Mies lähti työreissuun. Jätti 30€ ruokiim viikoksi.
Itse syö absilla parikertaa päivässä ja muut herkut päälle kaupasta. Mä venytän pennii ja syön tonnikalaa ja makaroonia. Lisäksi luulee täällä olevan hyvät ruuat valmiina ku torstaina tulee.
Kommentit (48)
Mitä sinun rahoille on tapahtunut?
Tonnikala on kallista et sulla menee hyvin kun on sitä varaa syödä :) ja kyllä 30eurolla pärjää hienosti torstaihin, puolikas viikko vaan. En ihmettele summaa, ylipäätään outoa että miehen pitää jättää ruokarahaa vai oletko alaikäinen ja mies josta puhut isäsi? :)
Mun täytyy elää jossain kuplassa, kun en todellakaan tiennyt tällaista tapahtuvan vielä nyky-Suomessa.
Siis 30 euroa yhdelle hengelle viikoksi? Kyllähän sillä pärjää tosi hyvin, jos itse kokkaa ruuat.
Sun mies haluaa, että laihdut. Ei vaan kehtaa sanoa suoraan päin naamaa. Miehesi kokeilee nyt epätoivoisena näännytystaktiikkaa, josko purisi pulleaan mimmiin.
Jos sun rahat on jostain syystä loppu, niin kaipa mies voi siirtää tililtään rahaa sun tilille, jos sun pitää vielä juhlaruuat laittaa sille torstaiksi? Vai ettekö keskustele koskaan mistään?
elämämkoulussa mies jättää vaimolle rahaa ruokiim.
Ei mulla ole mitään rahaa. Viimeksi sain rahaa ennen joulua. Ne meni jo. Olen työtön.
eikö vittu kannattas laittaa ukko vaihtoon? siis ite en voisi seurustella saati asua miehen kanssa joka tekee reissuhommia.. kun on seurannut tuttavapiiriä niin kaikki huonoimmat miehet tekee työkseen jotain jossa pitää reissata. Siellä saa vierasta pillua eikä vaimo epäile mitään kun on "työreissulla"
mut joo provohan tää on
Mun mies ei kymmenien yhdessäolovuosien aikana ole koskaan jättänyt minulle ruokarahaa. Hävettäisi, jos olisi. Elätän itseni ihan itse. Absilleen menisi syömään, vaikka tarjottaisiin. Kävin siellä kerran viime vuonna ja sanoin, että ei enää ikinä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään rahaa. Viimeksi sain rahaa ennen joulua. Ne meni jo. Olen työtön.
Ja sä valitat kun sun mies antaa sulle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan heti huomenna aamusta lähdet sossussa käymään rahaa hakemassa. Vai kelassako se nykyään tapahtuu, en osaa sanoa mutta ehkä joku osaa.
Tonnikala on kallista. Osta mieluummin kaksi purkkia tomaattimurskaa, paketti linssejä, sipulia 2-3 kpl, ja porkkanoita 1kg, öljyä, valkosipulia ( ei pakollinen); kaurahiutaleita, jauhoa, kuivahiivaa, leivinpaperia, munia, halvimpia hedelmiä 1 kg. Lisäksi 2 litraa maitoa juomiseen.
Kuullota sipulimurska ja mahdollinen pieneksi hakattu valkosipuli (1-2 kynttä) öljyssä. lisää tomaattimurska ja huuhdellut linssit sekä kuutioidut porkkanat ( 2-3 kpl). mausta kasvisliemikuutiolla, ripauksella sokeria, murusella suolaa, oreganolla/basilikalla, ropauksella mustapippuria. Jos jotain puuttuu mausteista, niin ei haittaa.
Googlaa karjalan kauraleipä, ja leivo leipäsi itse.
Keittoa lounaaksi ja päivälliseksi. Aamupalalla ja illalla leipää keitettyjen munien, porkkanatikkujen sekä hedelmän kera.
Säästöön saat ainakin 10 euroa euroa, ja ruoka kestää torstaihin asti.
Tiedän perheen jossa mies lähti ulkomaille lomalle ja jätti perheensä ilman rahaa kotiin. Perheessä muutenkin isä oli se joka söi kunnolla ja oli tukevassa kunnossa, muu perhe aliravittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan heti huomenna aamusta lähdet sossussa käymään rahaa hakemassa. Vai kelassako se nykyään tapahtuu, en osaa sanoa mutta ehkä joku osaa.
Kuule, ei ap mitään rahaa saa sossusta/kelasta koska sen mies on töissä. Miehen kuuluu elättää vaimoaan kun kerran tienaa ja vaimo ei. Niin sanoo laki.
Mun mies reissaa jatkuvasti, mutta ei jätä koskaan rahaa. Käyn kaupassa omalla rahalla ja syön hyvin.