Miksi useat naiset toivovat saavansa lapsekseen pojan?
Tuli vaan mieleen vähän aikaa sitten katsomastani dokumentista (muoti/kenkäsuunnittelija Christian Louboutin). Itsekin tunnen joitakin naisia jotka eivät arvosta tyttöjä tai naisia, mutta nostavat miehet jalustalle.
Mistä tämä johtuu?
Kommentit (53)
Minä halusin tytön, ja sainkin sekä toisenkin tytön. Mitä väliä sillä on kumpiko syntyy, pääasia mulle ainakin oli lapsen terveys, vaikka toivoinkin tyttöä itselleni.
Todellakin olen onnellinen ja ylpeä saanut olla tytöistäni, jotka jo aikuisia, ihania naisia.
Halusin pojan, koska minulla ei ollut veljeä tai poikapuolisia kavereita lapsena ja siksi koin, että oma poika olisi eri tavalla uusi, jännä juttu kuin tytön saaminen. En väheksy tyttöjä, mutta niistä oli jo paljon kokemusta itseni ja useiden siskojeni kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tietävät millaista kohtelua naiset saa ja siksi haluavat pojan. Jolla, ikävä kyllä, on edelleen tässä maailmassa paremmat mahdollisuudet. Ja joita kohdellaan paremmin. Ei huorittelua, ei ulkonäköarvostelua, ei syrjintää, ei huutelua ja perseestä nipistämisiä ja taputteluja.
Maailma on edelleen miesten.
Ja joo, mulla on tytär, hyvin rakas ja jonka puolesta pelkään enemmän kuin poikieni. Jo koulussa nuo pojat pääsee helpommalla.
Poikasi joutuvat paljon todennäköisemmin väkivallan kohteeksi kuin tyttäresi. Miehiä murhataan enemmän, baaritappeluunkin joutuu tahtomattaan paljon todennäköisemmin. Perheväkivallan uhritkin ovat useammin miehiä kuin naiset. Miehet myös kuolevat itsemurhaan usemmin kuin naiset. Miehiä myös ahdistellaan ja heitä myös raiskataan. Olet aika hakoteillä jos luulet että tyttärelläsi on jotenkin turvattomampi elämä.
Ja aloittajalle: on myös todella paljon miehiä jotka toivovat saavansa tyttäriä. Tämäkö on ihan ok- vai miksi et lisännyt sitä aloitukseen?
Olen kuullut ainoastaan äideistä ja isistä, jotka toivovat tervettä lasta. Eivät sukupuolta (paitsi ne naiset jotka toivovat niitä poikia). Enpä ole kuullut miehistä jotka toivoisivat vain tyttäriä.
Ap
Siis et ole kuullut naisista jotka toivovat vain tyttöjä? Et ole lukenut ketjua? Yleisempi toive tuo on kuin se että nainen toivoo vain poikia.
Olen lukenut koko ketjun, mutta kirjoitin vain faktan, että miehet eivät ainakaan toivo pelkästään tyttäriä.
Ap
Ap, en mäkää ole kuullut miehestä, joka toivoo vain pelkkiä tyttäriä. Tosin en oo kuullut naisestakaan, joka haluaisi pelkkiä poikia.
Uusioperheeseemme syntyi yhteinen lapsi jokin aika sitten. Mieheni aiemmat lapset olivat molempaa sukupuolta ja minun aiemmat lapseni olivat kaikki poikia. Toivoimme molemmat tyttöä. Oltiin onnesta soikeana :) vaikka rakastankin poikiani yli kaiken, niin on se silti äidille tärkeää päästä ostelemaan vaaleanpunaista hörhelöä ja vauvanukkeja. Jos viimeinen olisi ollut poika, niin jonkin sortin luopumisen tuskan olisin kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tietävät millaista kohtelua naiset saa ja siksi haluavat pojan. Jolla, ikävä kyllä, on edelleen tässä maailmassa paremmat mahdollisuudet. Ja joita kohdellaan paremmin. Ei huorittelua, ei ulkonäköarvostelua, ei syrjintää, ei huutelua ja perseestä nipistämisiä ja taputteluja.
Ja joo, mulla on tytär, hyvin rakas ja jonka puolesta pelkään enemmän kuin poikieni. Jo koulussa nuo pojat pääsee helpommalla.
Poikasi joutuvat paljon todennäköisemmin väkivallan kohteeksi kuin tyttäresi. Miehiä murhataan enemmän, baaritappeluunkin joutuu tahtomattaan paljon todennäköisemmin. Perheväkivallan uhritkin ovat useammin miehiä kuin naiset. Miehet myös kuolevat itsemurhaan usemmin kuin naiset. Miehiä myös ahdistellaan ja heitä myös raiskataan. Olet aika hakoteillä jos luulet että tyttärelläsi on jotenkin turvattomampi elämä.
Ja aloittajalle: on myös todella paljon miehiä jotka toivovat saavansa tyttäriä. Tämäkö on ihan ok- vai miksi et lisännyt sitä aloitukseen?
Olen kuullut ainoastaan äideistä ja isistä, jotka toivovat tervettä lasta. Eivät sukupuolta (paitsi ne naiset jotka toivovat niitä poikia). Enpä ole kuullut miehistä jotka toivoisivat vain tyttäriä.
Ap
Siis et ole kuullut naisista jotka toivovat vain tyttöjä? Et ole lukenut ketjua? Yleisempi toive tuo on kuin se että nainen toivoo vain poikia.
Olen lukenut koko ketjun, mutta kirjoitin vain faktan, että miehet eivät ainakaan toivo pelkästään tyttäriä.
Ap
Ap, en mäkää ole kuullut miehestä, joka toivoo vain pelkkiä tyttäriä. Tosin en oo kuullut naisestakaan, joka haluaisi pelkkiä poikia.
Uusioperheeseemme syntyi yhteinen lapsi jokin aika sitten. Mieheni aiemmat lapset olivat molempaa sukupuolta ja minun aiemmat lapseni olivat kaikki poikia. Toivoimme molemmat tyttöä. Oltiin onnesta soikeana :) vaikka rakastankin poikiani yli kaiken, niin on se silti äidille tärkeää päästä ostelemaan vaaleanpunaista hörhelöä ja vauvanukkeja. Jos viimeinen olisi ollut poika, niin jonkin sortin luopumisen tuskan olisin kokenut.
Sama meillä. Miehellä on jo edellisestä avioliitosta tyttö ja poika ja nimenomaan tyttöä toivoi. Ei selvitetty sukupuolta raskauden aikana ja koko raskausajan puhui toiveestaan saada tyttö. No se tyttö tulikin 💓
Ap:n koko väittämä on väärä.
Tutkimusten mukaan äidit toivovat useammin tyttöä ja isät poikaa.
Pienempi pelko että ullättäja tulee ja sanoo ullätus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sama meillä. Miehellä on jo edellisestä avioliitosta tyttö ja poika ja nimenomaan tyttöä toivoi. Ei selvitetty sukupuolta raskauden aikana ja koko raskausajan puhui toiveestaan saada tyttö. No se tyttö tulikin 💓
Onko miehesi joku lassukka?
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoin viimeiseen asti tyttöä, ja kun poika syntyi olin kuolemaisillani onnesta( kun hänet näin, ja sain syliin💕💕) poikahan sen piti ollakin!!!
Vähän sama juttu. Olin koko raskausajan kauhuissani, etten voi saada poikaa, niin ei vaan voi käydä... En tunnista tuota onnesta mykkyräisyyttä, mutta kun sain pojan syliin tuli sellainen rauha ja hyvä olo, että näin tämän piti mennäkin.
Nyt on tyttökin. Eikä poikakaan ole ihan vauva, äitiään pidempi. Ihana poika. Vaikka en raskausaikana poikaa halunnutkaan. (Hassu ajatus, mutta ehkä aika moni sen tajuaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miksi helvetissä niistä tytöistä täytyy tehdä jotain hörhelöisiä prinsessoja ja vauvanukkeja hoivaavia miniäitejä? Eikö sille tytölle voi opettaa minkäänlaista muuta "naisenmallia"?
Aivan sama,olisko lapseni olleet tyttöjä vai poikia,kunhan terveitä.Sain kaksi poikaa.
En koskaan ole ajatellut kumman haluan. Lapset ovat yhtä arvokkaita ja aivan omia persoonia. Tyttö voi olla vilkas, urheilullinen ja avoin. Poika ujo, haaveilija. Ei pidä tyytyä valmiisiin rooleihin siitä kissankulman eemelistä. Meillä tyttö ja poika, ja tyttö on huomattavasti se haastavampi tapaus.
Minulla ei ole lapsia, mutta nyt ajattelen, että jos joskus lapsia siunaantuu niin haluaisin tytön. Olen itse naisellisen ja eräjorman välimaastossa oleva nainen, mukaudun tilanteeseen kuin tilanteeseen. Haluaisin opettaa samaa tyttärelleni. Pääasia, että tyttö saa olla juuri sellainen kuin haluaa. Oli se sitten hörhelömekossa kulkeva ja/tai jääkiekosta innostunut vekara. Tässä ketjussa on aika paljon mustavalkoista ajattelua tytöistä. Kaikki tytöt eivät ole tyttömäisiä, vaan innostuvat enemmän "poikien jutuista", jotkut taas innostuvat yhtä lailla kaikesta tai mistä tahansa sukupuolesta huolimatta. Olen tästä elävä esimerkki.
Vanhemmistani tiedän, että he ovat toivoneet tyttöä, koska pojan kohdalla oli 50% riski saada äidiltä harvinainen geenimutaatio X-kromosomissa, joka olisi tarkoittanut huonon tuurin sattuessa vakavaa liikuntakyvyn vievää sairautta. Tyttönä vaikka huono tuuri olisi sattunut, olisi toinen X-kromosomi "suojannut" sairaudelta, eli olisin ollut kantaja, mutten sairas. Onneksi tuo geeni tyssäsi äitiini, enkä minä ole kantaja, joten jos ja kun lapsia saan, niin sukupuolella ei ainakaan terveydellisistä syistä ole väliä.
Minulla oli sama juttu. Pelkäsin, että olisin tytölle samanlainen äiti kuin äitini oli minulle.
Me saimme kaksi poikaa, kaikinpuolin ihania tapauksia. He ovat pärjänneet hyvin koulussa eivätkä ole olleet tappeluissa. Poikien kaverit ovat olleet myös mahdottoman mukavia. Itse olen sitä mieltä, että hyvä kaveripiiri ja isän malli ja esimerkki ovat pojille tärkeitä.