Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin turistirysä, jossa olet käynyt?

Vierailija
06.01.2017 |

Kertokaas kokemuksia!

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

useimmat Kreikan saaret.

Oho. Millä kaikilla saarilla olet käynyt? (Jos koko Kreikan saaristoa ajattelee niin ehkä 5-10% saarista vois luokitella "rysiksi", imo.)

... ja ihan jokaisella niillä rysäsaarilla on myös maaseutua, paikallista asutusta ym.

Vierailija
102/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgarian Sunny Beach oli kamala paikka. En lähtisi vaikka saisin ilmaisen matkan. Jäin ihmettelemään, kun samassa porukassa ollut äiti-ihminen meni seuraavana kesänä perheensä kanssa sinne uudelleen. Riitti kuulemma, että oli takuuvarmasti kuumaa. Hyi olkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona

Vierailija
104/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya

Se vain on yksinkertaisesti aivan hirveä

Vierailija
105/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen Dubrovnikin mainitsemista. Olimme siellä viime huhtikuussa kaksi viikkoa, eikä kyllä ollut paljoakaan turisteja, eikä todellakaan mitään rysämeininkiä.

Kävin viime kesänä ensimmäistä kertaa Dubrovnikissä ja pettymys oli suuri! Koko vanhakaupunki kuhisi turisteja ja joka puolella myytiin vaan turistikrääsää. Harvoin matkoilla tulee olo, ettei ikinä tänne uudestaan, mutta täällä tuli. Ehkä odotukset sitten vaan olivat niin erilaiset, että kyllä tämä kohde oli myös minulle suuri pettymys.

Vierailija
106/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

useimmat Kreikan saaret.

Oho. Millä kaikilla saarilla olet käynyt? (Jos koko Kreikan saaristoa ajattelee niin ehkä 5-10% saarista vois luokitella "rysiksi", imo.)

Kreikan saaret on vähän mixed bag. Itse olen ollut rysissä Hanian liepeillä Kreetalla, toisaalta aivan ihanassa pikkukylässä 20 km päässä Haniasta. Myös Paleohora Kreetalla on rauhallinen. Rhodoksella on rysät, samoin Kosilla bilekeskus. Toisaalta olen ollut aivan ihanissa pikkukaupungeissa ja kylissä mm. Samoksella, Patmoksella, Korfulla, Symillä, jne

Vierailija
107/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä pahin, mutta muutos 90-luvulta on järkyttävä: Malta. Ysärin puolenvälin jälkeen tuli käytyä monta kertaa, kiva pieni paikka, ystävällisiä paikallisia jne. Toki niitä turisteja oli silloinkin, mutta pari vuotta sitten kun kävin uudestaan pitkän tauon jälkeen, niin saari on kyllä muuttunut ihan hirveäksi turistirysäksi. Mikä pahinta, englantilaisten ja saksalaisten halpis-örvellyslomapaikaksi :(. Turisteja paikan kokoon nähden ihan liikaa, 3-4 kertaa enemmän isoja halpishotelleja, paikalliset ihan kypsyneitä. Kamalasti suurinpiirtein ilmasta tempaistuja turistiviihdykkeitä, korkeat pääsymaksut joka paikkaan (vastinetta rahalle saa vaan muutamassa, suurin osa täysin laaduttomia). Harmi.

Vierailija
108/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya 90-luvulla ja Tallinnan sataman Merekeskus 2000-luvun alussa.

Vierailija
109/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäen valokarnevaali

Vierailija
110/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon vanha kaupunki

Vierailija
111/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Gran Canarian Puerto Rico, sillä siellä koko oleminen tuntuu keskittyvän niihin all inclusive -hotelleihin. Siellä ei edes ole suoranaisia katuja joilla voisi kävellä ja pistäytyä vaikka ravintolaan, vaan kaupat, ravintolat jne ovat keskittyneet suht kaameaan ostarintapaiseen rakennelmaan.

Tämä ei kuitenkaan ole estänyt mua menemästä sinne uudestaankin, sillä sen varmempaa aurinkoa ei taida Euroopasta talvella löytää. Pitää vain laskea odotuksensa oikealle tasolle, niin siellä voi olla oikein kivaa maata viikon verran aurinkotuolissa lukemassa pokkareita.

Vierailija
112/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cinque Terre Italiassa. Pää meinas räjähtää turistien määrästä

Vierailija
113/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffan Playa de las Americas oli rakennettu turismille eikä edes kaduilla ole nimiä. Pelkkiä hotelleja täynnä Brittejä ja Steakhouseja toisen perään. Kamala paikka, ei mitään aitoa. Aidoin kahvila oli terveysaseman yhteydessä.

Vierailija
114/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin lomakohteet ja Pariisi

Vierailija
115/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny Beach ja Nessebar sen kupeessa. Kelit kyllä suosi ja hiekkarantaa riitti. Silti ensimmäisen päivän jälkeen tuli fiilis että tämä on nähty. Loppuviikko meni kirjoja lukien ja huokeata olutta litkien. Siellä ei ole mitään nähtävää vaan koko paikka on rakennettu turismibisnestä varten. Nessebarkin on pilattu krääsänmyynti kojuilla ja puodeilla.

Vierailija
116/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuket

Oltiin reissussa pienen  vauvan kanssa, joten siitä syystä ei sitten lähdetty pienempiin paikkoihin, mitä ollaan ennen vauvaa reppuretkillä kierretty. Omatoimi matka oli sekin, mutta pari kuukautta silti vietettiin Phuketissa. Mutta ei mulla silleen valittamista siitä ollut, saipahan olla kuitenkin lämpimässä. Ihan hirveän korkea hintataso siellä oli, huomas hyvin että venäläiset olivat nostaneet hintoja aikalailla. Monta kertaa pyydettiin jopa enemmän kun suomessa.. ei kuitenkaan maksettu mitä tahansa. Mutta kyllä se silti oli kaikinpuolin onnistunut loma.

Vierailija
117/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt juuri missään, joten vastaan Ubud Balilla. Olin muuten off seasonilla liikkeellä, joten varmaan high season on aika mielenkiintoinen :D Tykkäsin silti Ubudista paljon enemmän kuin vaikka Sanurista.

Vierailija
118/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku espanja joskus kauan kauan sitten. Nykyään välttelen tollasia kohteita.

Vierailija
119/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäki varsinkin sen jälkeen kun peliluolat hävitettiin.... Ylihintaista makkaraperunaa ja kakarat huutaa, aikuiset tunkee päälle.

Vierailija
120/189 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime kesänä ensimmäistä kertaa Dubrovnikissä ja pettymys oli suuri! Koko vanhakaupunki kuhisi turisteja ja joka puolella myytiin vaan turistikrääsää.

Harmi, mä olen käynyt Dubrovnikissa pari kertaa "ennen sotia" siis 1987 kai? Silloin oli hiljaista ja kaunista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme