Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkasvatus kyylät hoi!

Vierailija
09.01.2017 |

Miksi, oi miksi koette olevanne oikeutettuja kertomaan: kuinka kamala ja vihainen äiti olen kun kun käskevällä äänellä komennan lastani nousemaan ylös ja kävelemään pois keskeltä autotietä. Tai kuvaamaan kun laitan lapsen pulkkaan sadannen kerran ja hieman jo ääntäni korottaen sanon hänelle ettei sieltä kieritä pois. Nostessani lapsen sitten kainaloon että pääsemme valoista hengissä yli tulet kertomaan kuinka lapsi ehkä ei viellä osaa istua kyydissä kun on pieni. Kyllä osaa, tämä on hänelle uusi leikki. Se leikki on kuitenkin autotien laidalla todella vaarallinen. Ei asiasta silloin lässytetä. Miksi pitää kytätä aina kotiovelta puistoon ja bussista uimahalliin jonkun oman elämänsä täydellisyyden jonka lehmänhermot ei ikinä mukamas petä. Miksi? Miksi lepertelet lapsesi kautta minulle kuinka äideilläkin tarvitsisi olla hanskat kädessä ja koskas sinun hiukset taas leikataan kun on silmillä taas vaikkei pennulla ole kuin haituva päässä. Päätän itse koska leikkaan lapseni hiukset vaiko jätänkö leikkaamatta. Mulkoillaan kun taapero ikäinen juo tuoremehua kesähelteellä ja pakkoko on nälvästä bussissa kuinka teidän tilda-tuutikki ei ikinä ole kuin maitoa juonut. Saa joka päivä pelätä lasua kun lapsi itkee kotona ja ei näy ulkona. Kukaan ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän että kipeänä lapsi itkee ja kuumeessa ei lähdetä pihalle. Miksi niinkin ihanasta metsäreissusta tulee pahamieli kun joku prkl mummo tulee ihmettelemään että voi voi kun nyt kastuu haalari lammikossa, yritätkö saada kuoleman tautia lapsellesi. Juu en vaan tutustuttaa ympäristöönsä vaikka sitten syömällä käpyjä ja leikkimällä lammikoissa. Välillä tekee mieli vaan jäädä kotiin kun aina joku kokee asiakseen ojentaa minua äitinä. Mitäpäs jos kokeilisit vaikka kysyä josko voisit auttaa tai kehuisit kuinka reipas ja kiltti lapseni on kun ihan rauhassa istui koko hiostavan bussimatkan. Oletpa hienosti harjoittanut hänen kärsivällisyyttään tai jotain. Se että lasta komentaa ei pitäisi aiheuttaa shokkitilaa julkisilla paikoilla. Anteeksi kirjoitusvirheet mutta olen edelleen tolaltani viime ulkoilulla saamistani kommenteista. Olen mielestäni hyvä äiti. Joskin väsynyt kun yksin olen lapseni hoitanut 2v. Yhden yön olen saanut nukkua ilman velvollisuutta täyttää hänen tarpeitaan. Lapseni ei syö energioitani vaan te jotka sormi ja kannykkä pitkällä vahtaatte seuraavaa virhettäni.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin ovat mummot, jotka yrittävät ohittaa "ilkeän äidin" ja ostaa itkevälle  lapselle tikkarin tai jätskin vaikkei ole karkkipäivä! tai nämä järjenjättiläiset, jotka uskovat ettei ihminen vauvansa itkiessä osaa ensimmäiseksi epäillä nälkää tai märkää vaippaa...

Vierailija
62/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

odotin miestä hakemaan tk:n pihassa ja kipeä 2v vähän itki oloaan rattaissa, joita siinä heijailin... äkkiä joku täti-ihminen tulee huutamaan että "ei voi pidempää katsoa sivusta" ja " enkö näe että lapsella on kuuma!" oli toukokuu ja lämmin , pojalla huppari & t-paita..  kun tiuskaisin että "pojalla on kuule  kuumetta ja  kylmä" niin alkoi sopertaa että no eihän hän voinut tietää ja kaikki kun eivät osaa pukea lapsiaan.. voi jumalauta :O 

Ja illalla itkit itsesi uneen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pahin ovat mummot, jotka yrittävät ohittaa "ilkeän äidin" ja ostaa itkevälle  lapselle tikkarin tai jätskin vaikkei ole karkkipäivä! tai nämä järjenjättiläiset, jotka uskovat ettei ihminen vauvansa itkiessä osaa ensimmäiseksi epäillä nälkää tai märkää vaippaa...

Silkkaa pahuttaanko he sitä tekee? Luulen, että luulevat olevansa avuksi. 

Vierailija
64/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi koette olevanne oikeutettuja kertomaan: kuinka kamala ja vihainen äiti olen kun kun käskevällä äänellä komennan lastani nousemaan ylös ja kävelemään pois keskeltä autotietä. Tai kuvaamaan kun laitan lapsen pulkkaan sadannen kerran ja hieman jo ääntäni korottaen sanon hänelle ettei sieltä kieritä pois. Nostessani lapsen sitten kainaloon että pääsemme valoista hengissä yli tulet kertomaan kuinka lapsi ehkä ei viellä osaa istua kyydissä kun on pieni. Kyllä osaa, tämä on hänelle uusi leikki. Se leikki on kuitenkin autotien laidalla todella vaarallinen. Ei asiasta silloin lässytetä. Miksi pitää kytätä aina kotiovelta puistoon ja bussista uimahalliin jonkun oman elämänsä täydellisyyden jonka lehmänhermot ei ikinä mukamas petä. Miksi? Miksi lepertelet lapsesi kautta minulle kuinka äideilläkin tarvitsisi olla hanskat kädessä ja koskas sinun hiukset taas leikataan kun on silmillä taas vaikkei pennulla ole kuin haituva päässä. Päätän itse koska leikkaan lapseni hiukset vaiko jätänkö leikkaamatta. Mulkoillaan kun taapero ikäinen juo tuoremehua kesähelteellä ja pakkoko on nälvästä bussissa kuinka teidän tilda-tuutikki ei ikinä ole kuin maitoa juonut. Saa joka päivä pelätä lasua kun lapsi itkee kotona ja ei näy ulkona. Kukaan ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän että kipeänä lapsi itkee ja kuumeessa ei lähdetä pihalle. Miksi niinkin ihanasta metsäreissusta tulee pahamieli kun joku prkl mummo tulee ihmettelemään että voi voi kun nyt kastuu haalari lammikossa, yritätkö saada kuoleman tautia lapsellesi. Juu en vaan tutustuttaa ympäristöönsä vaikka sitten syömällä käpyjä ja leikkimällä lammikoissa. Välillä tekee mieli vaan jäädä kotiin kun aina joku kokee asiakseen ojentaa minua äitinä. Mitäpäs jos kokeilisit vaikka kysyä josko voisit auttaa tai kehuisit kuinka reipas ja kiltti lapseni on kun ihan rauhassa istui koko hiostavan bussimatkan. Oletpa hienosti harjoittanut hänen kärsivällisyyttään tai jotain. Se että lasta komentaa ei pitäisi aiheuttaa shokkitilaa julkisilla paikoilla. Anteeksi kirjoitusvirheet mutta olen edelleen tolaltani viime ulkoilulla saamistani kommenteista. Olen mielestäni hyvä äiti. Joskin väsynyt kun yksin olen lapseni hoitanut 2v. Yhden yön olen saanut nukkua ilman velvollisuutta täyttää hänen tarpeitaan. Lapseni ei syö energioitani vaan te jotka sormi ja kannykkä pitkällä vahtaatte seuraavaa virhettäni.

Näitä mammoja riittää. Ihan on omaa kokemusta, suoraan sanottuna itse en edes jaksa välittää koko motkotuksesta. Nää tädit on kokonaan unohtaneet mitä uhmaikäisen kaa elämä on. Ei se pieni söpöliini ole sellainen enkeli minä muut sen näkee, vaan äidille uhmaava riiviö. Aina voit sanoa, että sinä olet lapsen äiti ja tiedät mihin lapsesi kykenee ja mihin ei.

Vierailija
65/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on rastat ja olen pieni sekä siro, vaikka ikää lähes 40. minulla on kolme lasta ja lisäksi olen nuorempana hoitanut naapurin lapsia, eli kenenkään ulkopuolisen ei tarvitse tulla neuvomaan. silti moni katsoo oikeudekseen vihjata "teiniäidille", että huutavan vauvan vaippa  kannattaisi tsekata tai että lapsella on liikaa tai liian vähän päällä. voi jestas!

Vierailija
66/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkaa pahuttaanko he sitä tekee? Luulen, että luulevat olevansa avuksi. 

eivät tietenkään tee pahuuttaan, en sitä tarkoittanut mutta kyllä siinä tallotaan lapsen äidin aukoriteetti jalkoihin kun tullaan söpöttämään että älä itke, minä ostan tuon tikkarin /jäätelön/pikkuauton jos äiti ei..

Vierailija
67/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on kerran arvosteltu, kun ensin jouduin huutamaan lapselle ja sen jälkeen toruin vielä kovaan ääneen ja tilanne oli siis sellainen, että kävelimme käsikkäin ulos kaupasta, kun lapsi riuhtaisi itsensä otteestani ja juoksi parkkipaikalle ja meinasi jäädä peruuttavan auton alle. Ja minä tosiaan huusin hänelle ensin kurkku suorana "pysähdy, parkkipaikalla ei saa juosta" ja sen jälkeen toruin ja kerroin, kuinka vaarallista tuollainen käytös on, ja mitä olisi voinut tapahtua. Siinä sitten vanhempi rouvashenkilö tuli haukkumaan minut pystyyn, kun 1) en osaa katsoa lapseni perään ja 2) huudan lapselleni. Jep.

Itse asiassa kävi mulle vauva-aikanakin niin, että lapsi oli kovin itkuinen, eikä meinannut millään nukkua tai siis nukahtaa yöunille, oli saamassa hampaita. Olin jo kaikkeni yrittänyt kotona ja lopulta 3 tunnin jälkeen päätin pukea lapsen ja yrittää nukuttaa häntä vaunulenkillä. Lapsi huusi täyttä kurkkua vaunuissa ja takanani käveli pariskunta, joka ilmeisesti väsyi vauvan itkuun ja päätti tulla ripittämään minut siitä, kuinka huono äiti olen, kun en ymmärrä, että lapsella on nälkä / märkä vaippa / haluaa syliin / kylmä. Mutta silloinkin vastasin vain rauhallisesti, että lapselle on puhkeamassa hampaat ja on syötetty ja vaippa vaihdettu, kiitos huolenpidosta.

Vierailija
68/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä mammoja riittää. Ihan on omaa kokemusta, suoraan sanottuna itse en edes jaksa välittää koko motkotuksesta. Nää tädit on kokonaan unohtaneet mitä uhmaikäisen kaa elämä on. Ei se pieni söpöliini ole sellainen enkeli minä muut sen näkee, vaan äidille uhmaava riiviö. Aina voit sanoa, että sinä olet lapsen äiti ja tiedät mihin lapsesi kykenee ja mihin ei.

Luulen, että tälläisellä käytöskellä kompeisoidaan sitä omaa epävarmuutta, kun on itse tullut lyödyksi vastaavassa tilanteessa. 

Vierailija
69/69 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvitsee unta niin ei olisi niin kiukkuinen.