Kouluihin tasoluokat
Mitä mieltä olette siitä, että kouluissa olisi tasoluokat? Silloinhan tyyppi joka on hyvä kaikessa saisi paremman ponnistuslaudan tulevaisuuteen ja olisi näin yhteiskunnan kannalta kannattava panostus menestyjään
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ja millä se taso määriteltäisiin. Jos oot hyvä koulussa mutta sosiaaliset taidot vaikka superhyviä niin oletko välttämättä kuitenkaan tulevaisuuden menestyjä.
Kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja millä se taso määriteltäisiin. Jos oot hyvä koulussa mutta sosiaaliset taidot vaikka superhyviä niin oletko välttämättä kuitenkaan tulevaisuuden menestyjä.
80-luvulla taso näkyi ihan todistus- ja koenumeroista.
Tuohon on kohta pakko mennä, sillä oppilaiden tasoerot ovat nykyisin paljon entistä suurempia.
Kouluissahan on vuosia ollut jo tasoryhmiä. Miten niinku jakaisit oppilaat, meinaatko että tulevia "menestyjiä" riittäisi ihan luokallisia? Mikä olisi määritelmä milloin on riittävän hyvä tietylle luokalle?
Mun lapsen koulussa on kahdessa aineessa ylöspäin eriytetty ryhmä. Kokeella katsotaan kuka sinne pääsee.
Ja käytännössä juurikin ne painotukset on niitä tasoryhmiä.
Näin se pitäisikin mennä. Tuskin uintimestareitakaan kehittyy sillä, että samalla radalla on uimataidottomia ja hitaita
Entäs kun on jossain aineessa huippuhyvä ja jossain ihan surkea. Mille luokalle menee?
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun on jossain aineessa huippuhyvä ja jossain ihan surkea. Mille luokalle menee?
Tasoryhmät voivat olla myös aineittain?
Millainen sosiaalisuuskoe olisi?
Samantyylinen kuin ryhmähaastattelut?
Mitä tekemistä sosiaalisuudelka on edim matemaattisrn lahjakkuuden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kouluissahan on vuosia ollut jo tasoryhmiä. Miten niinku jakaisit oppilaat, meinaatko että tulevia "menestyjiä" riittäisi ihan luokallisia? Mikä olisi määritelmä milloin on riittävän hyvä tietylle luokalle?
Niinkö? Täällä on ihan tavallisia peruskouluja, yhdessä luokassa 4-10 osaajia.
Lapseni luokalla voisi oppilaat jakaa kolmeen tasoon. Luonnostaan älykkäät, jotka voisivat työskennellä itsenäisesti ja vähemmällä ohjauksella (motivaatio pitää olla, muuten alemmalle tasolle, vaikka olisi älykäs). Sitten keskitaso, jonne tulisi yritteliäitä ei niin älykkäitä lapsia, jotka tekevät tehtävänsä. Kolmanneksi alin taso, johon tulisi häiriköt ja tyhmät.
Ja millä se taso määriteltäisiin. Jos oot hyvä koulussa mutta sosiaaliset taidot vaikka superhyviä niin oletko välttämättä kuitenkaan tulevaisuuden menestyjä.