Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kielsi ehdottomasti vanupuikkojen käytön. Mutta miten korvat puhtaaksi?

Vierailija
06.01.2017 |

Korviin tarkoitettu öljy vain lisää kutinaa eikä liuota kovaa vaikkua. Lapsella sama ongelma: runsas vaikun tulo mutta vanupuikkoja ei saa käyttää. Ja sitten valitetaan lääkärissä että ei ole korvia puhdistettu ja ei näe lapsen tärykalvoja... aaaargh!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vanupuikkoja mutta vasta kun korvat on märät

Vierailija
42/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen menestyksekkäästi ja ilman ongelmia käyttänyt vanupuikkoja koko elämäni, enkä aio lopettaa. Korvatulehdustakaan ei ole ollut koskaan, ja kuuloni on hyvä. Aina saa lääkäri kieltää mitä haluaa (ei tosin ole kieltänyt), mutta topsit rulettaa! 👍

Asia selvä. Nyt voit lopettaa jankuttamisen.

Minä kyllä haluaisin vielä kuulla tämän ihmisen korvien kaivelusta. Oikeastiko hän tekee vasten lääkärin ohjeita? Joka iltako? Ja vielä hyvä kuulokin? Vau. Melkoinen badass.

Ei kun sanoin, että ei oo lekuri kieltänyt. Aina kehutaan miten siistit korvat 💙

En joka ilta tietenkään, ehkä kerran pari viikossa. Eihän sitä tarvitse sinne runnoa. Tuntuu mukavalta topsi korvassa. 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutina voi  olla oire liiallisesta korvien kaivelusta. Korvakäytävien pinta ärsyyntyy ja  värekarvat( joiden tehtävä on ajaa vaikkua ulos) saattavat lakata toimimasta liiasta sörkkimisestä.

Voi hyvänen aika!😂😂

Ne värekarvat ovat korvan simpukassa, joka on tärykalvon toisella puolella. Niihin et kyllä mitenkään pääse käsiksi pumpulipuikolla.

Vierailija
44/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva korvaa avaimella?

Vierailija
45/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korviin ei pitäis laittaa mitään kyynärpäätä pienempää. Removax on hyvä, ohjeen mukaan, tarvittaessa toistoa. Lisäksi hanki iso 500 ml ruisku korvien huuhteluun. Terveyskeskuksessa sellaista käyttävät. Näistä välineistä huolimatta on joskus joutunut terpparista hakemaan huuhteluapua. :D

Joskus on myös se ruokaöljy auttanut.

Isokorvaista porukkaa! Tai sitten t-rexin kädet.

Vierailija
46/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile useampaa erilaista suihkutettavaa tuotetta. Itselläni Audispray ja Ceridal aiheuttivat kutinaa, viimeksi mainittu myös punoitusta ja allergiaoireita. Vaxol taas on toiminut moitteetta, jo käytön alkuvaiheessa koin kuulon paranevan ja vahan poistuvan.

Vierailija
47/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut korvaleikkauksessa ja itselleni on TAYSin korva- nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri antanut luvan halutessani kaivaa korvaa vanupuikolla. Muuta riskiä tuossa ei kuulemma ole kuin se, jos ei hommaa osaa, niin voi vaurioittaa tärykalvoa tai väärällä tekniikalla sohia vaikut sinne korvan perälle. Mutta kuulemma, jos on kokenut korvankaivaja niin mitään haittaa tuosta ei varsinaisesti ole.

Vierailija
48/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sen malliset korvakäytävät että vaikku ei tule itsekseen pois ja  topsilla tonkimalla töhkä päätyy paakuksi tärykalvoa vasten sen sijaan että tulisi ulos. 1krt viikkoon vaxolia ja seuraavana aamuna suihkussa suihkuttelen. Jos pahemmin tukkeutuu (pari kertaa vuodessa) niin removax ja pumpulla/ruiskulla huuhtelu. Muutaman vuoden välein saa silti käydä terkkarilla huuhteluttamassa kun ei omin konstein aukene. 

Tuota joidenkin mainostamaa hiuspinniä olen joskus käyttänyt reissun päällä myös, toimii paljon paremmin kuin topsit.

Vierailija
49/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut korvaleikkauksessa ja itselleni on TAYSin korva- nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri antanut luvan halutessani kaivaa korvaa vanupuikolla. Muuta riskiä tuossa ei kuulemma ole kuin se, jos ei hommaa osaa, niin voi vaurioittaa tärykalvoa tai väärällä tekniikalla sohia vaikut sinne korvan perälle. Mutta kuulemma, jos on kokenut korvankaivaja niin mitään haittaa tuosta ei varsinaisesti ole.

Aivan! Älä syytä topsia jos et vaan osaa!

Vierailija
50/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan öljyä korvaan ja pumpuli päälle yöksi. Saatiin korvalääkärilta suutin joka laitetaan ruiskun päähän. Ruiskulla huuhdotaan korva lämpimällä keitetyllä vedellä.

Ei tarvita vanupuikkoa.

Vierailija
51/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vanupuikkojen varsinainen ongelma on? Olen niitä kymmenien vuosien ajan omiin korviini käyttänyt ilman hankaluuksia. Onhan ihmisellä tuntoaisti omissa korvissaan, joten ei ole pelkoa siitä, että puhkaisisi tärykalvonsa. Ei kai niitä puikkoja sentään voimiensa tunnossa sisään survota. :)

Kokeile googlea.

Ei mahtunut korvaan.

Vierailija
52/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän korvakynttilöitä, lähtee vaikut kerralla!

Vierailija
53/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vanupuikkojen varsinainen ongelma on? Olen niitä kymmenien vuosien ajan omiin korviini käyttänyt ilman hankaluuksia. Onhan ihmisellä tuntoaisti omissa korvissaan, joten ei ole pelkoa siitä, että puhkaisisi tärykalvonsa. Ei kai niitä puikkoja sentään voimiensa tunnossa sisään survota. :)

Kokeile googlea.

Helpompi vanupuikko on korvaan laittaa kuin google.

Vierailija
54/54 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mielestäni kyllä joka päivä kannata topsipuikoilla korvaa kaivella... Ei ihmekään että kutittaa kun korva ei saa olla rauhassa!

Itse pyyhin vaikut pois topsilla noin kerran parissa viikossa. En ole ikinä tajunnut että miksi topseja ei saisi käyttää mutta kaipa jotkut ovat niin avuttomia että tökkivät sen vaikun vain takaisin sinne korvaan tai tökkivät sillä puikolla liian syvälle :D Itse vain pyyhkäisen pyörivällä liikkeellä ylimääräiset siitä suulta mistä puskevat ulos.

Tämäkin on näköjään taitolaji? :D Tai sitten johtuu vaikun laadusta, minulla kun tyyliin vain valuu korvasta ulos jos en muista pyyhkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi