Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen pappi kastoi sinut ja antoi sinulle nimen, ja missä sinut kastettiin kotona vai kirkossa?

Vierailija
05.01.2017 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millainenkaan pappi kenellekkään nimeä anna, paitsi omille lapsilleen. Jos ei sitten papin rouva päätä sitäkin.

Vierailija
2/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äitisi, isäsi, siskosi tai veljesi tai kummisi ovat kertoneet sinusta, kun sinut kastettiin?

Miten olit kastehetkellä, nukuitko, huusitko jne.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut nimettiin kastamatta seurakunnassa ja kastettiin teini-ikäisenä järvessä. Kastaja oli mukava.

Vierailija
4/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nimen antoivat vanhemmat eikä pappi. Vanhempieni vihkipappi kastoi minut kotona.

Vierailija
5/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millainenkaan pappi kenellekkään nimeä anna, paitsi omille lapsilleen. Jos ei sitten papin rouva päätä sitäkin.

Voi hyvänen aika näitä silmänhalkojia.  Siis kyllähän nyt meidän valtiomme valtakirkkoon (evlut.srk) kuuluvien vauvojen vanhemmat yleensä kastattavat lapsensa ja samalla pappi julistaa lapsen nimen, jonka tietysti lapsen vanhemmat ovat lapselleen valinneet.

Vierailija
6/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nimen antoivat vanhemmat eikä pappi. Vanhempieni vihkipappi kastoi minut kotona.

Pappi sen nimen kuitenkin kastetilaisuuden yhteydessä julistaa, vaikka sen vanhemmat ovat lapselleen ihan itse valinneetkin, ja sitä paitsi ei lapselleenkaan saa ihan mitä tahansa nimeä edes antaa.

Vierailija
7/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, ei se pappi mitään nimeä "julista". Se vain puhuttelee kohteliaasti lasta hänen omalla nimellään. Joka tietenkin on vanhempien antama.

Vierailija
8/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immo Kokkala niminen pappi kastoi kirkossa. En tunne häntä, mutta varmaan oli mies paikallaan.

Vierailija
9/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut kastoi eräs "pappi", oikeammin evankelistamies kun olin 29v. Kaste tapahtui uimahallin altaassa, samalla kastettiin myös aviomieheni. Nimi oli jo molemmilla olemassa ennestään;)

Vierailija
10/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kastoi vanhempieni vihkipappi seurakuntatalolla. Seurakunnan lainakastemekossa. En muista, mitä käyttäytymisestäni on kerrottu. Ei varmaan mitään ihmeellistä. Nimen vanhempani valitsivat. Etunimi isän suosikki, toinen nimi äidin suosikki ja kolmas nimi mummon mukaan.

Vierailija
11/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pappi kastanut kuten ei lastakaan. Kuka PAKKOliittää lapsensa kirkkoon vielä vuonna 2017?? Hihhulit? 18-vuotiaat ovat suurin eroajaryhmä kirkosta.

Vierailija
12/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika näitä silmänhalkojia.  Siis kyllähän nyt meidän valtiomme valtakirkkoon (evlut.srk) kuuluvien vauvojen vanhemmat yleensä kastattavat lapsensa ja samalla pappi julistaa lapsen nimen, jonka tietysti lapsen vanhemmat ovat lapselleen valinneet.

Hiusten halkomisesta olen kuullut, mutta että "silmänhalkojia"?

Ja juu, pappi ei "julista" lapsen nimeä, saati sitten anna sitä.

Minut kastoi isoisäni pappilassa, jossa myös synnyin. Ja nimeni olivat vanhempani antaneet ennen kastetta.

Vierailija
13/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kastoi nuori miespappi. Olin hänen ensimmäisiään (tai ehkä jopa ensimmäinen) kastamansa lapsi. Minut kastettiin kotona yhdistetyissä häissä ja ristiäisissä. Pappi vihki ensin vanhempani, ja kastoi sen jälkeen minut.

Vierailija
14/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin nimi Helsingin maistraatissa. Päälläni oli pupujussipuku. V 1977.

Vierailija
15/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä ollut sopuli vanhempia. Onneksi omani eivät olleet.

Vierailija
16/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti laittoi minut kraanan alle

Vierailija
17/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 vko ikäinen, kun minut kastettiin kotona. Kastepapin nimi oli Paavo ja hän oli perhetuttu. Kasteen kanssa oli kiire, koska Paavo oli lähdössä perheineen lähetystyöhön ja minut piti liittää seurakuntaan ennen sitä. Nimi minulle keksittiin aamulla, kaikki siihenastiset ehdotukset olivat olleet kamalia! Lopulta nimi oli kompromissi, ei kenenkään mieleen erityisesti. Minulla oli suvun vanha kastemekko sinisin nauhoin, vaikka olin tyttö.

Vierailija
18/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olkoonpa miten tahansa, mutta pappi sen lapsen nimen julkistaa kastetilaisuudessa tai ristiäisissä, ihan miten vaan, mutta samalla pappi nimen antaa lapselle, vaikka sen lapsen vanhemmat ovat lapselleen valinneetkin ja ilmoittaneet papille, joka sen sitten kasteen yhteydessä ilmoittaa kummeille ja isovanhemmille, ja kaikille jotka kastetilaisuudessa ovat läsnä.  Näin ainakin on valtakirkkomme piirissä yleensä toimittu eli lapsikaste.

Vierailija
19/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kastettu, lälläslää. ;P

Vierailija
20/33 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa kastettiin mutta papista en tiedä millainen hän oli koska hyppäsi junan alle muutaman vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi