Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin varakkaalle miehelleni rahaa omalta tililtäni

Vierailija
08.01.2017 |

Asia liittyy siihen, kun olemme eroamassa ja tililleni oli lapsilisät säästettyinä. Mies vaati niistä oman puolikkaansa ja hän vaati siitä kuitin sähköpostiinsa. Mies sanoi mua "s*atanan varas", kun olin tehnyt tilisiirron hänelle ja lähettänyt kuitin siitä söhköpostitse hänelle. Tuntuu pahalta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe nyt vaan sinne turvakotiin lapsien kanssa.

Vierailija
22/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastailko enää tälle sairaalle ihmiselle. Se on vaan bensaa hänen mielisairautensa liekeille.

Ei hitto. En oo sairas (mies tosin yrittää aivopestä mua samaan ajatukseen ja yritti kiristää multa loppujakin rahojani äsken). Mulla on vain outo ja manipuloiva mies. Laitoin ne rahat hänelle tosiaan.

Tosin täytyy sanoa miehelle vielä, että ostaisi osakkeiden sijaan niillä jotain lapsille tai mun mielestäni hän voisi laittaa ne lasten nimiin itse hallinnoimalleen tilille. Sen verran minäkin voinen vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat olisi pitänyt olla lasten omilla tileillä säästössä jos kerran on säästetty. Ei kuulu sinulle eikä miehelle. Mutta toki tuo on muutenkin niin sairasta. Miehesi aikoo tehdä Suomen lakia vastaan? Suomen laki sanoo että hänen pitää maksaa elatusmaksut, omille lapsilleen, koska hän on velvollinen elättämään lapsensa sen takia kun on ne siittänyt. 

Mene nyt herranjumala jo hakemaan ammattiapua tuohon asiaan, jos et itsesi takia niin lapsiesi, vaikka se mies sinut siitä hyvästä tappaa, niin varmaan jättää lapset eloon. Minkälainen tossu pitää ihmisen olla että antaa lastensa rahat pois kun joku vaan pyytää, kun se joku on vähän pelottava?

Mun mieheni on neljän seinän sisällä ihan hirveä ja erittäin manipuloiva...hän yrittää saada mua aktiivisesti murtumaan henkisesti, mutta olen niin sisukas, etten anna periksi. Sen sijaan haluan erota ja muuttaa pois, vaikka mies vastustaakin sitä muuttoani, sillä sitten en enää maksaisi hänen juoksevia kulujaan.

Ulkopuoliset eivät varmaan ikinä arvaisi sitä hänestä, sillä muille hän on hauska, puhelias vitsiniekka, joka hymyilee paljon ja vaivihkaa juoruilee erittäin paljon. Mutta vaimolleen hän on hirviö.

Vierailija
24/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voit olla ymmärtämättä että miehen motiivi kiristää rahat on se että et pääse lähtemään. Anna nyt sille vielä loputkin tosiaan.

Vierailija
25/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastailko enää tälle sairaalle ihmiselle. Se on vaan bensaa hänen mielisairautensa liekeille.

Ei hitto. En oo sairas (mies tosin yrittää aivopestä mua samaan ajatukseen ja yritti kiristää multa loppujakin rahojani äsken). Mulla on vain outo ja manipuloiva mies. Laitoin ne rahat hänelle tosiaan.

Tosin täytyy sanoa miehelle vielä, että ostaisi osakkeiden sijaan niillä jotain lapsille tai mun mielestäni hän voisi laittaa ne lasten nimiin itse hallinnoimalleen tilille. Sen verran minäkin voinen vaatia.

Kyllä sä olet sairas. Terve ihminen ois lähtenyt heti kun miehessä alkoi  ilmetä outoja piirteitä eli  jo vuosia sitten.Sun toiminta ei ole tervettä, sä uhraat lapsesi, piilottelet tuota asiaa sen sijaan että oisit tehny miehesi jutut tyhjiksi paljastamalla ne ulkopuolisille.

Mutku säkin halusit ylläpitää niitä kulisseja sen sijaan että oisit hakenut apua jo vuosia sitten.Niin sun ois pitönyt tehsä. Puhua ulkopuolisille ja paljastaa tuo  sairas asetelma. Karata jo ekan lapsen ollessa pieni eikä tehdä niitä lisää tuon sairaan yksilön kanssa. Sun ois pitänyt puhua vanhemmille ja pyytää apua mutta kulissit.

Vierailija
26/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat olisi pitänyt olla lasten omilla tileillä säästössä jos kerran on säästetty. Ei kuulu sinulle eikä miehelle. Mutta toki tuo on muutenkin niin sairasta. Miehesi aikoo tehdä Suomen lakia vastaan? Suomen laki sanoo että hänen pitää maksaa elatusmaksut, omille lapsilleen, koska hän on velvollinen elättämään lapsensa sen takia kun on ne siittänyt. 

Mene nyt herranjumala jo hakemaan ammattiapua tuohon asiaan, jos et itsesi takia niin lapsiesi, vaikka se mies sinut siitä hyvästä tappaa, niin varmaan jättää lapset eloon. Minkälainen tossu pitää ihmisen olla että antaa lastensa rahat pois kun joku vaan pyytää, kun se joku on vähän pelottava?

Mun mieheni on neljän seinän sisällä ihan hirveä ja erittäin manipuloiva...hän yrittää saada mua aktiivisesti murtumaan henkisesti, mutta olen niin sisukas, etten anna periksi. Sen sijaan haluan erota ja muuttaa pois, vaikka mies vastustaakin sitä muuttoani, sillä sitten en enää maksaisi hänen juoksevia kulujaan.

Ulkopuoliset eivät varmaan ikinä arvaisi sitä hänestä, sillä muille hän on hauska, puhelias vitsiniekka, joka hymyilee paljon ja vaivihkaa juoruilee erittäin paljon. Mutta vaimolleen hän on hirviö.

Kyllä sä olet antanut periksi koska sua pelottaa se itsenäinen elämä niin paljon että mieluumin valehtelet itsellesi ja muille ja jäät sinne tuttuun turvalliseen helvettiin kuten nyt olet tekemässä. Et sä mihinkään muuta. et USKALLA.Et uskalla koska olet tunnekoulussa ja ilman sosiopaattimiestä eläminen pelottaa.Mieluummin annat kaikki rahat sille ja selität että se vei ne. Ei se mitään vienyt, ite annoit ne.

Ammu vaan taas ittees jalkaan mutta lopeta sitten se tanan kitiseminen täällä  jos et kerran mitään saa oikeasti aikaiseksi. Sä viet siltä aseet vain paljastamalla sen käytöksen ulkopuoliselle, se on ainoa mitä se pelkää. Sullla on aseet muttet  käytä niitä!

Vierailija
27/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap voit olla ymmärtämättä että miehen motiivi kiristää rahat on se että et pääse lähtemään. Anna nyt sille vielä loputkin tosiaan.

Aloin epäillä tätä eilen itsekin, sillä mies alkoi kiristää rahoja pian sen jälkeen, kun sanoin aikeistani muuttaa. Toisaalta aloin miettiä järjellisesti, niin tavallaan miehellä on oikeus siihen puolikkaaseen, sillä olemme eroamassa ja muuten ne rahat jäisivät minun hallintaani. Miehellä on oikeus hallita omaa puolikastaan oman harkintansa mukaan.

Sinänsä ne rahat tulivat tililleni, mutta itseäni alkoi ahdistaa se, kun mies jo aiemmin sanoi tulevansa kontrolloimaan tiliotteitani jatkuvasti eron jälkeenkin (siis mun olisi pitänyt näyttää ne hänelle säännöllisesti). Nyt mues lupasi jättää minut rauhaan sen osalta. Nimittäin sen lisäksi että hän ei aio maksaa elatusmaksuja, en olisi saanut käyttää lapsilisiäkään mihinkään, vaan ne olisi pitänyt säästää ja miehen kontrolloida, että ne ovat varmasti säästössä. Jos haluaisin vaikkapa ostaa lapsille esim. uudet sängyt tai talvihaalarit käyttäen niitä rahoja, mun olisi pitänyt kysyä mieheltä lupa jne. *huokaus*

Vierailija
28/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli jo asunto. Et muuttanut

Sulla on oma pieni asunto, kyllä sinnekin voitte mennä. Et mene

Sulla ei ole ajokorttia. Uskotko että mies muuttaa teidän tavarat joskin jonnekin.? Sitä päivää ei tule

Vierailija
29/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä olet antanut periksi koska sua pelottaa se itsenäinen elämä niin paljon että mieluumin valehtelet itsellesi ja muille ja jäät sinne tuttuun turvalliseen helvettiin kuten nyt olet tekemässä. Et sä mihinkään muuta. et USKALLA.Et uskalla koska olet tunnekoulussa ja ilman sosiopaattimiestä eläminen pelottaa.Mieluummin annat kaikki rahat sille ja selität että se vei ne. Ei se mitään vienyt, ite annoit ne.

Ammu vaan taas ittees jalkaan mutta lopeta sitten se tanan kitiseminen täällä  jos et kerran mitään saa oikeasti aikaiseksi. Sä viet siltä aseet vain paljastamalla sen käytöksen ulkopuoliselle, se on ainoa mitä se pelkää. Sullla on aseet muttet  käytä niitä!

Mä pelkään, että mieheni kostaa. Se on todella taitava manipuloimaan, toisin kuin mä itse oon. Ja miehelläni kolkuta omatunto mistään. Hän voisi vaikka tehdä mitä hirveyksiä ilman minkäänlaisia tunnontuskia. Todennäköisesti hän mustaisi maineeni kaikille tutuille ja sukulaisille ja ehkä kehittäisi jotain oikeusjuttuja tyhjästä ja yrittäisi mut saada menettämään työpaikkani jne.

Hän on sanonut, ettei jätä mua ikinä rauhaan, jos teen vastoin hänen tahtoaan ja että hänen elämänsä päätarkoitukseksi tulee minun elämäni tuhoaminen siinä vaiheessa, jos paljastan asioita hänestä. Tuo on todella pelottavaa. Haluaisin vain eroon hänestä, mutta toivottavasti hän ei sössi sitä taas.

Miehen ainoa motiivi pitää mut luonaan on siivoaminen ja kokkaus sekä se vastikeraha, jonka maksan hänelle kuukausittain (oikeasti se on enemmän kuin se todellinen vastike). Oon nimittäin kahdesti aiemmin hankkinut jo asunnonkin jne., mutta mies esti muuttoaikeeni.

Mun on varmaan kohta pakko soittaa jostain apua (kerron tietyille viranomaisille, joiden kanssa ollaan oltu tekemissisä miehen väkivaltaisuuden seurauksena...toivottavasti ne eivät vain vuoda niitä kertomiani asioita miehelleni), jos hän yrittää tuhota muuttoaikeeni taas.

Vierailija
30/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli jo asunto. Et muuttanut

Sulla on oma pieni asunto, kyllä sinnekin voitte mennä. Et mene

Sulla ei ole ajokorttia. Uskotko että mies muuttaa teidän tavarat joskin jonnekin.? Sitä päivää ei tule

Yritin pyytää, että mies voisi olla edes kuskina. Kun siis itselläni ei ole ajokorttia. Mies sanoi, ettei halua tietenkään auttaa ja varsinkaan kantaa mitään. Mulle kävisi sekin, että hän olisi kuskina ja kantaisin yksin painavatkin tavarat (lipastot, kirjahyllyt ym.) ja mies voisi vaikka odotella sen aikaa autossa. Mutta on mulla muutama muukin tuttu, jolta voin kysyä tai sitten tilaan muuttofirman.

Tosin tässä miehen asunnossa mulla on niin vähän tavaraa, että ne voisivat mennä henkilöautossakin. Nimittäin mies on käskenyt mua viemään kaikki omat huonekaluni muualle ja ne pitäisi muuttaa sieltä säilytyspaikasta.

