Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen 20- vee kakara siirteli tililleen kassalla lisää rahaa, olikohan jotain luottoa???

Vierailija
06.01.2017 |

Oikeasti, siirteleekö nuoret jostain luotosta lisää rahaa tililleen? Tajuatteko te, kuinka kusessa olette hetken päästä???

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Joo ja niitä maksuvaikeuksissa olevia teinejä on paljon...

Harvalla teinillä on kahta tiliä, mut luottoa ne osaa vinguttaa hymyssä suin.

Jos ei osaa tarkistaa rahatilannettaan ennen kauppaan menoa, tokkopa osaa pyörittää kahta tiliä. En usko, en kuunaan.

En riedä mun kaveripiiristä ketään, jolla ei olisi säästötiliä. Ja ne rahansiirtäjät on ainakin meidän liikkeessä yleensä keski-ikäisiä naisia, vaikka suurin osa asiakkaista on nuoria.

No sen ikäisillä on jo se säästötili yms. ja varaa maksaa. Kakaroilla ei ole.

Olen siis itse 18-vuotias ja kaverit suunnilleen saman ikäisiä :)

Vierailija
42/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olen erittäin pahoillani.

Meinaan siitä, että joudun jakamaan sinunlaisen ihmisen kanssa tämän planeettamme. Mitä luonnonvarojen tuhlausta...

Ps. 20-vuotias on sitten kyllä ihan aikuinen, Suomen lain mukaan ollut jo pari vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin ja se siirto tehdään vasta kassalla ja haetaan vielä lisää tavaraa kun huomataan, että säästötilillä olikin enemmän...? Don't think so. Eiköhän sieltä luotolta siirretty enemmän kuin oli ajateltu, ja iloisena ostettiin piikkiin vielä ylimääräistä. Ap

Siirretty miltä luotolta? Miksi kukaan siirtäisi luottotililtä käyttötilille rahaa kesken maksutapahtuman, kun voisi saman tien maksaa suoraan luottokortilla?

Ja ainakin minulla luottotililtä tilisiirron tekemisestä peritään parin euron palvelumaksu, eli kortilla maksaminen on halvempaakin.

Vierailija
44/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ikisvariaatio tällä kertaa. Ihan ok, 3/5.

Vierailija
45/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Mä hermostun jos mies maksaa kortilla ja rahaa ei ole ja sitten siirtää siltä säästötilillä rahaa kassalla. Noloa ja jono kasvaa, hävettää.

Vierailija
46/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen usein sitä että joudun siirtämään rahaa tililleni kun käyttötili on mennyt nollille. Nimittäin säästötililtäni johon palkkani menee.

Minulla sama, ja se menee nollille yleensä kun asuntolaina menee sieltä. Ja se tulee yllärinä koska olen aikonut vaihtaa tiliä jo vuoden mutta en saa aikaiseksi. Ja sitten olen parin kuukauden välein että ai niin voi perse se asuntolaina meni tältä tililtä. 

Eikä kyse ole siitä että olisi pulaa rahasta. Olen vain käsittämättömän muistamaton tämän kanssa. 

Voi jeesus mitä uusavuttomuutta! Et saa aikaiseksi tehdä pientä yksinkertaista asiaa nettipankissa edes vuodessa? Voi hyvä luoja, miten ihmeessä sitä pärjättiinkään sota-aikana, säilytettiin itsenäisyys ja saatiin suomi jälleenrakennettua ja nousuun??

Vierailija
47/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi kun keskusteluun tuotiin faktaa pikavipeistä. Hienoa tuomitsemista! Kyllä vielä pitäisi vääntää, että enhän minä itse tiedä, mutta naapuri kertoi että siirtyy niin nopeasti kuin omaltakin tililtä. :D

- Se vippi-kokemuksia kuunnellut

Vierailija
48/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorille pitäisi koulussa opettaa, mitä korko tarkoittaa ja samalla varoittaa näistä pikavipeistä. Niillä saa pahimmassa tapauksessa talouden kuralle pitkäksi aikaa. Kokematon nuori saattaa sinisilmäisesti uskoa mainontaa ja mieltää pikavipin vain helpoksi rahaksi, mitä se ei todellakaan ole. Samalla voisi selittää monta asiaa vuokratöistä, nollasopimuksista, provikkapalkkauksesta jne. koska vaikuttaa, että se on toinen asia, missä nuoria sahataan silmään jatkuvasti. Joka kesä on nyyhkytarinaa siitä kun palkkaa ei töistä tullutkaan, tai sovitut asiat eivät pitäneet paikkansa.

Vierailija
49/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällä pennulla olisi joku säästötili, en usko, että se tekee sitä siirtoa kädet täristen kaupan kassalla ja hakee vielä lisää, kun homma hoidettu. Eiköhän ne ole vähän vastuullisemman oloiset yksilöt, jotka säästötilejä pyörittää... Ap

Juu se käsien tärinä kyllä kertoo vastuuttomuudesta. Meidänkin mammalla on Parkinsonin tauti ja hirveän vastuuton on kun tärrää!

Vierailija
50/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorille pitäisi koulussa opettaa, mitä korko tarkoittaa ja samalla varoittaa näistä pikavipeistä. Niillä saa pahimmassa tapauksessa talouden kuralle pitkäksi aikaa. Kokematon nuori saattaa sinisilmäisesti uskoa mainontaa ja mieltää pikavipin vain helpoksi rahaksi, mitä se ei todellakaan ole. Samalla voisi selittää monta asiaa vuokratöistä, nollasopimuksista, provikkapalkkauksesta jne. koska vaikuttaa, että se on toinen asia, missä nuoria sahataan silmään jatkuvasti. Joka kesä on nyyhkytarinaa siitä kun palkkaa ei töistä tullutkaan, tai sovitut asiat eivät pitäneet paikkansa.

Ohis, mutta ei nuo nollatuntisopimukset aina ole mitenkään paha juttu. Mulla oli ensimmäisen vuoden nollasoppari ja silti aina melkein täydet tunnit, paitsi jos itse halusin esim pitää lomaa yhden viikon niin se onnistui vaan sillä että ilmoitin etten silloin ota tunteja :P helppoa ja rentoa. Nyt on kunnon soppari kun on jo perhe ja lainat.

Vierailija
51/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, v*ttu mikä haahka/kääkkä ap on! 😂

Vierailija
52/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta ei nuo nollatuntisopimukset aina ole mitenkään paha juttu. Mulla oli ensimmäisen vuoden nollasoppari ja silti aina melkein täydet tunnit, paitsi jos itse halusin esim pitää lomaa yhden viikon niin se onnistui vaan sillä että ilmoitin etten silloin ota tunteja :P helppoa ja rentoa. Nyt on kunnon soppari kun on jo perhe ja lainat.

Ei ne olekaan, jos on hyvä työnantaja, joka selittää nuorelle mikä nollasopimus on ja mitä se tarkoittaa, eli sitä, että säännöllisiä tuloja ei ole. Jos nuoren elämäntilanne on sellainen, että hän asuu vielä kotona tai saa rahaa vanhemmilta, niin nollasopimus voi ollakin ihan hyvä juttu, koska nollasopimuksen varaan ei itsensä elättämistä kannata koskaan laskea.

Vierailija
53/53 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Mä hermostun jos mies maksaa kortilla ja rahaa ei ole ja sitten siirtää siltä säästötilillä rahaa kassalla. Noloa ja jono kasvaa, hävettää.

Mitäs, jos ensi kerralla siinä tilanteessa tarjoutuisit maksamaan itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän