Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä muuttaa asumisoikeusasuntoon pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
08.01.2017 |

Mielipiteitä? Rivitaloasuminen houkuttaa, asuntosäästäminen omaa varten vielä kesken.

Onko aso-koti hyvä vaihtoehto vai tuleeko vaan vuokraustakin kalliimmaksi?

Kokemuksia kaipaan. Ja kivoja asumisoikeusasuntoja Espoon alueelta voi myös vinkata.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se asoon sidottu pääoma tuota mitään, joten itse sijoittaisin sen rahan muuten ja jatkaisin omaan säästämistä. Hyvissä asunnoissa ne vastikkeet on aika korkeat.

Vierailija
2/6 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin edullisempi vastike kuin vastaavassa vuokra-asunnossa olisi vuokra. Riippuu aika paljon miltä alueelta etsit asuntoa ja minkä kokoista. Joillakin alueilla ero vuokra-asuntoihin ei ole kovin kummoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aso-asunnossakin voi säästää omaa asuntoa varten. Paremmin se onnistuu jos ei maksa kallista vuokraa. Tosin vastikkeetkin on tosi kalliita pk-seudun aso-asunnoissa, joten kannattaa tarkastella tarkkaan tarjontaa. Keskimäärin aso-asunnossa on joitakin satoja euroja edullisempi vastike kuin vuokra-asunnoissa vuokra.

Vierailija
4/6 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin maksaisin lainaa omasta asunnosta kuin korkeaa vastiketta. Pääkaupunkiseudun asoissa vastike voi olla ihan tuntuva ja lähellä vapaita vuokria.

Edullisempia asuntoja löytyy vaikka Vantaalta tai Espoon kerrostaloalueilta.

Vierailija
5/6 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pk-seudulla se kannattaa, ja sitä paremmin mitä kalliimpi alue. Nimittäin asomaksut on aikalailla samat per neliö olipa alue halpa tai kallis. 

Itse olen valinnut ASO:n koska sinkkuna minulla ei olisi omistusasuntona varaa kummoiseen asuntoon Helsingistä. Yksiö tai pieni kaksio se olisi. Nyt ASOssa pystyn asumaan 2-kerroksisessa, 75 neliön rivitaloasunnossa kivalla luonnonläheisellä asuinalueella (Eko-Viikki). Nämä vastaavat ostettuna maksaa seudulla semmoisia summia että mikään pankki ei mulle keskituloiselle sinkulle niihin lainaa antaisi, enkä kyllä ottaisikaan yli 300 000 euron lainaa ;) 

Niille, jotka miettii asuntoa sijoituksena ja pääomana, toki aina on järkevämpää ostaa oma. Itse taas mietin asuntoa lähinnä sen mukaan, mikä on nykyhetkessä minulle mieluinen asumismuoto, johon on varaa. IHan sama ettei säästy mitään lainojen lyhennyksen myötä, kun ei perillisiäkään ole, ja käärinliinassa ei ole taskuja.

Vierailija
6/6 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on vuokra-asuminen (ei kaupungin asuntoa) tai asumisoikeusasunto, yleensä asumisoikeusasunnossa on kannattavampaa asua. Kaikki ei pysty ostamaan omaa asuntoa tai saa tarpeeksi lainaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän