Seppälä sulkee 14 myymälää ja aloittaa yt-neuvottelut
Erään aikakauden loppu
http://www.iltalehti.fi/talous/201701062200049797_ta.shtml
Kommentit (30)
Ylläri, Seppälä on ollut kuollut jo pidemmän aikaa.
Eikös työpaikkoja luvattu lisää mutta kokoajanhan ne vähenee..?
Tämä ei yllätä. Olinkin jo ihmetellyt, että kuinka niitä vaan on vaikka siellä ei ole mitään ostettavaa.
Suomen loppu häämöttää. laivaan kapuaa lisää porukkaa mutta kyllähän Titanicin kannellakin tanssittiin vielä juuri ennen uppoamista
Cipilä kipparina ja urpo-Orpo tähystäjänä; suoraan päin jäävuorta.
Vierailija kirjoitti:
Seppälä oli hot 80-luvulla
ja Stokkakin on niin so-last-season
Myydään paskoja kiinalaisia retkuja ja luullaan että osataan kilpailla H&Män ja ASOS-ketjun kanssa?
Juuri näin tyhmiä suomalaiset nykyään ovat.
Ja sitten perään itketään miten pakolaiset tämänkin aiheutti.
Ei, kyllä se oli oma itsekeskeinen itseaiheutettu sisäsyntyinen aitosuomalainen umpinuijuus mikä näitä ilmiöitä aiheuttaa. Eli keskimääräistä eurooppalaista vähäisemmät älynlahjat, herätys herätys, vinkki vinkki.
Olikin sen uuden toimitusjohtajan ajatukset niin tuhoontuomittuja ja ympäripyöreitä, kun hänen haastattelujaan tullut luettua tässä parin vuoden aikana. "Seppälä on omanlaisensa, ei esikuvia", "Suomalaiselle sopiva", "Seppälä on suomalaisille, kaikille". Mitä nuo edes tarkoittaa? Valitettavasti Nykyään pitää olla aika erottuva, kansainvälinen ja "seksikäs" menestyäkseen, jopa ketjuliikkeiden. Seppälän tyyppinen markkinointi on ihan sympaattista, mutta nykypäivään jotenkin liian pullantuoksuista. Totuus kuitenkin on, että harva kuluttaja haluaa tunnustaa kuuluvansa "tavallisiin" ihmisiin ("pyöreäposkinen suomalainen seppälä-asiakas maakunnasta"), joita taas Seppälän kampanjat ovat korostaneet, vaan myytävät tavarat halutaan nähdä nuorilla kauniilla malleilla ja hohdokkaan glamoröösissä ympäristössä. Seppälän olisi pitänyt yrittää kopioida esim ruotsalaisten menestyviä konsepteja viimeistä yksityiskohtaa myöten, tai vastaavasti erottua laadulla, harkitulla viileällä klassisuudella tai ehkä jopa näytösmallistojen näyttävyydellä.
Stockmannin tiloihin tulee kohta suurmoskeija kun kauppa menee konkurssiin.
Ennen Seppälästä saattoi tehdä ihan hyviäkin löytöjä edullisesti, mutta hinnat nousivat, valikoima supistui ja lähdettiin hakemaan liikaa ns. "trendikkyyttä".
Yleensä firmoilla menee näennäisen lujaa juuri ennen konkurssia. Avasihan Anttilakin viime vuonna uusia tavarataloja lyhyessä ajassa. Punnitse ja Säästä laajeni myös järjetöntä vauhtia ja muutamaa kuukautta myöhemmin tuli konkka. Onneksi kuitenkin perustaja osti firman takaisin.
Seppälä on jotenkin niin jälkeen jäänyt. Sieltä löytyy ehkä jotain ala-aste ikäisille ja sitten mummoille.
Piipahdan silloin tällöin, mutta ne vaatteet ovat jotenkin tosi tätimäisiä.
Mistä näkee suljettavien liikkeiden listan?
mitä väliä, globalisaation vuoksi samat kledut löydät naapuriliikkeestä?
Seppälän vaatteiden laatu on ollut aina huono. Kertakäyttövaatteita, kun peset, niin pidät hautajaiset. Laadun näkee 5 metrin päästä, kun myymälässä kävelee. Vaatteiden mallit ovat aina olleet lisäksi yksinkertaisia, massaa. Lindexissä yhtä paskaa laatua ollut aina, malleissa tullut skarppausta, laatu silti samaa. Hirvittää kuitenkin tämä suuntaus, kun ei ole ostovoimaa. Pikkuhiljaa ollut joka ketjulla ongelmia uutisointiin asti ja pikkuliikkeet jaksaa vuoden kitkuttaaa tulottomana kivijalkaliikkeissä. Ongelma on missä...ihmisillä ei ole ollut varaa kuluttaa vuosiin, tarjonta on supistunut tietysti sen mukaan. Rajua on meno ja tulevaisuus, kaivetaan mummon turkki varastosta esiin, sillä tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä, globalisaation vuoksi samat kledut löydät naapuriliikkeestä?
Henkasta.
Seppälän imago ei ole oikein yhtään mitään: Ei moderni raikkaan trendikäs tai kiinnostava Zaran tai H&Mn tapaan, eikä toisaalta luotettava paikka löytää pomminvarmaa ajattoman kaunista tyyliäkään. Mieleen tulee juuri maakuntien markettityylit ja sellainen, että jotkut keski-ikäiset ovat miettineet mikä olisi nyt nuorten tyyliä ja nykyaikaista. Fail!
No eipä tuossa mene kuin nimi. Seppälä oli aikanaan SE kauppa, johon suunnistin pidemmältäkin. No sitten se muuttui kittanoita riepuja myyväksi, josta ei koskaan löytynyt mitään päällepantavaa.
En usko, että edes nykyisten myymälöiden karsiminen kannattaa, koko konsepti pitäisi panna uusiksi. Jos haluaa jotain kivaa ja hieman erilaista kohtuuhintaan, Seppälästä sitä ei löydy. En ede viitsi enää poiketa.