4v poika ei tunnu nukkuvan kunnolla enkä tiedä mitä tehdä
Poika jakaa huoneensa siskonsa kanssa. Hän ei ole ikinä ollut hyvä nukkumaan, kestää kauan ennen kuin uni tulee, ei kuulemma tykkää nukkua.
Joulun jälkeen nukkuminen on aivan mahdotonta. Kiukun sijaan hän itkee ennen nukkumista, keskellä yötä salaa kiipeää joko siskonsa sänkyyn (ja minä herään, kun sisko tippuu pienestä sängystään veljen vietäessä kaiken tilan) tai minun viereen ja itse herään siihen, kun hän näkee painajaisia tai puhuu unissaan.
Ei miedän elämässä ole tapahtunut mitään erikoista, eli en ollenkaan tiedä miksi hän yht äkkiä näkee nyt painajaisia.
Olen kokeillut unilelua ja yövaloa. Ei toimi.
Päivisin poika näyttää todella väsyneeltä.
Mikä neuvoksi? Pitääkö hänet vaan ottaa sinne nukkumaan mihin hän haluaa, eli minun sänkyyn? Onko tämä vaan vaihe?
Kommentit (7)
Kannattaa käydä lääkärissä pyytämässä apua tähän ongelmaan. Meillä myös 5v huonosti nukkuva tyttö ja hänelle annetaan joka ilta Tenox 10mg, Sen jälkeen kun lääke aloitettiin, niin on nukkunut kuin tukki, eikä heräile enää öisin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä lääkärissä pyytämässä apua tähän ongelmaan. Meillä myös 5v huonosti nukkuva tyttö ja hänelle annetaan joka ilta Tenox 10mg, Sen jälkeen kun lääke aloitettiin, niin on nukkunut kuin tukki, eikä heräile enää öisin ollenkaan.
Ei kai tämä voi olla totta, vai? Eihän lapsille määrätä unilääkkeitä? Eikä niitä aikuisillakaan saa jatkuvasti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämä voi olla totta, vai? Eihän lapsille määrätä unilääkkeitä? Eikä niitä aikuisillakaan saa jatkuvasti käyttää.
Kyllä on ihan reseptillä hankittu. Suomessa terveyskeskuksessa tosin valitettiin, eikä suostuttu kirjoittamaan, mutta Tallinnasta saimme yksityislääkäriltä avun.
Vierailija kirjoitti:
Unilääkkeitä en lapselle suostu antamaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unilääkkeitä en lapselle suostu antamaan
Ap
Jaa, no siinähän kärvistelet sitten ja annat lapsen valvoa, jos olet noin pahasti periaatteidesi vanki. Ei mahda mitään, jos apu ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihan reseptillä hankittu. Suomessa terveyskeskuksessa tosin valitettiin, eikä suostuttu kirjoittamaan, mutta Tallinnasta saimme yksityislääkäriltä avun.
No ei varmaan silti kannattaisi antaa unilääkkeitä lapselle.
Minulla on samanlainen poika, aina ollut huono nukkuja. Nukahtaa hitaasti, heräilee, näkee painajaisia ja herää varhain aamulla. Ja kävelee ja puhuu unissaan. Hän kömpii useimpina öinä viereeni nukkumaan siinä yhden, kahden maissa ja olen antanut nukkua loppuyön vieressäni. Tietysti itse nukun sitten kehnommin ja poika on jo 8v eli aika vanha nukkumaan vieressä. Mutta meilläkin on vaiheita, jolloin jostakin syystä (jota en ollenkaan aina keksi) hän nukkuu pitkiä aikoja levottomammin ja toisinaan menee monia viikkoja, ettei hän juurikaan tule viereeni yöllä, vaan aamulla herää omasta sängystään. Joten varmaan itse tekisin tilanteessasi niin, että antaisin nukkua vieressä, mutta kuitenkin totuttaisin, että nukahtaa omaan sänkyyn ensin illalla ja sitten saa tulla viereen, jos herää kesken unien eikä saa nukahdettua. Parempi se ainakin kuin että herättää siskonsa ja sitten molemmat lapset ovat kärttyisiä.