Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään nähty aika hyytyneitä tennariteinejä liikenteessä pakkaslukemissa -24 C...!!!

Vierailija
05.01.2017 |

Silti, ei voi mitään, koska muoti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki varttuneemmat ja isoäidit... paljastakaa omat nilkkanne. Muoti muuttuu heti koska EI ENÄÄ TEINIÄ.

Vanhat sedät kans mukaan talkoisiin.

Yes. Juurikin näin.

Vierailija
42/48 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina järkevä ja tilanteenmukainen pukeutuminenkin on ollut muutaman kerran hakusessa. Paha arvostella niitä pakarashortseja, kun itse kuljin todella lyhyissä mineissä kesäisin ja jopa osa juhlavaatteista oli todella paljastavia.

MUTTA laumasieluisuutta en siedä. En ole koskaan sietänyt. Kun luokkakaverini kulkivat ilman pipoa ja hanskoja sellaisessa vyötärölle ulottuvassa niukassa takissa, niin minä kuljin paksussa untuvatakissa, pipossa ja hanskoissa ihan 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa, jolloin se pipo oli jotenkin niin out. Saatoin pukeutua muodin mukaisesti mutta tasan niin, että se vaate oli minulle sopiva enkä koskaan sietänyt esim. kylmyyttä. Talvisin en pukeutunut toppeihin vaan villapuseroihin. Kesällä oli niiden paljastavien vaatteiden vuoro. Esim. uuden vuoden bileissä minulla oli pitkä neulepaita paksulla vyöllä ja nahkasaappaat, koska en halunnut palella joskus 18 vuoden kieppeillä. Jos jokin vaate tuntui epämukavalta, en käyttänyt sitä enää toiste, vaikka se kuinka olisi ollut muodinmukainen ja vaikka kuinka moni muu tahansa olisi sitä käyttänyt.

Siksi on vaikea tajuta tuota nilkkamuotia. Kun olen oppilailtani kysellyt, eikö heitä palella, niin kyllä paleltaa. Tunneilla valitetaan, että on kylmä, kun jalat ovat märät ja ihmetellään, kun tarjoan villasukkia jalkaan. Onneksi iso osa yläkoululaisista on vielä joko järkevien vanhempien painostuksen alla tai sitten itse sen verran järkeviä, että pukeutuvat sään mukaan, mutta joka luokasta löytyy nämä muutamat, jotka juoksevat jokaisen muotioikun perässä ja yrittävät samalla yökkiä järkevämmin pukeutuvien jalkineille. Kotona kuulemma äitikin pukeutuu samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin käytössä mustat Nike Air:it, koska en ole löytänyt ullakolta saappaitani ja ent. työnantajani heitti roskiin nilkkurini.

Vierailija
44/48 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vieläkin käytössä mustat Nike Air:it, koska en ole löytänyt ullakolta saappaitani ja ent. työnantajani heitti roskiin nilkkurini.

Niin ja mä olen äiti enkä teini, jonka pitää ensisijassa ostaa lapselleen talvivaatteet ja ruokaa, mutta niin vain suomalainen perheyritys heitti pois jakut, kengät ja meikit. (Tosin luulen että siellä on ollut naiset osingolla jakamassa Chaneleita). Ja osastonjohtajana oli nainen joka työskenteli lastensuojelussa yhden vuoden vuonna 2000 ja sen jälkeen kannattanut kovaa oikeistopolitiikkaa ja irtisanonut mm äitiyslomalla palaavia. Eikä opinahjona ole ollut mikään hyvä yliopisto mutta kyynerpäillä on kyykyttänyt.

Mulla on mennyt usko oikeaan työntekoon ja koulutukseen. Ei niillä ole mitään väliä. Sama vaikka minä kuolisin niin ei kukaan entisellä työpaikallani itkisi. Ne miettis vain että miten miellytetään pyhää lehmää.

Vierailija
45/48 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hanskojen pitämisestä tuli noloa? Kyllä meillä 90-luvulla aina hanskat oli.

Vierailija
46/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit myöntävät kylmyyden, mutta se on toisarvoista sen rinnalla, koska muoti.

Vierailija
47/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu. Oon itse palelluttanut varpaani asiallisissa talvisaappaissa yhdessä koulun tapahtumassa vuosia sitten ja edelleen harmittaa! Nykyään pitääkin olla thermosaappaat pilkillä jalassa säällä kuin säällä ettei varpaat jäädy. Näillä varpailla ei noin vain lähdetäkään millä tahansa kengillä luontoon syksyllä...

Teinejä ei välttämättä nyt haittaa se, että jalat paleltuvat eivätkä siedä pakkasia kunnolla - mutta entäpä vanhempana jos ulkoilu alkaakin kiinnostaa? Hyi, kauhistuttaa miten heidän nilkoilleen käy...

Vierailija
48/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän mitkään järkisyyt auta, koska muoti.