Kerrostaloasukki! Oletko varjoissa hiiviskelevä lappuliisa vai suoraselkäinen ovelletulija?
Kysyn, koska kolahti aamulla nimetön lappu postiluukusta, jossa uhattiin häädöllä jos illalla soi vielä musiikki lujaa klo22 jälkeen. Asiallista on sanoa kyllä, jos on aihetta, mutta ilmaisutavoissakin voitas muistaa se asiallisuus. Tottakai olisin HETI hiljentänyt musiikkia jos olisin tajunnut pitäväni naapuria hereillä, mutten tosiaan kuvitellut olevani häiriöksi, koska ei kukaan tullut asiasta sanomaan. Vasta aamulla kun sain tuon vittumaiseen sävyyn kirjoitetun lappusen, niin ajattelin vaan että miksi on niin vaikea tulla rohkeasti ovelle? Olisin arvostanut ja voinut pahoitella aiheuttamaani melua, mutta nyt jäi vaan kaikille osapuolille paha mieli. Lupaan olla hiljempaa! (Vaikka tekisi mieli huudattaa ensi yönäkin, koska vituttaa niin paljo tommoset nimettömät naapurit....)
Kommentit (46)
En ole kumpaakaan, vittuunnun naapurin metelistä yksin kotona mutta en kehtaa tehdä asialle mitään, koska en tahdo olla "se naapuri".
Vierailija kirjoitti:
Isoissa kerrostaloissa asuessa ei kyllä oikeasti aina uskalla mennä keskellä yötä valittamaan päin naamaa, kohteliaastikaan, metelistä. Suurin osa ihmisistä ymmärtää kyllä varmasti yskän mutta jos ei ole hajuakaan kuinka känninen ja agressiivinen tyyppi oven takana mahdollisesti asuu niin en mene kyllä haastamaan riitaa. Enkä kyllä varmaan lähettelisi lappujakaan, jos metelöinti olisi toistuvaa ilmoittasin eteenpäin.
Täällä me kuitenkin "tunnetaan" toisemme, siis kaikki tietää talossamme, ettei kukaan ole väkivaltainen. Ja laitoin ämyrit hiljempaa jo yhentoista aikaan, kun huomasin mitä kello on. Olin pikkusen kaljoissa, siksi en heti tajunnut.
Järkevä ihminen tajuaa ilman sanomisiakin, ettei klo 22 jälkeen huudateta stereoita tai telkkaria kerrostalossa. Mielellään ei sitä ennenkään; jos haluaa kuunnella muzakkia kovalla volyymilla niin kuulokkeet päähän pliis.
Vierailija kirjoitti:
En ole kumpaakaan, vittuunnun naapurin metelistä yksin kotona mutta en kehtaa tehdä asialle mitään, koska en tahdo olla "se naapuri".
Siinäpä se onkin, kun aika moni nimenomaan haluaisi, että tullaan suoraa sanomaan, eikä esim soiteta poliisia paikalle. Silti toimitaan selkärangattomasti ja aiheutetaan mielipahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Järkevä ihminen tajuaa ilman sanomisiakin, ettei klo 22 jälkeen huudateta stereoita tai telkkaria kerrostalossa. Mielellään ei sitä ennenkään; jos haluaa kuunnella muzakkia kovalla volyymilla niin kuulokkeet päähän pliis.
Samaa mieltä, mutta vahinko tuli kuitenkin. Olisi ollut mukava pyytää anteeksi, nyt tekee enemmän mieli vain haistatella sille kuka lieneekään...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se onkin, kun aika moni nimenomaan haluaisi, että tullaan suoraa sanomaan, eikä esim soiteta poliisia paikalle. Silti toimitaan selkärangattomasti ja aiheutetaan mielipahaa.
Ap
Ja näin sanoo kerrostalohäirikkö.
Kannattaisiko ihan itse opetella ottamaan naapurit huomioon? Kenelläkään ei ole velvollisuutta tulla ovellesi kertomaan, ettei hiljaisuuden aikana metelöidä. Olet itsekkyyden huippu kun kehtaat valittaa SINULLE aiheutuneesta "mielipahasta".
Menin kerran sanomaan tällaiselle yömekastelijalle ja kaveri meinasi käydä päälle. Poliisi paikalle ja ilmoitus isännöitsijälle jatkossa. t; Ystävällinen huomauttaja
ps: Suosittelen kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa näin sanoo kerrostalohäirikkö.
Kannattaisiko ihan itse opetella ottamaan naapurit huomioon? Kenelläkään ei ole velvollisuutta tulla ovellesi kertomaan, ettei hiljaisuuden aikana metelöidä. Olet itsekkyyden huippu kun kehtaat valittaa SINULLE aiheutuneesta "mielipahasta".
Just ja sinä olet se, joka kirjottaa vittumaisia lappuja ilman nimeä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen käynyt muutamankin kertaan eri henkilöille sanomassa ihan asiasta (meteli yöllä ym.). Vastaanotto on ollut hv-tyylistä suu auki toljottamiseen. Lopputulos on kuitenkin aina ollut sama -ei tulosta. Joku on pari viikkoa yrittänyt kärvistellä, mutta on taas luisunut vanhoihin tapoihin. En kyllä lähettelee lappujakaan vaan asioin isännöitsijän tai muun viranomaisen kautta aina.
En todellakaan tajua nimettömiä lappuja minäkään. Ne nimenomaan pilaavat talon hengen ja saavat kaikki kyräilemään toisiaan. Kaikki on aina mennyt hyvin, kun olen käynyt pyytämässä, että musiikki suljetaan tai laitetaan pienemmälle. Aina on pahoiteltu ja moikkailtu hyvässä hengessä myöhemminkin. Kun olin nuorempi, kävivät minullekin joskus naapurit huomauttamassa musiikista tai juhlista, ja se oli mielestäni aivan oikein.
Miksi pelkäätte niin kovasti naapureitanne? Poliisin soittasin, jos kuulisin väkivaltaista huutoa tai mäiskintää, silloin en menisi ovelle. Musiikki ja hölötys on ihan eri asia, tavallista porukkaa todennäköisesti.
Laittakaa siihen lappuun edes nimi ja asunnon numero, että voi käydä pahoittelemassa myöhemmin. Jää kaikille parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa näin sanoo kerrostalohäirikkö.
Just ja sinä olet se, joka kirjottaa vittumaisia lappuja ilman nimeä....
En kirjoittele mitään lappuja vaan valitan suoraan isännöitsijälle parin muun naapurin allekirjoitusten kanssa, jolloin saat varoituksen. "Mielipahasi" ei kiinnosta, yöunet kiinnostavat, kuten muitakin naapureita häiriköitä lukuunottamatta.
Joillekin häiriköille on ehdottoman tärkeää saada tietää, kuka heistä valittaa. Syy on tietenkin, että koston ja tulevan häiriköinnin voi kohdistaa suoraan kohteeseen. Valitettavaa, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se on kyllä ihan isännöitsijöiltä tullut ohje, että kannattaa ennemmin soittaa poliisi kuin lähteä itse kokeilemaan sattuuko häiriköivä naapuri olemaan myös puukottava naapuri. Harmi jos sulle on tullut mielipahaa, mutta olisithan sinä voinut olla huudattamatta musiikkia. Aika kovaa olet kuitenkin kuunnellut, jos se on naapuriin kuulunut ja valvottanut. Onko sulla kuulon alenemista vai miksi kova volyymi?
Tietysti nimettömänä laputetaan koska kukaan ei halua olla se nuorisolauman silmätikku todellakaan. Ethän sinäkään huuda nimeäsi kun häiritset, 👹Usein sekin laputtaja joutuu tarkistamaan itse kuka sitä meteliä pitää. Torvelo.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin häiriköille on ehdottoman tärkeää saada tietää, kuka heistä valittaa. Syy on tietenkin, että koston ja tulevan häiriköinnin voi kohdistaa suoraan kohteeseen. Valitettavaa, mutta totta.
Tämä! Kummallisen moraalikysymyksen ap on asiasta tehnyt: selkärangattomat vastaan suoraselkäiset. :D
Jos sinua on uhattu peräti häädöllä niin herää kysymys, että onko kyse yksittäisestä vahingosta, vai onko musiikin luukuttaminen sittenkin usein toistuvaa? Jätitkö kenties jotakin olennaista kertomatta ;) Mikäli kyseessä on tosiaan yksittäinen lipsahdus niin häätöuhkaus on "vähän" överiksi vedetty.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tajua nimettömiä lappuja minäkään. Ne nimenomaan pilaavat talon hengen ja saavat kaikki kyräilemään toisiaan. Kaikki on aina mennyt hyvin, kun olen käynyt pyytämässä, että musiikki suljetaan tai laitetaan pienemmälle. Aina on pahoiteltu ja moikkailtu hyvässä hengessä myöhemminkin. Kun olin nuorempi, kävivät minullekin joskus naapurit huomauttamassa musiikista tai juhlista, ja se oli mielestäni aivan oikein.
Miksi pelkäätte niin kovasti naapureitanne? Poliisin soittasin, jos kuulisin väkivaltaista huutoa tai mäiskintää, silloin en menisi ovelle. Musiikki ja hölötys on ihan eri asia, tavallista porukkaa todennäköisesti.
Laittakaa siihen lappuun edes nimi ja asunnon numero, että voi käydä pahoittelemassa myöhemmin. Jää kaikille parempi mieli.
TÄMÄ! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSe on kyllä ihan isännöitsijöiltä tullut ohje, että kannattaa ennemmin soittaa poliisi kuin lähteä itse kokeilemaan sattuuko häiriköivä naapuri olemaan myös puukottava naapuri. Harmi jos sulle on tullut mielipahaa, mutta olisithan sinä voinut olla huudattamatta musiikkia. Aika kovaa olet kuitenkin kuunnellut, jos se on naapuriin kuulunut ja valvottanut. Onko sulla kuulon alenemista vai miksi kova volyymi?
Toisesta korvasta on kuulo alentunut ja en aina huomaa, jos joku ämyri on kovalla. Eilen otin vielä muutaman oluen niin se vaikutti asiaan. Olen kuitenkin muuten hiljaista kanssaeloa elävä ihminen, enkä mikään puukkoallu. Tietävät naapuritkin sen, siksi ottaa päähän kun oltaisiin voitu kasvotusten asiallisesti sopia. Minussa oli vika, mutta nyt on naapurissakin kun haukkui. Ei edes ole usein musiikkia päällä minulla.
Ap
Isoissa kerrostaloissa asuessa ei kyllä oikeasti aina uskalla mennä keskellä yötä valittamaan päin naamaa, kohteliaastikaan, metelistä. Suurin osa ihmisistä ymmärtää kyllä varmasti yskän mutta jos ei ole hajuakaan kuinka känninen ja agressiivinen tyyppi oven takana mahdollisesti asuu niin en mene kyllä haastamaan riitaa. Enkä kyllä varmaan lähettelisi lappujakaan, jos metelöinti olisi toistuvaa ilmoittasin eteenpäin.