Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä/sh paikalla, imusolmukkeista kysyttävää

Vierailija
06.01.2017 |

Onko joillain ihmisillä taipumus imusolmukkeiden turpoamiseen ilman näkyvää syytä? Mietin vain, kun itselläni on ollut erinäisiä kertoja suurentunut imusolmuke mm kaulalla ja nivusessa ilman, että olisi ollut flunssaa tai jotain nivusessa olevaa haavaa tms. Viimeksi marraskuusss kaulalta ultrattiin suurentunut imusolmuke joka oli kuitenkin ihan normaali rakenteeltaan joskin suurentunut. Imusolmuke hävisi muutamassa viikossa. Eilen sitten sain päähäni kokeilla löytyykö taas imusolmukkeita ja löysinkin polvitaipeesta yhden suurentuneen ja samoin kyynärtaipeesta luulisin löytäneeni yhden :( Kyynärpää kipeytyi levossa, joten siksi tulin kyynärtaipeestakin katsoneeksi. Pieni flunssa on ollut, mutta ei kai sekään tommosten paikkojen imusolmukkeita suurenna? Ihan hirveä huoli iski, jos onkin syöpää... Minulla on myös kainalokipuja ja kainalot + rinnat ultrattu heinäkuussa ja normaaleiksi todettu. Tulen ihan hulluksi näiden pattieni kanssa enkä kehtaisi koko ajan juosta lääkärissä :( Muutoin en ole ollut kuumeessa vuoteen ja sairastellut vain pieniä flunssia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ainakin tuo itsesi tutkiminen :( Sairauspelkoisen elämä on rankkaa, nimim. Kokemusta on

Vierailija
2/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä  hitto siinä on ettet sinä voi mennä lekuriin vaan kysyt täältä ? Montako vuotta aattelit jatkaa luulotautioireittesi postaamista tänne?

Sua vaivaa se ettei  sulla ole tarpeeksi mielekästä tekemistä eikä kavereita joten vietät aikasi omaa napaasi kaivellen ja haet huomiota täältä  tavalla millä tahansa.

Jos oisin äitisi, lähettäisin sut osastolle arviointiin. Juttele sille terapeutillesi niin se laittaa lääkityksesi kuntoon. Tämä ei ole mikään ilmaisklinikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäultrasin sun imusolmukkeet palstan ultratoiminnon kautta, ja voin kertoa että ei ole syöpää.  t. palstalla 24h palkatta toimiva lääkäri

Vierailija
4/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä  hitto siinä on ettet sinä voi mennä lekuriin vaan kysyt täältä ? Montako vuotta aattelit jatkaa luulotautioireittesi postaamista tänne?

Sua vaivaa se ettei  sulla ole tarpeeksi mielekästä tekemistä eikä kavereita joten vietät aikasi omaa napaasi kaivellen ja haet huomiota täältä  tavalla millä tahansa.

Jos oisin äitisi, lähettäisin sut osastolle arviointiin. Juttele sille terapeutillesi niin se laittaa lääkityksesi kuntoon. Tämä ei ole mikään ilmaisklinikka!

Sä voisit itse hakeutua hoitoon empatiakyvyttömyytesi kanssa.

Vierailija
5/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä noista tyhmistä kommenteista. Itselläni on nivelreuma mikä aiheuttaa imusolmukkeiden turvotusta aina välillä, joten ei se aina välttämättä mitään syöpää ole. Ja itselläni reumadiagnoosin saamiseen meni vuosia, joten ymmärrän hyvin sinun pelkosi, kun on oireita, mutta ei tiedä mistä johtuvat.

Vierailija
6/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne vain voi turvota ilman selkeää syytä. Elimistössä voi olla joku pieni tulehdus jossain jota et edes havaitse tms

Vierailija
7/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori ihminen ja noita turvonneita imusolmukkeita on eri paikassa kehoa ollut pitkään, se voi olla ihan normaalia.

Jos sulla on kuitenkin muitakin oireita ollut pidemmän aikaa, niin silloin voi kyseessä olla jokin sairaus. Koska imusolmukkeet turpoavat niin lukemattoman monesta syystä, ei syy selviä tässä palstalla vaan todellakin lääkärin kannattaa mennä, silloin kuin jokin solmuke on turvonnut.

Vierailija
8/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori ihminen ja noita turvonneita imusolmukkeita on eri paikassa kehoa ollut pitkään, se voi olla ihan normaalia.

Jos sulla on kuitenkin muitakin oireita ollut pidemmän aikaa, niin silloin voi kyseessä olla jokin sairaus. Koska imusolmukkeet turpoavat niin lukemattoman monesta syystä, ei syy selviä tässä palstalla vaan todellakin lääkärin kannattaa mennä, silloin kuin jokin solmuke on turvonnut.

Sanoisin kyllä, että turvonnutta imusolmuketta voi hyvin seurata pari viikkoa, että häviääkö itsekseen pois. Ihan joka risauksesta ei kannata lääkäriin rynnätä. Ap kyllä kertoo käyneensä ultrassa.

Vierailija
9/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa hyvänlaatuiselta, rauhassa voit seurailla.

Normaaliin elämään kuuluu että imusolmukkeet "elävät", välillä turpoillen ja sitten taas rauhoittuen viikkojen - kuukausien aikana. Kovin tiuhaan ei kannata imusolmukkeitaan kopeloida kun saattavat jo siitäkin ärtyä.

Vastaanotolle kannattaa vaivautua jos olisi selvästi kookkaan puoleinen (>1cm) imusolmuke joka ei lähde pienenemään / jatkaa kasvuaan 1-2 kuukauden seurannassa.

Aristavat imusolmukkeet ovat lähestulkoon aina hyvänlaatuisia / reaktiivisia. Lisäksi luonnostaan isohkoja imusolmukkeita on normaalistikkin erityisesti nivusten seudussa.

Vierailija
10/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti:

Kuullostaa hyvänlaatuiselta, rauhassa voit seurailla.

Normaaliin elämään kuuluu että imusolmukkeet "elävät", välillä turpoillen ja sitten taas rauhoittuen viikkojen - kuukausien aikana. Kovin tiuhaan ei kannata imusolmukkeitaan kopeloida kun saattavat jo siitäkin ärtyä.

Vastaanotolle kannattaa vaivautua jos olisi selvästi kookkaan puoleinen (>1cm) imusolmuke joka ei lähde pienenemään / jatkaa kasvuaan 1-2 kuukauden seurannassa.

Aristavat imusolmukkeet ovat lähestulkoon aina hyvänlaatuisia / reaktiivisia. Lisäksi luonnostaan isohkoja imusolmukkeita on normaalistikkin erityisesti nivusten seudussa.

Tiedätkö onko polvitaipeissa ja kyynärtaipeissa luonnostaan suuria imusolmukkeita? Mietin vain kun itsellä ei kaulan imusolmukkeet suurene edes flunssassa, mutta polvitaipeessa ja kyynärtaipeessa on tämän tästä suurentuneet imusolmukkeet ja häviävät aina välillä pois. En tiedä miksi näin.

Vierailija
11/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, jotta saat mielenrauhan. Syö oikein. Tulehduksia tulee ja menee, pienimmät hoidat oikealla ruokavaliolla. Käytä vähintään 3 x viikossa valkosipulia, kurkumaa yhdessä mustapippurin kanssa, inkivääriä ja hunajaa. Luomukookosrasvakaan ei ole pahitteeksi, sitä vain 1 rkl päivässä. Täysjyväviljaa, unohda lihatuotteet, kalaa pari kertaa viikossa. Paljon juureksia ja vihanneksia. Nuku tarpeeksi.

Vierailija
12/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko täällä lääkäriä joka voi AUTTAA MYÖS MINUA:

Oon 16v ja polttanut 1.5 vuotta.

Mutta välissä oli puolen vuoden tauko.

Eka kausi alko heinäkuu 2015 ja loppu joulukuussa 2015. Tuolla välillä polttelin paljon muiden jämiä ja jtn hyvin tyhmää siis tuon puolen aikana keräilin myös paljon tumppeja maasta joita sytyttelin uudelleen.

Tuota tuli tehtyä paljon kesällä 2015 ja myös lokakuu-joulukuu2015 aikana. Mutta poltin kyllä koko tuon puolen vuoden aikana lähes päivittäin jtn. Nuo aika välitä olivat niitä jolloin poltin aika paljo tumppeja.

Olin siis 2016 kesään saakka polttamatta. Mutta kesäkuusta 2016 oon taas polttannu lähes joka päivä 1-3.

Jos nyt lopetan onko mulla iso syöpäriski?

Entäpä saattoiko tumpeista tullu jtn tauteja D:.

T. Koht17

Vierailija
13/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla oli tossa joulukuu 2015- kesäkuu 2016 röökitön kausi.

T. Koht17

Vierailija
14/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäultrasin sun imusolmukkeet palstan ultratoiminnon kautta, ja voin kertoa että ei ole syöpää.  t. palstalla 24h palkatta toimiva lääkäri

Mä taas etätutkin biopsian ja mielestäni löydös oli malignisuspektia kasvua noduksessa. Toinen meistä teki siis virhediagnoosin. Tarvitaan siis lisätutkimuksia, ehkäpä palstalta löytyy vielä etäonkologi?

T. Patologi Paskanmarja Pasilasta

Vierailija
15/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat viitata johonkin päällä olevaan tulehdukseen tai olla sen seuraus.

Vierailija
16/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka kausi alko heinäkuu 2015 ja loppu joulukuussa 2015. Tuolla välillä polttelin paljon muiden jämiä ja jtn hyvin tyhmää siis tuon puolen aikana keräilin myös paljon tumppeja maasta joita sytyttelin uudelleen.

Tuota tuli tehtyä paljon kesällä 2015 ja myös lokakuu-joulukuu2015 aikana. Mutta poltin kyllä koko tuon puolen vuoden aikana lähes päivittäin jtn. Nuo aika välitä olivat niitä jolloin poltin aika paljo tumppeja.

Olin siis 2016 kesään saakka polttamatta. Mutta kesäkuusta 2016 oon taas polttannu lähes joka päivä 1-3.

T. Koht17

Vittuu äpärä täältä!

Vierailija
17/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Koht17

Kyllä syöpäriski on aika iso, ehdottomasti isompi kuin sellaisella joka ei ole koskaan polttanut tai on polttanut vain 6 kk ja lopettanut viime syyskuussa. Tumpeista on voinut tarttua taudinaiheuttajia kuten herpes tai hiv. 

Lääkäri

Vierailija
18/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Koht17

Kyllä syöpäriski on aika iso, ehdottomasti isompi kuin sellaisella joka ei ole koskaan polttanut tai on polttanut vain 6 kk ja lopettanut viime syyskuussa. Tumpeista on voinut tarttua taudinaiheuttajia kuten herpes tai hiv. 

Lääkäri

Hyvänen aika ! D:

Vierailija
19/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

T.koht17

Vierailija
20/21 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset