Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset jaksavat valittaa kun on vähän pakkasta?

Vierailija
06.01.2017 |

Kauheaa narinaa kun on kylmä! Laittakaa vaatetta päälle niin ei palele. Itse tykkään kun on mukavan raikas pakkaskeli -26. Kettulakki päähän ja parit lapaset päällekkäin, yli polven villasukat jalkaan ja kaulahuivia kaulaan, ei palele prkl!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan valita, jos on vähän pakkasta. Sellainenhan on optimaalinen talvisää, ei ole loskaa jne. -20 ei sitten olekaan "vähän pakkasta".

Vierailija
2/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa selitellä poliisille jatkuvasti miksi mulla on kommandopipo päässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä ja muissa rannikkokaupungeissa se ilma vaan tuntuu kylmemmältä kun mukana on hyytävä kosteus mereltä.

Vierailija
4/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava sää on! :) Raikas ilma, kaunista ja lumi narisee jalkojen alla. Jatkuispa tätä vielä pidempään.

Vierailija
5/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jaksavat aina valittaa, kun joku huomauttaa jostain epämielekkäästä? Valitusta on maailmassa muutoinkin ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minä olen yrittänyt sanoa - kylmästä pääsee pukemalla riittävästi. Mutta millä pääsee liian kuumasta? Nahkaa kun ei voi riisua.

Vierailija
7/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Helsingissä ja muissa rannikkokaupungeissa se ilma vaan tuntuu kylmemmältä kun mukana on hyytävä kosteus mereltä.

No on se sama kosteus täällä pohjoisemmassakin kun sula meri vieressä ja reippaasti tuulee vielä. Mittari näyttää -26. Vaatetta päälle niin ei palele sen enempää ku -1 asteessa.

Vierailija
8/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jäädyin pystyyn, kun kävin laittamassa auton roikkaan. Ei ole ihmisten keli tämä. 30+ helteitä odotellessa. Silloin voi jo hengittää.

Vierailija
9/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en vaan tykkää kylmästä ollenkaan enkä voi muuttaa lämpimämpiin maihin. Inhoan myös liikkumista lumessa, jäisillä kaduilla, kankeaa liikkumista monien vaatekertosten alla jne. Kasvoista palelee, silmälasit huurtuvat. Sää ei ole vain pukeutumiskysymys.

Rannikolla ilmankosteus tekee pakkasen purevuuden vielä pahemmaksi. Sääennusteissa lukee lämpötilan lisäksi myös asteluku, jolta sää tuntuu. Etelässä -19 saattaa tuntua -28:lta. Pohjoisen ja Sisä-Suomen kuiva pakkasilma on huomattavasti siedettävämpää.

Vierailija
10/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän minä olen yrittänyt sanoa - kylmästä pääsee pukemalla riittävästi. Mutta millä pääsee liian kuumasta? Nahkaa kun ei voi riisua.

Kuumasta selviää juomalla. Pakkasessa kamalinta on kylmyyden lisäksi kuiva ilma ja tukehtumisen tunne.

Vierailija
11/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan ymmärrän. Vihaan kuumia kelejä. Kun lämpöä on yli 15 astetta ja aurinko paistaa, mä oikeasti kärsin. Jo aurinko ei paista, kestän vähän paremmin. Kestän pakkasia, vesisadetta ja mitä vaan muuta, mutta en kuumaa ja aurinkoa. Piristyn, kun tulee kunnolla kylmää ja pimeää. Oikeasti masennun kesäisin. Siinä on selvä kuvio. Valitan ehkä kesällä kun vaikea olo. Muina vuodenaikoina koitan sitten olla myötätuntoinen. Joku muu voi olla todella kylmänarka ja pimeyskin vaikuttaa joillakuilla aivokemiaan.

Vierailija
12/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni t-paita, villapusero ja hyvä talvitakki ja jalassa pitkät kalsarit ja farkut eikä tullut reilu tunnin kävelyllä edes vilu.

Vierailija
13/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vähän pakkasta sitä ei ole vähän, vaan liikaa. 24c on liikaa, käy hengitykseen, auto aivan jäässä, muksujen kanssa joutuu tappelee että laittaa kunnolla päälle ulos mentäessä. Töissä toppahousut jalassa kun ulko ovi käy...siinä syyt miksi vihaan näitä kovia pakkasia. No onhan kiva että aurinko paistaa ja nätin näköistä kun on puhdas lumi.

Vierailija
14/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa työlästä, kuten koko talvipukeutuminen. Itse kyllä rakastan pakkasessa ulkoilun jälkeistä oloa, kunhan sinne ensin lähtee. Pian onneksi lämpenee.

Vierailija
15/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti eilenkin palelsi vaikka oli asianmukaiset talvivarusteet. Toppahousut, talvikengät (2 villasukat), kunnon rukkaset, pipo, iso kaulahuivi jne.

Meitä kaikkia ei ole tehty kylmiin olosuhteisiin.

Vierailija
16/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään näistä kunnon 25 asteen pakkasista, mutta ymmärrän myös että kaikki eivät ole samanlaisia. Itsekin valitan välillä epämieluisista asioista.

Vierailija
17/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla ei ole ikinä kylmä kun olen pukeutunut kunnolla? Eilenkin olin yli tunnin kävelyllä ja mulla oli kuuma. Okei naamasta vähän kirpaisi, muttei liikaa. Jotkut on kai sitten vaan kuuma- ja toiset kylmäverisiä (enkä ole muuten lihava). Mulle helteet on piinallisia kun sisälläkin on kuuma. Eri asia olisi jos löytyisi ilmastointi. Suomessa on sisällä lämmintä pakkasillakin, jos ei olisi, sitten olisi jo kyllä valitus aiheellista. Mutta talvi-ihmiset, nyt nautitaan!

Vierailija
18/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei rannikon kosteus tee pakkasesta yhtään purevampaa. Kovilla pakkasilla ilmankosteus on aina 100%, olitpa sitten rannikolla tai sisämaassa ja ilma ei sen kosteammaksi muutu. Kun ilman lämpötila on alle -20, siihen ei paljoa vettä mahdu. Enemmän vaikuttaa tuuli. Jopa pieni tuulenvire saattaa nostaa pakkasen purevuutta ainakin 5 astetta. Rannikolla myös tuntuu meren lämmittävä vaikutus silloin kun meri on vielä sula.

Vierailija
19/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla silmät ja nenä vuotaa jo pikkupakkasillakin. Iho on kuiva kauttaaltaan. Kasvojen ihoa paleltaa. Silmälasit menevät huuruun ja ulkona ne tuntuvat todella kylmiltä. Tukka liiskaantuu pipon ja hupun alla. Työmatkoilla bussissa on järkytyävän kuuma ja kuljettajien mukaan lämpötilaa ei voi säätää. Että siksi valitan.

Vierailija
20/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa narinaa kun on kylmä! Laittakaa vaatetta päälle niin ei palele. Itse tykkään kun on mukavan raikas pakkaskeli -26. Kettulakki päähän ja parit lapaset päällekkäin, yli polven villasukat jalkaan ja kaulahuivia kaulaan, ei palele prkl!

Kovat pakkaset on ihan perseestä. Vaikka kuinka paljon pukee niin naama jäätyy heti ulkona. Tuulinen rannikkokaupunki jossa viima lisää pakkasen purevuutta. Sitten kun pukee ihan vitusti niitä vaatteita ja menee kauppaan niin sisällä tulee hiki. Sitten hikimärkänä takaisin ulos niin tuntuu että kuolee kylmyyteen.

Mä vihaan talvessa eniten kovia pakkasia. Lumi tai loskakelit ei tunnu missään mutta kovat pakkaset on niin saatanan syvältä kuin vain voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän