Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassoilta kadonneet pikkupussit

Vierailija
08.01.2017 |

Muovi on jätettä ja sitä tulee ihan liikaa. Siitä olen aivan samaa mieltä. Itse olen kuitenkin joutunut kaksi kertaa häiritsevään tilanteeseen kaupassa joka on luopunut pikkupusseista kokonaan. Tapaus 1. Ostin pussillisen peruselintarvikkeita sekä lapsille alushousuja ja pipon. Vierasvaraa ostin pakkauksen (6 sokerimunkkirinkilää). Kassalla ostin yhden normimuovipussin kun ei kestokassi ollut mukana. Kassan pyöriteltyä rinkilöistä hinnan pakkaus hajosi. Kassa laittoi rinkulat eteenpäin. Pakkasin tavarat pussiin muut paitsi rinkelit ja kysyin "voisinko saada pienen pussin rinkeleille kun pakkaus hajosi?". Heillä ei enää vuodenvaihteen aikoihin saanut kuulemma lainkaan olla pikkupusseja kassoilla. Valitteli vaan ja otti seuraavan asiakkaan. Oli kiva kantaa sokeririnkilät kädessä kotiin kun pakkauksesta ei juurikaan ollut apua. Tapaus 2. Olimme lähisukulaisen kanssa ostamassa kodin elektrniikkaa usealla sadalla eurolla. Ostokseen kuului monta erillispakattua vempainta joita on syytä kuljettaa varovasti. Ostokset maksettiin ja myyjä kyseli kuitit yms. Sen jälkeen hän jätti kaikki tavarat tiskille levälleen ja siirtyi seuraavaan asiakkaaseen. Kysyin että eikö saa pussia tavaroille? Hän sanoi etteivät he saa antaa, uusi laki. Jos ostatte sellaisen niin sitten....no, ostettiin kyllä. Jäi kuitenkin harmittamaan että jos tekee n. 600 euron ostokset joita ei oikeasti selvästi ole helppo käsissä viedä eikö voisi myyjä kumminkin tarjota pussia ostettavaksi tai kyllä se oikeastaan kuuluisi tuollaisessa tapauksessa olla ilmainen. Että näin. Pakasteille yms. En pieniä pusseja kaipaa. Mutta varapusseja pitäisi kassoilla mielestäni olla aina.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan lankaa ja jotain sotkevaa ruokaa, otan niille langoille pussin hevi-osastolta. En jotenkin näe mukavaksi laittaa samaan kauppakassiin esim maksalaatikkoa ja villalankaa, koska se maksalaatikko falskaa aina sinne kassinpohjalle, enkä halua lankojen uivan siinä.

Näin olen päättänyt myös toimia. Jos ostan sellaista kamaa jonka en halua kastuvan ruokakassissa, otan heviosastolta pussin. Maitopurkitkin saattaa kostua ruokakassissa jos siellä vähän aikaa ovat. Ja jos ostan jogurttituotteita, ilman muuta haluan ne pikkupussiin. 

Te ette vaan osaa pakata niitä tavaroita kassiin! 

Kyllä minä osaan pakata kassiin, mutta en osaa asetella niitä kasseja autoon niin, ettei ne pääsisi kaatumaan.

Mutta nyt pieni vinkki. Kaupassa löytyy usein monenlaisia pahvialustoja ja laatikoita, jotka ovat hyviä kuljettamiseen. Tuskin missään kaupassa pahastutaan, jos sellaisen nappaat hyllyn reunalta mukaasi ja asettelet jogurttisi sellaiseen.

Kassit saa pysymään aloillaan ja kaatuilematta auton tavaratilaan laitettavalla tavaraverkolla, joita myydään autotarvikkeita myyvissä liikkeissä. Itse ostin jo kauan sitten Biltemasta, ei ollut kallis. Volvossa on tavaratilan reunoilla pienet lenkit, juuri tätä tarvetta varten koska heillä on omassa tarvikevalikoimassa myös vastaava verkko. Laitoin verkon kulmiin pienet sulkurenkaat helpottamaan poistamista ja kiinnittämistä yhdellä kädellä. Sulkurenkaiksi riittää halvat pikasuutarilta avainrenkaaseen tarkoitetut ei tarvitse olla kiipeilyyn tehtyjä karabiineja. Verkko voi olla paikallaan koko ajan ja sinne vain sujauttaa kassin tai kassit alle samalla kun nostaa ne auton perälle.

Mulla kanssa on ollut kangaskassit käytössä jo yli vuosikymmenen. Niitä kannattaa ostaa niin paljon, että jatkuvasti on auton perässä varalla muutama vaikka olisi muutama pyykkikopassa pesuun menossa tai eteisessä autoon vientiä odottamassa.

62/62 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupoissa (isot marketit ja pienet lähikaupat) on ainakin toistaiseksi esillä ja saatavilla ne pikkupussit. Tiedä sitten, poistuvatko ne jossain vaiheessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä