Olen huomaamaton harmaavarpunen, kuinka saisin ulkonäkööni piristystä?
Mulla on maantien värinen pitkä ja ohut tukka. Olen pitkä, huonoryhtinen, laiha ja kalpea.
Vaatteet on kaikki mustia, valkeita, harmaita, ruskeita tai vihreitä..
Vaatteet on yli-isoja, löysiä, ettei hoikkuuteni korostu.
Silmälasitkin ovat sellaiset ruskeat.
Olen vasta 24 vuotias, mutta peilistä katsoo kirjastotäti. Vinkkejä, miten saisin itseeni vähän särmää tai jotain?
Kommentit (23)
Nyt syöt, että saat lihaa luiden päälle, luista diggaa vain koirat. Muutama kymmentä kiloa alkajaisiksi. Leikkaat hiukset lyhyiksi ja niihin räväkkä punainen väri. Et pelkää kertoa mielipiteitäsi, koska ne ovat oikeita ja jos mies jo löytyy niin se on jo nuhteessa ja ojennuksessa, vai mitä?
Terguin av-mammeli 155cm/157 kg.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maantien värinen pitkä ja ohut tukka. Olen pitkä, huonoryhtinen, laiha ja kalpea.
Silmälasitkin ovat sellaiset ruskeat.Olen vasta 24 vuotias, mutta peilistä katsoo kirjastotäti. Vinkkejä, miten saisin itseeni vähän särmää tai jotain?
Kokeilisin ottaa käyttöön jotakin kunnon punaista huulipunaa. Se sopii todella hyvin juurikin suomalaisen vaaleanruskean tai tummanvaalean hiusvärin kanssa:
http://www.abeautyhub.com/wp-content/uploads/2014/08/best-red-lipstick-…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/24/31/44/243144499f4fb3fa1445…
https://www.google.fi/search?q=light+brown+hair+red+lipstick&biw=1536&b…
Älä leikkaa hiuksia lyhyiksi. Opettele sen sijaan tekemään erilaisia kivoja nuttura/sykerö- ja lettikampauksia, millä saat vaihtelua hiuksiin. Pinterestistä löytyy paljon ideoita!
Voit myös laittaa hiukset sykeröinä yöksi ylös tai letille, niin saat hieman lainetta seuraavalle päivälle. Toimii myös hyvänä pohjana mahdollisille kampauksille, jos hiukset ovat luonnostaan liukkaat. Jos haluat jotakin täysin uutta leikkausta, niin säilytä kuitenkin pituutta. Jos et ole tottunut föönailemaan ja kihartelemaan ja käyttämään muotoilutuotteita, niin tuskin sitä jatkossakaan jaksat tehdä, ja silloin lyhyeksi leikattu ohut tukka näyttää pelkältä liiskalta. Pitempää kuontaloa voit sen sijaan vielä heittää nopeasti rennolle sykerölle tai ponnarille.
Minusta luonnolliset värit vaatteissa toimii ihan hyvin, mutta voisit lisätä jotain pientä väripilkkua kokonaisuuteen. Esim. juuri tuo huulipuna voisi olla sellainen. Vaihtoehtoisesti esim. joku asuste, vaikkapa huivi.
Ei sinun tarvitse hävetä hoikkuuttasi. Jokaisella on sellainen vartalo kuin on. Mutta jos tunnet olosi epämukavaksi kovin vartalon myötäisissä vaatteissa, niin mitä jos kokeilisit rennon ja löysän neuleen kanssa kuitenkin tiukkoja jalkoja nuolevia farkkuja ja esim. saappaita/nilkkureita. Kengät voisit valita niin, että niissä on jotakin särmää, jos et ole muuten vaatteissa tottunut värejä käyttämään. Eli joku kiva yksityiskohta.
http://fashiontasty.com/wp-content/uploads/2016/05/Loose-Turtleneck-And…
Tämä kuva minun piti lisätä punavinkiksi:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f4/a3/e5/f4a3e50d656755ebb4c8…
Hankkiudu eroon siitä sisääsi pakotetusta rumasta varpusesta.
Lue vähemmän naistenlehtiä' jne paskaa.
Ala heti harjoittaa tuota ryhtiä paremmaksi. On nimittäin tutkittu, että huono ryhti osaltaan syö itsevarmuutta, hyvä ryhti taas tuo sitä. Ennenkaikkea huono ryhtisi osoittaa muille epävarmuutesi.
Sinuna hakeutuisin hyvälle kampaajalle ja kuuntelisin hänen ehdotuksiaan. Älä kuitenkaan anna tehdä mitään, minkä koet vähääkään vastenmieliseksi. Jos on joku mallikuva, varmista, että juuri sinun hiuksesisi saadaan leikkauksella näyttämään samanlaisilta.
Miksi peität hoikkuutesi? Mallit ovat hyvin laihoja, koska vaatteet näyttävät heidän päällään paremmilta kuin normaalipainoisten, joten anna mennä ja heitä pois kaikki säkit. Mene hyvään liikkeeseen, pyydä myyjältä apua ja sovita kaikki, ihan kaikki sellaisetkin, jotka henkarissa roikkuessaan näyttävät sinusta kaameilta ja sellaisilta, joita et ikinä laittaisi pällesi. Saatat nimittäin yllättyä iloisesti.
Netti on täynnä värianalyysejä, käytä niitä.
Mutta ennenkaikkea - hymyä huuleen, niin sinut huomataan.
Noh, tähän voi antaa paljon vinkkejä ja vain sinä itse tiedät, mitkä tavat sinulle parhaiten käyvät ja mitä haluat tehdä. Pääasia prosessissa lienee se, ettet tee muutosta verenmaku suussa suorittamalla, vaan yrität pitää hauskaa ja suhtautua uteliaisuudella ja leikkimielelläkin tyyliisi tutustumiseen. :)
Itse ajattelisin, että helpointa on aloittaa oman vartalotyypin määrittelemisellä. (Netistä löydät useita eri sivustoja tämän avuksi.) Ihon värin määrittelyä voi myös käyttää apuna sopivien pukeutumisvärien löytämiseen ja kasvojen muoto antaa osviittaa, millainen hiustyyli sinulle sopii (vaihtoehtona on tietysti myös ammattitaitoisella kampaajalla käynti).
Jos sinulla ei ole mielikuvaa, millaisesta tyylistä pidät, ala havainnoimaan vinkkejä ympäristöstä tai blogeista. Käy ainakin aluksi jonkin verran sovittelemassa vaatteita kaupoissa kriittisesti väreihin ja vaatteiden istuvuuteen suhtautuen, niin opit parhaiten, minkälaiset vaatteet sopivat sinulle parhaiten. Ystävä makutuomarina voisi myös toimia. Mieti myös, onko jotain eettisiä arvoja, joita haluat tukea tai tuoda esiin vaatevalinnoillasi.
Tässä nyt joitain ajatuksia alkuun pohdittavaksi.
Numero yksi mun listalla on: föönaa hiukset, käytä tuuheuttavia hiustuotteita. (Hiuspuuteri!) Turha lähteä värjäys- ja leikkauskierteeseen.
Kokeile joogaa tai jotain muuta liikuntaa, jolla saat ryhdin kuntoon. Älä häpeä pituuttasi tai laihuuttasi vaan kanna olemustasi rohkeasti. Luovu niistä yli-isoista vaatteista ja hanki tilalle hyvin istuvia.
Osta pari kertaa joku ulkomainen muotilehti ja leikkaa talteen sua inspiroivat kuvat. Etsi vaikka kirpparilta jotain niitä vastaavaa. Ei tule suurta tappiota, jos joku juttu ei tunnukaan omalta.
Mieti pukeutumista persoonasi kautta. Lainaa joku tyylikirja ja mieti, osuuko mikään kuvaus lähellekään sua ja elämäntyyliäsi. Ei kannata yrittää muuttua itselleen vieraaksi vain saadakseen särmää. Jos et koe räväkämpiä värejä omaksesi niin yritä lisätä joku tummansininen tai -punainen piristykseksi.
Ota selvää, miten ranskattaret pukeutuu. Kuvauksestasi tuli tällainen tyyli mulle mieleen erityisesti. Saa olla kalpea, ei tarvitse kauheesti meikata. En usko, että susta kuoriutuu itsesi etsimisen myötä mikään rakennekynsi- ja tekotukkatyyppi. Vähän huulipunaa, pientä korostusta silmiin, minimaalista koruja ja muuta sälää. Särmä tulee siitä, että uskot itseesi ja annat sen näkyä.
Toivottavasti saat tästä jotain inspiraatiota. T. Entinen harmaavarpunen
Sannista mallia. Sinisillä hiuksilla entinen varpunen muuntuu sirkeäksi tiaiseksi.
Ota tämmöinen ruma lihava vanhempi mies, niin näytät sitten kauniimmalta siinä rinnalla.
Ryhdin parannus on se, mitä itsekin ensimmäisenä suosittelisin. Sitten nätimmät ja muodinmukaisemmat silmälasit.
En suosittele leikkaamaan tai värjäämään tukkaa. Maantienvärinen pitkä tukka on kaunis, vaikka olisi ohutkin.
Tyköistuvien vaatteiden käyttö voi olla aluksi epämukavaa, mutta se on tottumiskysymys. Pidä vaatekaappi muuten neutraalina, mutta osta väripiristeitä, esim. kirkkaan oranssi neule muuten neutraaliin asukokonaisuuteen jne.
Yksi asia mitä itse käytän ilmeeni piristämiseen silloin kun tunnen olevani hiirulainen (eli miltei joka päivä heh heh) on kirkkaanpunainen huulipuna! Laitan sitä jopa lähikauppareissulle.
Vierailija
</p>
<p>,<br />
Osta pari kertaa joku ulkomainen muotilehti ja leikkaa talteen sua inspiroivat kuvat. Etsi vaikka kirpparilta jotain niitä vastaavaa. Ei tule suurta tappiota, jos joku juttu ei tunnukaan omalta.[/quote kirjoitti:Pinterestiin on helppo luoda oma inspiraatiokansionsa itseään miellyttävistä tyyleistä. Netin kuvatarjonta on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasitkin ovat sellaiset ruskeat.Olen vasta 24 vuotias, mutta peilistä katsoo kirjastotäti. Vinkkejä, miten saisin itseeni vähän särmää tai jotain?
Sen halusin vain sanoa, että ethän enää hauku luonnollista hiusväriäsi maantien väriseksi? Jo siitä tulee varmasti "harmaavarpunen" fiilis, jos ajattelee omasta värimaailmastaan noin...
En tiedä, kuka tuon kuvailun on keksinyt, mutta sillä haukutaan niin monia kauniita luonnollisia suomalaisia hiusvärejä, jotka kuitenkin ovat todellisuudessa vivahteikkaita ja eri väreissä hehkuvia. Aivan varmasti sinunkin luonnollinen hiusvärisi on kaunis! Luonnollinen hiusväri vielä päihittää purkkivärin siinä, että se muuttaa muotoaan eri vuodenaikaan, vuorokauden aikaan ja eri valaistuksissa. Eli siinäpä sitä vaihtelua vasta onkin!
Toivon myös, että jossakin vaiheessa opit olemaan ylpeä vartalostasi. Hoikat pitkät naiset ovat todella näyttävän näköisiä kun he kantavat kroppansa koko pituudeltaan ryhdikkäinä ja ylpeinä. Ehkä sitten saat rohkeutta myös napata vaatevarastoosi niitä vartalonmyötäisempiäkin vaatteita jossakin vaiheessa.
Tsemppiä tyylin löytämiseen! :)
Ai että sellanen väritön tukka on kaunis?! Vie värit kasvoista jos on muutenkin kalpea. Av-mammoja ei kannata uskoa 100% ihan aina kuitenkaan;). Suosittelen hyvää ja trendikästä kampaajaa joka näkee mikä sulle sopii. Hiukset vaikuttaa tosi paljon kokonaisuuteen.
Eikö kaikilla kirjastonhoitajilla olekaan punaiset hiukset?
No mutta, ilmeisesti et ole vielä oikein sinut itsesi kanssa, kun olet niin nuori. Ryhti ja hyvä fiilis itsestä on ne tärkeimmät. Vaatteilla voi sitten ilmaista omaa persoonaa tai sitten pitää niitä vain suojan ja mukavuuden vuoksi. Jos ihmisessä on särmää, niin sitä on vaatteista huolimattakin. Ja jos ei ole, niin entäs sitten, sekin on ihan ok.
Ihan hyviä vinkkejä täällä, mutta ei ne tule toimimaan. Olen havainnut, että jos ei ihmisessä ole sisäänrakennettuna ymmärrystä tyylistä ja janoa kauneudelle/esteettiselle, niin ei sitä tule myöhemminkään. Stylistit voi yrittää stailata ja look pysyä pari päivää, mutta kun tulee aika miettiä itse tai ostaa jotain omin päin niin silloin vanhat mieltymykset nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Ai että sellanen väritön tukka on kaunis?! Vie värit kasvoista jos on muutenkin kalpea. Av-mammoja ei kannata uskoa 100% ihan aina kuitenkaan;). Suosittelen hyvää ja trendikästä kampaajaa joka näkee mikä sulle sopii. Hiukset vaikuttaa tosi paljon kokonaisuuteen.
Ethän sä edes tiedä, minkä väriset hiukset ap:lla on ja heti kehoitat värjäysrumbaan mukaan. Suomessa nyt kutsutaan vaikka mitä eri hiusvärejä maantienharmaaksi, jos ne eivät ole selkeästi lokeroitavissa tumman ruskeaksi, punaiseksi tai superblondiksi. Oikeasti värit ovat ihan nättejä kevyitä ruskeita tai eri sävyn vaaleita. Mieluummin tosiaan yrittää arvostaa siitä omaa yksilöllistä värimaailmaansa ja etsii siihen sopivaa piristystä eikä laita koko kanvasta uusiksi.
Ryhti kuntoon eka fyysisesti ja siten se auttaa henkiseen ryhdikkyyteen myös.
Kuntosalia parempaa ryhtilääkettä ei ole olemassakaan. Millään muulla liikunnalla ei tule samanlaista vaivan ja hyödyn suhdetta (ja tässä ei tarkoiteta mitään turhiakin turhempia ryhmäliikuntoja, vaan ihan lihastreeniä salilla. Harrastaa voi toki niitä jumppiakin, mutta lihaskunto siellä salilla.)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä vinkkejä täällä, mutta ei ne tule toimimaan. Olen havainnut, että jos ei ihmisessä ole sisäänrakennettuna ymmärrystä tyylistä ja janoa kauneudelle/esteettiselle, niin ei sitä tule myöhemminkään. Stylistit voi yrittää stailata ja look pysyä pari päivää, mutta kun tulee aika miettiä itse tai ostaa jotain omin päin niin silloin vanhat mieltymykset nostaa päätään.
Höpöhöpö. Monet vasta kakskymppisenä alkavat kunnolla kokeilemaan, mikä tyyli ja mitkä rutiinit olisivat se parhain juttu omalla kohdalla. Stylistien stailauksissa on usein se ongelma, että siinä tehdään liian radikaali muutos, joka ei sitten tunnukaan omalta jutulta jälkeenpäin. Vaikea sellaiseen on sitten sitoutua. Just laitetaan jotain värikästä printtiä vaatteisiin ja värjätään tukka ja tietty nipsnaps lyhyeksi. Ja toinen onkin mieltynyt maanläheisempiin sävyihin, kuten ap. Yleensä muuten ihmiset vaistomaisesti osaavat valita ne omaan värimaailmaansa parhaiten sopivat värit. Veikkaan, että ap:lle nimenomaan sopii se luonnollisempi värimaailma, mutta kaipaa siihen lähinnä jotain uutta freesimpää jujua ja istuvampia vaatteita.
Parempi on siis miettiä, mistä itse tykkää ja miten luoda niistä aineksista visuaalisesti mielenkiintoisempia kuin laittaa koko pakka täysin uusiksi. Esim. erilaisilla yksityiskohdilla ja eri materiaalien yhdistämisellä saa heti näyttävyyttä aikaan. Ap kun on vielä pitkä ja hoikka, niin hän voi luoda kivoja asukokonaisuuksia kerrostamallakin. Kokeilemalla ja omaa vaistoa kuuntelemalla sitä oppii.
Näyttää siltä, että tiedät kyllä itsekin mitä voisit tehdä kun olet ne tuohon listannut.
Laita hiuksiin vaikka joku kiva sävy ja hyvä leikkaus.
Älä pidä niitä ylisuuria vaatteita, jos kerran eivät miellytä. Jos vaatteesi ovat muuten hyviä, aloita vaikka värikäiden huivien, ns väripilkkujen, lisäämisellä. Tai sitten kivat värikkäämmät tai ilmeikkäämmät kengät. Hyvä meikki, hyvä ryhti(!)
Hanki uudet silmälasit. Itse hyödynsin Specsaversin kesän tarjouksen (kahdet lasit hintaan 29€) ja ostin kahdet hyvin edulliset lasit ihan vaan eri värisillä kehyksillä. Niitä voi sitten vaihdella mielen mukaan. Käytä välillä piilareita, vaikka kertakäyttösiä.