jugurttia), ruisleipää välillä ja keitettyjä kasviksia.

Te asiasta paremmin tietävät, vaikuttaako tämä hyvältä tavalta aloittaa "kunto ja painonpudotuskuuri" vai kaipaako se jotain muutoksia?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla arkena ruisleipää (kinkkua, juustoa ja kurkkua), viikonloppuna pekonimunakasta. Päivällisellä salaattia, sekä vaihtoehtoisesti kalaa, lihaa tai broileria. Illallisella sama juttu uudelleen. Variaatioita on niin paljon, etten ole kyllästynyt. Karppaamiseksi tätä varmaan kutsutaan arkiaamujen ruisleipää lukuun ottamatta. Sunnuntaina annan periksi ja syön ranskalaisia, mitkä on intohimoni, mutta kohtuudella.

Harva jaksaa juosta tai käydä salilla niin paljon kuin suu syö, mutta kävellä jaksaa. Saa raitista ilmaa ja kuluttaa kaloreita. Pari tuntia päivässä tekee jo ihmeitä. Silti painonpudotustavoitteesi kuulostaa liioittelulta. Puoli kiloa viikossa on sopiva tahti.

Jos juot alkoholia, juo kuivaa valkkaria, älä makeita siidereitä tai limuviinoja.

Vierailija
22/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin aamulla pekoni-juustopannukakkua ja vettä.

Lounas oli voi-kermakahvia ja yksi nakki (nakki siksi, että se oli yksin jääkaapissa enkä keksinyt siitä mitään valmistaa, siksi popsin sen pois kuljeksimasta, olisin toki pärjännyt ilmankin).

Päivälliseksi siskonmakkarakeittoa, siemenleiväke, voita, kermajuustoa ja eilispäivän salaatin jämä (jäävuori, kurkku, paprika, appelsiini) sitruunamajoneesilla rasvoitettuna. Jälkkäriksi kermakahvi.

Ehkä syön vielä maustamatonta jugurttia marjoilla iltapalaksi, jos tulee nälkä.

Mun appeesta tulee makrot noin suunnilleen 150g rasva, 60 g proteiini ja 50 g hh. Näistä tulee noin 1800 kcal. Kohtuullisesti kuormittavassa työssä tuo määrä kaloreita ei ainakaan päästä lihomaan ja hidasta laihtumistakin pääsee tapahtumaan.

Aloituspaino oli 93kg, nykyisin painan 74kg. Kuusi vuotta vedetty suunnilleen näillä makroilla. En tutki niitä joka päivä, enkä orjallisesti noudata, mutta joskus tarkistan missä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne kasvikset oikein on jos ne ei ole hiilareita? Voi elämä.Syö vähemmän ni joo, laihdut sen 20 kiloo kyl.

No voihan tosiaan elämä tuota ylimielisyyden määrää. Ap Kyselee neuvoja ja ihan selvästi antaa ymmärtää, ettei ole tietoinen mistään "makroista", mutta eiköhän joku besserwisser taas löytänyt aukon itselleen tulla tänne päsmäilemään. Miten te voittekin olla noin oksettavia. Kohta saapuu toinen tympeä idiootti, joka alkaa korjata yhdyssanoja.

'Syö vähemmän' joo, jos maltoit omalta säteilyltäsi lukea, niin näinhän ap juuri on tekemässä. Ja terveellisemmäksi valiotaan muuttamassa. Liikuntaa lisää myös.

Toivottavasti olet erakko ja työtön kotisohvassasi, ettei esim. työympäristö joudu noin ikävästä narsismista kärsimään.

Tsempit ap, kilot lähtee, mutta malttia. Ei kannata vielä miettiä elokuuta, aloita tästä helmikuusta ensin :D Ja mun vinkki on, että juo vettä. Se oivallus suorastaan räjäytti mun laihdutuksen käyntiin. Tuloksena -30 kiloa ja ihan sairaan hyvä olo ja mieli! Kannustan täältä!!!

Vierailija
24/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on makrosuhteesi?

Lämmitän ruokia mikrossa noin yhden kerran päivässä. Ap

Vierailija
25/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Jos ei elokuuhun mennessä ole tavoite saavutettu, niin todennäköisesti elämä jatkuu sen jälkeenkin. Kyllä tuolla liikkumisella ja ruokavaliolla olet jo yli kympin pudottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme