Tyypin 2 diabetes ei ole itseaiheutettu!
Minusta on tyhmiä nuo jotka väittää että muka itse olen aiheuttanut sen että minulla on diabetes ja ylipäätään kaiken muunkin joka ei ole minun aiheuttamaani! Minun mummolla on tyypin 2 diabetes ja se on geeneissä että semmoinen tulee. Minulla oli verenpaine koholla jo lastenneuvolassa ja verensokeri oli koholla jo silloin kun en vielä ollut ylipainoinen. Minulle on myös hoitaja ja lääkärit sanoneet, että minun verensokeri on laskenut ja paino pudonut ja ruokavalioon on tulut muutosta PAREMMIN kuin monilla muilla joila on kakkostyypin diabetes. Ylipaioa jos on niin ei sitä sekunnissa pois saa. Varmaan ihmiset odottaa etä sekunnissa minusta tulisi normaalipainoisen näköinen. Ei voi tulla. Ja huom, Minä OLEN LAIHTUNUT ainakin sikäli että paino on pudonnut mutta ulkonäössä se ei vielä näy. Kaikki ketkä ei ole nähneet minua pitkään aikaan, sanovat melkein ekana tuosta että oon hoikistunut. Minun paino on pudonnut jopa nopeammin kuin mitä se monilla muilla on pudonnut ketkä on aloittaneet laihduttaa kun saaneet diagnoosiksi diabetes.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimmat tutkimukset vapauttaa pullukat. Tutkijat selkeän yksimielisiä, ettei ylipaino aiheuta diabetestä! Tää ottaa vain laihuuden ihannoitsijoille koville. Milloinkohan he ovat tarkastaneet arvonsa?
Eihän ylipaino ole missään vaiheessa aiheuttanut diabetestä, kakkostakaan. Vaan ruokavalio.
Sama ruokavalio eri ihmisillä tuo eri tulokset. Geneettinen alttius on suuri vaikuttava tekijä diabetekselle.
Juuri näin. Kaksi ihmistä voi syödä höttöä, toinen sairastuu, toinen ei. Ikä lisää riskiä.
Jahajaha ja tämä luonnollisesti tarkoittaa, että kannattaa sitä paskaa sitten syödä eikä sillä ole sairastumiseen mitään vaikutusta "koska geenit".
Ja mitä "aloitelevaan politikkoon" tulee, ei se ruokavalio, ruokamäärät, elämäntavat ja suuri ylipaino ole ainakaan mitenkään estäneet sairastumista. Hennallahan on oikeesti likemmäs 60kg liikaa. Yhden normaalikokoisen naisihmisen verran! Ihmekään, että Hennasta välillä tuntuu siltä kuin hän olisi kaksi eri ihmistä...
Tunsin kerran 1 tyypin jolla oli 2 tyypin diapeettes
"Täällä päin pidetään tiukasti kiinni siitä, että on joko ne kehisvammapalvelut kehitysvammadiagnoosin omaaville tai mielenterveyspalvelut. Muilla paikkakunnilla asia ei ole kuulemma noin tiukasti rajattu. Äsken eräs toisella paikkakunnalla asuva as-nainen kirjoitti minulle Facebookissa että myös asperger-diagnoosin omaava voi saada sillä paikkakunnalla vammaispalvelulain mukaisen palvelusuunitelman johon voi kuulua juurikin esim siivousapua jos ei omasta heikosta toimintakyvystään johtuen pysty siivoamaan ainakaan yksin ilman apua. "
Henna ei, sinä et saa kehitysvammaisille suunnattua apua missään muuallakaan koska ET OLE KEHITYSVAMMAINEN! Olet mielenterveyshäiriöinen, siksi sinulle tarjotaan sen palvelun piiriin kuuluvaa apua. Se, että se apu ei kelpaa sinulle, ei tarkoita etteikö apua olisi tarjolla.
Itseaiheutettu ja itseaiheutettu...esim. jokainen lentomatkustelija aiheuttaa itse maailman saastumista ja uusiutumattomien luonnonvarojen tuhlausta. Miltäs se tuntuu reppumatkailijat sun muut lomailijat??
Yleensä kun 130 kg tekee ruokaremontin, painoa tippuu enemmän kuin 5 kg melkein puolessa vuodessa. Itselläni lähti tuo viikossa, kun nesteet lähti kiertämään. Ensimmäiset 20 kg lähti nopeasti, sen jälkeen tahti on noin puoli kiloa viikossa.
Tosin en ole herkutellut 5 kertaa viikossa...
Kyllä se ikävä kyllä niin on että diabetes 2 on itse aiheutettu omilla elämäntavoilla.
Eihän tähänkään ole yhtään suoraa vastausta. Osalla on elintavat, osalla geenit, osalla kummatkin.
Mulla löytyy molemmat raskauttavat tekijät. Meillä on ykköstä ja kakkosta suvussa ja minä hölmö elän kuin ellun kana. Yritän ryhtiliikettä jälleen.
Helvetin vittumaista toimintaa Hennalta koko ajan vihjailla, että psykiatrit ja politikot ovat jotain pahoja psykopaatteja ja muutenkin kelvottomia ihmisiä. Et Henna sä saa sitä lähestymiskieltoasiaa käännettyä mitenkään niin, että sinä olet uhri vaan sinä olet syyllinen!
Vierailija kirjoitti:
Helvetin vittumaista toimintaa Hennalta koko ajan vihjailla, että psykiatrit ja politikot ovat jotain pahoja psykopaatteja ja muutenkin kelvottomia ihmisiä. Et Henna sä saa sitä lähestymiskieltoasiaa käännettyä mitenkään niin, että sinä olet uhri vaan sinä olet syyllinen!
Pysyhän aiheessa!
Läskit ovat kuitenkin itse syyllisiä omaan läskiyteensä. Sun vika senkin sika, läski luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Läskit ovat kuitenkin itse syyllisiä omaan läskiyteensä. Sun vika senkin sika, läski luuseri.
No, nykyään tiedetään, että tuon mallinen ylipaino mitä Hennallakin on, on seurausta syömishäiriöstä joka on läheistä sukua anoreksialle. Siitä mielenterveyshäiriöstä kärsivä on yhtä kykenevä itse hallitsemaan ongelmaansa kuin anorektikko. No, jotkut tietenkin ovat ja saattavat jopa parantua omin voimin, mutta osa syö tai on syömättä itsensä hengiltä.
Hullu se on, ja kun ei ota apua vastaan niin syö itsensä kuoliaaksi. Harmi vain, että tulee maksamaan niin saamaristi yhteiskunnalle liitännäissairauksiensa kanssa. Kuten juurikin tyypin 2 diabeteksensa, seuraavaksi tulee sydän- ja verenkierto-ongelmat, sitten munuaiset, silmät...
Vierailija kirjoitti:
Asiatonta!
Niin ne sun juttus on. Aivan samaa mieltä!
Tiedän että kaikki ovat tänne tulleet vain muita tuomitsemaan, mutta mikäli jotkut eivät ole tietoisia:
Joillain, kuten minulla, on muista sairauksista (monirakkulaiset munasarjat & hormonihäiriö) johtuen suurempi todennäköisyys sairastua kakkostyypin diabetekseen.
Olen normipainoinen ja syön äärimmäisen tarkkaan määritettyjen rajojen puitteissa (ei mitään eineksiä, kasviksia ja hedelmiä määrätyissä rajoissa, ei pikaruokaa, ei hiilareita jne.) joten saan pidettyä sokerini kurissa. Olin todella onnekas koska oma sairauteni löydettiin varhaisessa teini-iässä, mutta tukiryhmässä olen tavannut naisia jotka söivät ns. normaalilla ruokavaliolla, jota suurin osa teistäkin syö, koska heillä ei ollut tietoa siitä että olivat suuressa riskiryhmässä, ja he sairastuivat diabetekseen. Kyseessä ei ollut mitään 24/7 suklaata sohvalla mussuttavista ihmisistä, vaan tavallisesta väestä jotka söivät normaalillaruokavaliolla, koska eivät tienneet että normaali oli heille riski.
Älkää tuomitko ihmisiä jos ette tiedä heidän tilannettaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että kaikki ovat tänne tulleet vain muita tuomitsemaan, mutta mikäli jotkut eivät ole tietoisia:
Joillain, kuten minulla, on muista sairauksista (monirakkulaiset munasarjat & hormonihäiriö) johtuen suurempi todennäköisyys sairastua kakkostyypin diabetekseen.
Olen normipainoinen ja syön äärimmäisen tarkkaan määritettyjen rajojen puitteissa (ei mitään eineksiä, kasviksia ja hedelmiä määrätyissä rajoissa, ei pikaruokaa, ei hiilareita jne.) joten saan pidettyä sokerini kurissa. Olin todella onnekas koska oma sairauteni löydettiin varhaisessa teini-iässä, mutta tukiryhmässä olen tavannut naisia jotka söivät ns. normaalilla ruokavaliolla, jota suurin osa teistäkin syö, koska heillä ei ollut tietoa siitä että olivat suuressa riskiryhmässä, ja he sairastuivat diabetekseen. Kyseessä ei ollut mitään 24/7 suklaata sohvalla mussuttavista ihmisistä, vaan tavallisesta väestä jotka söivät normaalillaruokavaliolla, koska eivät tienneet että normaali oli heille riski.
Joo, mutta tuon ap:n tänne kopioiman tekstin kirjoittajan tilanne kyllä tiedetään. Kertoo suurinpiirtein joka toinen päivä mässänneensä pizzaa tai muuta paskaa, ja kuvissa näkyy että annoskoot on n. 4 kertaa normaalia isompia.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota tätä ketjua kovin vakavasti. Täällä ei ole tarkoitus keskustella yleisesti 2 tyypin diabeteksesta. Aloitusviestin tekstinpätkä on "Minä ja Akkapentu"-blogista ja suurella todennäköisyydellä blogin pitäjä, eli Henna, on tämän ketjun perustanut. Henna aloittelee näitä ketjuja itsestään säännöllisesti ja lisäksi aina välillä spammaa bloginsa osoitetta kymmeniin ketjuihin, yleensä yksi ketju sitten jää elämään ja siellä käydään omalaatuista dialogia meidän av-mammojen ja Hennan välillä. Yleensä Henna vastaa blogissaan palstailijoille, mutta aina välillä rantautuu mekastamaan ihan omana itsenään suoraan ketjuun. Henna on, noh, syömisongelmainen kaikkien muiden ongelmien lisäksi. Juuri ennen niitä verikokeita, joiden jälkeen Hensku sai diabetesdiagnoosin, oli hänellä oikein kunnon "syö itsellesi tauti"-kampanja menossa. Veti kolme neljä pakettia grillimakkaraa kerralla ja ripuloi uimarannan pusikkoon jne..
Btw, on harhaanjohtajaa sanoa ettet syö hiilareita, käytä mieluummin muotoa ettet syö sokeria. Kai tiedät, että suurinosa hedelmistä on aika hiilaripommeja? Hienoa kuitenkin, että pidät itsestäsi huolta :) itse olen dm1 ja välillä syömiset on aika Hennamaisia, joskin ruokamäärät ja paino on normaalit.
Älä viitsi valehdella itsellesi.Kyllä varmasti ymmärrät ,että tuohon kuntoon pääsee ainostaan syömällä.Minusta on äärimmäisen typerää syödä itsensä tuohon kuntoon ja syyttää siitä muita .Tekisit jotain äläkä aina selittele.Luuletko tosiaan,että lääkärit uskoo sitä paskaa mitä heille syötät?Näkeehän sen sokeakin ,että mättöä oot vetäny.Äläkä viitsi syyttää av-mammoja joka ikisestä asiasta.Myöntäisit ees kerrankin,että käytöksesi ei ole normaalia vaikka asperger oletkin.
Minä olen 47 kg ja 160 cm, terveelliset elämäntavat, ja niin vain tuli 2. tyypin diabetes. Minunko syy?