Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita jotka lihoneet paljon masennuslääkkeistä.

Vierailija
09.01.2017 |

itse olen lihonut 65-90kg ja oma olemus ällöttää. Olen vain niin nujerrettu ja väsynyt etten jaksa tehdä asialle mitään. Ruoka maistuu hyvälle.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abilify on neurolepti eli psykoosilääke  - ei masennuslääke. 

Vierailija
42/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa masennuslääke, jonka on todettu lisäävän ruokahalua (huom. eivät lääkkeet lihota, eihän niissä ole kaloreita kuin häviävä määrä) on mirtatsapiini. Jotkut kuten venlafaksiini saattavat jopa vähentää ruokahalua, käytetäänhän niitä (off-label) addiktioihinkin, kuten tupakasta vierottamiseen.

Jeesustelua. Lääkkeet aiheuttavat lihavuuden, vaikka lääkkeiden sisältämä energia ei niin tekisikään.

Lukion oppimäärällä tajuaa sen, että serotoniini osallistuu myös kylläisyyden hallintaan. Sotkemalla serotoniinin luonnollista toimitnaa lääkkeillä aiheuttaa monenlaista mutua vaivaa. Masennusta masennuslääkkeet eivät paranna juuri lumelääkettä enemmän. Eikä se olisi edes mahdollista, koska masennuksen etiologiaa ei tiedetä. Tyhmät toki lankeavat lääkkeisiin, koska eivät halua tehdä muutosta elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa etteikö masennuslääkkeet lihottaisi.

Ketipinor nosti mun painoa 15kg/6kk ja olin sen takia kuin turvonnut tynnyri. Niin paisunut kaikkialta, että jos olisi neulalla tökännyt niin olisin varmaan räjähtänyt.

Pidin monta kuukautta ruokapäiväkirjaa ja myös valokuvasin jokaisen mun suupalan, koska lääkäri ei uskonut ettenkö syö yli kulutuksen. Kaikki kalorit laskettiin, aivan kaikki lähtien lautasella olevasta ketsupista, eli en jaksa uskoa piilokaloreihin. Jokainen mun annos meni ruokavaa'an kautta, että sain tarkat kalorit laskettua. Tästä huolimatta paisuin kuin pullataikina.

Lopetin Ketipinorin ja sittemmin kun olin laihtunut, yllättäen tuolla samalla ruokavaliolla mitä ennen lopettamista, mun entisiin mittoihin, niin jos siitä lihoin niin se lihominen oli sellaista ns normaalia löysää läskiä vaikkapa vatsan seudulla. Ketipinoreilla olin kova turvonnut pallo, en sellainen normaalin tuntuinen pehmeä plösö. En tiedä miten ja miksi ne lääkkeet teki tuon, mutta tuo oli pelottavaa.

Vierailija
44/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kun aloitin lääkityksen painoin noin 65 kg , se oli syksyä. Seuraavana kesänä tajusin etten mahdu enää edellisen kesän vaatteisiin , selkääni oli ilmestynyt kummalliset läskiulokkeet ja kasvoni olivat pyöristyneet rajusti. Menin vaakaan ja itkin vain miehelle että mitä v""a, 80 kg! Miehen joku työkaveri oli udellut nähtyään meidät kaupassa , että onko minulla alkoholiongelma.

Vierailija
45/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri-lääkkeet muuttaa suoliston mikrobistoa, ja sitä kautta aiheuttavat painonnousua.

Tämä niille vääräleuoille jotka väittää ettei lääkkeet voi lihottaa kun ei niissä ole kaloreita. Googlettaa voi vaikka "ssri drugs and gut microbiome".

Vierailija
46/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa masennuslääke, jonka on todettu lisäävän ruokahalua (huom. eivät lääkkeet lihota, eihän niissä ole kaloreita kuin häviävä määrä) on mirtatsapiini. Jotkut kuten venlafaksiini saattavat jopa vähentää ruokahalua, käytetäänhän niitä (off-label) addiktioihinkin, kuten tupakasta vierottamiseen.

Jeesustelua. Lääkkeet aiheuttavat lihavuuden, vaikka lääkkeiden sisältämä energia ei niin tekisikään.

Lukion oppimäärällä tajuaa sen, että serotoniini osallistuu myös kylläisyyden hallintaan. Sotkemalla serotoniinin luonnollista toimitnaa lääkkeillä aiheuttaa monenlaista mutua vaivaa. Masennusta masennuslääkkeet eivät paranna juuri lumelääkettä enemmän. Eikä se olisi edes mahdollista, koska masennuksen etiologiaa ei tiedetä. Tyhmät toki lankeavat lääkkeisiin, koska eivät halua tehdä muutosta elämäänsä.

Ei ole tyhmyyttä langeta lääkkeisiin jos se on avunsaannin edellytys ylipäänsä. Eli ei pääse muuten vaikka terapiaan. Itse söin joskus lääkkeitä ja pystyin niiden avulla suorittamaan työharjoittelun ja menemään töihin.

Sitten 6 kk jälkeen lopetin omin päin lääkityksen kun painoa alkoi kertyä ja koin päässeeni pahimman yli. Lopetin seinään. Työpaikan henkilötietoläpyskästä kun näin naamani niin olin kuin taivaan kuu, niin turvoksissa sieltä täältä, vanha hoikka urheilija. Mietin että mitä **ttua. Sittemmin löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Josko saisin kohta lääkityksen siihen niin voitaisiin katsoa mistä tämä väsymys ja alakuloisuus oikeasti johtuu.

Vierailija
47/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor lihotti 24 kg/ 14 kk:ssa. Siinä rinnalla Cipralex.... kilot ei lähde mihinkään, vuosia yrittänyt...

Mulla Ketipinor reilulla vrk-annoksella jo monen monta vuotta, en oo lihonut yhtään.

Vierailija
48/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kaikki lihottavat=ruokahalua lisäävät pois viime syksynä. käytösä nyt ainoastaan Voxra. Olen laihtunut 25-30kg.

Vierailija
49/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lusäävät ruokahalua?

Vierailija
50/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras masennuslääke on 10km reipasvauhtinen lenkki joka toinen päivä ja ei lihota.

Ne lääkkeet ei lihota mitään vaan elintavat ja liikkumattomuus.

Joopa joo, ihan kuin tuosta vaan kuka tahansa jaksaisi tuommosen matkan, vieläpä "reippaalla vauhdilla". Miksi pitää mennä heti toiseen ääripäähän? Jo puolen tunnin reipas kävely päivässä riittää pitämään peruskuntoa yllä. Tuollaiset kymmenen kilsan juoksulenkit on lähinnä urheilijoille ja himoliikkujille.

Vierailija
51/52 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olanzapiini ja Brintellix lihotti reilussa vuodessa 35 kg. Lääkkeet lopetettu 1-2 vuotta sitten, mutta kilot eivät lähde mihinkään vaikka yrittää laihduttaa.

Vierailija
52/52 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Zyprexa lihotti 15 kiloa tuosta noin vain, alle kuukaudessa. Lopetin lääkkeen, mutta kilot ovat olleet sitkeästi kiinni. Positiivista on, että en ole grammaakaan lihonut enempää, vaikka tämä tapahtui jo kymmenen vuotta sitten, ja olen bmi:n mukaan "vielä" lievästi ylipainoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän