Tyypin 2 diabetes ei ole itseaiheutettu!
Minusta on tyhmiä nuo jotka väittää että muka itse olen aiheuttanut sen että minulla on diabetes ja ylipäätään kaiken muunkin joka ei ole minun aiheuttamaani! Minun mummolla on tyypin 2 diabetes ja se on geeneissä että semmoinen tulee. Minulla oli verenpaine koholla jo lastenneuvolassa ja verensokeri oli koholla jo silloin kun en vielä ollut ylipainoinen. Minulle on myös hoitaja ja lääkärit sanoneet, että minun verensokeri on laskenut ja paino pudonut ja ruokavalioon on tulut muutosta PAREMMIN kuin monilla muilla joila on kakkostyypin diabetes. Ylipaioa jos on niin ei sitä sekunnissa pois saa. Varmaan ihmiset odottaa etä sekunnissa minusta tulisi normaalipainoisen näköinen. Ei voi tulla. Ja huom, Minä OLEN LAIHTUNUT ainakin sikäli että paino on pudonnut mutta ulkonäössä se ei vielä näy. Kaikki ketkä ei ole nähneet minua pitkään aikaan, sanovat melkein ekana tuosta että oon hoikistunut. Minun paino on pudonnut jopa nopeammin kuin mitä se monilla muilla on pudonnut ketkä on aloittaneet laihduttaa kun saaneet diagnoosiksi diabetes.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Monilla ihmisillä on diabetes! Ei liity syömiseen!
Kyllä se vaan liittyy syömiseen.
Perinnöllistäkin voi olla mitä suuremmassa määrin, mutta voi toki tulla huonoista ruokakäytänteistä!
Vierailija kirjoitti:
Perinnöllistäkin voi olla mitä suuremmassa määrin, mutta voi toki tulla huonoista ruokakäytänteistä!
Ei voi, vaan tulee huonosta ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tyhmiä nuo jotka väittää että muka itse olen aiheuttanut sen että minulla on diabetes ja ylipäätään kaiken muunkin joka ei ole minun aiheuttamaani! Minun mummolla on tyypin 2 diabetes ja se on geeneissä että semmoinen tulee. Minulla oli verenpaine koholla jo lastenneuvolassa ja verensokeri oli koholla jo silloin kun en vielä ollut ylipainoinen. Minulle on myös hoitaja ja lääkärit sanoneet, että minun verensokeri on laskenut ja paino pudonut ja ruokavalioon on tulut muutosta PAREMMIN kuin monilla muilla joila on kakkostyypin diabetes. Ylipaioa jos on niin ei sitä sekunnissa pois saa. Varmaan ihmiset odottaa etä sekunnissa minusta tulisi normaalipainoisen näköinen. Ei voi tulla. Ja huom, Minä OLEN LAIHTUNUT ainakin sikäli että paino on pudonnut mutta ulkonäössä se ei vielä näy. Kaikki ketkä ei ole nähneet minua pitkään aikaan, sanovat melkein ekana tuosta että oon hoikistunut. Minun paino on pudonnut jopa nopeammin kuin mitä se monilla muilla on pudonnut ketkä on aloittaneet laihduttaa kun saaneet diagnoosiksi diabetes.
Aha. Eli sinun tapauksessasi D2 ei ole itseaiheutettu, joten muillekkaan se ei voi tulla huonojen elintapojen seurauksena? Vaikka D2 olisi geeneissä/suvussa, riski sairastua pienenee, kun pitää kehon rasvamäärän hallinnassa, syö terveellisesti, liikkuu, nukkuu hyvin ja pitää stressin määrän vähäisenä.
Kakkostyypin diabetes on geneettistä. Siihen voi YRITTÄÄ vaikuttaa elämäntavoilla, mutta harvoin se onnistuu. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Läskit ovat kuitenkin itse syyllisiä omaan läskiyteensä. Sun vika senkin sika, läski luuseri.
Meinaatkos, että läskit haluaa olla läskejä? Eikö "tieteellinen perustelusi" hieman onnu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit ovat kuitenkin itse syyllisiä omaan läskiyteensä. Sun vika senkin sika, läski luuseri.
No, nykyään tiedetään, että tuon mallinen ylipaino mitä Hennallakin on, on seurausta syömishäiriöstä joka on läheistä sukua anoreksialle. Siitä mielenterveyshäiriöstä kärsivä on yhtä kykenevä itse hallitsemaan ongelmaansa kuin anorektikko. No, jotkut tietenkin ovat ja saattavat jopa parantua omin voimin, mutta osa syö tai on syömättä itsensä hengiltä.
Hullu se on, ja kun ei ota apua vastaan niin syö itsensä kuoliaaksi. Harmi vain, että tulee maksamaan niin saamaristi yhteiskunnalle liitännäissairauksiensa kanssa. Kuten juurikin tyypin 2 diabeteksensa, seuraavaksi tulee sydän- ja verenkierto-ongelmat, sitten munuaiset, silmät...
Täyttä roskaa. Urheilijoiden sairauksien hoitaminen maksaa paljon enemmän. Tyypin 2 diabetes on geneettisesti periytyvää. Mikäli se haluttaisiin hoitaa, pitäisi heidän lisääntyminen estää. Mitä tulee sv-sairauksiin, niin niisstä merkittävin tekijä on stressi. Meinaatkos kieltää kaiken stressaavan ja antaa ihmisten elää inhimillistä elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli liittyisi, silloin vastuuss on ruokateollisuus.
Tyypin 2 diabetes tarkoittaa että on syönyt liikaa sokeria/hiilareita elimistönsä sietokykyyn nähden. Ja geeneistä riippuen se sietokyky on eri ihmisillä erilainen.
xxxx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatkos, että läskit haluaa olla läskejä? Eikö "tieteellinen perustelusi" hieman onnu?
Haluavat. Tietoinen valinta olla läski syntyy joka kerta, kun tunkee liikaa paskaa kurkustaan alas.
Ei pakollinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, nykyään tiedetään, että tuon mallinen ylipaino mitä Hennallakin on, on seurausta syömishäiriöstä joka on läheistä sukua anoreksialle. Siitä mielenterveyshäiriöstä kärsivä on yhtä kykenevä itse hallitsemaan ongelmaansa kuin anorektikko. No, jotkut tietenkin ovat ja saattavat jopa parantua omin voimin, mutta osa syö tai on syömättä itsensä hengiltä.
Hullu se on, ja kun ei ota apua vastaan niin syö itsensä kuoliaaksi. Harmi vain, että tulee maksamaan niin saamaristi yhteiskunnalle liitännäissairauksiensa kanssa. Kuten juurikin tyypin 2 diabeteksensa, seuraavaksi tulee sydän- ja verenkierto-ongelmat, sitten munuaiset, silmät...
Täyttä roskaa. Urheilijoiden sairauksien hoitaminen maksaa paljon enemmän. Tyypin 2 diabetes on geneettisesti periytyvää. Mikäli se haluttaisiin hoitaa, pitäisi heidän lisääntyminen estää. Mitä tulee sv-sairauksiin, niin niisstä merkittävin tekijä on stressi. Meinaatkos kieltää kaiken stressaavan ja antaa ihmisten elää inhimillistä elämää?
Kuinkas paljon niiden urheilijoiden sairausten hoitaminen sitten maksaa? Nyt tutkimusta ja tilastoa aiheesta, koska tällaisen väitteen kuulee usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli liittyisi, silloin vastuuss on ruokateollisuus.
Tavallaan joo, mutta kyllä vastuu on jokaisella itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypin 2 diabetes tarkoittaa että on syönyt liikaa sokeria/hiilareita elimistönsä sietokykyyn nähden. Ja geeneistä riippuen se sietokyky on eri ihmisillä erilainen.
Eikä tarkoita, vaan sitä, että haima ei eritä tarpeeksi insuliinia. Haima kuitenkin toimii ja sen toimintakykyä voi ylläpitää syömällä tasapainoisesti ja harrastamalla säännöllisesti liikuntaa sekä pitämällä itsensä normaalipainoisena.
Ei pakollinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, no jos voisin niin kieltäisin kyllä mieluusti turhan stressin aiheuttamisen ihmisille ja pistäisin inhimillisen elämän oikein tavoitteeksi jokaiselle...
Mutta jos palataan vaihteeksi taas ketjun päähenkilöön, meinaatko että Hennan hoito tulee jotenkin halvemmaksi sillä tavoin, että hän ylläpitää 130kg ruumiinmassaansa jatkuvalla ylensyönnillä? Kohottaen samalla verenpainettaan liialla suolalla ja kolesteroliaan väärillä ruokavalinnoilla? Voisin veikata, että sekä yhteiskunta että Hennakin kiittäisi pitkällä tähtäimellä, jos joku taho tarjoaisi hänelle henkistä tukea syömisen hallitsemisessa.
Henna ei paina 130 kg vaan 126 kg
Anyway, vaikka sairastumisriski tuleekin geeneistä, niin se ei tarkoita että sen ehkäiseminen tapahtuu paskaa syömällä ja elopainoa holtittomasti kasvattamalla...saati sairauden hoito.
Vitun logiikan riemuvoitto tämä miten dm2:set suhtaantuu uutiseen sairauden perinnöllisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Henna ei paina 130 kg vaan 126 kg
Meinaatko, että se pyöristetään sitten 120 kiloon?
Vierailija kirjoitti:
xxxx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat. Tietoinen valinta olla läski syntyy joka kerta, kun tunkee liikaa paskaa kurkustaan alas.
Ja hoitona on haukkuminen? Hyvin tuntuu toimivan, kun maailman väestö vain lihoo. Onnea tekemästäsi suuresta työstä lihavuuden lisäämiseksi!