Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kierukan poiston syy?

Vierailija
06.01.2017 |

Mitä syitä voi olla kierukan poistolle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukkani poistettiin sairaalan päivystyksessä, koska se oli aiheuttanut kohtutulehduksen ja jouduin osastolle. Hormonikierukan poistatin, koska koin sivuvaikutukset (mielialan vaihtelut, iho-ongelmat) liian ikäviksi, enkä halunnut enää hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
2/6 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli 6kk jatkunut vuoto, tosin kierukka ehti lähteä pois ennen varattua aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistatin kuparikierukan reilun 4 vuoden käytön jälkeen,koska välivuodot/tuhrut olivat jatkuva riesa ja alavatsalla oli paineentunnetta kokoaikaisesti. Kierukan poistolla vaivat loppuivat kuin seinään.

Vierailija
4/6 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli irronnut, siksi poistettiin. Nyt pitäisi päättää poistetaanko tämä uusikin, koko ajan pientä tulehdusta on...

Vierailija
5/6 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei sovi eli aiheuttaa sivuvaikutuksia kuten vuotoa, kohdun kramppailua, mielialalääkkeenä, aknea tms. Tai jos ehkäisy halutaan lopettaa vauvan toivossa.

Itselläni kierukka (tosin kuparikierukka) poistettiin, kun alkoi tulla itsestään ulos menkkojen aikana. Runsas vuoto kuulemma edesauttaa kierukan tippumista. Minulla lisäksi lääkärin mukaan rakenteellisesti löysä kohdunkaula joten mikään kierukka ei todennäköisesti tule pysymään sisässä...

Vierailija
6/6 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei sovi eli aiheuttaa sivuvaikutuksia kuten vuotoa, kohdun kramppailua, mielialalääkkeenä, aknea tms. Tai jos ehkäisy halutaan lopettaa vauvan toivossa.

Itselläni kierukka (tosin kuparikierukka) poistettiin, kun alkoi tulla itsestään ulos menkkojen aikana. Runsas vuoto kuulemma edesauttaa kierukan tippumista. Minulla lisäksi lääkärin mukaan rakenteellisesti löysä kohdunkaula joten mikään kierukka ei todennäköisesti tule pysymään sisässä...

Niin siis mielialaongelmia eikä mitään lääkkeitä, jessus tätä puhelinta