Miksi useat naiset toivovat saavansa lapsekseen pojan?
Tuli vaan mieleen vähän aikaa sitten katsomastani dokumentista (muoti/kenkäsuunnittelija Christian Louboutin). Itsekin tunnen joitakin naisia jotka eivät arvosta tyttöjä tai naisia, mutta nostavat miehet jalustalle.
Mistä tämä johtuu?
Kommentit (53)
Eikös ne äidit pue tyttärensä prinsessoiksi. Siinä vasta hyvät eväät elämälle. Tai sitten ei.
Eivät arvosta itseäänkään ihmisenä tai naisena?
Minä ainakin toivoin tyttöä ja sainkin sen <3
Haluun pojan koska miehen suku jatkuu + keksin paljon helpommin nimiä pojille kuin tytöille. Mua ei myöskää henkilökohtaisesti kiinnosta merkkilaukkujen ja tekoripsien kanssa kulkevien hajuvesivalaiden kasvattaminen.
Minä toivoin tyttöä ja sainkin niitä kolme. Naisena helpompi eläytyä tyttöjen maailmaan. Pojatkin olisi tietysti olleet ihania.
Koska tietävät millaista kohtelua naiset saa ja siksi haluavat pojan. Jolla, ikävä kyllä, on edelleen tässä maailmassa paremmat mahdollisuudet. Ja joita kohdellaan paremmin. Ei huorittelua, ei ulkonäköarvostelua, ei syrjintää, ei huutelua ja perseestä nipistämisiä ja taputteluja.
Maailma on edelleen miesten.
Ja joo, mulla on tytär, hyvin rakas ja jonka puolesta pelkään enemmän kuin poikieni. Jo koulussa nuo pojat pääsee helpommalla.
Minä kyllä halusin tytön, lähipiirissä ei pieniä poikia ollut, ei edes veljeä. Ajattelin, etten tiedä miten pojan kasvatan mieheksi.
Sain reippaan tytön ja herkän pojan, aivan ihanat lapset, nyt jo aikuiset.
Pojan elämä helpompaa kuin tytön, siksi halusin poikalapsen.
Arvelen pojan kasvattamisen olevan helpompaa. Mutta ei minua tyttökään haittaa. On vain ihan poikafiilis masussa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Haluun pojan koska miehen suku jatkuu + keksin paljon helpommin nimiä pojille kuin tytöille. Mua ei myöskää henkilökohtaisesti kiinnosta merkkilaukkujen ja tekoripsien kanssa kulkevien hajuvesivalaiden kasvattaminen.
Olet siis itse merkkilaukkujen ja tekoripisien kanssa kulkeva hajuvesivalas?
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne äidit pue tyttärensä prinsessoiksi. Siinä vasta hyvät eväät elämälle. Tai sitten ei.
Miten se, että pukee tyttärensä tyttömäisesti on huono asia? Pitäisikö poikien pukeminen poikamaiseksi myös rajoittaa?
Koska tyttöjä ei kiinnosta tekniikka ja sillähän tämä maailma paljolti pyörii. Ei perseen pyörittämisellä.
No onneksi ei tarvi miettiä kun tasamäärä molempia :)
Minä toivoin viimeiseen asti tyttöä, ja kun poika syntyi olin kuolemaisillani onnesta( kun hänet näin, ja sain syliin💕💕) poikahan sen piti ollakin!!!
Mulla tämä ei todellakaan johdu siitä, etten arvostaisi tyttöjä ja naisia. Itse halusin pojan siksi, koska tyttöjen ja naisten elämä oikeasti voi olla ja usein onkin ihan hemmetin raskasta. Lisäksi pojan kasvattamalla voisin itse vaikuttaa siihen, että maailma muuttuisi tämän asian suhteen.
En tosin saanut kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska tietävät millaista kohtelua naiset saa ja siksi haluavat pojan. Jolla, ikävä kyllä, on edelleen tässä maailmassa paremmat mahdollisuudet. Ja joita kohdellaan paremmin. Ei huorittelua, ei ulkonäköarvostelua, ei syrjintää, ei huutelua ja perseestä nipistämisiä ja taputteluja.
Maailma on edelleen miesten.
Ja joo, mulla on tytär, hyvin rakas ja jonka puolesta pelkään enemmän kuin poikieni. Jo koulussa nuo pojat pääsee helpommalla.
Poikasi joutuvat paljon todennäköisemmin väkivallan kohteeksi kuin tyttäresi. Miehiä murhataan enemmän, baaritappeluunkin joutuu tahtomattaan paljon todennäköisemmin. Perheväkivallan uhritkin ovat useammin miehiä kuin naiset. Miehet myös kuolevat itsemurhaan usemmin kuin naiset. Miehiä myös ahdistellaan ja heitä myös raiskataan. Olet aika hakoteillä jos luulet että tyttärelläsi on jotenkin turvattomampi elämä.
Ja aloittajalle: on myös todella paljon miehiä jotka toivovat saavansa tyttäriä. Tämäkö on ihan ok- vai miksi et lisännyt sitä aloitukseen?
Minä toivoin poikia etäisen ja vaikean äitisuhteeni vuoksi. Olen kokenut, että poikien äitinä on helpompi olla ilman tätä painolastia. Lisäksi lasteni isä on hyvin lämmin ja rakastava, toivon että poikien on helppo samaistua häneen. Toki hän olisi ollut hyvä isä tytöllekin varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse merkkilaukkujen ja tekoripisien kanssa kulkeva hajuvesivalas?
Ambraa! ;D
Syitä on varmaan niin paljon kuin on naisiakin, jotka haluavat pojan. Maissa, jossa läheisin suhde, joka on olemassa on äidin ja pojan välillä, ( ei siis puolisoiden välillä, tai äiti-tytär -suhteessa, koska tyttö muuttaa toiseen sukuun aikanaan), niin on tietysti luonnollista toivoa poikaa, vaikka tytöistäkin pitäisi. pojasta ei tarvitse äidin erota, jopa niin, että ei tule enää koskaan näkemään, koska naimisiin menon jälkeen tytön elämästä päättää tytön puolison vanhemmat/puoliso/suvun päämies.
Samoin, jos se poika on edellytys esim. "eläkkeelle" ja vanhuuden turvalle, koska erityisesti vanhin poika on velvoitettu kulttuurisesti monessa paikassa huolehtimaan vanhemmistaan ( toki juuri sen takia saa sitten leijonaosan myös vanhempiensa perinnöstä) toivoo äiti poikaa.
Tyttö saa aseman uudessa suvussa, kun on synnyttänyt pojan.
poikien elämä on helpompaa: tietyissä maissa tyttöjä siepataan seksiorjiksi, tytöt eivät saa tehdä töitä, tytöt ovat vain omaisuutta. Siksi lapsen elämän kannalta rakastava äiti toivoo poikaa. Poika kärsii vähemmän kuin tyttö.
Sitten täällä koti-Suomessa: Toki joku voi halveksua omaa sukupuoltaan, jos ei ole tullut rakastetuksi ja hyväksytyksi omassa sukupuolessaan. täälläkin pojilla ja miehillä on joissakin asioissa helpompaa kuin tytöillä: Esim. haepa miehenä . peruskouluun töihin. Varmasti pääset helpommin kuin kuka tahansa nainen, koska sinne toivotaan niitä "miehenmalleja" jne.
Itse toivoin tyttöä ja toivoin poikaa. Tyttöä siksi, että olisi ymmärtänyt joitakin kehityksellisiä asioita tytön elämässä ja olisi osannut sitten paremmin tukea lasta kasvussaan. toisaalta toivoin poikaa, senkin takia, että pojan kasvua nähneenä sitten ehkä vihdoin viimein ymmärtäisi paremmin miesten kehitystä, tapaa ajatella ja elää. ( Ja huom! Uskon yksiöiden välisiin eroihin enemmän kuin sukupuolten välisiin. )
Mä olisin halunnut pojan, koska olen vähän adhd koheltaja. Harrastan urheilua usein miesten kanssa ja ajattelin että olisi helpompi keksiä kaikkea tekemistä pojan kanssa. Mulla on miespuolisia kavereita siinä missä naispuolisiakin. Tulikin tyttö, joka sitten kasvatti mua.