Vierailija
31/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään, että mieheni kostaa. Se on todella taitava manipuloimaan, toisin kuin mä itse oon. Ja miehelläni kolkuta omatunto mistään. Hän voisi vaikka tehdä mitä hirveyksiä ilman minkäänlaisia tunnontuskia. Todennäköisesti hän mustaisi maineeni kaikille tutuille ja sukulaisille ja ehkä kehittäisi jotain oikeusjuttuja tyhjästä ja yrittäisi mut saada menettämään työpaikkani jne.

Hän on sanonut, ettei jätä mua ikinä rauhaan, jos teen vastoin hänen tahtoaan ja että hänen elämänsä päätarkoitukseksi tulee minun elämäni tuhoaminen siinä vaiheessa, jos paljastan asioita hänestä. Tuo on todella pelottavaa. Haluaisin vain eroon hänestä, mutta toivottavasti hän ei sössi sitä taas.

Miehen ainoa motiivi pitää mut luonaan on siivoaminen ja kokkaus sekä se vastikeraha, jonka maksan hänelle kuukausittain (oikeasti se on enemmän kuin se todellinen vastike). Oon nimittäin kahdesti aiemmin hankkinut jo asunnonkin jne., mutta mies esti muuttoaikeeni.

Mun on varmaan kohta pakko soittaa jostain apua (kerron tietyille viranomaisille, joiden kanssa ollaan oltu tekemissisä miehen väkivaltaisuuden seurauksena...toivottavasti ne eivät vain vuoda niitä kertomiani asioita miehelleni), jos hän yrittää tuhota muuttoaikeeni taas.

Kuule vainoaminen on rikos, josta saa rangaistuksen. Kuten aiemmin kirjoitin, viet aseet mieheltä kun paljastat hänen tekonsa. Ei se mies voi sua estää jos tosiaan haluat lähteä.Lakkaa selittelemästä ja valehtelemastaitsellesi.

Vierailija
32/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap oletko sä oikea ihminen vai trollaatko hyvin vakavalla aiheella?

Onko sulla mahdollista nauhoittaa salaa noita miehes puheita kostotoimenpiteistä jos eroaisit? Siinä olis sulle nimittäin hyvä todiste. Varmaan kävis niin, että sun ja lasten ei enää ikinä tarttis olla ton mulkun kaa sit tekemisissä, jos viranomaiset kuuntelis ne äijäs nauhotteet. Muuttaisit salattuun osoitteeseen ja katkaisisit kaikki välit mieheen ja hänen sukuun ja kavereihinsa. Aloittaisit ihan uuden elämän.

Vierailija
33/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei tule auttamaan sinua millään tavalla. Hänen game plan on nyt kupata sinut puille paljaille, jolloin saat taas tekosyyn olla lähtemättä.

Vierailija
34/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule vainoaminen on rikos, josta saa rangaistuksen. Kuten aiemmin kirjoitin, viet aseet mieheltä kun paljastat hänen tekonsa. Ei se mies voi sua estää jos tosiaan haluat lähteä.Lakkaa selittelemästä ja valehtelemastaitsellesi.

Olet oikeassa. Yritän nyt kaikin voimin päästä muuttamaan pois (parin viikon sisään). Köytän kaiken tarmoni siihen taisteluun, että siis mies ei estäisi sitä tai en itse sortuisi ja pyörtäisi taas kerran aikeitani. Mies tietää, miten manipuloida. Hän rupeaa yleensä todella mukavaksi ja anteliaaksi (epätyypillistä hänelle), jos olen muuttamassa ja luulen, että hän onkin muuttunut. Sitä jatkuu niin kauan, kunnes olen perunut muuttoaikeeni.

Mutta muuton jälkeen, kun kaikki paperiasiat ovat kunnossa, aion alkaa selvitellä niitä muita epäkohtia oikeudenmukaisemmiksi. En tiedä, miten ja mistä edes voisin saada apua tällaiseen. Tarvitsisin jonkun läheisen, joka tukisi mua tässä vaikeassa tilanteessa ja muistuttaisi pitää tavoitteen kirkkaana, etten antautuisi manipulaatioon tai murtuisi itse. Äitini on liian lyhytpinnainen sellaiseen; täytyy kertoa tilanne ystävälleni ja toivoa, jos hän voisi auttaa (siis henkisessä mielessä).

Mies hyväksikäyttää sitä, kun oon herkkä, romanttinen, rehellinen ja haluan aina tosiaan pitää lupaukseni ja huolestun ja tunenn huonoa omaatuntoa helposti. Mies itse on kylmä, käytännöllinen, totaalisen epäromanttinen, kovaluonteinen ja opportunisti, jolla ei ole juurikaan omaatuntoa. Hänen on niin helppo pyöritellä ja hyväksikäyttää kaltaistani.

Vierailija
35/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikset voi lähteä sinne turvakotiin? Huomenna ku mies on töissä? Vastaa tähän nyt tyhjentävästi.

Vierailija
36/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikset voi lähteä sinne turvakotiin? Huomenna ku mies on töissä? Vastaa tähän nyt tyhjentävästi.

Voisin toki soittaa sinne ja kertoa tilanteeni. Se voisi hieman antaa vahvuutta pitää päänsä tässä tilanteessa. Turvakodeissa on aika täyttä, joten niihin ei välttämättä edes pääse. Mutta voisi kieltämättä selventää ajatuksia kertoa tilanne ulkopuoliselle.

Vierailija
37/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan tajua koko kuviota. Minkä takia olette naimisissa? Siis minkä takia ap sun mies haluaa olla kanssasi parisuhteessa? Onko teillä seksiä? Täytynee olla, kun on lapsiakin. 

Miksi ap sinä olet yhdessä miehesi kanssa? En ole missään viestissä huomannut mitään sellaiseen viittaavaa, että miehen kanssa kukaan haluaisi olla, ikinä?

Ja kyllä sinun pitää soittaa jostain apua, et selvästi saa yksin eroa tehtyä, edes muuttoa. 

Aika hurjaa. Kyllä on sairaita perheitä ja suhteita tässäkin maassa. Siellä kasvaa lapsista murtuneita mieliä ja ties mitä mielisairaita rikollisia pahassa olossaan. Ja mutsi vaan odottelee mieheltä "lupauksien pitämisisiä" ja muuttoapuja. Valmiina siinäkin matelemaan niin alas kuin mahdollista; kantaa yksin huonekaluja kun mies istuu autossa. Ihanko tosissaan ei suomesta saa KETÄÄN muuta muuttamaan ja auto ajamaan?? Siis ketään, mistään, niinkö? Aivan uskomatonta.

Miksi et ottanut yhteyttä mihinkään lastensuojeluun kun mies oli väkivaltainen sinua eli toista huoltajaa kohtaan? Mikä se selitys oli silloin siihen? Varmaan jotain sellaista ympäripyöreää ehkä-jos-kuitenkin-sittenkin.. En enää ihan muista mutta joku selitys siihenkin oli.

Mikä oli selitys siihen, ettet sinne Turvakotiin ole vieläkään lähtenyt? Oliko niitä teilläpäin ollenkaan, vai näkeekö naapurit ja maine menee muuten vai mikä oli? 

Vierailija
38/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tosiaan osituksen vaatisin rikkaalta mulkulta, saisit taatusti enemmän takaisin ku lahjoittamasi lapsilisät. Lisäksi rikosilmoitus ja sitä kautta lähestymiskielto tuollaiselle. Ja elareilla varmaan lapset pärjäisi hyvin, ei auta ettei suostu maksamaan, ne peritään kyllä.

Itse erosin ilman riitoja (ei sopimuksia, ei elareita) mutta tuollaisen kanssa olisi kyllä sota ollut päällä. 

Vierailija
39/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lakimies avuksesi ja teette osituksen, ihan sama kenen tilillä ne rahat on, puoliksi menee ilman avioehtoa.

Vierailija
40/50 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisihan sinne toki mennäkin. Oon tosin itsekin töissä ja saan varmaankin sen asunnon ihan tosi pian (se on vapaana ja "varasin" sen). Täytyy vain saada onnistumaan se muuton osuus.