Oliko tämä aikoinaan hyvän väen auto?
Citroën Xsara. Nyt jo poistunut tuoreimpien autojen joukosta, mutta mikä tuon taso oli aikoinaan? Ei toki mikään erityisvarusteltu, ei kallis, mutta ei ihan tavallisen corollankaan tasoa. Eikä se hinta aina kaikkea tarkoita.
http://carsales.li.csnstatic.com/redbook/car/spec/citr0141.jpg?width=15…
Olisi mahis saada tuollainen hyvään hintaan. Kannattaako? Mun silmään näyttää siltä, että sopii muotoilua arvostavalle ihmiselle, olenko oikeassa?
Kommentit (58)
Ranskalaiset autot jakavat mielipiteitä voimakkaasti. Tuo on Corollan kanssa samassa hintaluokassa ja Corolla on kestävämpi ja varaosat ovat halvempia.
Ihan perus auto aikanaan. Halpa ostaa käytettynä ja varmasti edullisia kilometrejä, jos osaa itse tehdä peruskorjaukset.
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaankaan ollut.
Vain nousukkaat ajaa bemareilla.
Vielä lisäyksenä, laitoin ihan ajatuksen kanssa tuon "hyvän väen auton". Meinasin laittaa "paremman väen" mutta sitte tajusin että sitä verrataan heti kalliisiin autoihin. Hyvän väen autolla tarkoitan tavallisen työläisen autoa, joka ei kuitenkaan ole pirssi, kuten esim. Opel Corsa tai Nissan Micra.
-Ap
Ei ole koskaan ollut paremman väen auto. Pliis tsekkaa tyyppiviat joltain autoaiheiselta sivustolta niin tiedät pääseekö se katsastuksesta edes läpi. Sähkövikaa yms noissa yleisesti.
En muistanut että suomalaiset ovat näin ilkeitä/katkeria. Mistä tämä katkeruus sitten kumpuaa, jos omassa pihassa se parempi auto seisoo. En tiedä. Ette kuitenkaan pääse vaikuttamaan päätöksentekooni. Edelleen kiinnostaisi kuitenkin teidän näkemykset siitä imagosta, ja pliis. Älkää radikalisoituko, tuskin te kaupan pihallakaan tosielämän puolella huutelette "säälittävä ranskalainen". Pliis.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut paremman väen auto. Pliis tsekkaa tyyppiviat joltain autoaiheiselta sivustolta niin tiedät pääseekö se katsastuksesta edes läpi. Sähkövikaa yms noissa yleisesti.
Tsekkaa itse tyyppiviat vaikka muutamalta eri merkiltä. Kaikissa niitä on.
Vierailija kirjoitti:
KUKA PUHUI PAREMMAN VÄEN AUTOSTA? ITSE TAIDAT LUULLA OLEVASI PAREMPAA VÄKEÄ. OLETKO SUOMENRUTOSALAINEN? VAI OPETTELITKO VAIN KOULUSSA PAKKÅRUÅTSIN?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän corolla parempi auto on kuin xsara.
JOO, SE VARMAAN KESTÄÄ 4774737273774774 VUOTTA, MUTTA NYT PUHUTTIINKIN IMAKOSTA! IMAKO! Oletko kuullut? Toimivuus js kestävyys on vain yksi osa imagoa. Mitä mieltä muotoilusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUKA PUHUI PAREMMAN VÄEN AUTOSTA? ITSE TAIDAT LUULLA OLEVASI PAREMPAA VÄKEÄ. OLETKO SUOMENRUTOSALAINEN? VAI OPETTELITKO VAIN KOULUSSA PAKKÅRUÅTSIN?
Totta hitossa olen parempaa väkeä, tiedän jopa miten CapsLockia kuuluu käyttää, toisin kuin sinä joka et osaa edes kirjoittaa. Ottaako noin pahasti aivoon?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän corolla parempi auto on kuin xsara.
Kestävämpi varmasti, mutta xsaralla ajaisi mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa olen parempaa väkeä, tiedän jopa miten CapsLockia kuuluu käyttää, toisin kuin sinä joka et osaa edes kirjoittaa. Ottaako noin pahasti aivoon?
Ottaa aivoon kun aloitusviestin sisältö väistetään kaikin tavoin, jotta päästään sortamaan kaikkien automiesten voimin yhtä naista.
Meidän piireissä ei juuri arvosteta ranskalaisia autoja. Tuntuu että niihin on kasautunut jotenkin keskimääräistä enemmän vikoja, joita edes alan koulutuksen saaneet eivät osaa korjata. Mitä muotoiluun tulee, niin mielestäni se on tasoltaan hyvin lähellä muiden tavisautojen sporttimalleja, ei kovin erikoinen.
Eiköhän tuo oo "hienoimmillaankin" ollut jonku perheen kakkosauto tai "emännän kauppakassi".
Oletteko te todella niin ummehtuneita että ette voi edes keskustella tästä? Ei kai auto voi olla hieno vain silloin jos se on tosi kallis? Tavallisella kansalaisella ei ole loputtomasti rahaa.
Huomatkaa siis että kuvan Xsara on 3-ovinen coupé, jossa on spoileri ;) ja sellainen on sekin jonka saatan ostaa