Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useat naiset toivovat saavansa lapsekseen pojan?

Vierailija
07.01.2017 |

Tuli vaan mieleen vähän aikaa sitten katsomastani dokumentista (muoti/kenkäsuunnittelija Christian Louboutin). Itsekin tunnen joitakin naisia jotka eivät arvosta tyttöjä tai naisia, mutta nostavat miehet jalustalle.
Mistä tämä johtuu?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuollaista maaseudulla, jossa tarvitaan tilalle jatkaja?

Minä olen aina halunnut saada tyttären. Tietenkin poika ilahduttaisi, mutta tytär on ensisijainen toive.

Vierailija
22/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin mieluummin tytön jos olisi päätettävä. Mieluusti kyllä haluaisin molemmat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tytön ja pojan. Toivon vain ettei tyttärestäni tule prinsessaa, koska minäkään en ole koskaan ollut, enkä tajua prinsessaleikkejä tai nukkeleikkejä.

Vierailija
24/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin poikaa koska sisaruksillani on vain tyttöjä, heillä kaikilla. Saimmekin pojan, joka on heti syntymästä ollut tyttöserkkujensa lellikki. Halusin siis puhtaasti sukuun eri sukupuolta olevan lapsen. Ja varmaan koska olen aina hoitanut vain tyttöjä ja leikkinyt (prinsessoista pitävien) tyttölasten kanssa niin minulle on tullut vastareaktiona se että haluaisin 3 poikaa omaan perheeseen. Oikeastihan minulle on kyllä ihan sama kumpaa sukupuolta syntyy kunhan on terve. Niinkuin kaikille vanhemmille, tottakai.

En ajattele myöskään niin että tulisin paremmin toimeen jommankumman sukupuolen kanssa vaikka kokemusta oli vaan tytöistä ennen poikaamme. Ajattelin että kyllä me pärjätään oman lapsemme kanssa kunhan tutustutaan. Mutta joo, poikaa toivoin näistä syistä.

Vierailija
25/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tietävät millaista kohtelua naiset saa ja siksi haluavat pojan. Jolla, ikävä kyllä, on edelleen tässä maailmassa paremmat mahdollisuudet. Ja joita kohdellaan paremmin. Ei huorittelua, ei ulkonäköarvostelua, ei syrjintää, ei huutelua ja perseestä nipistämisiä ja taputteluja.

Maailma on edelleen miesten.

Ja joo, mulla on tytär, hyvin rakas ja jonka puolesta pelkään enemmän kuin poikieni. Jo koulussa nuo pojat pääsee helpommalla.

Poikasi joutuvat paljon todennäköisemmin väkivallan kohteeksi kuin tyttäresi. Miehiä murhataan enemmän, baaritappeluunkin joutuu tahtomattaan paljon todennäköisemmin. Perheväkivallan uhritkin ovat useammin miehiä kuin naiset. Miehet myös kuolevat itsemurhaan usemmin kuin naiset. Miehiä myös ahdistellaan ja heitä myös raiskataan. Olet aika hakoteillä jos luulet että tyttärelläsi on jotenkin turvattomampi elämä. 

Ja aloittajalle: on myös todella paljon miehiä jotka toivovat saavansa tyttäriä. Tämäkö on ihan ok- vai miksi et lisännyt sitä aloitukseen? 

Olen kuullut ainoastaan äideistä ja isistä, jotka toivovat tervettä lasta. Eivät sukupuolta (paitsi ne naiset jotka toivovat niitä poikia). Enpä ole kuullut miehistä jotka toivoisivat vain tyttäriä.

Ap

Vierailija
26/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä ei todellakaan johdu siitä, etten arvostaisi tyttöjä ja naisia. Itse halusin pojan siksi, koska tyttöjen ja naisten elämä oikeasti voi olla ja usein onkin ihan hemmetin raskasta. Lisäksi pojan kasvattamalla voisin itse vaikuttaa siihen, että maailma muuttuisi tämän asian suhteen.

En tosin saanut kumpaakaan.

Hyvä että et saanut poikaa. Kukaan poika ei ansaitse kaltaistasi miestenvihaaja feministiä äidikseen

Vierailija
27/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tietävät millaista kohtelua naiset saa ja siksi haluavat pojan. Jolla, ikävä kyllä, on edelleen tässä maailmassa paremmat mahdollisuudet. Ja joita kohdellaan paremmin. Ei huorittelua, ei ulkonäköarvostelua, ei syrjintää, ei huutelua ja perseestä nipistämisiä ja taputteluja.

Ja joo, mulla on tytär, hyvin rakas ja jonka puolesta pelkään enemmän kuin poikieni. Jo koulussa nuo pojat pääsee helpommalla.

Poikasi joutuvat paljon todennäköisemmin väkivallan kohteeksi kuin tyttäresi. Miehiä murhataan enemmän, baaritappeluunkin joutuu tahtomattaan paljon todennäköisemmin. Perheväkivallan uhritkin ovat useammin miehiä kuin naiset. Miehet myös kuolevat itsemurhaan usemmin kuin naiset. Miehiä myös ahdistellaan ja heitä myös raiskataan. Olet aika hakoteillä jos luulet että tyttärelläsi on jotenkin turvattomampi elämä. 

Ja aloittajalle: on myös todella paljon miehiä jotka toivovat saavansa tyttäriä. Tämäkö on ihan ok- vai miksi et lisännyt sitä aloitukseen? 

Olen kuullut ainoastaan äideistä ja isistä, jotka toivovat tervettä lasta. Eivät sukupuolta (paitsi ne naiset jotka toivovat niitä poikia). Enpä ole kuullut miehistä jotka toivoisivat vain tyttäriä.

Ap

Siis et ole kuullut naisista jotka toivovat vain tyttöjä? Et ole lukenut ketjua? Yleisempi toive tuo on kuin se että nainen toivoo vain poikia.

Vierailija
28/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas yksi miesvihamielinen ketju missä feministit haukkuu miehiä. Toivottavasti yksikään tässä ketjussa ei saa ikinä poikalasta.

Vierailija
29/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä toivoin kyllä esikoisesta tyttöä ja sen sain, tuntui oudolta ajatukselta kasvattaa poikaa kun itse ollut tyttö aika hiljattain. Myöhemmin sain kaksoset ja toivoin edes toisesta tyttöä, olisi ollut kiva saada toinenkin "prinsessa" mutta kaksi poikaa tuli, ja hyvin on mennyt, on aika mielenkiintoista tutustua tarkemmin poikien elämään, pikkuveli oli aika pieni kun muutin pois kotoa, en ole hänen elämäänsä niin läheltä nähnyt.

Kyllä luulen että suurin osa naisista ainakin salaa toivoo tyttöä jolle pukea nättejä vaatteita ja ostaa leluja joita lapsena olisi halunnut. Eikä mun tytär ole koskaan käyttänyt tekoripsiä tms. vaan on ihan normaali kaunis fiksu nuori aikuinen nainen.

Poikien äitinä kyllä viiksettää kyn kaupoissa on niin huono valikoima yleensä poikien vaatteita, vauvoinakin niille oli lähes pakko ostaa jotain mustia star wars juttuja...

Vierailija
30/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis et ole kuullut naisista jotka toivovat vain tyttöjä? Et ole lukenut ketjua? Yleisempi toive tuo on kuin se että nainen toivoo vain poikia.

Olen lukenut koko ketjun, mutta kirjoitin vain faktan, että miehet eivät ainakaan toivo pelkästään tyttäriä.

Ap

Vierailija
31/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit miesvihassasi, että miehet ovat asevelvollisia, kuolevat aiemmin ja ovat huonommin koulutettuja.

Vierailija
32/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pojan koska mies toivoi sitä ja jostain kumman syystä tunsin jotain alkukantaista velvollisuutta synnyttää poika. Hullulta tuo kuulostaa jopa omasta mielestä mut minkäs sitä tunteilleen voi.

Toinen syy oli se että muistan teiniajoista että tytöt oli aina pahimpia ja helpommin teki jotain laitonta. Pojatkin saattoi pelleillä tunneilla ja olla levottomia mutta tyttöjen keskuudessa herkemmin paineet purettiin ryyppäämällä, polttamalla, varastelemalla ja sotkemalla paikkoja. Useimmat rauhattomat pojat purkasi paineet vaa luokassa ja harvat meni laittomuuksiin. Olin siis sitä mieltä et poika olisi todennäköisesti helpompi.

Vierailija
33/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hissukoista tytöistä ole oikein mitään iloa. Sopivat varmasti hyvin "kissaihmisille" ja muille heman autistista elämää viettäville. Pojilla on menoa ja meininkiä pienestä pitäen. Tyttöjä pitää myös kasvaessaan varjella kaikenlaisilta jännämiehiltä ja varoa, etteivät pilaa koko perheen/suvun mainetta olemalla liian "antelias". Pojasta ei tarvitse olla huolissaan samalla lailla. Tietysti nolo homma, jos tulee joku vankilakundi, mutta peruuttamatonta sekään ei ole, toisin kuin joku h****n maine. T: Kahden rasavillin äiti

Vierailija
34/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne äidit pue tyttärensä prinsessoiksi. Siinä vasta hyvät eväät elämälle. Tai sitten ei.

Ja ulkopelejä ei pelata tai kiivetä puuhun. Mutta eiväthän ne aateliset sellaista teekään ;)

Vierailija
35/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille on jääkiekko, jalkapallo, autourheilu. Miksei vanhemmat laita tyttäriään enemmän kyseisiin lajeihin? Tosin kaikki harrastukset ovat aina hyväksi ja etenkin muiden lasten seura. Mutta miksei ne tytöt soita kitaraa? Kuten laulussa sanotaan.

Vierailija
36/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pojan. Kuseskelee jo vauvana naamalle ja kun kasvaa, kusee vessan lattialle. Kiitos luojan, mulla ei ole poikalasta. Ei tarvi niin paljon aikaa käyttää normaalin käytöksen opettamiseen.

Vierailija
37/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät arvosta itseään. Jos ei arvosta itseään, ei arvosta kukaan muukaan. 

Vierailija
38/53 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaan Taloonkin toivotaan poikia.

Vierailija
39/53 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole tuo aiempi, mutta tiedän todella monta miestä, jotka toivovat tyttöä. Esikoista odottaessa mies toivoi tyttöä koska koko helpommaksi sen kun minulle jää opetettavaksi ne "naisten jutut" ja hänen ei tarvitse stressata niitä. Toisessa raskaudessa hän toivoi tyttöä taas, tuli poika. Nyt stressaa reppana siitä, että osaako opettaa kaikki "miesten jutut" esimerkiksi arvot kuinka naista kohdellaan tai perhettä ylipäätään ja sitä rataa". Nyt hän opettaa kahdelle pojalle miesten maailmaa ja minä yhdelle tytölle naisten juttuja. Mies kokee tytön helpommaksi.

Minä toivoin tyttöä ja poikaa ja molempia tuli ja olen siitä kiitollinen.

Vierailija
40/53 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen vähän aikaa sitten katsomastani dokumentista (muoti/kenkäsuunnittelija Christian Louboutin). Itsekin tunnen joitakin naisia jotka eivät arvosta tyttöjä tai naisia, mutta nostavat miehet jalustalle.

Mistä tämä johtuu?

Hassua, olen aina kuvitellut, että Christian Louboutin on mies. Näin sitä aina oppii uutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi