Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Naiset kasvatetaan nirsoiksi, miehen rooli on tulla torjutuksi"

Vierailija
08.01.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005036806.html

"Jo pienille tytöille luetaan prinsessasatuja, joissa naisen rooli on odottaa täydellistä prinssiä, johon rakastua ensi silmäyksellä"

Näinpä. Ja tähän kun vielä lisätään se, että naisista varmaan "peräti" 10-15 prosenttia tekee rohkeasti niitä aloitteita miehille, sitte ehkä 20-30 prosenttia suhtautuu sinällään ihan positiivisesti ajatukseen tehdä itse aloite joku päivä, mutta ei kuitenkaan saa sitä ikinä tehtyä, ja sitten loput noin 60 prosenttia, eli selkeä enemmistö, ei voisi ikinä kuvitellakaan tekevänsä aloitetta......niin eipä käy kateeksi miehenä oleminen.

Mutta sellaistahan elämä on.

M87

Kommentit (783)

Vierailija
761/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä pariutumisongelmat kuvastelevat ajan henkeä yleisemminkin. Kaikki pitäisi saada heti ja valmiina, itse ei vaivaa viitsittäisi nähdä.  Eikä siinä nyt sinällään mitään, kaikkien kannattaisi rakentaa elämänsä niin ettei sen mielekkyys ole pelkästään kumppanista kiinni, mutta välillä kyllä tulee mieleen että monia hyviä parisuhteita jää syntymättä kun odotellaan vain sitä omat haaveet ja ideaalit jo ensinäkemältä täyttävää unelmaa, puuttuvaa palaa joka solahtaa saumattomasti ja ilman kompromisseja jo olemassa olevaan elämään. Tyytymisellä on sanana vähän ikävä kaiku, mutta tuollaisen täydellisen kumppanin elämään tupsahtaminen on aika harvinaista. "Riittävän hyvän" kumppanin löytäminen on helpompaa, sellaisen jonka kanssa suhteesta pystyisi ajan kanssa kuitenkin rakentamaan sellaisen mistä haaveilee.

Ja tämä on saanut enimmäkseen alapeukutusta, taisi osua aika tarkasti :D

Vierailija
762/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fgdfgsdg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin aloitteita, jos vain olisi jotain mistä puhua toiselle. On niin avuttomat "small talk"- taidot että huhhuh... Ei ole oikein ulkonäköäkään, minkä varaan voisi jättää yhtään mitään, niin vaikeaksi menee. Onneksi elämä yksin ei vaikuta kovin pahalta.

Terv. nuori nainen

No mietipä mikä kynnys tuo sama asia voi olla miehenjörrikälle. Naisilla sentään väitetään olevan paremmat verbaaliset taidot, mutta silti miehen pitäisi hoitaa se vaikein osuus.

Parhaimmat asiat maailmassa ovat niitä vaikeita. 

Jos mies haluaa lapsia, ei kannata hommata, koska se kasvattaminen on se vaikein osuus.

Kalliokiipeilyn katsominen töllöstä voi olla kivaa, mutta siitä ei voi koskaan saada yhtä kovia kiksejä, kuin se kiipeilijä, joka itse kapuaa huipulle.

Sama homma eri instrumenttien kanssa. Toisten tekemän musiikin kuuntelu on kivaa, mutta vielä siistimpää se on silloin, kun on itse hakannut sitä kitaraa 10 vuotta ja soittaa oman bändin kanssa kunnolla yhteen oman kappaleen. Se nousee ihan eri sfääreihin.

Ihminen arvostaa vähemmän niitä asioita, joita saa helposti. Esimerkiksi, koska kissat eivät maksa juuri mitään, niitä hylätään 20 000 vuodessa. Hevoset ovat kalliimpia, niitä ei päästetä juoksentelemaan keskenään ympäri metsiä.

Sen vuoksi MM-lätkässä voittaminen tuntuu mukavammalta, kun voitetaan Ruotsi, kuin jos viimeisessä pelissä olisi ollut joku Algeria vastassa.

No siksipä naiset eivät pidä miehiä juuri minään, kun niitä on niin helppo saada ja on varaa valkata. Se onkin yksi osa ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gdfggf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yrität siinä miestä oikein ite iskeä, niin miten erotat vain seksiä haluavat hulttiot jos vätys ei sen vertaa yritä että tekis miehenä aloitteen.

Jos lähestyt miestä jossain muualla kuin baarissa ja pyydät TREFFEILLE niin tuskinpa mies on vain seksin perässä jos jaksaa treffeillä käydä kanssasi ja tavata sinua useasti siellä sun täällä. Niitä aloitteita voi tehdä muuallakin kuin kännissä baarissa.

Ohis, mutta olen näin toiminut (ja myös toisinpäin, eli mies oli aloitteellinen), tuloksena kuukausien tapailu ennen seksiä ja mies osoittautui olleen vain seksin perässä ja halusi seksisuhteeseen - ei parisuhteeseen.

Jos olet mies et käsitä koskaan miten vaikeaa naisena on tietää mitä mies sinusta oikeasti etsii vai etsiikö mitään muuta kuin seksiä. Ja syyhän on kaikissa tapauksissa toki naisessa, ei koskaan miehessä joka valehtelee.

Seksinvonkaajia ei pysty karsimaan kummallakaan tavalla, ihan sama kumpi lähestyy ensin niin se riski on aina olemassa. Mutta jos naiset joskus lähestyisivät itse, niin todennäköisemmin saisivat mieleisensä miehen, eivätkä vain sitä porukan röyhkeintä sikaa, joka kehtaa tulla iskemään ketä tahansa.

