Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan pysty hyväksymään sitä että esimiehenä on amk-koulutuksen käynyt

Vierailija
05.01.2017 |

.. Mikä avuksi?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo Autotalo Laakkosen veljekset, jotka tuloillaan ovat vuosikymmeniä olleet Suomen suurituloisia, myös liikevaihdoillaan ja pelkällä amispohjalla.

Se ammattitaito ja osaaminen ja muut avut, sitä ei välttämättä saada koulun penkillä.

Vierailija
42/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon homma on vaan typerää koordinointia. Oikea osaaminen on asiantuntijatasolla, sinne tarvitaan ne korkeakoulutetut. Pomoilla osas kuka vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iik. 

A) mikä ala? Kaupan alalta voi olla tehtävään oikeasti ihan yhtä päteviä merkonomeja ja yliopistosta valmistuneita. O.o

B) esimies voi olla hallitsemassa kokonaisuutta, työntekijät sitten tekevät "oikeasti" niitä töitä

Vierailija
44/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomon homma on vaan typerää koordinointia. Oikea osaaminen on asiantuntijatasolla, sinne tarvitaan ne korkeakoulutetut. Pomoilla osas kuka vaan.

Olet harvinaisen väärässä. Johtaminen on asiantuntijatyötä siinä missä muukin. Kenestä tahansa ei tule hyvää johtajaa.

Vierailija
45/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet harvinaisen väärässä. Johtaminen on asiantuntijatyötä siinä missä muukin. Kenestä tahansa ei tule hyvää johtajaa.

Ok, perun sanani, ei kuka vaan. Vaan millaisella koulutuksella vaan. Johtaminen on enemmän luontaisesta taidosta kiinni kuin koulutuksesta ja tiedosta. Toki johtamistakin voi opiskella, mutta suurin osa hyvistä pomoista ei tule mistään kauppiksen johtamisen laitokselta.

Vierailija
46/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä johtamistutkinnoilla, korkeillaki, voi pyyhkiä perseensä, jos itse tyyppi on narsistimulkku.

Vierailija
47/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies on joku suoraan koulusta tullut maisteri, jolla ei ole päivääkään kokemusta siitä mitä mun työ pitää sisällöön tai miten sitä tehdään. On lukenut ja käynyt kursseja asiasta ja sen pohjalta sitten johtaa. Entinen esimies oli paljon parempi vaikka pohjana oli "vain" it-tradenomi. Sillä oli sentään kokemusta 15 vuotta mun duuneista. Valitettavasti palkattiin vain firman sisällä isomman päällikön virkaan...

Vierailija
48/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi kelpaa esimieheksi vaikka yliopiston tutkimusryhmälle kunhan osaa pitää porukkansa puolia ja hankkia resursseja eikä sekoile osallistumalla itse tekemiseen. Eihän esimiehen tarvitse kuin jakaa työt ja kuitata tunnit ja tilaukset jotta homma toimii. Kyllä ne tekijät tietävät mitä pitää tehdä. Harva esimies ymmärtää alaistensa työstä mitään.  Ei edes kannata haaskata alan asiantumusta esimiestyöhön. Siinä menee hukkaan hyvä mies/nainen.

Itse olen ollut aina töissä itseohjautuvissa asiantuntijaorganisaatioissa vetäen omaa ryhmää. Niissä raportoidaan projektipäällikölle. Oma esimies pitää tunnin kehityskeskustelun kerran vuodessa ja tuskin edes tietää mitä teemme. Auttaa perälautana jos tulee ongelmia organisaatiossa. Sihteeri hoitaa tunnit ja matkalaskut ja muun paperisodan. Näin se homma etenee.

Vierailija
49/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että amk-ihminen voi olla esimies? Mitä amkissa opetetaan vaikkapa johtamisesta, moniammatillisesta yhteistyöstä tai organisaatiokulttuureista? Tästä huomaa kyllä, että johtaminen on Suomessa ihan täysin lapsen kengissä, kun kuka tahansa pääsee esimieheksi.

Minun esimies ja keskisuuren yrityksen (n.100 työntekijää) toimitusjohtaja ja on kansakoulun käynyt mies ja rakennusmestari, ei osaa edes kieliä, mutta tahkoaa osakkeenomistajille miljoona voitot vuosittain ja pitää henkilökunnan otteessa, hyvässä mielessä. Tarvittaessa keskeytetään jopa kesäloma töiden takia ja ollaan työhön hyvin sitoutuneita ja henkilökunnan vaihtuvuus olematonta. Meillä jopa siivooja saa boonusta, kun on päästy tiettyyn tavoitteeseen. Ollaan surun murtamia, kun on jäämässä eläkkeelle. Toista vastaavaa tuskin löytyy.

Vierailija
50/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, perun sanani, ei kuka vaan. Vaan millaisella koulutuksella vaan. Johtaminen on enemmän luontaisesta taidosta kiinni kuin koulutuksesta ja tiedosta. Toki johtamistakin voi opiskella, mutta suurin osa hyvistä pomoista ei tule mistään kauppiksen johtamisen laitokselta.

Työelämässä 20 vuotta olleena voin sanoa että pomoksi ei ole kenestä vaan. Luontaiset taidot pomoiksi on tärkeimmät. 

Vierailija
51/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että amk-ihminen voi olla esimies? Mitä amkissa opetetaan vaikkapa johtamisesta, moniammatillisesta yhteistyöstä tai organisaatiokulttuureista? Tästä huomaa kyllä, että johtaminen on Suomessa ihan täysin lapsen kengissä, kun kuka tahansa pääsee esimieheksi.

Minun esimies ja keskisuuren yrityksen (n.100 työntekijää) toimitusjohtaja ja on kansakoulun käynyt mies ja rakennusmestari, ei osaa edes kieliä, mutta tahkoaa osakkeenomistajille miljoona voitot vuosittain ja pitää henkilökunnan otteessa, hyvässä mielessä. Tarvittaessa keskeytetään jopa kesäloma töiden takia ja ollaan työhön hyvin sitoutuneita ja henkilökunnan vaihtuvuus olematonta. Meillä jopa siivooja saa boonusta, kun on päästy tiettyyn tavoitteeseen. Ollaan surun murtamia, kun on jäämässä eläkkeelle. Toista vastaavaa tuskin löytyy.

Mä haluun teille töihin! 

Vierailija
52/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. Mikä avuksi?

Hae apua mielenterveysongelmaasi jonka oireisiin kuuluu itseään muista parempana pitäminen. Oireyhtymä alkaa n-kirjaimella.

Vierailija
53/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että monet amkilaiset pärjäävät työelämässä ja perskipeät KT-ämmät jäävät itkemään. Opi olemaan parempi ja hyväksy se, että jotkut ovat vaan luontaisesti parempia kuin sinä - koulutuksesta huolimatta.

Vierailija
54/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ammarit nyt sekoittako oman yrityksen perustamista ja vaikkapa ison pörssiyhtiön johtajaksi hakemista.

Vierailija
55/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulutus jotenkin huono juttu vai mikä on avauksen pointti?

Vierailija
56/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ammarit nyt sekoittako oman yrityksen perustamista ja vaikkapa ison pörssiyhtiön johtajaksi hakemista.

Pelkällä koulutuksella ei johdeta yritystä, vaan tarvitaan myös muita taitoja ja avuja.

Esim. pörssiyhtiö Marimekko, Amerin toimesta saatiin lähes konkurssiin, jonka pelasti Kirsti Paakkanen, jolla on vain kansakoulu ja mainosalan tutkintoja. Ja hänen teki Marimekolla huimia tuloksia.

Koulutus antaa vain perustiedot, mutta sen lisäksi tarvitaan työssä menestymiseen muita taitoja ja osaamista ja osa niistä saadaan jo synnyinlahjana esim. persoonallisuus.

Vierailija
57/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma esimieheni on amiskoulutuksen käynyt henkilö ja on muuten ehdottomasti talon parhain, lämpimin ja ihanin esimies! Kertakaikkiaan loistava, asiat rullaa ja kaikilla on mukavaa tämän esimiehen vuoroissa, ei ole alaisilla moitittavaa toisinkuin "korkeamman koulun" käyneistä esimiehistä!

Ei se koulutus tosiaan aina kaikkea kerro!

Ihan kuin minä! 15 vuotta olen esimieshommia tehnyt amiskoulutuksella, ja aina olen ollut pidetty niin työntekijöiden, kuin esimiehieni keskuudessa. Kyllä sitä työtä tekemällä oppii! Vielä kun on ystävällinen, ja mukava työkaveri, joka ei käytä asemaansa mielivaltaisesti toisia kiusaamalla :) Lähes jokaisesta työpaikastani lähtiessäni uuteen duuniin, on moni työntekijä halunnut lähteä mukaani. Se kertoo jotain siitä miten kohtelen muita ihmisiä.

Vierailija
58/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut, paljastiko ap, millaisen koulutuksen hän on itse hankkinut. Onko väikkäri (miltä alalta?) jo tarkastusvaiheessa? Vai toteutuuko väittelysi pelkästään av-palstalla? Sinä et varmasti ole ottanut selvää (osaatko edes?), että amk:ssa voi hankkia myös ylemmän tutkinnon mm. juuri johtamisen alalta. Suosittelen, että varaat audienssin firmasi pääjohtajalta tai hallintoneuvostolta ja esität huolesi siellä. Täällä tapahtuva ruikutus kun näetsen ei johda mihinkään.

Vierailija
59/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä yritys menestyy hyvin jos liikkeenjohtoa vetää toimialan asiantuntija oli se itten vaikka kirvesmies jos yritys valmistaa hirsitaloja. Suomessa valitettavasti nämä on korvattu ekonomeilla, juristeilla ja poliitikoilla joilla ei ole mitään hajua yrityksen toimialasta. Kirsi Piha istui kansanedustaja aikanaan Metson hallituksessa. Kun häneltä kysyttiin Metson päätuotteista ei hän osannut edes vastata. Ei ihme että suomalaiset yritykset eivät pärjää kuin kotimarkkinoilla. Jos vertaa vaikka teknologiayritykseen Saksassa on siellä johtorymän joka jäsen Dr. -Ing.

Vierailija
60/67 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viosien varrella vaikja jonkin moista esimiestä enkä kaikkien koulutusta edes tiedä. Ei ole kiinnostanut niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan