Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän ystävämiehen pettävän vaimoaan. Pitäisikö kertoa vaimolle?

Vierailija
06.01.2017 |

Kyseessä on hyvä ystäväpariskunta. Tiedän varmaksi, että mies pettää vaimoaan. Myös moni muu ystäväpiirissämme tietää. Vaimo ei tiedä. Mies ei ilmeisestikään halua erota vaan tykkää vaimostaan, kyse on vain seksisuhteesta. Pitäisikö kertoa vaimolle? Heillä on lapsia.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo kysyy, kertoisin. Jos vaimo ei vaikuta tietävän mitään, pitäisin suuni visusti kiinni. 

Itse en haluaisi kenenkään tulevan pyytämättä mulle kertomaan tuollaista, vaan todennäköisesti "ampuisin viestintuojan" mun parisuhteeni pilaamisesta. Jos taas itse ihmettelisin miehen kummaa käytöstä ja kyselisin ystäviltäni, mahtaako tuo mahdollisesti pettää, silloin on se hetki avata suunsa. Avaamatta jättäminen kysyttäessä nimittäin vie luottamuksen kokonaan ja valehtelulla pilaa ystävyyden pitkäksi ajaksi, jos ei lopullisesti (edellisen avioliittoni kanssa kävi näin, kaikki muut tiesivät, minä epäilin, eikä kukaan viitsinyt kertoa, vaikka suoraan kysyin. Eipä olla ystäviä enää.)

Jos taas en osaisi edes epäillä, ei mikään olisi pielessä, ja tieto vaan pilaisi sen (valheellisen) hyvän fiiliksen.

Vierailija
22/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhuisin asiasta ensiksi pettäjän kanssa. Kertoisin, että ystävyyttä pariskuntaan on vaikea pitää yllä, kun tiedän miehen touhuista ja sanoisin, että moni muukin tietää. Jos vaimo on ok vieraissa käymisen kanssa, niin mies varmasti sanoisi asian tämän keskustelun aikana. Pyytäisin miestä itse kertomaan vaimolleen asiasta, sillä kiinni jäämisen riski on suuri ja vaimo voi päättää haluaako jatkaa suhdetta vain pettäjän kanssa, ei paskahousuisen pelkuri-pettäjän kanssa, jos asia selviää muuta kautta.

Olen kerran näin toiminut. Ystävyydestä meni minulla maku pitkäksi aikaa mutta nyt välit taas hyvät myös pettäjän kanssa ja pariskunta on edelleen naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käräyttänyt yhden miehen. Kauhea paskamyrsy vaimolta mua kohtaan ensin. Jonkun ajan kuluttua kuitenkin oli summa nyt asioita päässään ja otti itse minuun yhteyttä kiittäen siitä, että kerroin.

Vierailija
24/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aina joku voi sanoa, ettei pettäminen ole toisten asia? Onhan se, kuten ap:lla tässä tapauksessa. Jos ja kun ap ei ole välinpitämätön toisten tunteista, hänelle on kauheaa tietää pettämisasia ja pysyä hiljaa.

Ap, kyllä minä kertoisin, niin kamalaa kuin se onkin ja vaikka voit saada osasi raivosta sinäkin. Hyvä, että olet puhunut asiasta jo miehelle.

Vierailija
25/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse puhuisin asiasta ensiksi pettäjän kanssa. Kertoisin, että ystävyyttä pariskuntaan on vaikea pitää yllä, kun tiedän miehen touhuista ja sanoisin, että moni muukin tietää. Jos vaimo on ok vieraissa käymisen kanssa, niin mies varmasti sanoisi asian tämän keskustelun aikana. Pyytäisin miestä itse kertomaan vaimolleen asiasta, sillä kiinni jäämisen riski on suuri ja vaimo voi päättää haluaako jatkaa suhdetta vain pettäjän kanssa, ei paskahousuisen pelkuri-pettäjän kanssa, jos asia selviää muuta kautta.

Olen kerran näin toiminut. Ystävyydestä meni minulla maku pitkäksi aikaa mutta nyt välit taas hyvät myös pettäjän kanssa ja pariskunta on edelleen naimisissa.

Joo siis mies tietää, että moni kaveripiirissämme tietää. Tietää, koska hän on itse paljastanut asian. Mies tietää myös, että vaimo ei tietä ja että vaimo ei todellakaan ole ok pettämisen kanssa (siis jos tietäisi). Olen jo pyytänyt miestä kertomaan itse vaimolleen, ei kuulemma aio kertoa. Ap.

Vierailija
26/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro se ruma totuus vaimolle joko kasvotusten tai anonyymisti mutta kunhan kerrot. Paskamyrskyn laannuttua jos on vähänkin kunnon ihminen arvostaa jos joku vaivautuu kertomaan. Nyt pettäjä pääsee kuin koira veräjästä. "Mitä haluisit ihmisten tekevän sinulle tee se myös heille." Mieti kuinka arvottomaksi ja naurunalaiseksi tuntisit itsesi jos puolisosi tekisi samoin eikä kukaan kaveripiiristäsi kertoisi sinulle vaikka tietäisikin asiasta... Silloin vaihtuisi puoliso ja kaveripiiri jos on niin munatonta porukkaa ettei näin tärkeää asiaa kerro ja supisee vain selän takana VARSINKIN kun Ap tietää mitä vaimo ajattelee pettämisestä.

Vierailija
27/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin vuosia voimaa päästäkseni eroon väkivaltaisesta ja dominoivasta miehestäni. Arvatkaa miltä tuntui, kun vuosi eron jälkeen "ystäväni" kertoi miehelläni olleen suhde useamman naisen kanssa!?

Sellaista ystävää en enää kaipaa. Olisi kertonut aiemmin, niin olisin lähtenyt aiemmin siitä helvetistä.

Vierailija
28/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan, mutta varaudu ystävien menettämiseen. Jos vaimo saa myöhemmin tietää, että oot salaillut asian häneltä, niin se vasta loukkaus onkin häntä kohtaan.

Vierailija
29/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sun asias. Jos vaimo olisi ystäväsi sitten pitäisi.

Molemmat on hyviä ystäviäni, myös vaimo. ap.

Otsikko viittas muuhun. Jos olis oikeasti YSTÄVÄ olisit jo kertonut.

T: ylemmän kommentin kirjoittaja

Vierailija
30/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ihastunut mieheen ja yrität ajaa heidät eroon että saisit miehen. Olet sairas ap!

Vierailija
31/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos keksisit jonkun keinon, että jääkin kiinni suoraan, ikäänkuin ansaan ja toinen näkee siitä mikä on homman nimi.

Vierailija
32/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos keksisit jonkun keinon, että jääkin kiinni suoraan, ikäänkuin ansaan ja toinen näkee siitä mikä on homman nimi.

Asumme pk-seudulla. Miten tällainen ansa oikein järjestetään? En keksi mitään tapaa. AP.

Vierailija
33/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis mies tietää, että moni kaveripiirissämme tietää. Tietää, koska hän on itse paljastanut asian. Mies tietää myös, että vaimo ei tietä ja että vaimo ei todellakaan ole ok pettämisen kanssa (siis jos tietäisi). Olen jo pyytänyt miestä kertomaan itse vaimolleen, ei kuulemma aio kertoa. Ap.

Mun tapauksessa pettäjä osoitti heti katumusta ja kertoi puolisolleen. Myönnän, että sanoin pettäjälle tilanteen olevan joko-tai eli joko hän itse tulee asian kanssa esiin tai minä kerron petetylle. Pettäjä tai petetty kumpikaan ei kääntynyt minua vastaan, vaikka pettäjä ei luonnollisestikaan ollut uhkauksesta kovin iloinen alkuun. Saivat kuitenkin välinsä selvitettyä, kuin myös minä ja pettäjä.

Vierailija
34/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaan, mutta varaudu ystävien menettämiseen. Jos vaimo saa myöhemmin tietää, että oot salaillut asian häneltä, niin se vasta loukkaus onkin häntä kohtaan.

27. Hyppää väliin. Olisin jotenkin ymmärtänyt ystävältä salailun, koska tiesi miehen väkivaltaisesta luonteesta. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tämä kaikki piti kertoa, kun olin eronnut jo ajat sitten? Millainen ystävä tekee tämmöistä, en ymmärrä enkä edes halua ymmärtää.

Nähnyt vuosikausia kuinka kärsin ja mies rellestää muiden suhteidensa kanssa. Tämä on sinulle Maarit, tiedän, että luet palstaa.

Vierailija
35/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Ns ystävä petti vaimoaan minkä kerkesi. Ensin yhden kanssa sitten toisen. Jälkimmäisen vuoksi sitten jätti vaimonsa. Vaimon mukaan oli kotona ollut niinkuin ennenkin eli ihana aviomies. Vaimo oli järkyttynyt kun kuuli että minä ja moni muu oli tiennyt asiasta vuosia. Ei olla enää yståviä. Petos oli tuolle naiselle liian suuri. Perheessa myös lapsia.

Vierailija
36/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yber idioottimies kun rehentelee tekemisillään kavereilleen ja ostaa heidät vielä hiljaiseksi.

Vierailija
37/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yber idioottimies kun rehentelee tekemisillään kavereilleen ja ostaa heidät vielä hiljaiseksi.

Ei se rehentele, mutta ei salaa asiaa kavereiltaan. Paljasti vähän puolivahingossa kavereilleen, koska ei usko että KUKAAN ystävistään kertoisi vaimolle. Muut jotka tietää on miespuoleisia, minä olen ainoa nainen joka tietää. ap.

Vierailija
38/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi kyllä itse suoraan vaimolle kertomaan. Sen sijaan tekisin miehelle selväksi, että tiedän hänen vehkeilystään ja sanoisin miehelle, että tämän on pakko lopettaa salasuhteensa ja selvitettävä ITSE oma sotkunsa. Se, miten mies sitten siitä eteenpäin asiansa ratkaisee, on hänen ja hänen omantuntonsa ratkaistava. Itse en siis puuttuisi asiaan muutoin kun ilmoittamalla miehelle, että hänen on lopetettava touhunsa välittömästi. Näin toimisin omasta mielestäni oikein puuttumatta kuitenkaan niihin asioihin, jotka eivät minulle kuulu. Mies joko kertoo sitten itse vaimolleen ja ottaa vastaan mahdolliset seuraukset tai vaikenee ja kantaa mukanaan suurta syyllisyyttä, mutta tekee siis itse omat valintansa.

Vierailija
39/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samassa kun mies kertoo ystävilleen, että on pettänyt, kannattaisi jonkun kaverista samantein sanoa, että kerron vaimollesi. Ja lisätä, että en aio kantaa tuollaista tietoa ja salata sitä ystävältäni.

Vierailija
40/51 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nimetön kirje vaimolle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan