Syötiin viikko kasvisruokaa. Jumankekka mitkä määrät saatiin mussuttaa!!
Aivan jäätävää! Eli sekasyönnistä kasvis painotteiseen, mukana maito ja munat.
Syötiin lämmintä kasvisruokaa, salaatteja, vihannesta, paljon avokadoa.. Ja se syödyn ruoan määrä, jotta tunsi olonsa kylläiseksi. Olo oli kuin heinäsirkka parvella. Kuinkahan olisi, taitaisi loppua maailmasta rehut jos kaikki tuota harrastaisi.
Oikeasti, en suosittele. Palaamme sekasyöntiin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Onko muut huomanneet, kuinka paljon enemmän saa syödä, jos ruoka kasvispainotteista!?
Miksi ihmeessä pitäisi syödä paljon??
Olen ollut 13-vuotiaasta asti lakto-ovo-kasvissyöjä, siis 12 vuotta. En siis osaa arvioida, onko syödyn ruuan määrä kasvanut (ja kuinka paljon) verrattuna sekasyöntiin, mutta kun nyt mietin omia ruokiani verrattuna sekasyöjän mieheni annoksiin, niin kyllä mun annokset ovat pienempiä. Ja teen fyysistä työtä, olen normaalipainoinen nainen, en mikään varpunen.
Ei tule nälkä aterioiden välissä eivätkä lautaset ole mitään saavin kokoisia, kun koostaa ruokavalionsa fiksuhkosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muut huomanneet, kuinka paljon enemmän saa syödä, jos ruoka kasvispainotteista!?
Miksi ihmeessä pitäisi syödä paljon??
Jos on esim. idiootti eikä tajua syödä vaikka erilaisia kaloririkkaita pähkinöitä.
syön noin puolet ajasta kasvisruokaa, puolet sekaruokaa. ihan saman verran tarvitsee lautaselle. kasvisruoassa pitää ottaa huomioon että proteiinia ja rasvaa tulee mukaan oikea määrä eikä syödä vain satunnaisia lämmitettyjä vihanneksia.
Et vain osaa laittaa kasvisruokaa. No totta kai jää nälkä jos syöt pelkkää salaattia ;)
Me syödään paljon kasvisruokia, vaikkakin myös lihaa. En kyllä allekirjoita tuota. Käytämme paljon linssejä, papuja, kikherneitä, pähkinöitä, kvinoaa, couscusia ym., ja ruoat ovat ihan yhtä täyttäviä kuin liharuoatkin.
Minusta on pelkästään hyvä juttu, että saa syödä paljon :-)
Öh? Minä en syö kasvissyöjänä määrällisesti yhtään enempää kuin sekasyöjänäkään söin. Täytyy käyttää tarpeeksi rasvaa ja myös tarpeeksi proteiinipitoisia ruoka-aineita, niin ei tarvi yrittää saada kylläisyyttä järkyttävistä ruokamääristä. Ja myös hiilaripitoiset ruoat on mukavan energiatiheitä.
Toki, jos yrittää jollain salaateilla ja raasteilla itseään täyttää niin eihän siitä kylläiseksi tule kuin valtavasta lastista, ja sittenkin kylläisyys menee nopeasti ohi ja on nälkä taas. Mutta kun laittaa siihen lautaselle ns. rehun lisäksi myös jotain hiilariruokaa kuten pastaa, perunaa, riisiä, kuskusia, ja sitten proteiinipitoista kuten pavut, tofu, quorn, juusto, munat (lakto-ovoille), nyhtökaura, härkis, niin ei tarvi syödä valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan olisi, taitaisi loppua maailmasta rehut jos kaikki tuota harrastaisi.
Eli sun mielestä rehut riittää kasvattamaan ensin sen lihakarjan (huonolla hyötysuhteella), mutta ei riitä suoraan antamaan tarvittavaa määrää energiaa ja ravintoa ihmiselle? Mahtava logiikka.
En kyllä tunne samaa ongelmaa kuin sinä ap, vaikka olen vegaani.
Olen ollut noin vuoden kasvissyöjä, enkä huomaa syöväni määrällisesti enempää kuin aikaisemminkaan.
Sulta jääny vissiin proteiini kokonaan pois aterioista? Ja rasvaakin on hyvä saada. Ei pelkällä porkkanalla lähdekkään nälkä.
Olipa typerä aloitus. Söin muutama tunti sitten marokkolaista kasvispataa basmatiriisillä 300 g annoksen (punnitsen ruokani dieetin takia) ja olen edelleen täysin kylläinen. Padassa on porkkanoita, kesäkurpitsaa, sipulia, tomaattimurskaa ja kikherneitä.
Mä en ainakaan joudu syömään sen enempää ku sekasyöjänäkään. Mun ruuat onkin tyyliä linssi-kaurakermakastiketta ja tummaa makaronia, on ihan yhtä täyttävää kuin vaikka jauhelihabolognesekastike mutta ei vaan tule samanlaista ähkyä ja turvotusta kuin lihasta monesti tuli.
Meillä syödään ihan normaaleja määriä, viikolla kadvisruokavalio ja vkl sekaruokaa.
Eilen esim aamulla marjasmoothie ja kauraleipää juustolla, lounaaksi myskikurpitsakeittoa 3dl ruiskrutongeilla, päivällisrksi kasvislasagnea 3dl ja iltapalaksi banaanirahkaa. Oikein hyvin pärjättiin vaikka mies kävi salillakin 1,5h. Ei edes välipaloja kaivattu.
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä aloitus. Söin muutama tunti sitten marokkolaista kasvispataa basmatiriisillä 300 g annoksen (punnitsen ruokani dieetin takia) ja olen edelleen täysin kylläinen. Padassa on porkkanoita, kesäkurpitsaa, sipulia, tomaattimurskaa ja kikherneitä.
Saisiko reseptin, kiitos!
No pitikö lähteä jollekin salaatti-avokado -linjalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sopivasti orientaalit mausteet öljyssä, länttää perään porkkan ja muut rehut sekä tomaattimurska. Laita reilu ropaus sokeria ja vähän suolaa. Anna muhia pitkään ja lopuksi kikherneet sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sopivasti orientaalit mausteet öljyssä, länttää perään porkkan ja muut rehut sekä tomaattimurska. Laita reilu ropaus sokeria ja vähän suolaa. Anna muhia pitkään ja lopuksi kikherneet sekaan.
Tyhmä kysyy vielä:
Millaisilla mausteita kannattaa kokeilla?
Kiitos vastauksistasi!