Tiedän ystävämiehen pettävän vaimoaan. Pitäisikö kertoa vaimolle?
Kyseessä on hyvä ystäväpariskunta. Tiedän varmaksi, että mies pettää vaimoaan. Myös moni muu ystäväpiirissämme tietää. Vaimo ei tiedä. Mies ei ilmeisestikään halua erota vaan tykkää vaimostaan, kyse on vain seksisuhteesta. Pitäisikö kertoa vaimolle? Heillä on lapsia.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Moi Ap,
Miltä petetystä vaimosta mahtaa tuntua kun hän saa tietää miehensä pettävän ja sitten vielä sen, että muutkin hänen ystävänsä tämän tiesivät. Siinä menee petetyltä naiselta puoliso ja ystävät pahimmassa tapauksessa. Epärehellisyys ei koskaan kannata.
Sitä olen paljon miettinyt, ja se on yksi asia joka minun mielessäni puoltaa kertomista. Paitsi siis että kaikki ystäpiirissämme ei tiedä, minun lisäkseni kourallinen ystäväpiirimme miehiä tietää. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vaan, mutta varaudu ystävien menettämiseen. Jos vaimo saa myöhemmin tietää, että oot salaillut asian häneltä, niin se vasta loukkaus onkin häntä kohtaan.
27. Hyppää väliin. Olisin jotenkin ymmärtänyt ystävältä salailun, koska tiesi miehen väkivaltaisesta luonteesta. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tämä kaikki piti kertoa, kun olin eronnut jo ajat sitten? Millainen ystävä tekee tämmöistä, en ymmärrä enkä edes halua ymmärtää.
Nähnyt vuosikausia kuinka kärsin ja mies rellestää muiden suhteidensa kanssa. Tämä on sinulle Maarit, tiedän, että luet palstaa.
Joskus tosiaan ystävän käytös loukkaa enemmän, kun pettävän puolison. Itse jouduin ensin petetyksi ja myöhemmin vasta tajusin laittaa välit poikki kieroilevaan epärehelliseen ystävään.
Et ole mies, jos ystävämiehesi petät.
Ap kateellinen tälle ystävämiehelleen. Muuta motiivia ei suhteen paljastamiseen ole.
Vierailija kirjoitti:
Onpa yber idioottimies kun rehentelee tekemisillään kavereilleen ja ostaa heidät vielä hiljaiseksi.
Mä tein näin, koska epäilin yhden ystävän olevan selkäänpuukottaja. Keksin pettämistarinan ja seurasin kieliikö se siitä muijalleni. Varmistin vielä, että mulla on varma alibi väitettyinä pettämisajankohtina. No epäilykseni osui oikeaan ja pääsin eroon kusipääystävästä
Jos joku tulisi mulle kertomaan, että puolisoni pettää, pistäisin välit poikki tähän "ystävään" välittömästi. Minun ja puolisoni välit ei kuulu kellekään muulle kuin minulle ja puolisolleni, niitä on kenenkään turha retostella.
En osaa sanoa, mitä itse tekisin asemassasi. Mutta itse vaimona haluaisin tietää. Minulle uskollisuus on tärkeää, enkä hyväksy pettämistä. Minusta itselläni olisi oikeus tehdä se päätös, voinko jatkaa suhteessa pettäsen jälkeen eikä niin että pettävä osapuoli tekee sen päätöksen puolestani. Haluaisin mahdollisuuden päättää itse.
Ehkä fiksuinta mitä voit tehdä on sanoa miehelle suoraan että jos hän ei kerro,sinä kerrot.Kyllä totuus pitää tuoda julki tavalla tai toisella,teki se miten kipeää vain. Kukaan ei halua elää valheessa!
Petä itse ap ja kerro siitä, jos on pakko laverrella.
Vierailija kirjoitti:
Aijai. Paha. Ootko ollut ensin vaimon vai miehen ystävä? Jos miehen, olet lojaali hänelle. Voitte ystävät yhdessä puhua miehelle, että käytös tuntuu pahalta vaimon puolesta. Mutta, ystävien välinen lojaalisuus ennen kaikkea. Itse en kyllä menisi enää esim. kylään. En haluaisi kohdata vaimoa, jos tiedän jotain tuollaista. Jos vaimo hyvä ystävä, lojaalisuus menee toisin päin.
Samaa mieltä eli se kenen ystävä olet ollut ensin on ratkaiseva. Jos olet ollut vaimon ystävä ja jätät kertomatta, niin siinä vaiheessa, kun hän saa tietää asiasta (ennemmin tai myöhemmin niin käy) ja jos selviää, että olet asiasta tiennyt, niin on ystävyys varmasti koetuksella.
Moi Ap,
Miltä petetystä vaimosta mahtaa tuntua kun hän saa tietää miehensä pettävän ja sitten vielä sen, että muutkin hänen ystävänsä tämän tiesivät. Siinä menee petetyltä naiselta puoliso ja ystävät pahimmassa tapauksessa. Epärehellisyys ei koskaan kannata.