Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muita jotka lihoneet paljon masennuslääkkeistä.

Vierailija
09.01.2017 |

itse olen lihonut 65-90kg ja oma olemus ällöttää. Olen vain niin nujerrettu ja väsynyt etten jaksa tehdä asialle mitään. Ruoka maistuu hyvälle.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke?

Vierailija
2/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki masennus- ja psykoosilääkkeet lihottavat. Kyse on pahan kierteestä, sillä ensin lihavia syyllistetään, lihava masentuu ja lihoo entisestään, kun lääkitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut monia mutta Sertralin ja Abilify lihottaneet, nyt on tuo Abilify ja Brintellix

ap

Vierailija
4/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sertralin 10 kg vuoden aikana vitulliset raskausarvet. ei ollut apua lääkkeestä ja läskit sain

Vierailija
6/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin muutama vuosi sitten vahvoja masennuslääkkeitä, sekä rauhottavia ja paino nousi nopeasti. Huonoilla syömisillä ja runsaalla alkoholinkäytöllä oli myös osuutta asiaan, mutta lääkkeetkin siinä sivussa lihottivat vielä lisää. Jätin lääkkeet ja alotin liikunnan, sekä syömisen tarkkailun ja nyt olen jälleen normaalipainoinen. Jos nyt tarvit vielä ehdottomasti lääkitystä, eikä liikunnan aloittaminen masennuksen vuoksi onnistu, niin sitten vain otat aikaa parantumiseen ja kun vointi sallii niin liikuntaa ja ruokaa kohtuudella. Ei niiden liikakilojen onneksi tarvi olla lopullisia.

Vierailija
7/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurjaa, että teille on käynyt noin. Söin itse masennukseen Voxraa ja pikemminkin laihduin sinä aikana, tämä taitaa olla poikkeus masennuslääkkeiden joukossa.

Vierailija
8/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin Sertralinin käytön aikana 18kg reilusti alipainon puolelle. Mirtazapin unettomuuteen taas nosti painoa melkein 6kg muutamassa viikossa (pohjaton makeannälkä).

Vierailija
9/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi ystävää lihoivat tosi paljon. En tiedä minkä nimisiä lääkkeitä söivät.

Vierailija
10/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet ei toimi pitkällä tähtäimellä varmaan kellään, haitat vaan tulee. Ihan täyttä huijausta , rahastusta ja plaseboa koko homma. On niitä muitakin keinoja.

Välittäjäaineita kun ei millään pysty mitata.

Vierailija
11/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihosin 10 kg. Ruokahaluni oli lääkityksen aikana ihan loputon! Söin valtavia annoksia ja taas oli hetken päästä nälkä. Lopetin lääkityksen kesken ja laihduin kaikki ylimääräiset kilot pois muutamissa viikoissa. Uskon, että sinäkin pääset kiloista eroon viimeistään sitten, kun joskus saat lopettaa lääkityksen. :)

Vierailija
12/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan suostunut ottamaan lihottavaa lääkitystä, olisin vielä masentuneempi 10 kg lihavampana. Tiedän sen. Sainkin sitten luonnollisimmilla keinoilla lopulta oireet hallintaan. Ei painonnousua.

Vierailija
13/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan suostunut ottamaan lihottavaa lääkitystä, olisin vielä masentuneempi 10 kg lihavampana. Tiedän sen. Sainkin sitten luonnollisimmilla keinoilla lopulta oireet hallintaan. Ei painonnousua.

Ssri ja voxra kokeiltu, ihan yhtä tyhjän kanssa ,haitat ainoastaan tulee.

Vierailija
14/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet ei toimi pitkällä tähtäimellä varmaan kellään, haitat vaan tulee. Ihan täyttä huijausta , rahastusta ja plaseboa koko homma. On niitä muitakin keinoja.

Välittäjäaineita kun ei millään pysty mitata.

Serotoniinin hajoamistuotteita eli 5HIAA:ta voi mitata, mutta mitä se kertoo mistään? Välittäjä-aineiden lisäksi pitäisi tietää reseptoreistakin jotain ja siitä, että jos tekee lääkkeillä jotain kikkailuita välittäjäaineiden suhteen, mukautuuko keho sitten sen mukaisesti? Totuushan on se, että jos SSRI:llä nostat serotoniinitasoja kaikkialla kehossa, niin kehon serotoniinia lukevat reseptorit (ja ne pre- ja postsynaptiset raot) mukautuvat tilanteeseen ja tästä tulee se ikuinen koukutus lääkeaineeseen. Eli SSRI:t voivat pitkässä käytössä vammauttaa.

Vierailija
15/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin lihotti 10 kiloa vähän yli kuukaudessa. Kaikki normaalit estot syömisen suhteen katosivat, ihan kuin päästä olisi otettu pois se kytkin, joka sanoo, että nyt on maha täynnä. Kun yritin pitää kotia ihan tyhjänä ruoasta (ostin vain päivän aterioiden verran ruokaa), päädyin lopulta syömään tummaa kaakaojauhetta purkista kun muuta ei enää ollut kaapissa. Ihan järjetöntä.

En ole ehdottoman masennuslääkekielteinen, jos kerran joitakin ihmisiä auttavat. Mutta näihin paino-ongelmiin pitäisi myös kiinnittää huomiota, eikä olla heti ensimmäisenä määräämässä tunnetusti lihottavaa lääkettä, jos muita vaihtoehtoja ei ole kokeiltu.

Vierailija
16/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor lihotti 24 kg/ 14 kk:ssa. Siinä rinnalla Cipralex.... kilot ei lähde mihinkään, vuosia yrittänyt...

Vierailija
17/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki masennus- ja psykoosilääkkeet lihottavat. Kyse on pahan kierteestä, sillä ensin lihavia syyllistetään, lihava masentuu ja lihoo entisestään, kun lääkitään.

Ei pidä paikkaansa. Ei se lääke itsessään lihota, vaan monet nostavat ruokahalua, masentunut ei jaksa liikkua jne. Itselläni on ollut kolme eri masennuslääkettä, kiloakaan en niiden aikana lihonnut, pikemminkin päinvastoin. Kyse on ihan siitä mitä ja kuinka paljon naamaasi mätät. 

Sori vaan ap, näin se on. Lopeta se syöminen ja keksi itsellesi muuta tekemistä. Masennuslääkkeet eivät ole ratkaisu, minä tiedän.

Vierailija
18/52 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 15 kg tuli painoa lisää. Kun lopetin lääkkeen käytön, paino putosi entiselleen. Jouduin kuitenkin aloittamaan lääkityksen uudelleen ja kilot tulivat takaisin. Ei siinä mitkään dieetit pussikeitoilla ole painoa pudottaneet.

Kokeiltu on.

Vierailija
19/52 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihonut 13 kg vuoden sisällä :(

Vierailija
20/52 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama. Ennen masennuslääkkeitä olin ollut normaalipainoinen. Sitten lihottivat mua 10- 15 kg ja olen vieläkin läski 5 vuotta myöhemmin. En tiedä mikä mua vaivaa, mutta mä en ole saanut laihdutettua  enää takaisin....huoh.