Tämän näköisenä naisena kuin mitä minäkin olen niin ei ole ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin lähestyä itse niitä miehiä, ja näin olen tehnytkin mutta kerta toisensa jälkeen minut on torjuttu. Osa on alkanut vonkaamaan seksiä mutta kun olen heille vihjaillut että minun puoleltani olisi kiinnostusta enempäänkin niin miehet ovat perääntyneet häntä koipien välissä. Itse en lähestymisiä miehiltä saa, mamut ja itseäni huomattavasti vanhemmatkin miehet katsovat minusta poispäin. Mistä tuo oikein kertoo? Eiköhän se ole aika selvää etten ole tarpeeksi viehättävä eikä minua ole kiva katsella, saatika  että olisin tutustumisen arvoinen heidän mielestään. Miksikään pussien tyhjennys reiäksi en suostu.

Tuo kokemasi on kenelle tahansa tavalliselle miehelle ihan päivittäistä peruskauraa, tervetuloa meidän maailmaan. Tosin sillä erotuksella, että meille ei tarjota edes sitä seksiä surustelun sijasta. Miehille monesti kelpaisi edes seksi, mutta ymmärrän että naiselle ei ole sama asia, eikä pidäkään lähteä sitä kautta hakemaan hyväksyntää. Siinä vain särkee itsensä.

Eipä sen "oikean" löytäminen tosin taida olla helppoa kenellekään ja todennäköisyys paranisi, kun jaksaisi yrittää pettymyksistä huolimatta. Miehenä ei ole edes mahdollisuutta olla yrittämättä, jos meinaa jotain joskus saada.

Vierailija
764/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jaksaa naurattaa tuo OkCupidin tutkimus, jota miesasiamiehet jaksavat vuodesta toiseen toitottaa pitkin nettiä - epätäydellisin tiedoin. Kyllä, on totta, että miesten mielestä suurin osa naisista on keskiverron näköisiä ja vain pieni osa erittäin epämiellyttäviä tai miellyttäviä ulkonäön suhteen. Kun taas naisten mielestä suurin osa miehistä on epämiellyttävän näköisiä ja käyrä laskee siitä alaspäin eli keskiverron näköisiä on melko vähän ja vielä vähemmän erittäin miellyttävän näköisiä.

MUTTA. Nyt tulee tutkimuksen mielenkiintoisin osuus.

Miehet lähettävät viestejä ylivoimaisesti eniten erittäin miellyttävän näköisille naisille. Jopa keskiverron näköiset naiset saavat vähän viestejä ja erittäin epämiellyttävän näköiset naiset eivät saa juuri ollenkaan viestejä. Sen sijaan naiset lähettävät viestejä täysin em. miellyttävyyskäyrän mukaisesti eli käyrä lähtee nousemaan epämiellyttävän näköisistä miehistä ja kohoaa huippuunsa juuri ennen keskiverron näköisiä miehiä. Itse asiassa naiset lähettävät VÄHITEN viestejä erittäin miellyttävän näköisille miehille.

Vertailu:

Miesten viestittely naisille

Erittäin epämiellyttävän näköisille naisille lähetetään lähetetään alle 5 % viesteistä.

Keskiverron näköisille naisille lähetetään n. 15 % viesteistä.

Lähes erittäin miellyttävän näköisille naisille lähetetään 30 % viesteistä.

Erittäin miellyttävän näköisille naisille lähetetään 17 % viesteistä.

Ja loput viestit siitä väliltä.

Naisten viestittely miehille

Erittäin epämiellyttävän näköisille miehille lähetetään lähetetään yli 10 % viesteistä.

Lähes keskiverron näköisille miehille lähetetään 25 % viesteistä.

Keskiverron näköisille miehille lähetetään n. 22 % viesteistä.

Erittäin miellyttävän näköisille naisille lähetetään noin 0 % viesteistä.

Pointtihan OkCupidin tutkimuksessa ei ole se, että naiset arvioivat miesten ulkonäköä negatiivisemmin kuin miehet arvioivat naisten ulkonäköä, vaan se, että naiset lähettävät viestejä tasaisemmin kaiken näköisille miehille. Miehet vain tyytyvät pommittamaan sitä kauneinta 10 % naisista. Ja sehän tiedetään, miten siinä käy.

https://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Tutkimuksessa oli toki monta pointtia, mutta se yksi niistä oli kiistattomasti se, että naisten arvioiden mukaan vain 20% miehistä on keskivertoa viehättävämpiä, mikä ei loogisesti voi pitää paikkansa. Miesten arviot naisista taas noudattivat odotettua normaalijakaumaa. Miksi jankutatte noista muista pointeista, kun tämä on se järkyttävin totuus minkä tutkimus paljasti? Naisten todellisuudentaju on hukassa.

Vierailija
765/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gdfggf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yrität siinä miestä oikein ite iskeä, niin miten erotat vain seksiä haluavat hulttiot jos vätys ei sen vertaa yritä että tekis miehenä aloitteen.

Jos lähestyt miestä jossain muualla kuin baarissa ja pyydät TREFFEILLE niin tuskinpa mies on vain seksin perässä jos jaksaa treffeillä käydä kanssasi ja tavata sinua useasti siellä sun täällä. Niitä aloitteita voi tehdä muuallakin kuin kännissä baarissa.

Ohis, mutta olen näin toiminut (ja myös toisinpäin, eli mies oli aloitteellinen), tuloksena kuukausien tapailu ennen seksiä ja mies osoittautui olleen vain seksin perässä ja halusi seksisuhteeseen - ei parisuhteeseen.

Jos olet mies et käsitä koskaan miten vaikeaa naisena on tietää mitä mies sinusta oikeasti etsii vai etsiikö mitään muuta kuin seksiä. Ja syyhän on kaikissa tapauksissa toki naisessa, ei koskaan miehessä joka valehtelee.

Seksinvonkaajia ei pysty karsimaan kummallakaan tavalla, ihan sama kumpi lähestyy ensin niin se riski on aina olemassa. Mutta jos naiset joskus lähestyisivät itse, niin todennäköisemmin saisivat mieleisensä miehen, eivätkä vain sitä porukan röyhkeintä sikaa, joka kehtaa tulla iskemään ketä tahansa.

Huoh. Mutta entäs kun mieleinen mies on nimenomaan aloitteellinen ja rohkea? Jos niiden aloitteita tekevien joukosta löytyy se mieleinen mies/mieleisiä miehiä ihan riittävästi? Newsflash: ihan tavalliset miehet tekevät aloitteita, eivät vain "siat".

No sitten joutuu ottamaan sen riskin, että se mies on aloitteellinen vähän joka suuntaan jatkossakin, mutta ei kai siinä muutakaan voi kuin odotella viuhkaansa leyhytellen, että mies tulee hakemaan. Mutta entäs sitten, jos mieleinen nainen onkin nimenomaan aloitteellinen ja rohkea? Sitten vasta umpikujassa ollaankin miehenä, koska sellaisia naisia ei yksinkertaisesti ole.

Vierailija
766/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näkisin yhtenä erona miesten ja naisten välillä myös sen, että naisista 99% edes jollain tavalla tiedostaa oman ulkonäkönsä ja esimerkiksi edes valitsee vaatteensa ja kampaa hiuksensa. Samaa ei voi sanoa miehistä. Tuntuu että kadulla kulkevista miehistä ainakin 30% on sellasia jotka on melkeinpä tullu suoraan sängystä, vetää niskaansa jonku hupparin, joka on tullu kaupassa ekana vastaan. Osalle nuorista miehistä äiti käy ostamassa jopa vaatteetkin. Tätä en oo nähny kenelläkään naisella. En kenelläkään. Ja yleensä se kaunein nainen on kauniissa vaatteissa ja laitettu, mutta komein mies vaan vähän katsonut, mitä vaatteita ostaa. Sitten tämä juuri heränneen näköinen perusjantteri alkaa vaatia sitä kauneinta, vaikka ei pärjäisi ulkonäöllisesti edes keskivertonaiselle.

Enkä nyt tarkoita että kaikkien miesten pitäis viettää tunteja peilin edessä vaan edes pikkasen vilkaista enemmän. Sillä voi nostaa tasoaan oikeasti huomattavasti.

Niin ja sitten toisaalta nämä samat verkkarimiehet ovat iltaisin pururadoilla juoksemassa ja salilla treenaamassa. Se ei ole itseensä panostamista? Mutta se, että löllypylly pistää meikit naamaan ja nätit vaatteet päälle on. 

On ollut kyllä hirveän hiljaista purtsilla, varsinkin pakkasilla ja räntäkeleillä. Naama meikissä löllypyllyäni hyllytellen juoksen siellä ypöyksin. Ei ole lassukoita, teinilissuja, hooceejonneja tai prismatestaajia missään. On siellä tosin kyllä näitä ahkeria juoksijoita jokunen.

Vierailija
767/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hgfhgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nätti ja hoikka nainen, seurustellut köyhien ja ns. rumien miesten kanssa. Ja jättänyt heidät siitä syystä, että vuosien saatossa herrat ovat laiskistuneet ja ylpistyneet. Parisuhteen eteen ei ole jaksettu tehdä enää mitään, ovat huutaneet ja mitätöineet harva se päivä. Könynneet kännissä kotiin ja pitäneet minua itsestäänselvyytenä. Mutta minähän en siihen kauniina, hoikkana ja mukavana naisena alistu, vaan vaadin arvostavaa, tervettä käytöstä kumppaniltani. Sellaista mitä itsekin annan toiselle.

Ovat olleet kovin hämmästyneitä eron jälkeen nämä miehet, kun nainen sitten otti ja lähti. Eivät olisi kuulemma koskaan uskoneet, että minä olen se, joka lopettaa parisuhteen. Ja tämähän sen suhteen tappaa, oletus että toinen on niin läheisriippuvainen, että saa perseillä miten huvittaa. Että kyllä se akka tuossa pysyy, ei viitsi eikä pysty lähtemään. Väärin. Viitsin ja lähdin, löysin paremman miehen. Joka kunnioittaa, arvostaa. Panostaa parisuhteeseen. Pitää suhdettamme panostamisen arvoisena.

Ja ei ole tämäkään mies rikas, eikä Tom Cruisen näköinen. Mutta on hyvä ja kiltti mies, älykäs ja tunteellinen. Arvostaa ihmisiä, arvostaa minua. Ei pidä itsestäänselvyytenä enkä minä pidä miestä. Että tällainen prinsessasatu.

Tiedoksi vain, että tällaisia miehiä me nätitkin naiset haluamme ja tällaisten miesten kanssa suhteessa pysymme. Ei tarvitse olla elokuvamaista romantiikkaa aamusta iltaan, vaan rakastavaa, kunnioittavaa käytöstä.

Sinä oletkin säännön vahvistava poikkeus. Yleensähän naisen saa pidettyä nimenomaan tuollaisella perseilyllä ja me tavalliset miehet, jotka emme osaa perseillä, emme saa pidettyä ketään kovin pitkään. Varmaan jännityksen puutetta.

Nimenomaan jännityksen puutetta, iso osa naisista kaipaa draamaa, jännitystä elämään - sen takia "jännämiehillä" on vientiä. Ei väliä onko se juopottelua, pahoinpitelyä vai ulkomaanmatkoja 10 kertaa vuodessa, kunhan mies luo sitä jännitystä, nainenhan on kasvatettu olemaan avuton, perässävedettävä prinsessa. Itse ei voi luoda jännitystä tai vaihtelua esim. keksiä tekemistä tai ehdottaa ulkomaanmatkaa (ja myös tarvittaessa tehdä ylitöitä niin että siihen olisi varaa)

Sama kysymys: Kerro vähän vanhempiesi, sisarustesi, ystäviesi ja muiden tuttaviesi parisuhteista.

Kerro sinä mieluummin, että miksi hakkaajat ja alkoholistit eivät joudu koskaan olemaan ilman naista? Ketä ne hakkaajat hakkaisivat, jos niillä ei naisia olisi? Nämä suhteet jatkuvat vuodesta toiseen.

Vierailija
768/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ghfghdh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä pariutumisongelmat kuvastelevat ajan henkeä yleisemminkin. Kaikki pitäisi saada heti ja valmiina, itse ei vaivaa viitsittäisi nähdä.  Eikä siinä nyt sinällään mitään, kaikkien kannattaisi rakentaa elämänsä niin ettei sen mielekkyys ole pelkästään kumppanista kiinni, mutta välillä kyllä tulee mieleen että monia hyviä parisuhteita jää syntymättä kun odotellaan vain sitä omat haaveet ja ideaalit jo ensinäkemältä täyttävää unelmaa, puuttuvaa palaa joka solahtaa saumattomasti ja ilman kompromisseja jo olemassa olevaan elämään. Tyytymisellä on sanana vähän ikävä kaiku, mutta tuollaisen täydellisen kumppanin elämään tupsahtaminen on aika harvinaista. "Riittävän hyvän" kumppanin löytäminen on helpompaa, sellaisen jonka kanssa suhteesta pystyisi ajan kanssa kuitenkin rakentamaan sellaisen mistä haaveilee.

Ja tämä on saanut enimmäkseen alapeukutusta, taisi osua aika tarkasti :D

Kai tiesit, että alapeukutukset (alanuolet) tarkoittavat sitä, että kommentti on täyttä huuhaata.

Miksi ihmeessä minun pitäisi "ottaa" "riittävän hyvä" kumppani jos en siitä mitään iloa saa? Olen paljon onnellisempi ja vapaampi kun ei tarvitse perässä raahata minulle sopimatonta riippakiveä. Olen saanut rakennettua itselleni haaveideni elämän ilman tällaista riippakiveä. Mutta jos joskus elämään sattuu tupsahtamaan joku samanlainen miekkonen, niin toki voin häntäkin katsella, mutta en todellakaan saa irti mitään siitä että ottaisin riesakseni jonkun "riittävän hyvän."

Sitäkään en ymmärrä, että miksi tuntemattomia niin kovasti vaivaa tai huolestuttaa muiden ihmisten parisuhteettomuus? Ei kai muiden ihmisten elämä vaikuta heidän elämäänsä millään tavalla?

Vierailija
769/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gfgfdgg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hgfhgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nätti ja hoikka nainen, seurustellut köyhien ja ns. rumien miesten kanssa. Ja jättänyt heidät siitä syystä, että vuosien saatossa herrat ovat laiskistuneet ja ylpistyneet. Parisuhteen eteen ei ole jaksettu tehdä enää mitään, ovat huutaneet ja mitätöineet harva se päivä. Könynneet kännissä kotiin ja pitäneet minua itsestäänselvyytenä. Mutta minähän en siihen kauniina, hoikkana ja mukavana naisena alistu, vaan vaadin arvostavaa, tervettä käytöstä kumppaniltani. Sellaista mitä itsekin annan toiselle.

Ovat olleet kovin hämmästyneitä eron jälkeen nämä miehet, kun nainen sitten otti ja lähti. Eivät olisi kuulemma koskaan uskoneet, että minä olen se, joka lopettaa parisuhteen. Ja tämähän sen suhteen tappaa, oletus että toinen on niin läheisriippuvainen, että saa perseillä miten huvittaa. Että kyllä se akka tuossa pysyy, ei viitsi eikä pysty lähtemään. Väärin. Viitsin ja lähdin, löysin paremman miehen. Joka kunnioittaa, arvostaa. Panostaa parisuhteeseen. Pitää suhdettamme panostamisen arvoisena.

Ja ei ole tämäkään mies rikas, eikä Tom Cruisen näköinen. Mutta on hyvä ja kiltti mies, älykäs ja tunteellinen. Arvostaa ihmisiä, arvostaa minua. Ei pidä itsestäänselvyytenä enkä minä pidä miestä. Että tällainen prinsessasatu.

Tiedoksi vain, että tällaisia miehiä me nätitkin naiset haluamme ja tällaisten miesten kanssa suhteessa pysymme. Ei tarvitse olla elokuvamaista romantiikkaa aamusta iltaan, vaan rakastavaa, kunnioittavaa käytöstä.

Sinä oletkin säännön vahvistava poikkeus. Yleensähän naisen saa pidettyä nimenomaan tuollaisella perseilyllä ja me tavalliset miehet, jotka emme osaa perseillä, emme saa pidettyä ketään kovin pitkään. Varmaan jännityksen puutetta.

Nimenomaan jännityksen puutetta, iso osa naisista kaipaa draamaa, jännitystä elämään - sen takia "jännämiehillä" on vientiä. Ei väliä onko se juopottelua, pahoinpitelyä vai ulkomaanmatkoja 10 kertaa vuodessa, kunhan mies luo sitä jännitystä, nainenhan on kasvatettu olemaan avuton, perässävedettävä prinsessa. Itse ei voi luoda jännitystä tai vaihtelua esim. keksiä tekemistä tai ehdottaa ulkomaanmatkaa (ja myös tarvittaessa tehdä ylitöitä niin että siihen olisi varaa)

Sama kysymys: Kerro vähän vanhempiesi, sisarustesi, ystäviesi ja muiden tuttaviesi parisuhteista.

Kerro sinä mieluummin, että miksi hakkaajat ja alkoholistit eivät joudu koskaan olemaan ilman naista? Ketä ne hakkaajat hakkaisivat, jos niillä ei naisia olisi? Nämä suhteet jatkuvat vuodesta toiseen.

Eli et pysty vastaamaan siihen, millaisia parisuhteita vanhemmillasi, sisaruksillasi, ystävilläsi ja muilla tuttavillasi on? 

Itse en tunne yhtään väkivaltaista juopposuhdetta, mutta se varmaan johtuukin siitä, että en asu kaupungin vuokra-asunnoissa tai muuten epäilyttävissä lähiöissä eikä lähipiirini koostu alemman elintason väestä. Sinä sen sijaan varmaan kuulut näihin ihmisiin, koska tunnut tietävän tällaisesta maailmasta kaiken?

-eri

Vierailija
770/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti olla erittäin miellyttävän näköisille miehille lähetetään n. 0 % viesteistä...

Millä sinä määrittelet erittäin miellytävän näköisen? Makuja on niin monia. Toisen kauhistus on toisen komistus ja päin vastoin. Esimerkiksi itse vihaan tatuointeja, lävistyksiä, partaa ja pitkiä hiuksia. Ei jatkoon. Joku toinen käy ihan kuumana.

Vierailija
771/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gffgdfggd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdin vain sivulle 17 kirjoittaessani tätä, joten pahoittelut, jos tulee toistoa.

Mikäli parisuhteissa -sukupuolia erottelematta- aina vain tyydyttäisiin johonkuhun, kenet nyt sattuu saamaan, niin eihän se todellisuudessa lisäisi onnellisuutta. Jatkuvasti näillä pariutuneilla olisi haku päällä ja ihmiset pettäisivät urakalla, kun se oma "rakas" olisikin vaan joku random tyyppi. (Kärjistetty kommentti, mutta ymmärtänette, mitä tarkoitan.).

Minä olen ollut varsin avomielinen miesten suhteen. Silti kerta toisensa jälkeen tällainen kiltti naapurintyttö on joutunut pettymään. On ollut alkoholiongelmaisia, yhdellä oli jonkun sortin pornoriippuvuus, yksi oli uskovainen mutta petti minkä kerkesi, yksi ei pessyt hampaitaan eikä siivonnut (masentunut mahdollisesti). Väkivaltaakin olen kokenut. Voin sanoa, että nirsous olisi säästänyt minua paljolta murheelta. Ja ei, en ole tavannut näitä miehiä vain baarissa. Olen itse tehnyt aloitteita ihan kadulla kävellessäkin. Yhden tapasin kirjastossa, toinen oli työkaveri ja kolmas naapuri.

Tämä onkin veikeä ominaisuus naisissa. He kun pystyvät jo 200 metrin päästä arvioimaan tuntemattoman miehen täysin kelpaamattomaksi ja ei tutustumisen arvoiseksi, mutta sitten kuitenkin nämä naisten omat priimavalinnat tuppaavat paljastumaan sudeksi ja sekundaksi ja ties miksikä hulluiksi. Ja vielä monta kertaa peräkkäin. Kyllä tässä täytyy jyllätä jokin voimakas ja täysin sokea biologinen prosessi taustalla, turhaa edes yrittää perustella omia valintojaan tai kriteerejään. Vai onko kuitenkin taas niin, että kun naiset eivät itse tee aloitteita, niin päätyvät sitten näiden estottomien luonnevikaisten kanssa yhteen, kun ujot tavikset eivät uskalla lähestyä.

Tarkoitit varmaan YHDESSÄ naisessa?

Pahoittelen, ettei sinusta ole puhumaan naisten kanssa ujoutesi vuoksi.

Ohis

Vierailija
772/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jghjg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten mielestä on huono asia, että nainen on mieluummin sinkku kuin parisuhteessa miehen kanssa, jota kohtaan ei tunne mitään?;

Miksi nainen ei tunne enää mitään tavismiestä kohtaan? Miksi tunnetaan jotain vain niitä jännämiehiä kohtaan? Siitähän tässä on kyse.

Kuvailkaa kerrankin tämä mystinen tavismies, esim. ulkonäkö - paino ja pituus, koulutus ja työtilanne, pukeutuminen, harrastukset, mistä tämä olento pitää ja mistä ei, entä mitä hän odottaa parisuhteelta? Millaisen naisen tavismies kokee itselleen sopivaksi ja millaisen ei, miten mahdolliset suhteesta syntyneet lapset olisi kasvatettava? Välttäkää näissä kuvailuissa adjektiivia 'tavallinen', korvatkaa se jollain muulla, joka ei pidä sisällään miljoonia eri asioita miljoonille eri ihmisille.

Onhan tavismies kuvailtu täällä jo useaan otteeseen: Ei komea mutta ei rumakaan, korkeintaan 5 kiloa ylipainoa, mukava ja tasa-arvoa kannattava, 3000 euroa kuudsa tienaava, raitis ja lapsirakas joka ei kuitenkaan ole kovin lihaksikas eikä miehekäs olemukseltaan eikä myöskään kovin rohkea tekemään aloitteita tuosta vaan.

Ei kelpaa tuollainen mies.

Voisin melkein allekirjoittaa tämän, voin laittaa rastia ruutuun jokaisen kohdalla, paitsi että mulla on kyllä n.12kg ylipainoa. Vientiä ei hirveästi ole..

Nuo ei kerro naiselle tai kenellekään yhtään mitään. Vai miten olisi tämä tavallinen nainen:

Tavallinen suomalaisetnistyyppinen pallinaama, 6 kg ylipainoa, kiva, reipas ja mukava, palkka 3800 e/kk, ei polta eikä juo, ei takana irtosuhteita, tykkää eläimistä ja lapsista.

Nytkö sitten selkisi, olisiko tämä nainen sopiva elämänkumppani vai ei? Ei ihme, jos naiset eivät uskalla ottaa riskiä lähestyä miestä, jos miehen ainoa kriteeri on suurin piirtein se, että nainen on nainen ja jotakuinkin tolkuissaan ja yhteiskuntakelpoinen. Eihän se kerro mitään yhteisistä mielenkiinnoista, toiveista elämälle, elämäntyylistä jne.

Ei, kertoo että nainen on kiinnostava, ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Tällaisia sinkkunaisia harvemmin tulee vastaan

Juuri niin.

Paitsi että ainoa tapa millä palkka vaikuttaa, on omien mahdollisuuksien arvioinnissa. Jos itse tienaisin puolet tosta, olisi ajanhaaskausta. Jos tienaisin saman tai enemmän, voisi yrittää tutustua.

Miksi? Ei 4000 tienaavaa naista kiinnosta, paljonko sinun palkkasi on, koska hän ei tarvitse rahojasi. Ne, jotka jahtaavat rikkaita miehiä, ovat itse kouluttamattomia naisia, joiden ainoa varallisuus on ulkonäössä.

Mä tienaan suurinpiirtein tuon verran, ja mies on työtön, ilman säästöjä tai muuta varallisuutta. Yhteiseen talouskassaan laitetaan rahaa suhteessa tuloihin, ja siitä ostetaan kaikki. Hyvin pärjätään.

Kyllä häntä useimmiten kiinnostaa. Niin mielelläni uskoisin sinua, tai siis uskoisin että asenteesi olisi yleinen, mut mut. Käytännön kokemus, ystäväpariskunnat ja tilastot kertovat muuta. Tunnen vain yhden pariskunnan jossa nainen tienaa huomattavasti enemmän.

Kun miehet yhä tienaavat keskimäärin naisia enemmän niin onko ihme että havaintosi ovat tuollaisia? Sitten kun naisen euro on 100 senttiä ja yhä teet tuollaisen havainnon on aihetta valittaa.

-eri

Naiset tienaavat sen, minkä ansaitsevatkin. Sitten kun he hakeutuvat yhtä paljon samoille aloille ja panostavat uraansa yhtä paljon, heille maksetaan saman verran. Ei se sen kummempaa ole. Muutos on jo tapahtumassakin kovaa vauhtia, miehet ovat jäämässä jalkoihin tässäkin.

Kyse on edelleen alojen arvostamisesta eli patriarkaatti jyllää, vaikka sinä et tilannetta ymmärräkään.

Miehet ovat huoltoMIEHIÄ, kaikenlaisia päälliköitä ja mestareita ja naiset toimivat töissä, joissa monet miehet eivät todellakaan pärjäisi ja heidät luokitellaan avustajiksi, apulaisiksi jne. Siitä huolimatta, että he tekevät työnsä taitavasti, puhuvat usein kieliä, joita esiMIES ei hallitse ja hoitavat lukemattomia tehtäviä työpäivän aikana. Miehille maksetaan, mutta avustajille luokiteltaviksi naisille ei. 

Toivon, että kyseinen ongelma ymmärretään korjata ja tehdystä työstä saa kunnollisen palkan.

Vierailija
773/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gfgfdgg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hgfhgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä. Miksi sinä olet huonompi vaihtoehto kuin hakkaajat ja alkoholistit?

Vierailija
774/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No väniväni taas. Minä pidin lapsena saduista ja silti olen kasvanut tasa-arvoa kannattavaksi kelpo aikuiseksi, joka josta kusta kiinnostuessaan tekee aloitteita. Mutta en olekaan missi tai malli, ei ole varaa vain odotella miesten huomiota nirsoillen.

Älkää miehet tavoitelko niitä prinsessoja, vaan tavoitelkaa tavis-Jaanaa, joka ei kuvittelekaan olevansa mikään jumaluudesta seuraava.

Jep, kannattaa välttää niitä Michael Kors/iphone yhdistelmä naisia, niitä pinnallisempia ei löydy ja niiltä on turha lähtee edes yrittämään.

Vierailija
775/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei kukaan 52 sivuisessa ketjussa viitannut autovertailun Audi-mieheen eli trolli on kopioinut audimiehen taktiikan:

Myyntijohtaja Kiesiä oli haastateltu 2009 Anna-lehden markkinointiliitteeseen, jossa hän kertoi esineellistäviä näkemyksiään naisista.

"Auton ominaisuudet löytyvät naisesta"

Kiesi esimerkiksi näki autoissa ja naisissa paljon yhtäläisyyksiä. Hänen mielestään autoja on moniin eri käyttötarkoituksiin niin kuin naisiakin. Mutta kaikkiin käyttötarkoituksiin naisten kyvyt ja ominaisuudet eivät Kiesin mukaan riittäneet:

"Naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa..."

Toisaalta Kiesin mielestä nainen pärjäsi hyvin siivoamisessa ja silittämisessä ja erityisesti hän arvosti sitä, että nainen käytti vähintään seitsemän sentin korkuisia korkokenkiä. Matalammissa kengissä nainen kun helposti menetti muotonsa.

Vierailija
776/783 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jghjg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten mielestä on huono asia, että nainen on mieluummin sinkku kuin parisuhteessa miehen kanssa, jota kohtaan ei tunne mitään?;

Miksi nainen ei tunne enää mitään tavismiestä kohtaan? Miksi tunnetaan jotain vain niitä jännämiehiä kohtaan? Siitähän tässä on kyse.

Kuvailkaa kerrankin tämä mystinen tavismies, esim. ulkonäkö - paino ja pituus, koulutus ja työtilanne, pukeutuminen, harrastukset, mistä tämä olento pitää ja mistä ei, entä mitä hän odottaa parisuhteelta? Millaisen naisen tavismies kokee itselleen sopivaksi ja millaisen ei, miten mahdolliset suhteesta syntyneet lapset olisi kasvatettava? Välttäkää näissä kuvailuissa adjektiivia 'tavallinen', korvatkaa se jollain muulla, joka ei pidä sisällään miljoonia eri asioita miljoonille eri ihmisille.

Onhan tavismies kuvailtu täällä jo useaan otteeseen: Ei komea mutta ei rumakaan, korkeintaan 5 kiloa ylipainoa, mukava ja tasa-arvoa kannattava, 3000 euroa kuudsa tienaava, raitis ja lapsirakas joka ei kuitenkaan ole kovin lihaksikas eikä miehekäs olemukseltaan eikä myöskään kovin rohkea tekemään aloitteita tuosta vaan.

Ei kelpaa tuollainen mies.

Voisin melkein allekirjoittaa tämän, voin laittaa rastia ruutuun jokaisen kohdalla, paitsi että mulla on kyllä n.12kg ylipainoa. Vientiä ei hirveästi ole..

Nuo ei kerro naiselle tai kenellekään yhtään mitään. Vai miten olisi tämä tavallinen nainen:

Tavallinen suomalaisetnistyyppinen pallinaama, 6 kg ylipainoa, kiva, reipas ja mukava, palkka 3800 e/kk, ei polta eikä juo, ei takana irtosuhteita, tykkää eläimistä ja lapsista.

Nytkö sitten selkisi, olisiko tämä nainen sopiva elämänkumppani vai ei? Ei ihme, jos naiset eivät uskalla ottaa riskiä lähestyä miestä, jos miehen ainoa kriteeri on suurin piirtein se, että nainen on nainen ja jotakuinkin tolkuissaan ja yhteiskuntakelpoinen. Eihän se kerro mitään yhteisistä mielenkiinnoista, toiveista elämälle, elämäntyylistä jne.

Ei, kertoo että nainen on kiinnostava, ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Tällaisia sinkkunaisia harvemmin tulee vastaan

Juuri niin.

Paitsi että ainoa tapa millä palkka vaikuttaa, on omien mahdollisuuksien arvioinnissa. Jos itse tienaisin puolet tosta, olisi ajanhaaskausta. Jos tienaisin saman tai enemmän, voisi yrittää tutustua.

Miksi? Ei 4000 tienaavaa naista kiinnosta, paljonko sinun palkkasi on, koska hän ei tarvitse rahojasi. Ne, jotka jahtaavat rikkaita miehiä, ovat itse kouluttamattomia naisia, joiden ainoa varallisuus on ulkonäössä.

Mä tienaan suurinpiirtein tuon verran, ja mies on työtön, ilman säästöjä tai muuta varallisuutta. Yhteiseen talouskassaan laitetaan rahaa suhteessa tuloihin, ja siitä ostetaan kaikki. Hyvin pärjätään.

Kyllä häntä useimmiten kiinnostaa. Niin mielelläni uskoisin sinua, tai siis uskoisin että asenteesi olisi yleinen, mut mut. Käytännön kokemus, ystäväpariskunnat ja tilastot kertovat muuta. Tunnen vain yhden pariskunnan jossa nainen tienaa huomattavasti enemmän.

Kun miehet yhä tienaavat keskimäärin naisia enemmän niin onko ihme että havaintosi ovat tuollaisia? Sitten kun naisen euro on 100 senttiä ja yhä teet tuollaisen havainnon on aihetta valittaa.

-eri

Naiset tienaavat sen, minkä ansaitsevatkin. Sitten kun he hakeutuvat yhtä paljon samoille aloille ja panostavat uraansa yhtä paljon, heille maksetaan saman verran. Ei se sen kummempaa ole. Muutos on jo tapahtumassakin kovaa vauhtia, miehet ovat jäämässä jalkoihin tässäkin.

Kyse on edelleen alojen arvostamisesta eli patriarkaatti jyllää, vaikka sinä et tilannetta ymmärräkään.

Miehet ovat huoltoMIEHIÄ, kaikenlaisia päälliköitä ja mestareita ja naiset toimivat töissä, joissa monet miehet eivät todellakaan pärjäisi ja heidät luokitellaan avustajiksi, apulaisiksi jne. Siitä huolimatta, että he tekevät työnsä taitavasti, puhuvat usein kieliä, joita esiMIES ei hallitse ja hoitavat lukemattomia tehtäviä työpäivän aikana. Miehille maksetaan, mutta avustajille luokiteltaviksi naisille ei. 

Toivon, että kyseinen ongelma ymmärretään korjata ja tehdystä työstä saa kunnollisen palkan.

Sweco on suurin tai ainakin toisiksi suurin rakennusalan suunnittelu- ja konsultointiyritys Suomessa. Tämän firman rakennuttamisen puolen toimitusjohtaja on nainen. Miksi toimitusjohtaja on nainen? Koska hän on käynyt teknillisen yliopiston ja on raksa-alan DI eikä mikään tradenomi restonomi yms. pilipalikoulua suorittanut. Jos haluaa muutosta, niin pitää itse olla osa muutosta. Jos haluaa teknologiafirman johtoon, niin tarvitaan tarpeeksi koulutusta asiasta. Se, että TTY.ssä on vain 12% naisia on selkeästi miesten vika... Tai sitten, että päädytään lukemaan jotain ihan muuta.

Vierailija
777/783 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jaksaa naurattaa tuo OkCupidin tutkimus, jota miesasiamiehet jaksavat vuodesta toiseen toitottaa pitkin nettiä - epätäydellisin tiedoin. Kyllä, on totta, että miesten mielestä suurin osa naisista on keskiverron näköisiä ja vain pieni osa erittäin epämiellyttäviä tai miellyttäviä ulkonäön suhteen. Kun taas naisten mielestä suurin osa miehistä on epämiellyttävän näköisiä ja käyrä laskee siitä alaspäin eli keskiverron näköisiä on melko vähän ja vielä vähemmän erittäin miellyttävän näköisiä.

MUTTA. Nyt tulee tutkimuksen mielenkiintoisin osuus.

Miehet lähettävät viestejä ylivoimaisesti eniten erittäin miellyttävän näköisille naisille. Jopa keskiverron näköiset naiset saavat vähän viestejä ja erittäin epämiellyttävän näköiset naiset eivät saa juuri ollenkaan viestejä. Sen sijaan naiset lähettävät viestejä täysin em. miellyttävyyskäyrän mukaisesti eli käyrä lähtee nousemaan epämiellyttävän näköisistä miehistä ja kohoaa huippuunsa juuri ennen keskiverron näköisiä miehiä. Itse asiassa naiset lähettävät VÄHITEN viestejä erittäin miellyttävän näköisille miehille.

Vertailu:

Miesten viestittely naisille

Erittäin epämiellyttävän näköisille naisille lähetetään lähetetään alle 5 % viesteistä.

Keskiverron näköisille naisille lähetetään n. 15 % viesteistä.

Lähes erittäin miellyttävän näköisille naisille lähetetään 30 % viesteistä.

Erittäin miellyttävän näköisille naisille lähetetään 17 % viesteistä.

Naisten viestittely miehille

Erittäin epämiellyttävän näköisille miehille lähetetään lähetetään yli 10 % viesteistä.

Lähes keskiverron näköisille miehille lähetetään 25 % viesteistä.

Keskiverron näköisille miehille lähetetään n. 22 % viesteistä.

Erittäin miellyttävän näköisille naisille lähetetään noin 0 % viesteistä.

Pointtihan OkCupidin tutkimuksessa ei ole se, että naiset arvioivat miesten ulkonäköä negatiivisemmin kuin miehet arvioivat naisten ulkonäköä, vaan se, että naiset lähettävät viestejä tasaisemmin kaiken näköisille miehille. Miehet vain tyytyvät pommittamaan sitä kauneinta 10 % naisista. Ja sehän tiedetään, miten siinä käy.

https://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Sopivasti sinulta unohtui että miehet lähettää silti enemmän viestejä *kaikille* naisille, myös rumille. Ne vaan lähettää vielä enemmän kauneille.

Vierailija
778/783 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gfgfdgg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hgfhgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan oikeasti kateellinen "hakkaajien" ja alkoholistien parisuhteille? Alkoholiriippuvaisen naisenko haluaisit itsellesikin? Uskon, että sellainen järjestyy, senkun alat pyöriä paikallisessa pubissa.

Miksi et vastannut kysymykseeni? Veikkaus: koska olisit joutunut myöntämään, että ystäväsi ja tuttavasi ovat ihan tavallisissa parisuhteissa, joissa mies ei ole millään tavalla jännittävä. Arvasinko oikein?

Vierailija
779/783 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gfgfdgg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hgfhgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä. Miksi sinä olet huonompi vaihtoehto kuin hakkaajat ja alkoholistit?

Johan se oli miettinyt, ja kertoi meillekin. Ei ole yhtä jännä. Lisäksi sanoisin ettei ole yhtä miehekäs, karskin komea jne.

-eri

Vierailija
780/783 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä että tähän ollaan havahtumassa vasta nyt. Muutenkin ihmiset eivät tunnu tajuavan, että on sellainenkin asia olemassa kuin epätasa-arvo miehiä kohtaan.

Edelliseen kommenttiin miinuksia painaneista 100% naisia xDDD ehkä joku beta-male joukossa... xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän