Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kokeillut vegaanista ruokavaliota?

Vierailija
07.01.2017 |

Vaikka et olisi kasvissyöjä / vegaani kokonaan? Saa vastata tietty vaikka sille linjalle olisitkin jäänyt, mut kiinnostaa erityisesti kokeilijat.

Itse ajattelin huvikseni kokeilla kunhan saan kotona tällä hetkellä olevat ruoat syötyä pois. En ole kasvissyöjä, mutta olen välillä ollut pitkiäkin jaksoja syömättä mitään lihaa. Kuitenkin aina ruokavalioon on kuulunut maitotuotteet ja munat, joten kiinnostaisi vain kokeilla miltä tuntuu olla ilman.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, en usko että pitäisin täysin vegaanista ruokavaliota kovin suurena nautinnon lähteenä ja sen verran tykkään syödä, että kyllä sen täytyy ajoittain tuottaa ihan mielihyvääkin.

Vierailija
2/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, koska en halua leikkiä terveydelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokeillut, en usko että pitäisin täysin vegaanista ruokavaliota kovin suurena nautinnon lähteenä ja sen verran tykkään syödä, että kyllä sen täytyy ajoittain tuottaa ihan mielihyvääkin.

Vähän siis sama homma minulla, maitotuotteita kuluu juuri sen nautinnon vuoksi (tykkään juustoista ja jugurteista ja maitosuklaasta). Jotenkin silti kiinnostaisi kokeilla, että millaisia ruokaelämyksiä vegaanisesta ruoasta voisi saada. Ehkä löytäisin joitain uusia juttuja? Nautinto on mullekin siis tärkeä juttu syömisessä. -Ap

Vierailija
4/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ja hyvältä tuntuu. Suosittelen! Varsinkin maitotuotteiden välttelemistä kannattaa mielestäni ainakin kokeilla. Saatat huomata yllättäviä parannuksia jokapäiväiseen vointiin.

Vierailija
5/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin ensin lacto-ovoilua ja sitten vegaanista ruokavaliota ja sillä tiellä olen. Juustosta luopuminen oli mulle se vaikein juttu, mutta nyt oon tainnu päästä siitäkin! Kokkailu ja leipominen on ihan yhtä helppoa kuin sekaaniaikoinakin, mutta nyt ehkä kiinnttää enemmän huomiota siihen ruoan koostumukseen, että siitä saa varmasti kaiken tarvittavan. Viime vuosi oli vegaanin kannalta ihana, niin paljon uusia tuotteita helpottamaan arkea! Ja kaikkia mielettömiä herkkuja! Eli kyllä mä harrastan välillä sipsi-kaljaveganismiakin, ihan hyvällä omallatunnolla :D

Vierailija
6/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi olla aivan terveellisestikin, ja esim. kuukauden kokeilu nyt ei kenenkään terveyttä pilaa vaikka ei optimaalisesti ruokavaliota toteuttaisikaan! -Ap

Vierailija
7/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, ja hyvältä tuntuu. Suosittelen! Varsinkin maitotuotteiden välttelemistä kannattaa mielestäni ainakin kokeilla. Saatat huomata yllättäviä parannuksia jokapäiväiseen vointiin.

Hyvä kuulla! Kokeilu nyt on tosiaankin ei vain harkinnassa vaan ihan suunnitelmissa, kunhan tosiaan nykyiset syön loppuun koska hukkaan en heitä, typerää olisi. Pisimpään kestää ennen kuin tuo juustonmöykky jääkaapista häviää mutta uusia en tilalle osta ja sitten kokeilen täysillä! Tosiaan kiinnostaisi, itselläkin yhtä sun toista mahavaivaa välillä. Kokeilusta kun nyt ei mitään haittaakaan ole, nautintoakin ehtii sitten myöhemmin taas ruoasta hankkia jos vegaaniruoka ei sitä tuotakaan. -Ap

Vierailija
8/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut. Sairauteni perusteella rajoittuu ruokavalioni tarpeeksi. Muutoin saattaisin kokeilla. Jo nyt en syö esimerkiksi lihaa viikottain. 

Vierailija
9/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut 2 viikkoa. Tuloksena paino putos muutenkin ruipelosta kropasta joka on nippanappa muutenkin normaalin ja alipainoisen rajoilla. Syödessä en tullut ähkyksi taikka muutenkaan sellanen fiilis, että nyt on syöty tarpeeksi vaan, että en viiti syödä enään ja ruoka jäi pyörimään suuhun sekä ruokaa meni paljon roskiin eikä jämiä viittinyt syödä. Kasviskeitot meni joten kuten, mutta lasagnekin meni kyllä pilalle jos jauhelihan tai tonnikalan korvas jollain. Pysyn sekasyöjänä jatkossakin.

Vierailija
10/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. Pihvit vaan on niin hyviä.

Vierailija
11/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin ensin lacto-ovoilua ja sitten vegaanista ruokavaliota ja sillä tiellä olen. Juustosta luopuminen oli mulle se vaikein juttu, mutta nyt oon tainnu päästä siitäkin! Kokkailu ja leipominen on ihan yhtä helppoa kuin sekaaniaikoinakin, mutta nyt ehkä kiinnttää enemmän huomiota siihen ruoan koostumukseen, että siitä saa varmasti kaiken tarvittavan. Viime vuosi oli vegaanin kannalta ihana, niin paljon uusia tuotteita helpottamaan arkea! Ja kaikkia mielettömiä herkkuja! Eli kyllä mä harrastan välillä sipsi-kaljaveganismiakin, ihan hyvällä omallatunnolla :D

Ihan näin enimmäkseen kasvispainotteisena sekasyöjänäkin on ollut mukava huomata miten paljon kaikkea uutta on tullut ja nostettu kaupoissa hyvin esille :) Vegaanius ja kasvisruoka muutenkin on ollut tosi kovasti nousussa täällä "kuplassa" jossa minä elän ja levinnyt jopa jonkin verran sen ulkopuolellekin. Ihania vegaanimättöruokiakin olen kyllä maistanut, nam... Itse olen aika huono kokki mutta ehkä just se opettaisi että joutuu muutenkin näkemään vähän enemmän vaivaa, pakko olisi kaivella reseptejä eikä tekaista vaan omasta päästä jotain epämääräistä sotkua. -Ap

Vierailija
12/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut, ei mitään negaa sanottavaa, mutta palauduin sekasyöjäksi munien, jugurtin ja juuston vuoksi :)

Vierailija
13/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi olla aivan terveellisestikin, ja esim. kuukauden kokeilu nyt ei kenenkään terveyttä pilaa vaikka ei optimaalisesti ruokavaliota toteuttaisikaan! -Ap

Muista myös että se ihmeaine soija ei ole niin hieno aine kun väitetään ja oikeestaan sitä pitäisi välttää. Imee mm. ilman saasteita itseensä sekä muita myrkkyjä esim maaperästä.

Vierailija
14/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen voi vegaanisti elää terveesti, koska ihminen on sekasyöjä. Pelkistä kasviksista koostetusta ruokavaliosta ihmisen keho ei pysty hyödyntämään tarvittavia ravintoaineita.

Vierailija
15/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut 2 viikkoa. Tuloksena paino putos muutenkin ruipelosta kropasta joka on nippanappa muutenkin normaalin ja alipainoisen rajoilla. Syödessä en tullut ähkyksi taikka muutenkaan sellanen fiilis, että nyt on syöty tarpeeksi vaan, että en viiti syödä enään ja ruoka jäi pyörimään suuhun sekä ruokaa meni paljon roskiin eikä jämiä viittinyt syödä. Kasviskeitot meni joten kuten, mutta lasagnekin meni kyllä pilalle jos jauhelihan tai tonnikalan korvas jollain. Pysyn sekasyöjänä jatkossakin.

Tää on jännä, musta tuntuu että olen itse aina lihonut tai en ainakaan laihtunut tiukempina kasvissyöntiaikoina... Varmaan olen sitten huomaamattani aina lipsunut sinne sipsikaljalinjalle. Ja tehnyt niin huonoa ruokaa ettei se ole täyttänyt kunnolla ja sitten on tullut syötyä liikaa, tätä vähän pelkään tosiaan, koska en ole hyvä kokki. Todennäköisesti sekasyöjä tulen minäkin aina olemaan, mutta kokeilujaksot kuuluvat elämääni. -Ap

Vierailija
16/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista myös että se ihmeaine soija ei ole niin hieno aine kun väitetään ja oikeestaan sitä pitäisi välttää. Imee mm. ilman saasteita itseensä sekä muita myrkkyjä esim maaperästä.

Tietysti aina voi yrittää pyrkiä puhtaampaan ja puhtaampaan ruokavalioon, metsästää itse jne... Mutta mä en ole koskaan sillä linjalla ollut enkä tule sille linjalle lähtemään, joten täysi "puhtaus" tulee kyllä aina puuttumaan ruokavaliostani. En nyt ihan hirveästi noita myrkkyjä pelkää, niitä tulee sen tehotuotetun lihan ja petokalojen mukana myös. Soijapelottelut voi jättää tästä ketjusta pois. -Ap

Vierailija
17/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä omia ruokailutottumuksiaan kriittisesti välillä, vaikka olisikin ihan sekasyöjä. Vaikka et kokeilun jälkeen jatkaisikaan vegaanina, ehkä löydät jotain uutta/parannuksia ruokavalioon. Mielestäni suomalaisessa perusruokavaliossa voitaisiin hyödyntää kasviksia paljon enemmän ja luovemmin. Onneksi nykyään on saatavilla paljon ihania reseptejä!

Vierailija
18/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin on minustakin. Ja suklaa, jugurtit, juustot, mmm... Mutta pihvejä en muutenkaan syö viikoittain tai edes kuukausittain niin ajattelinpa että ihan hyvin voisin kokeilla vaikka sellaisia kuukauden vegaanipätkiä silloin tällöin. Vaihtelua sekin, ties vaikka miellyttäviä elämyksiä! -Ap

Vierailija
19/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin vegaanisuuden juuri kokeilemalla, ei se koskaan ollut mikään "voi ei eläimiin sattuu ne pitää pelastaa" tai "ympäristön puolesta", siihen lähti ihan vaan mielenkiinnosta... Ja sille tielle jäi, kun ymmärsi mitä syödä ja miten paljon. Kannattaa kuitenkin ottaa selville mitä on hyvä syödä, ettet lähde niin kuin moni, että korvaat vaan lihat soijatuotteilla.

Vierailija
20/51 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin on minustakin. Ja suklaa, jugurtit, juustot, mmm... Mutta pihvejä en muutenkaan syö viikoittain tai edes kuukausittain niin ajattelinpa että ihan hyvin voisin kokeilla vaikka sellaisia kuukauden vegaanipätkiä silloin tällöin. Vaihtelua sekin, ties vaikka miellyttäviä elämyksiä! -Ap

tiedätkö, itsellä oli sama, juusto ja suklaa oli ne, jota ilman ajattelin etten voi elää, mutta nyt kun on ollut puolivuotta ilman niitä, niin ei edes kaipaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi