Eilen 20- vee kakara siirteli tililleen kassalla lisää rahaa, olikohan jotain luottoa???
Oikeasti, siirteleekö nuoret jostain luotosta lisää rahaa tililleen? Tajuatteko te, kuinka kusessa olette hetken päästä???
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin ja se siirto tehdään vasta kassalla ja haetaan vielä lisää tavaraa kun huomataan, että säästötilillä olikin enemmän...? Don't think so. Eiköhän sieltä luotolta siirretty enemmän kuin oli ajateltu, ja iloisena ostettiin piikkiin vielä ylimääräistä. Ap
Jos luuli että tilillä on summa x rahaa, muttei ollutkaan niin siirsi toiselta tililtä isomman summan ja kävi hakemassa muutakin tarvittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin ja se siirto tehdään vasta kassalla ja haetaan vielä lisää tavaraa kun huomataan, että säästötilillä olikin enemmän...? Don't think so. Eiköhän sieltä luotolta siirretty enemmän kuin oli ajateltu, ja iloisena ostettiin piikkiin vielä ylimääräistä. Ap
Jos luuli että tilillä on summa x rahaa, muttei ollutkaan niin siirsi toiselta tililtä isomman summan ja kävi hakemassa muutakin tarvittavaa?
Höpö höpö!!!! Kaupan kassalla??
Mää käyn ennen kauppaan menoa katsomassa onko mulla tilillä mun ansaitsemia, omia rahojani varmasti, jos epäilyttää..
Tuo on tuollaista living on the edge ja varmasti luottoa vingutettiin.
Ei kukaan vastuullinen käyttäydy noin.
Älkää nyt hyvät kakarat ottako mitään luottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää käyn ennen kauppaan menoa katsomassa onko mulla tilillä mun ansaitsemia, omia rahojani varmasti, jos epäilyttää..Tuo on tuollaista living on the edge ja varmasti luottoa vingutettiin.
Ei kukaan vastuullinen käyttäydy noin.Älkää nyt hyvät kakarat ottako mitään luottoja.
Eli kaikki jotka eivät käyttäydy kuten SÄÄ ovat vastuuttomia? Uskomatonta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää käyn ennen kauppaan menoa katsomassa onko mulla tilillä mun ansaitsemia, omia rahojani varmasti, jos epäilyttää..Tuo on tuollaista living on the edge ja varmasti luottoa vingutettiin.
Ei kukaan vastuullinen käyttäydy noin.Älkää nyt hyvät kakarat ottako mitään luottoja.
Itsekin tarkistan tilin saldon ennen kauppaan menoa, jos en ole varma. Niitä kassalla siirtäviä on kuitenkin todella paljon.
T. Kassamyyjä
... Joo ja niitä maksuvaikeuksissa olevia teinejä on paljon...
Harvalla teinillä on kahta tiliä, mut luottoa ne osaa vinguttaa hymyssä suin.
Jos ei osaa tarkistaa rahatilannettaan ennen kauppaan menoa, tokkopa osaa pyörittää kahta tiliä. En usko, en kuunaan.
Huhuu, teinit pelkää, että pikavippeihin tulee ikärajat. Ei saiskaan enää ravintolan kassalla lisää vippiä kortille.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa tarkistaa rahatilannettaan ennen kauppaan menoa, tokkopa osaa pyörittää kahta tiliä. En usko, en kuunaan.
En riedä mun kaveripiiristä ketään, jolla ei olisi säästötiliä. Ja ne rahansiirtäjät on ainakin meidän liikkeessä yleensä keski-ikäisiä naisia, vaikka suurin osa asiakkaista on nuoria.
Hittako se sulle kuuluu, ap?
Sitä paitsi kädet voivat täristä monesta eri syystä, minulla esimerkiksi astmalääkkeen ottamisen jälkeen.
Mene itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä pennulla olisi joku säästötili, en usko, että se tekee sitä siirtoa kädet täristen kaupan kassalla ja hakee vielä lisää, kun homma hoidettu. Eiköhän ne ole vähän vastuullisemman oloiset yksilöt, jotka säästötilejä pyörittää... Ap
Siis millä tapaa tämä nuori oli vastuuton?
Se, että nuorella ihmisellä tärisee kassalla kädet, kun jonossa olevat kyttäävät hänen tekemisiään, on ap:n mielestä vastuuttoman ihmisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa tarkistaa rahatilannettaan ennen kauppaan menoa, tokkopa osaa pyörittää kahta tiliä. En usko, en kuunaan.En riedä mun kaveripiiristä ketään, jolla ei olisi säästötiliä. Ja ne rahansiirtäjät on ainakin meidän liikkeessä yleensä keski-ikäisiä naisia, vaikka suurin osa asiakkaista on nuoria.
No sen ikäisillä on jo se säästötili yms. ja varaa maksaa. Kakaroilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Hittako se sulle kuuluu, ap?
Sitä paitsi kädet voivat täristä monesta eri syystä, minulla esimerkiksi astmalääkkeen ottamisen jälkeen.
Mene itseesi.
Heh heh. Taisi hävettää, kun ei tajunnut tsekata, onko vipistä nostettu rahaa, ennenkuin lähti ostoksille..
Ap taitaa tässä itse olla se toisia arvosteleva lapsellinen kakara, joka vastuuttomasti pitää koko omaisuuttaan yhdellä ja samalla tilillä.
Juolahtiko ap mieleen, että nuori ihminen saattoi vaikka olla järkyttynyt siitä, että varat on taas tiukoilla? Itse koen aika usein ahdistusta omasta kurjasta taloudellisesta tilanteestani, kun täytyisi tuolla 500e/kk opintotuella muka pärjätä...
Omituista touhua tuollainen toisten ihmisten kyylääminen enivei. Ymmärrän kyllä näreyden, jos viivytti kassalla asioiden hoitamista, tuo pitäisi mennä hoitamaan sivuun ja päästää muut ihmiset ohi - tai vähintäänkin kysyä heiltä, onko se tarpeen.
Se on vanhojen varallisuuttaan kartuttaneiden mamsellien helppo arvostella nuoria tiukan toimeentulon varassa sinnitteleviä. Ap kuulostaa äärimmäisen inhottavalta ihmiseltä ja voisi lisäksi opetella kirjoittaman kunnollista suomea.
Mistä tiedät, että se nimenomaan siirsi rahaa tililtä toiselle, eikä esim. viestitellyt juuri jonkun kanssa, joka pyysikin ostamaan kaupasta vielä tuotteen x?
Vierailija kirjoitti:
Teen usein sitä että joudun siirtämään rahaa tililleni kun käyttötili on mennyt nollille. Nimittäin säästötililtäni johon palkkani menee.
Minulla sama, ja se menee nollille yleensä kun asuntolaina menee sieltä. Ja se tulee yllärinä koska olen aikonut vaihtaa tiliä jo vuoden mutta en saa aikaiseksi. Ja sitten olen parin kuukauden välein että ai niin voi perse se asuntolaina meni tältä tililtä.
Eikä kyse ole siitä että olisi pulaa rahasta. Olen vain käsittämättömän muistamaton tämän kanssa.
Olen 22-vuotias kakara. Säästän isompaa asuntoa varten, joten minulla on useampi tili ja yritän käyttää mahdollisimman vähän rahaa. Yhdelle tilille tulee palkka, sieltä maksan laskut, siirrän säästötilille ja käyttötilille rahaa. Toinen tili on asunnon säästämistä varten. Kolmas on hätävararahasto jossa on kolmen kuukauden pakollisia menoja varten säästetty rahaa. Neljäs on käyttötili jolle siirrän kuun alussa 50 €. Pidän käyttötililläni ainoastaan pakollisen määrän ja joskus olen joutunut kassalla siirtämään lisää käyttötilille kun sieltä on mennyt joku varaus enkä ole huomannut. Minulla on velkaa 800 € opintolaina. Omaisuutta 86 000 €. Pikavippejä olen ottanut 0 kpl. Että tämmöinen vastuuton rahansiirtelijä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Siirretty miltä luotolta? Miksi kukaan siirtäisi luottotililtä käyttötilille rahaa kesken maksutapahtuman, kun voisi saman tien maksaa suoraan luottokortilla?
Huoh ap. Itsekin pidän käyttötilillä tietyn verran rahaa, jos joku pöllii kortin ei tyhjennä kaikkia rahoja. Plus helpompi pysyä budjetissa, kun käytettävissä ei ole kaikki rahat, vaan se tietty summa jonka laittanut käyttötilille. Joskus jos on ostanutkin jonkin isomman ostoksen tarvitsee tilille siirtää lisää. Ja puhelimella se vie vain hetken. Jos olisi luottoa hakemassa ei varmaan näpyttelisi kassalla...
Mitäs tämä asia sinulle yleensä kuuluu? Seuraatko aina naapuriesi raha-asioitakin?
Pikavipit eivät siirry tilille heti, vaan niiden siirtymisessä kestää vähintään 15 min luoton hakemisen jälkeen. Kassalla et tätä operaatiota ehdi tekemään. Välttämättä raha ei liiku kuin toimiston aukioloaikoina. T. syrjäytymisvaarassa olevien nuorten kanssa työskentelevä ja juttuja kuunnellut
Miten pelkällä kortilla voi tyhjentää koko tilin, mistä se varas saisi tunnusluvun tietoonsa? Ja korteille voi määritellä vuorokausikohtaiset osto/nostorajat ettei lähde kuin vaikka 500€ maksimissaan. Luulisi että vuorokauden aikana kerkeää huomata kortin kadonneen ja kuolettaa sen.