Laitoin varakkaalle miehelleni rahaa omalta tililtäni
Asia liittyy siihen, kun olemme eroamassa ja tililleni oli lapsilisät säästettyinä. Mies vaati niistä oman puolikkaansa ja hän vaati siitä kuitin sähköpostiinsa. Mies sanoi mua "s*atanan varas", kun olin tehnyt tilisiirron hänelle ja lähettänyt kuitin siitä söhköpostitse hänelle. Tuntuu pahalta.
Kommentit (50)
Lapsilisät kuuluu lapsien tarpeisiin.
Eikö ne lapsilisät ole tarkoitettu lasten kuluihin eikä sinun ja ukkosi eroriitoihin?
Jos et itse pärjää miestäsi vastaan erossa niin hae apua. Jos ole köyhä niin oikeusaputoimistoon mars.
Jos olitte naimisissa niin pidä puolesi että saat sen mikä sinulle kuuluu. Jos oli avioehto ja se on kohtuuton niin oikeuden kautta saat osasi.
Sinun olisi pitänyt muuttaa pois ennen maksamista. Nyt ainoastaan mies sai pumpattua sinulta lisää rahaa eikä eronne ole yhtään lähempänä kuin aiemminkaan. Onhan sinulla nyt toisaalta taas yksi syy enemmän tuntea tulleesi väärinkohdelluksi.
Tyhmä. Nyt kun tuntuu niin pahalta ja itkettää, niin eiköhän se mieskin lopulta ymmärrä miten ikävästi on käyttäytynyt sua kohtaan. Kyllä se sulle kohta luvan antaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä kuitti myös verottajalle.
Totta. Kyseessä on lahja.
Tietenkin kun jatkat tällä tavalla, kohta olet antanut ne säästetyt lapsilisät miehelle eikä sinulla oikeasti ole vararahastoa muuttoa varten. Sitten on taas helpompaa keksiä tekosyitä siihen, miksi et samantien lähde. Itseasiassa, voisit samantien hankkiutua eroon siitä valmiina olevasta asunnosta, johon voisit lähteä koska tahansa halutessasi.
No mitä helvettiä. Ne rahat ei ole miehen eikä sinun, ellette käytä niitä lasten elättämiseen #!
Vittu mitä idiootteja olette molemmat. Miksi siirsit? Nyt kuitti verottajalle !!
Hakisit apua joka tapauksessa - olet sitten provo tai ei. Apua tosissasi tarvitset.
Lapset muuttavat kanssani helmikuussa, mutta siis mies halusi oman osansa lasten säästöistä ennen sitä, sillä olisin tarvinnut hieman niitä takuuvuokraa varten. Mies yritti äsken mua taivutella laittamaan kaikki rahat hänen tililleen, kun ilmeisesti oli itsekin yllättynyt siitä, että se hänen raivoaminen, uhkailu ja manipulointinsa tepsivät niin hyvin. :/
Hän sanoi, että "laita vaan kaikki rahasi mulle". Sitä ennen hän oli haukkunut mua taas paksup*rseeksi (olen normaalipainoinen, mutta muodokas oikeasti) ja haistatellut sekä haukkunut hulluksi.
Nyt tuon hänen jälkireaktion jälkeen alkoi harmittaa, että mitä jos hän ei kokenutkaan niistä rahoista oikeasti mitään vääryyttä, vaan yrittää ainoastaan estää muuttomme sekä himoitsi vain rahoja. Tuossa oli sellainen tausta, että mies alkoi penätä rahojani sen jälkeen, kun sanoin muuttoaikeistani hänelle.
Sama mies ei aio maksaa lainkaan elatusmaksuja, sillä "saathan sä lapsilisiä, joten niiden pitäisi riittää". Lisäksi emme tee ositusta eron jälkeen, vaikkei meillä ole avioehtoa. Mieheni on niin väkivaltainen ja ilkeä, etten uskalla vastustaa häntä. Ero on paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Asia liittyy siihen, kun olemme eroamassa ja tililleni oli lapsilisät säästettyinä. Mies vaati niistä oman puolikkaansa ja hän vaati siitä kuitin sähköpostiinsa. Mies sanoi mua "s*atanan varas", kun olin tehnyt tilisiirron hänelle ja lähettänyt kuitin siitä söhköpostitse hänelle. Tuntuu pahalta.
Mikä dg dulla on kun tänne postailet päivityksiä? Lapsilisät kuuluvat lapsen elatukseen eikä sulla ole mitään velvollisuutta antaa niistä puolia miehelle. Teet väärin lapsiasi kohtaan.
Huomiohakuisuutta tämäkin, varaa aika psykiatrille ja avaudu ystävillesi.
Vierailija kirjoitti:
Hakisit apua joka tapauksessa - olet sitten provo tai ei. Apua tosissasi tarvitset.
En ole provo. Mutta en tajua, miten mieheni on niin pihi. Itselläni meni nyt loputkin säästöt miehelle ja hänellä on siis itsellään yli 200 000 sijoituksia ja omistusasunto sekä hän tienaa nettona kolminkertaisen määrän minuun verrattuna. Itse olen muuttamassa vuokralle ja mies vei siis loputkin säästörahat uhkailemalla. Tässä on sellainen mahdollisuus, etten nyt pääse muuttamaan lainkaan.
Lopeta jo, kukaan ei jaksa sinun tyhmyyttäsi.
Mikä estää miestä käyttämästä rahoja lasten elättämiseen? tyhmät mammat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä dg dulla on kun tänne postailet päivityksiä? Lapsilisät kuuluvat lapsen elatukseen eikä sulla ole mitään velvollisuutta antaa niistä puolia miehelle. Teet väärin lapsiasi kohtaan.
Huomiohakuisuutta tämäkin, varaa aika psykiatrille ja avaudu ystävillesi.
Ei ole mitään diagnooseja. En voi oikein puhua näistä asioista kenellekään muuten. Pitäisikö mun pitää ne omana tietonani vain ja ehkä olla vieläkin alttiimpi mieheni manipulaatiolle, "kun kellekään ei saa kertoa"?
Mies otti ne rahat siksi koska olin käyttämässä niitä mun ja lasten asunnon vuokravakuuteen, joten koki, että hänen piti ottaa oma osansa niistä. Aiemmin ollaan käytetty niitä lasten tarpeisiin. Ja mulla ne olisivat menneet kodin tarpeisiin ja lapsille. Tässä on pakko erota ja muuttaa, sillä mies on väkivaltainen. Miehelle ne menevät osakkeisiin, sillä hän ei oikeasti tarvitse niitä mihinkään.
Kela maksaa lapsilisät lapsen äidille, tästä olet aikoinaan saanut Kelalta kirjallisen päätöksen. Rahat eivät siis millään lailla kuulu miehellesi. Jos olet päätöksen hukannut, voit saada Kelalta siitä kopion.
Ne rahat olisi pitänyt olla lasten omilla tileillä säästössä jos kerran on säästetty. Ei kuulu sinulle eikä miehelle. Mutta toki tuo on muutenkin niin sairasta. Miehesi aikoo tehdä Suomen lakia vastaan? Suomen laki sanoo että hänen pitää maksaa elatusmaksut, omille lapsilleen, koska hän on velvollinen elättämään lapsensa sen takia kun on ne siittänyt.
Mene nyt herranjumala jo hakemaan ammattiapua tuohon asiaan, jos et itsesi takia niin lapsiesi, vaikka se mies sinut siitä hyvästä tappaa, niin varmaan jättää lapset eloon. Minkälainen tossu pitää ihmisen olla että antaa lastensa rahat pois kun joku vaan pyytää, kun se joku on vähän pelottava?
Älkää vastailko enää tälle sairaalle ihmiselle. Se on vaan bensaa hänen mielisairautensa liekeille.
Kuinka tyhmä nainen sä ap olet? Lasten rahat ovat lasten rahoja! Saatko sä jotain sairasta tyydytystä kun satuilet tänne tuollaisia, eikä oma järki sano mitään? Onko siellä niin turvallista ja tuttua olla ettet oikeastaa uskalla lähteä veks ja keksit vaan tekosyitä?
Mä en enää usko sanaakaan sun jutuista. Ei noin tyhmää naista voi olla olemassa.
Kerro milloin kirja julkaistaan?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo, kukaan ei jaksa sinun tyhmyyttäsi.
En tiedä, miksi täällä ei saisi puhua. Mitä sinä olisit tehnyt? Mies olisi todennäköisesti pahoinpidellyt mut ja mustamaalannut tutuilleen varkaaksi, jos en olisi maksanut. Hän jo eilen sanoi, että aikoo väittää mua varkaaksi vanhemmilleen, jos en anna niitä rahoja (omalta tililtäni) hänelle.
Mulle terveyteni ja henkeni on rahaa tärkeämpää. Mieluummin maksan kuin menetän terveyteni ja maineeni ja pahassa lykyssä henkeni. Ja siis uhraudun itse. Mies asetti vielä ukaaseja siitä, että haluaa seurata tiliotteita siihen saakka, kunnes lapset ovat 18-vuotiaita. Ihan kreisiä.
Ja mies haukkuu _minua_ hulluksi ja oudoksi sekä kulkee kotona matkien teatraalisesti matkien ilmeitäni ja eleitäni (yritti todistaa sitä, että olen hullu). Hän myös sanoi, että appivanhemmatkin pitävät minua yhtö hulluna ja sen kuulemma huomaa heti, kun näkee mut. :( Itkin tänään, kun se tuntui niin pahalta.
Lähetä kuitti myös verottajalle.