Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassoilta kadonneet pikkupussit

Vierailija
08.01.2017 |

Muovi on jätettä ja sitä tulee ihan liikaa. Siitä olen aivan samaa mieltä. Itse olen kuitenkin joutunut kaksi kertaa häiritsevään tilanteeseen kaupassa joka on luopunut pikkupusseista kokonaan. Tapaus 1. Ostin pussillisen peruselintarvikkeita sekä lapsille alushousuja ja pipon. Vierasvaraa ostin pakkauksen (6 sokerimunkkirinkilää). Kassalla ostin yhden normimuovipussin kun ei kestokassi ollut mukana. Kassan pyöriteltyä rinkilöistä hinnan pakkaus hajosi. Kassa laittoi rinkulat eteenpäin. Pakkasin tavarat pussiin muut paitsi rinkelit ja kysyin "voisinko saada pienen pussin rinkeleille kun pakkaus hajosi?". Heillä ei enää vuodenvaihteen aikoihin saanut kuulemma lainkaan olla pikkupusseja kassoilla. Valitteli vaan ja otti seuraavan asiakkaan. Oli kiva kantaa sokeririnkilät kädessä kotiin kun pakkauksesta ei juurikaan ollut apua. Tapaus 2. Olimme lähisukulaisen kanssa ostamassa kodin elektrniikkaa usealla sadalla eurolla. Ostokseen kuului monta erillispakattua vempainta joita on syytä kuljettaa varovasti. Ostokset maksettiin ja myyjä kyseli kuitit yms. Sen jälkeen hän jätti kaikki tavarat tiskille levälleen ja siirtyi seuraavaan asiakkaaseen. Kysyin että eikö saa pussia tavaroille? Hän sanoi etteivät he saa antaa, uusi laki. Jos ostatte sellaisen niin sitten....no, ostettiin kyllä. Jäi kuitenkin harmittamaan että jos tekee n. 600 euron ostokset joita ei oikeasti selvästi ole helppo käsissä viedä eikö voisi myyjä kumminkin tarjota pussia ostettavaksi tai kyllä se oikeastaan kuuluisi tuollaisessa tapauksessa olla ilmainen. Että näin. Pakasteille yms. En pieniä pusseja kaipaa. Mutta varapusseja pitäisi kassoilla mielestäni olla aina.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin eilen ihan saman! Edes lankoja ei enää pakattu hedelmäpusseihin!

2/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisissa tapauksissa aina ns. syytetään kauppaa ja sen henkilökuntaa ensin? Eu-direktiivihän tämänkin takana on. Jos ei pidetä pikkukasseja kassalla enää, niin niitä ei pidetä ja turha niitä siinä kassa-alueella on enää jemmassa pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin eilen ihan saman! Edes lankoja ei enää pakattu hedelmäpusseihin!

Eikä?? Itse oisin romahtanut, miten selvisit?

Vierailija
4/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun porukka haluaa säästää muovikassin hinnassa ja pakata niihin pikkupusseihin ostoksensa.

Vierailija
5/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat, kun olen tarvinnut sitä pikkupussia. Suorastaan vitutti kun isossa kaupassa myyjä kysy jostain viilipurkeista että "laitetaanko pussiin", joo ei tarvitse, voin ihan itse laittaa jos haluan.

Ottakaa kotoa mukaan pikkupusseja jos sellaisia tarvitsette, ei ole kaupan tehtävä hyysätä jokaisen asiakkaan mielihalujen mukaan.

Vierailija
6/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan hyvä ettei niitä pikkupusseja enää saa!! Mulla on jo vuosia ollut aina laukussa sellanen pieniksi taiteltava kauppskassi laukussa johon saa pienet ostokset pakattua.

Vierailija
7/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähicittarissa ne on kassoilla piilossa. Pussin saa jos pyytää mutta ne ei saa tarjota sitä :D

Vierailija
8/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa myyjän olisi kuulunut korvata rikkomansa tuote uudella, hakea itse tai isossa kaupassa pyytää jotakuta toista hakemaan (itse yleensä tarjoudun itse hakemaan, niin myyjä voi odotellessa piipauttaa loput ostokset koneen läpi, tai olen maksanut ja hakenut sitten ehjän tuotteen tilalle).

Vierailija
9/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tapauksessa myyjän olisi pitänyt hakea ehjä pakkaus tilalle.

2. Toisessa tapauksessa olisi pitänyt kysyä haluatko ostaa pussin.

Vierailija
10/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähicittarissa ne on kassoilla piilossa. Pussin saa jos pyytää mutta ne ei saa tarjota sitä :D

Heh. Vähän niinkuin tupakka. Ikäraja vaan puuttuu.

Vierailija
11/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa ekassa esimerkissäsi olisi pitänyt myyjän antaa käydä hakemassa uusi rinkiläpussi, jos se hajosi kerran myyjän käsissä.

Toka esimerkkisi on tyhmä. "Ostin 600 eurolla joten muovipussin pitäisi olla ilmainen..." joo just. He c'moon. Ihan hyvin teill olisi voinut olla oma pussi mukana, jonka takia myyjä ei kysynyt saisiko olla pussi. Oli varmaan kamalaa ostaa pussi erikseen :'(

Vierailija
12/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin hakiessani lounassalaatin sokokselta. Pikkupussit olivat hävinneet pikakassoilta. Noh onneksi ei tarvitsen sinne enää poikkeilla jatkossa. Ei pussien takia vaan siksi ettei ole tarvetta hakea sieltä lounasta.

Vierailija
13/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on ainakin ohjeistettu, että pussin saa antaa juuri tuollaisissa tapauksissa, jos esim pakkaus menee rikki. Ja asiakkaan pyytäessäkin meillä on lupa se antaa. Missä kaupassa noin tyhmä toimintatapa on? Ei ainakaan s-ryhmässä, oletan?

Vierailija
14/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut ihan tavallisen muovipussin?! Ei voi olla noin uusavuton! "En saanut pikku pussia, jouduin kantamaan käsissä" voi nyyh ja idiotismi.

Elektroniikkakaupassa myyjä teki virheen kun ei kysynyt että tarvitsetteko pussia. Maksutta sitä ei tarvitse antaa.

Vierailija
15/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan lankaa ja jotain sotkevaa ruokaa, otan niille langoille pussin hevi-osastolta. En jotenkin näe mukavaksi laittaa samaan kauppakassiin esim maksalaatikkoa ja villalankaa, koska se maksalaatikko falskaa aina sinne kassinpohjalle, enkä halua lankojen uivan siinä.

Vierailija
16/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pakkasin ihan itse kassalla olleeseen pikkupussiin pikkuostokseni eli en tarvinnut ostoskassia ollenkaan.

Jos ihmiset pakotetaan ostamaan isoja pusseja kaikkia ostoksia varten, niin ei siinä kyllä taaskaan maailma pelastu 😂

Vierailija
17/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa hevi-osastolta pussukoita.

Vierailija
18/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan hyvä ettei niitä pikkupusseja enää saa!! Mulla on jo vuosia ollut aina laukussa sellanen pieniksi taiteltava kauppskassi laukussa johon saa pienet ostokset pakattua.

Ongelma tulee sellaisten tuotteiden kanssa jotka sotkevat muut ostokset.

Mieluummin niille otan pienen ohuen pussin kuin ison paksun muovipussin.

Mutta joo, varmaan se iso paksu muovipussi on ekologisempi vaihtoehto. Niitä vaan en ole vuosiin ostanut sillä käytän mieluummin kankaista kestokassia.

Vierailija
19/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipähän tarvi enää ostaa kokkikartanon eineslaatikoita, kun niistä vuotaa neste ja sotkee ihanasti muut ostokset.

Vierailija
20/62 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta varmaan heviosastoltakin häviää pikkupussit. :D hip hei, näin se maailma pelastuu, vitun ituhipit. xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan