Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaksi jääminen

Vierailija
15.10.2023 |

Mitä ajattelette ihmisistä, jotka eivät jatka opintojaan lähihoitaja koulutuksen jälkeen? Monesti näillä ihmisillä korostunut tarve korostaa olevansa ”hoitajia”. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään.

En ymmärrä miksi lähihoitajaksi ei voisi jäädä jos ammatissa viihtyy.

Vierailija
2/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskella ammatti, jos pitäisi sen jälkeem pyrkiä muulle alalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut, että lähihoitajakoulu olisi mikään lukion kaltainen välietappi.

Vierailija
4/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidon sairaanhoitaja ja arvostan tiimini lähihoitajia suuresti. Miksi kaikkien täytyisi jatkaa opintojaan jos viihtyy työssä?

Vierailija
5/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket voikaan sitä uskoa, niin jotkut ihmiset haluavat jäädä suorittavan tason työtehtäviin. Yleensä ainoa asia mikä niissä mättää on palkka. Kun kaikki eivät voi alkaa korkeasti koulutetuiksi, muuten meiltä loppuu duunarit, niin eikös se ole vain hyvä, että osa tykkää työstänsä sellaisenaan

Vierailija
6/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja ja kyllä mä sanon olevani lähihoitaja enkä hoitaja. En tunne ketään lähihoitajaa joka sanoisi olevansa hoitaja. Enkä ymmärrä ap:n lapsellista ja ylimieliestä asennetta lähihoitajiin. Niin monta kertaa täällä on jo mollattu lähihoitajia, että alkaa olla melkoisen väsynyttä tuo. 

Mä opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi, mutta en todellakaan tule sairaanhoitajana väheksymään lähihoitajia koska meitä kaikkia tarvitaan hoitoalalla. Miten ap kuvitteli, että esim. vanhukset hoidettaisiin jos kaikki lähihoitajat jatkaisivat opintoja? Kai tiesit, että myös hammashoitajat ovat lähihoitajia? Lähihoitajia on monenlaisissa töissä ja kaikkia heitä tarvitaan.

Onko asenteesi yhtä ylimielinen niitä jotka tekivät elämäntyönsä apuhoitajina tai perushoitajina?

Vierailija
7/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse olen lähihoitaja ja kyllä mä sanon olevani lähihoitaja enkä hoitaja. En tunne ketään lähihoitajaa joka sanoisi olevansa hoitaja. Enkä ymmärrä ap:n lapsellista ja ylimieliestä asennetta lähihoitajiin. Niin monta kertaa täällä on jo mollattu lähihoitajia, että alkaa olla melkoisen väsynyttä tuo. 

Mä opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi, mutta en todellakaan tule sairaanhoitajana väheksymään lähihoitajia koska meitä kaikkia tarvitaan hoitoalalla. Miten ap kuvitteli, että esim. vanhukset hoidettaisiin jos kaikki lähihoitajat jatkaisivat opintoja? Kai tiesit, että myös hammashoitajat ovat lähihoitajia? Lähihoitajia on monenlaisissa töissä ja kaikkia heitä tarvitaan.

Onko asenteesi yhtä ylimielinen niitä jotka tekivät elämäntyönsä apuhoitajina tai perushoitajina?

Sinusta huomaa, että et ole käynyt kuin lähihoitajan opinnot. Sanottiinko aloituksessa mitään aloittajan omista ajatuksista lähihoitajista? Mistä päättelet aloittajan olevan ylimielinen. Mistäs tiedät jos on vaikka lähihoitaja itse?

Vierailija
8/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hoitoalalla ole nykyään yleisnimitys hoitaja. Olen kuullut ihmettelyä tuosta. Ei liity koulutuksen arvoon vaan jotenkin hämärtää just noita työnkuvien eroja, olkoonkin että varmaan tehdään osin samoja tehtäviä.

Ei tämä maa pyörisi ilman näitä perustyön tekijöitä, onneksi suurin osa heistä tajuaa itsekin työnsä arvon.

Vierailija
9/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, mulla oli aikaisempi amk-tutkinto joka ei työllistänyt enää ja opiskelin lähihoitajaksi. Aika monella luokkalaisellani oli näin. Nyt opiskelen jälleen amk:ssa koska fysiikka petti enkä voi enää tehdä mitään fyysistä työtä. En ajattele mitään jos "jää" lähihoitajaksi, esim jos tykkää siitä työstä niin miksi pitäisi jatkaa?

Vierailija
10/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, miksi pitäisi jotain erityistä ajatella? Ei kaikkia kiinnosta esim. sairaanhoitajan työ vaan on tyytyväinen lähärin hommiin. Ja korkeakoulupaikkoja nyt vaan on rajallisesti, ei sinne kaikki mahdu. 

Vierailija
11/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustyön tekijä on yhdyssana. Perustyöntekijä. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
12/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähihoitajakin hoitaja, niin ihan nimikkeenkin perusteella. Itse olen laitoshuoltaja, enkä tiedä ketkä kaikki on lähihoitajia ja sairaanhoitajia, niin kutsun kaikkia hoitajiksi. Itse taas kyllä korjaan, jos minua siivoojaksi kutsutaan. Koska olen ammattini lukenut ja ammattini on laitoshuoltaja. Siksikin myös osaamista ja näkyy palkassakin. 

Vierailija
13/14 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on melko korvaamaton, jos kaikki ammatit - myös ne "käsienheilutteluhommat"- laitettaisiin riviin karsintaa varten.

Vierailija
14/14 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikket voikaan sitä uskoa, niin jotkut ihmiset haluavat jäädä suorittavan tason työtehtäviin. Yleensä ainoa asia mikä niissä mättää on palkka. Kun kaikki eivät voi alkaa korkeasti koulutetuiksi, muuten meiltä loppuu duunarit, niin eikös se ole vain hyvä, että osa tykkää työstänsä sellaisenaan

En koe olevani suorittavan tason työntekijä. Olen hyvin ammattitaitoinen lähihoitaja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi