En kuulemma saisi käyttää sivistyssanoja, sillä akateeminen tutkintoni on kesken
Mieheni mielestä en saisi käyttää sivistyssanoja tai "runollisia ilmaisuja" tai leikitellä kielellä tai kertoa mitään ideoitani, sillä tutkintoni on kesken. Jos köytän jotain sivistyssanaa/runollista ilmaisua tai kerron jonkun idean, niin mies vain naurahtaa ja sanoo, että "perseessäsi on [sivistyssana/runollinen ilmaus/idea]. Mitään ns. älyllistä en saisi sanoa tai mies tekee minusta naurunalaisen ja rupeaa haukkumaan, että mitä mä luulen olevani. Kelpaan vain kotitöiden tekoon ja lastenhoitoon. Mun pitäisi muuten olla hiljaa ja pois silmistä.
Mies haukkuu ikääni ja ulkonäköäni myös jatkuvasti ja kun korjasin em. epäkohtia ulkonäön osalta, niin mies alkoi haukkua tyhmyyttäni ja henkistä surkeuttani sekä palkkaani. Mä en jotenkin jaksa tällaista elämää. On niin paha olla. Tekisi mieli kuolla pois täältä maailmasta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mä tuossa äsken itkin ja nöyrryin hänelle...mies vähän rauhoittui, mutta jatkoi mun haukkumista siitäkin huolimatta. Päätin, että yksinkertaisesti en vain enää puhu mitään fiksua tai lennokasta hänen läsnäollessaan, kun se käy niin itsetunnon päälle hänelle. :/
Olen vain hiljaa ja teen ne kotityöt, pysyn poissa silmistä ja käyn salaa suihkussa miehen poissaollessa jne. Mutta samalla valmistelen muuttoa pois ja meen sinne perheneuvojalle, jos mahdollista. Mä en vain kestä tätä tilannetta kovinkaan kauan. On pakko rohkeasti yrittää muuttaa pois. Otan siinä ison riskin, mutta en voi antaa tilanteen jatkua enää. Alan olla totaalisen rikki jo. Mulle käy tällä menolla tosi huonosti pian. T. Ap
Olet tehnyt tietoisen valinnan. Elä sitten sen mukaisesti.
Miehesi on Narsisti. Ja siihenkin löytyy apua, uhreille nimittäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä tullut jo tarpeeksi tavaraa graduasi varten. Yritä lisurivaiheessa uudestaan ;)
Ihmisiä ei pitäisi käyttää hyväksi oli ne sitten puolisoita tai keskustelupalstan kommentoijia.
Mitä tarkoitat?!? Olen oikeasti tosissani ja tässä tilanteessa. :/ Mun avioliittoni on aivan h-vetillinen ja tässä on vain murto-osa niistä kaikista outouksista. Niistä on vielä paljon, paljon enemmän. Mun mieheni on oikeasti todella ala-arvoisesti käyttäytyvä ja erittäin itsekäs sekä mahdollisesti persoonallisuushäiriöinen. Olen kestänyt tätä p:tä jo monta vuotta ja osittain turtunut siihen. t. Ap
Sun nimenomaan PITÄÄ romuttaa kulissit ja kertoa ihmisille tilanteestasi. Tajuatko? Silloin ihmiset osaavat auttaa ja suojella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Tosi huono provo.
Ei ole provo. On lannistavaa puolustella tällaisestakin itseäni. Minkä vuoksi tämä olisi provo? Tule päiväksi mukaan elämään elämääni, niin tajuat, että joidenkin elämä täällä maailmassa on tällaista. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehesi taitaa olla DI
Olet oikeassa. T. Ap
Nyt kuule uuden vuoden kunniaksi otat ja nakkaat sen idiootti ukkos pihalle ja aloitat vuoden 2017 puhtaalta pöydältä.
Ei kenenkään tartte henkistä väkivaltaa sietää, jos hää ei osaa sua ja sun panostusta arvostaa, niin hän varmaan löytää sitte muualta sen mitä arvostaa. Hittojako sinä ukkoos "kiusaat". Näytä sille ovea ja sano vaan "run forest run!!!"
Olet provo koska olet tehnyt kymmeniä aloituksia samasta aiheesta. Ja meno jatkuu kokajan samana etkä mitään tee asioiden eteen että tulisi muutos. Siksi kukaan ei usko näitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuule uuden vuoden kunniaksi otat ja nakkaat sen idiootti ukkos pihalle ja aloitat vuoden 2017 puhtaalta pöydältä.
Ei kenenkään tartte henkistä väkivaltaa sietää, jos hää ei osaa sua ja sun panostusta arvostaa, niin hän varmaan löytää sitte muualta sen mitä arvostaa. Hittojako sinä ukkoos "kiusaat". Näytä sille ovea ja sano vaan "run forest run!!!"
Olet oikeassa. Aion todellakin riuhtaista itseni hänestä irti viimeinkin. Kuvaavaa oli jopa vuodenvaihteen vietto. Kun olin sytyttämässä uuden vuoden paukkuja ja olimme yhdessä perheen kesken, mies yhtäkkiä lähtikin hyväntuulisesti naureskellen autolle ja kutsui lapset mukaansa. Ihmettelin, mihin hän lähti, mutta hän kaasuttikin tiehensä sanaakaan sanomatta noin klo 23:55. Vietin siis sen vuodenvaihteen yksin siinä niitä uuden vuoden paukkuja laitellen. Mies ja lapset ajelivat jossain lähistöllä ympäriinsä ja tuliva takaisin siihen 00:10. Mun mieheni on todella outo ja en tiedä, mikä häntä vaivaa ja vaikka tietäisinkin, en kykene häntä muuttamaan normaalimmaksi. En voi tai jaksa enää elää hänen kanssaan. T. Ap
Ala nauhoittelemaan miehen kielenkäyttöä ja raivoamisia tulevaa huoltajuusoikeudenkäyntiä varten. Kerää matskut taloutenne kustannusten jakamisesta, kuvaa ostosmaksulista jääkaapinovesta jne.
Voi olla laitonta, mutta kerää silti ja soita kuunteluta lastensuojeluihmisillä. Säilytä tallenteet jossain muualla kuin kotikoneella, sillä vaikka mies ääliö onkin, niin saattaapa hän DI.nä sen verran osata tietokonetta käyttää, että tutkii tekemisesi koneella. Kai sä nuo alan ihmisenä osaat tehdä. Pienet sakot kantsii aina maksaa siitä ilosta, että totuus tulee esille.
Vierailija kirjoitti:
Olet provo koska olet tehnyt kymmeniä aloituksia samasta aiheesta. Ja meno jatkuu kokajan samana etkä mitään tee asioiden eteen että tulisi muutos. Siksi kukaan ei usko näitä enää.
Ehkä pari aloitusta, mutten enempää. Olen prosessoinut tätä eroa jo melkein kaksi vuotta. Mies ei aluksi päästänyt eroamaan ja alkoi tsempata, jos huomasi, että olin tosissani, joten luotin häneen ja yritin vielä uudelleen. T. Ap
Tilaa Tiede-lehti ja näytä sille!
Eipä näy monet tutkinnot tuoneet miehelle viisautta tai henkistä sivistystä! Hänelle näyttää tuottavan iloa vain toisen mollaaminen ja aliarvioiminen. Et tule menettämään tuossa miehessä mitään, ryhdistäydy!
Vierailija kirjoitti:
Tilaa Tiede-lehti ja näytä sille!
Heh. Luin sitä lapsena ja teininä. Mutta toki se on edelleen ihan viihdyttävää luettavaa. Olen siis kerännyt airmmin opintopisteitä ihan mukavasti, mutta gradu puuttuu. Tiedän, että monet pitävät mua luuserina ja tyhmänä sen vuoksi. T. Ap
Mä tuossa äsken itkin ja nöyrryin hänelle...mies vähän rauhoittui, mutta jatkoi mun haukkumista siitäkin huolimatta. Päätin, että yksinkertaisesti en vain enää puhu mitään fiksua tai lennokasta hänen läsnäollessaan, kun se käy niin itsetunnon päälle hänelle. :/
Olen vain hiljaa ja teen ne kotityöt, pysyn poissa silmistä ja käyn salaa suihkussa miehen poissaollessa jne. Mutta samalla valmistelen muuttoa pois ja meen sinne perheneuvojalle, jos mahdollista. Mä en vain kestä tätä tilannetta kovinkaan kauan. On pakko rohkeasti yrittää muuttaa pois. Otan siinä ison riskin, mutta en voi antaa tilanteen jatkua enää. Alan olla totaalisen rikki jo. Mulle käy tällä menolla tosi huonosti pian. T. Ap