Ravintolaan töihin ilman, että ala "kiinnostaa"?
Minun olisi siis tarkoitus hankkia osa-aikatyö. Työvuoroja tahtoisin lukujärjestykseni mukaan ja pitäisi olla melko sovittavissa, ei siis mitään "sä tuut tänään duuniin halusit tai et"-juttuja. Opiskelen täysin toista alaa ja työtä tekisin vain rahan takia. Ravintolahommat ei siis kiinnostaa sen enempää. Ainakaan sillä tasolla, että pitäisi erityisesti olla viiniasiantuntija tai edes kehittyä sellaiseksi, tai handlata jotain joutavaa tilpehööritietoutta aiheesta.
Olen perusosaava, perusjutut menee, kassankäyttö on tuttua ja kaikentyyppisistä ravintoloista osaan tai tarvittaessa opin perustuotteet, ruoat ja juomat. Samoin paikasta riippuen palvelutyylin. Olen mukava ja kohtelias ja viihdyn erittäin hyvin ihmisten seurassa ja sosiaalisissa tilanteissa, mutta samalla tiedän oman arvoni, enkä anna kenenkään kohdella minua huonosti. Aiempaa työkokemusta alalta on parin kesäduunin verran.
Jos itse olisitte esim. työnantaja, miten suhtautuisitte?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ihan ok, jos rahan takia vain töitä tekisit. Vuorot sopivat hyvin opiskelijalle, ilta/ viikonloppupainotteisena, mutta valmistaudu olemaan kaikki juhlapyhät töissä.
Viikonloput on ihan okei, samoin arkisin koulusta vapaat päivävuorot. Ainakaan kovin myöhäiset illat ei ole okei, ja juhlapyhille aika ehdoton ei.
En kyllä sua ravintolaan palkkaisi noilla työvuorovaatimuksilla osa-aikaiseksi. Joku kahvila vois olla sulle sopivampi? Kai sulta löytyy hygieniapasssi? Jos ei niin menee vaikeammaksi.. harva haluaa maksaa hygieniapassia, jos henkilöä ei edes ala kiinnosta ja on tulossa vaan tilapäisesti osa-aikahommiin. eteenkään tilanteessa kun löytyy myös niitä ihmisiä joilta se passi löytyy
Vierailija kirjoitti:
En kyllä sua ravintolaan palkkaisi noilla työvuorovaatimuksilla osa-aikaiseksi. Joku kahvila vois olla sulle sopivampi? Kai sulta löytyy hygieniapasssi? Jos ei niin menee vaikeammaksi.. harva haluaa maksaa hygieniapassia, jos henkilöä ei edes ala kiinnosta ja on tulossa vaan tilapäisesti osa-aikahommiin. eteenkään tilanteessa kun löytyy myös niitä ihmisiä joilta se passi löytyy
Juuri ylempänä kerroin, että kahvilamiljöö kiinnostaisikin enemmän.
Hygienia- ja anniskelupassit löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ylempänä kerroin, että kahvilamiljöö kiinnostaisikin enemmän.
Hygienia- ja anniskelupassit löytyy kyllä.
siitä vaan hakemaan johonkin ketjukahvilaan. ne tuntuu ainakin olevan täynnä opiskelijatyöntekijöitä jolloin varmaan työvuorojen sovittaminen helpompaa kun useita osa-aikasia.
Mä joskus nuorena valmistuin ihan eri alalle, kesän siinä työttömänä lomaillessa syksyllä kun tajusin ettei niitä alan töitä vaan löydy ja ois jo aika muuttaa kotoa pois niin menin sit 'pakosta' ravintolaan töihin, ilman minkäännäköstä mielenkiintoa alalle. Pakko se jollain oli vuokra maksaa. Kyllä se siinä meni muutaman kuukauden mutta samalla etin uusia duuneja ja menin sit kauppaan töihin, jossa viihdyinkin monta vuotta.
Olisiko vielä vinkkejä tai mielipiteitä?
Yritänkin katsoa sellaisia paikkoja, mitkä ei olisi kovin myöhään tai varsinkaan juhlapäivinä edes auki.
Olen ollut alalla jonkin verran ja ainakin koen tietäväni aika hyvin sen meiningin. Eikä se itsessään olisi ongelma.